Auteur
|
Bericht
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 15:48
|
|
10-miljoen is in Nederland een bedrag dat alleen door ajax is op te hoesten. In het buitenland (Engeland, Spanje, Duitsland, Rusland en Italie)hoest bijna elke ploeg dit op. Ruiltje met Kenhetnie (en maak er 8 van )
Als hij een binnenlandse transfer maakt dan is het naar ajax. Ik zie Elia graag in een wit-rood-wit shirt spelen ipv een rood shirt.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 15:56
|
|
Van dappere stijders weblog het volgende gerucht:
http://dapperestrijders.web-log.nl/dapp ... t-23835433
Komt erop neer dat Ajax zo een 12 miljoen euro gaat dokken. Mijn reactie is als volgt:
Miskoop voor 12 miljoen euro. Voor dat geld maak je de markt kapot en een concurrent sterker. Betere scouting had een vergelijkbare speler opgeleverd en nog veel geld over.
Blind en Van Basten aan de macht. Financieel gezien uitermate slecht beleid en we blijven maar gewoon doorgaan zonder enige vorm van goede scouting. Belachelijk beleid!
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 16:01
|
|
Citaat: Van dappere stijders weblog het volgende gerucht:
http://dapperestrijders.web-log.nl/dapp ... t-23835433
Komt erop neer dat Ajax zo een 12 miljoen euro gaat dokken. Mijn reactie is als volgt:
Miskoop voor 12 miljoen euro. Voor dat geld maak je de markt kapot en een concurrent sterker. Betere scouting had een vergelijkbare speler opgeleverd en nog veel geld over.
Blind en Van Basten aan de macht. Financieel gezien uitermate slecht beleid en we blijven maar gewoon doorgaan zonder enige vorm van geode scouting. Belachelijk beleid!
Uiteindelijk zullen miskopen als Luque, Rommedahl etc etc meer kosten dan spelers als Elia, Suarez en Sulejmani.
Met de leeftijd en kwaliteiten van deze jongens in het achterhoofd, is het zeer waarschijnlijk dat deze jongens 1,5/2x zoveel gaan opleveren dan ze gekost hebben. Kijk alleen al naar Huntelaar!
Bovendien zullen dergelijke spelers ons eerder prijzen opleveren dan halve vedettes als Dennis, Kennedy etc, die vaak nog een te hoog salaris vangen voor wat ze laten zien. En wanneer Ajax van ze af wil, wat kunnen ze er werkelijk nog voor vangen?
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 16:07
|
|
Helaas kan ik het niet navragen, want de betreffende persoon is op vakantie.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 16:17
|
|
Ik ben het absoluut niet met je eens Jobo wat betreft financieel miskopen. Marco en Danny gaan juist niet voor breedte aankopen (dit vullen ze op met getalenteerde jeugdspelers (Daley, Toby, Marvin). De aankopen die ze verrichten zijn vooral gericht als diepte investering dus als een investering die de ploeg beter maakt, (ook al is de prijs dan vele male duurder). Elia verkoop je zeer waarschijnlijk met winst door. Met welke aankoop is dit het laatste gebeurd, na Huntelaar dan. De meeste aankopen hebben we weer met verlies de deur uitgedaan. Dat willen Van Basten en Blind voorkomen, ook bleek dat die aankopen vaak niet meekonden( Kennedy, Rommedahl, Luque, Roger, enzz....)
Blijkbaar komt mijn mening redelijk overeen met die van Maurice, ik had jou post nog niet gelezen(Maurice)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 16:28
|
|
Ik kan Jobo wel begrijpen. AJAX zou beter moeten scouten. Maar ik prefereer dit beleid boven het beleid van Van Geel. Liever meer geld voor een zekerheidje dan voor de Luque's, Kuffour's en Urzaiz-en.
|
Rooie
Forum berichten: 264
|
Geplaatst: Wo 24 dec 2008 22:37
|
|
Citaat: Ik ook, Rooie. Dat is echt noodzakelijk wil AJAX nog een kans maken om kampioen te worden. Zeker met die zware wedstrijden na de winterstop
.
Eigenlijk maken de zware wedstrijden in de winterstop niet zoveel uit.
Na de wedstrijd tegen Ado is de eerste competitie helft afgelopen en krijgen Az, Psv en Twente nog allemaal dezelfde tegenstanders die wij ook krijgen.
De enige reden waarom Ajax de laatste 12 jaar duidelijk de mindere was van Psv (op 1 a 2 seizoenen na) en meestal kansloos was voor de titel ligt alleen aan de reden dat ze al 12 jaar een veel te zwakke verdediging en verdedigende middenvelders hebben...de hoofdreden van die zwakke verdediging/middenvelders vind ik ook nog eens dat dit kwam door het inpassen van eigen jeugd in de verdediging/middenveld.
Trouwens... (nu ik hier toch over bezig ben)... ook op andere plaatsten in het veld voldoet de Ajax jeugd allang niet meer en zijn zij meestal de zwakste plekken in een elftal, want als ik kijk welke eigen opleidingspelers er de laatste 12 jaar gekomen zijn dan zie ik eigenlijk alleen Sneijder en in mindere mate Vaart...dit is bijzonder weinig....zeg maar bijna niks.
Jongens als Maxwell, Chivu en Ibrahimovic vind ik geen eigen opleiding, die zijn bij hun oude club weggehaald toen het al grote talenten waren
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 08:55
|
|
Er is zeker wel talent doorgebroken bij Ajax in de laatste jaren bij Ajax.Sneijder was het grootste talent binnen Ajax en bewijst het nu ook bij Real Madrid.Van der Vaart vond ik helemaal niet geweldig bij Ajax, een grote voetballer is het die de laatse jaren bij Ajax met overgewicht heeft gevoetbald waardoor zijn talent er niet uit kwam.Maar nu weer terug naar talenten die zijn doorgebroken zijn bij Ajax wil ik toch wel een de Jong, Babel, Maduro, Emanuelson en zal ik er nog wat vergeten zijn maar dit is van de laatste jaren pas.Die spelers hadden in een goed draaiend team makkelijk mee konden spelen.De fout is gemaakt door slechte breedte aankopen waardoor de jonge spelers het team moesten dragen.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 10:43
|
|
Vertonghen, Vermeer, Stekelenburg en Heitinga mogen we natuurlijk ook niet vergeten. Onzin dat de jeugdspelers de zwakste schakels zijn. In principe hoort het ook eigenlijk zo te zijn dat de jeugd (in het begin) de zwakste schakels zijn, want anders koop je fout in. Toevalligerwijs geldt dat laatste voor Ajax.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 10:52
|
|
Citaat: Vertonghen, Vermeer, Stekelenburg en Heitinga mogen we natuurlijk ook niet vergeten. Onzin dat de jeugdspelers de zwakste schakels zijn. In principe hoort het ook eigenlijk zo te zijn dat de jeugd (in het begin) de zwakste schakels zijn, want anders koop je fout in. Toevalligerwijs geldt dat laatste voor Ajax.
Ja dat is zo Tim, maar je moet ook een aantal jeugdspelers hebben van de buitencategorie. Die spelers zijn gelijk de betere van het team. En als je naar de afgelopen jaren kijkt zie je geen spelers die van de buitencategorie zijn. Er breken de laatste tijd teveel zevens en te weinig negens door.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 11:21
|
|
Je moet blij dat we al een aantal jaar spelers van buitencategorie opleiden.Die zevens die jij noemt moeten gewoon in een goed spelend team makkelijk mee kunnen draaien.Zolang het maar niet te veel spelers zijn in je team.Jeugdspelers zullen meestal nog een terugval krijgen nadat ze in de basis hebben gestaan.
Ik wist dat ik een aantal spelers was vergeten.Dit zie je niet bij veel clubs dat er zoveel jeugd de kans krijgt.Als ze nog een goed aankoopbeleid gaan maken kan Ajax weer tot de beste zestien van Europa behoren met uitschieters naar boven.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 11:23
|
|
Volgens mij dwalen we af van het onderwerp ?
|
renedb
Forum berichten: 57
|
Geplaatst: Do 25 dec 2008 12:36
|
|
Citaat: Er is zeker wel talent doorgebroken bij Ajax in de laatste jaren bij Ajax.Sneijder was het grootste talent binnen Ajax en bewijst het nu ook bij Real Madrid.Van der Vaart vond ik helemaal niet geweldig bij Ajax, een grote voetballer is het die de laatse jaren bij Ajax met overgewicht heeft gevoetbald waardoor zijn talent er niet uit kwam.Maar nu weer terug naar talenten die zijn doorgebroken zijn bij Ajax wil ik toch wel een de Jong, Babel, Maduro, Emanuelson en zal ik er nog wat vergeten zijn maar dit is van de laatste jaren pas.Die spelers hadden in een goed draaiend team makkelijk mee konden spelen.De fout is gemaakt door slechte breedte aankopen waardoor de jonge spelers het team moesten dragen.
Vergeet Heitinga niet
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 29 dec 2008 14:18
|
|
Citaat: 28/12/2008 - 'Hauche lijkt naar FC Twente te vertrekken'
(Gepost door RvN)
PSV werd lange tijd als de Nederlandse club genoemd die belangstelling zou hebben voor Gabriel Hauche. Of die belangstelling er ooit was, is maar zeer de vraag. Volgens de zaakwaarnemer is er op de medische keuring na een akkoord met een Nederlandse club voor de jonge Argentijnse aanvaller. Hauche zal vlak na de jaarwisseling afreizen naar Nederland. FC Twente zou volgens Argentijnse media de nieuwe club voor Hauche zijn, al wordt ook Den Haag nog genoemd. Den Haag lijkt echter meer genoemd als stad waar diverse papieren geregeld moeten worden. Met de transfer zou naar verluidt zo'n vier miljoen euro gemoeid zijn.
PSV Netwerk
Wellicht de vervanger van Elia.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 29 dec 2008 14:25
|
|
Den Haag? Die kunnen geen 4 miljoen neerleggen natuurlijk.
Ja, een duidelijke indicatie.
|
renedb
Forum berichten: 57
|
Geplaatst: Di 30 dec 2008 11:32
|
|
Elia: "Ik kan bij Ajax iets toevoegen"
Eljero Elia zinspeelt bij FC Twente op een vertrek. De flankspeler staat in de belangstelling van Ajax en die club ziet Elia wel zitten.
"Ajax is een hele mooie, gezellige club waar ik een erg goed gevoel bij heb", zo vertelt de 21-jarige Elia in Sportweek. "Ik heb inmiddels één gesprek achter de rug en nu is het aan de clubs om eruit te komen." Het weekblad maakt tevens bekend dat Ajax en Twente na de jaarwisseling opnieuw met elkaar gaan praten.
"Ik heb mijn ambities en zie Ajax als een serieuze optie", vervolgt Elia. "Ik kan een hoger niveau aan, denk dat ik iets kan toevoegen in Amsterdam. Het buitenland komt misschien nog te vroeg. Ik wil niet te grote stappen nemen."
De uit Voorburg afkomstige linksbuiten zal - mocht het niet tot een akkoord komen - geen transfer afdwingen. "Dan wacht ik. Geen probleem. Ik zal zeker niet mijn kont tegen de krib gooien. Misschien teken ik zelfs wel bij. Dat is ook een optie. Ik heb het prima naar mijn zin bij de club."
Bron: Voetbalprimeur.
|
Dario
Forum berichten: 36
|
Geplaatst: Di 30 dec 2008 14:44
|
|
Citaat: Elia: "Ik kan bij Ajax iets toevoegen"
Eljero Elia zinspeelt bij FC Twente op een vertrek. De flankspeler staat in de belangstelling van Ajax en die club ziet Elia wel zitten.
"Ajax is een hele mooie, gezellige club waar ik een erg goed gevoel bij heb", zo vertelt de 21-jarige Elia in Sportweek. "Ik heb inmiddels één gesprek achter de rug en nu is het aan de clubs om eruit te komen." Het weekblad maakt tevens bekend dat Ajax en Twente na de jaarwisseling opnieuw met elkaar gaan praten.
"Ik heb mijn ambities en zie Ajax als een serieuze optie", vervolgt Elia. "Ik kan een hoger niveau aan, denk dat ik iets kan toevoegen in Amsterdam. Het buitenland komt misschien nog te vroeg. Ik wil niet te grote stappen nemen."
De uit Voorburg afkomstige linksbuiten zal - mocht het niet tot een akkoord komen - geen transfer afdwingen. "Dan wacht ik. Geen probleem. Ik zal zeker niet mijn kont tegen de krib gooien. Misschien teken ik zelfs wel bij. Dat is ook een optie. Ik heb het prima naar mijn zin bij de club."
Bron: Voetbalprimeur.
Originele Bron: Sportweek
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 30 dec 2008 14:48
|
|
Welkom, Dario!
|
Dario
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 11:55
|
|
In Amsterdam wordt volop gespeculeerd over het betrekken van Kennedy Bakircioglü (foto, links) in de deal met FC Twente-aanvaller Eljero Elia, maar de speler van Ajax heeft de optie om terug te keren naar zijn vaderland. Met name Hammarby IF, waar de 28-jarige Zweed tussen 1999 en 2003 onder contract stond, heeft interesse. De spits mag van Marco van Basten naar een andere werkgever uitkijken. (Sydsvenskan)
Bron: Voetbalzone 5 artikel van boven
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 12:11
|
|
Ik zit eigenlijk te wachten op verhuurberichten van Martina en verkoopberichten van Rommedahl. Maar een vertrek van Kennedy zou Ajax om meerdere redenen niet slecht uitkomen. De Hauche-deal bij Twente zou nagenoeg rond zijn, dat is weer een signaal dat de komst van Elia dichterbij komt.
Welkom overigens DARIO.
|
Dario
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 12:55
|
|
Hauche word niet gehaald omdat Elia mischien naar ons komt.
Aangezien hij een aanvallende middenvelder is denk ik eerder dat onze vriend Perez wel eens na dit seizoen vaarwel tegen het voetbal zegt,en dat daarom Hauche in zijn plaats moet gaan komen.
Revo,bedankt voor je welkomst drankje :)
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 12:59
|
|
Dario, welkom he!
Ik krijg nu toch langzaam het gevoel dat er twee offensieve versterkingen bij gaan komen, waarvan eentje Elia is, en voor die ander moeten jullie maar even het forum door spitten
Ik verwacht niet, zeker na de uitspraken van MvB, dat er nog meer spelers bij komen, al zou ik toch graag nog een CV zien.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 13:17
|
|
Citaat: Dario, welkom he!
Ik krijg nu toch langzaam het gevoel dat er twee offensieve versterkingen bij gaan komen, waarvan eentje Elia is, en voor die ander moeten jullie maar even het forum door spitten
Ik verwacht niet, zeker na de uitspraken van MvB, dat er nog meer spelers bij komen, al zou ik toch graag nog een CV zien.
Wat weet jij wat wij niet weten Maurice?
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 13:26
|
|
Citaat: Dario, welkom he!
Wat weet jij wat wij niet weten Maurice?
2 offensieve spelers .. ik verwacht er 1 en dan idd Elia
En nog een centrale verdediger idd.
Maar wie verwacht jij nog meer dan?
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 18:36
|
|
Citaat: Hauche word niet gehaald omdat Elia mischien naar ons komt.
Aangezien hij een aanvallende middenvelder is denk ik eerder dat onze vriend Perez wel eens na dit seizoen vaarwel tegen het voetbal zegt,en dat daarom Hauche in zijn plaats moet gaan komen.
Revo,bedankt voor je welkomst drankje :)
Hauche is zo'n typisch Argentijns zwerfspitsje. Niet echt een aanvallende middenvelder. Een harde werker, maar verdedigend stelt het echt niets voor.
|