Auteur
|
Bericht
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 17 dec 2008 18:41
|
|
Citaat: Tja, daar heb je ook weer gelijk mee Skilled. Maar aangezien ik verwacht dat Urby niet gaat verlengen, zou ik proberen hem in de winterstop kwijt te raken en te laten vervangen door Edson Braafheid. Verder heb je Gibril Sankoh als optie voor de RCV, maar ik weet niet of dat een goede keuze is. Hopelijk gaat Ajax niet achter die hype Granqvist aan, matige verdediger.
Ik zie Munsterman na het (mogelijke) vertrek van Elia niet nog een speler van FC Twente naar Ajax laten verhuizen. Hoewel hij net als Eljero ook nog een contract heeft lopen tot medio 2010. Dan kan je als Ajax zijnde net zo goed voor Douglas gaan want de linksback positie geniet momenteel niet de voorkeur, maar ik ben bang dat ook voor hem de absolute hoofdprijs wordt gevraagd. De spelers in Nederland zijn gewoon enorm overprijst. Maar goed, als dat je beleid is, dan moet het maar.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 17 dec 2008 19:21
|
|
Elia is absoluut een topper voor Ajax. Ik ben alleen benieuwd of hij geen eendagsvlieg is. Ik heb een paar weken geleden ook al opgemerkt dat Ajax Elia wel eens zou kunnen kopen toen er scouts bij AZ-Twente zaten. Als Elia komt lijkt het me dat Suarez aan het eind van het seizoen vertrekt.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 17 dec 2008 20:45
|
|
Leuk stuk in Spits! over Elia:
Citaat: De geruchten werden deze week steeds hardnekkiger en Marco van Basten heeft inmiddels bevestigd dat Ajax zal proberen om Eljero Elia bij FC Twente los te weken. Volgens ex-Twentespeler Karim El Ahmadi is Elia goed genoeg om de stap te maken. "Hij is klaar voor Ajax en zelfs meer dan dat. Ooit speelt hij bij een grote Europese club."
"Orlando Engelaar en ik zeiden na een paar trainingen al tegen elkaar dat Eljero een hele grote kan worden. Zóveel snelheid en individuele acties...", aldus de Feyenoorder. Ook Alfred Schreuder, ploeggenoot van Elia, denkt dat de buitenspeler klaar is voor een topclub. "Als club is Ajax zeker een vooruitgang voor Eljero, alleen hebben ze daar nog wat meer tijd nodig om een op elkaar ingespeeld team te worden."
"Bij Twente weten ze precies hoe ze hem moeten aanspelen. Als aanvaller is het zó belangrijk een bal op tijd te krijgen", weet de ervaren middenvelder die de werklust van Elia bewonderd. "Hij heeft in Enschede de kans gehad om zich te ontwikkelen, en die heeft hij met beide handen gegrepen. Ik geloofde af en toe niet wat ik zag. Zo wist hij bijvoorbeeld alles van zijn directe tegenstander: de zwakke en sterke punten. Bovendien trainde hij altijd ontzettend hard."
Elia behoort in mijn ogen niet tot de categorie Sulejmani/Suárez. Hij is minder individualist en zou eerder uit moeten groeien tot een uitstekende teamspeler, zoals een Overmars of Finidi. Wat dat betreft stemt het me erg tevreden dat Elia blijkbaar wel een superprof is.
Ik zou er niet meer dan 7 miljoen voor betalen. Betrek Kennedy anders in de deal.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Wo 17 dec 2008 23:13
|
|
http://feyenoord.netwerk.to/nieuws/arti ... enging.php
Biseswar en Greene wachten af met contractverlenging
(Gepost door )
Voetbal International meldt dat Biseswar en Greene vooralsnog hun contract niet willen verlengen. Aangezien hun contract aan het einde van het seizoen afloopt, zouden ze in de zomer transfervrij kunnen vertrekken
Als Elia niet lukt kan Ajax altijd in de zomer proberen Biseswar naar Amsterdam te halen. Is toch een beetje een type Elia denk ik. Al is Elia verder in zijn ontwikkeling.
|
bugs
Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Wo 17 dec 2008 23:42
|
|
Het zou wel mooi zijn als we bijv kennedy in de deal kunnen betrekken.
|
Castel di Sangro
Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Do 18 dec 2008 00:50
|
|
En dan weer door Twente afgedroogd worden, door twee goals van Kennedy, en eentje van Kenneth
|
bugs
Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Do 18 dec 2008 16:14
|
|
Perez is nooit te min geweest voor ajax naar mijn mening, prima speler.
Daarintegen komt Kennedy echt te kort.
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Do 18 dec 2008 16:21
|
|
Ajax heeft per 1 januari van het nieuwe kalenderjaar de beschikking over Eljero Elia. Volgens De Telegraaf zijn de Amsterdammers het eens geworden met FC Twente over het te betalen bedrag voor de 21-jarige buitenspeler.
Later meer…
Bron: Voetbalzone.nl
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Do 18 dec 2008 16:26
|
|
Citaat: Ajax heeft per 1 januari van het nieuwe kalenderjaar de beschikking over Eljero Elia. Volgens De Telegraaf zijn de Amsterdammers het eens geworden met FC Twente over het te betalen bedrag voor de 21-jarige buitenspeler.
Later meer…
Bron: Voetbalzone.nl Heeft iemand de Telegraaf thuis? Want op de site van de Telegraaf staat niks over een transfer.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Do 18 dec 2008 16:28
|
|
Citaat: Ajax heeft per 1 januari van het nieuwe kalenderjaar de beschikking over Eljero Elia. Volgens De Telegraaf zijn de Amsterdammers het eens geworden met FC Twente over het te betalen bedrag voor de 21-jarige buitenspeler.
Later meer…
Bron: Voetbalzone.nl Heeft iemand de Telegraaf thuis? Want op de site van de Telegraaf staat niks over een transfer.
Heeft op de site van de telegraaf gestaan en is er weer vanaf gehaald. Dit wss ivm beursgevoeligheid denk ik.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Do 18 dec 2008 16:29
|
|
Ik heb gemengde gevoelens. Aan de ene kant is het hele goede voetballer en is hij jong en Nederlands. Hij is niet van het niveau van Suárez en Sulejmani maar het is wel iemand die normaliter na Ajax nog een stap omhoog kan maken. Hij heeft dus nog een restwaarde. Op de langere termijn is dit een prima opvolger van Suárez, die toch wel weggaat in de zomer lijkt me. En als je hem als opvolger van Kennedy/Rommedahl/Martina ziet is het zeker een goede zet (doorselecteren).
Echter is het niet een speler die we op dit moment nodig hebben. De prioriteiten liggen achterin. Ik had dan ook liever gezien dat we daar ons geld aan hadden uitgegeven, al kan dat natuurlijk nog komen. Laten we het hopen, want dat is naar mijn mening namelijk essentieel als we kampioen willen worden.
|
Bob
|
Geplaatst: Do 18 dec 2008 16:39
|
|
Op ajaxfans.net staat : Elia naar AJAX.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Do 18 dec 2008 16:40
|
|
Ja, maar ik heb het van De Telegraaf. Hier de link:
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... JAX__.html
|
Bob
|
Geplaatst: Do 18 dec 2008 16:41
|
|
Zou het dan toch zo zijn?
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
|
|
Citaat:
Ligt het aan mijn internet? Ik krijg alleen te zien:
''ELJERO ELIA NAAR AJAX
door de redactie
do 18 dec 2008, 16:04
AMSTERDAM - Ajax heeft een deel van de miljoenen euro's ''
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
|
|
Citaat: Ik heb gemengde gevoelens. Aan de ene kant is het hele goede voetballer en is hij jong en Nederlands. Hij is niet van het niveau van Suárez en Sulejmani maar het is wel iemand die normaliter na Ajax nog een stap omhoog kan maken. Hij heeft dus nog een restwaarde. Op de langere termijn is dit een prima opvolger van Suárez, die toch wel weggaat in de zomer lijkt me. En als je hem als opvolger van Kennedy/Rommedahl/Martina ziet is het zeker een goede zet (doorselecteren).
Echter is het niet een speler die we op dit moment nodig hebben. De prioriteiten liggen achterin. Ik had dan ook liever gezien dat we daar ons geld aan hadden uitgegeven, al kan dat natuurlijk nog komen. Laten we het hopen, want dat is naar mijn mening namelijk essentieel als we kampioen willen worden.
Ben het helemaal met je eens. Met het aantrekken van Elia anticipeert Ajax op een mogelijke vertrek van Suarez in de zomer. Dit valt in mijn ogen alleen maar te prijzen. Het vertrek van Sneijder toendertijd en wat het daarna allemaal te weeg heeft gebracht staat nog bij menig supporter nog vers in het geheugen. Ajax kon niet met een opvolger op de proppen komen en haalde uiteindelijk Perez terug voor een vriendenprijs. Prima dat Ajax nu doorselecteert en zijn oog heeft laten vallen op een speler die alleen maar nog beter kan worden. Je zal weliswaar diep in de buidel moeten tasten, maar Ajax verdient het bedrag dat het voor Elia lijkt te moeten betalen dubbel en dwars terug. Ik las dat Munsterman een bedrag verlangt van '10 miljoen', dat is mijn inziens te veel van het goede. Een bedrag van rond de 8 miljoen is al wat meer marktconform, ook gezien het loop van Elia's contract.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Do 18 dec 2008 16:47
|
|
Citaat: Elia tegen PSG op tribune Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Eljero Elia moet vanavond de UEFA Cupwedstrijd tussen Paris SG en FC Twente vanaf de tribune bekijken. De aanvaller, die door Ajax wordt begeerd, wordt door trainer Steve McClaren uit voorzorg aan de kant gehouden. Elia staat namelijk op scherp en zou bij een gele kaart de eerste wedstrijd van de knock-outfase missen.
Bij winst van FC Twente en puntenverlies van Manchester City, dat tegen Racing Santander uitkomt, pakken de Tukkers de groepszege.
Telegraaf.nl
Dan zet je zo'n belangrijke speler toch op de bank? Volgens mij zijn dit de eerste voortekenen van Elia die toch echt definitief naar Ajax lijkt te verkassen.
|
Rein
|
Geplaatst: Do 18 dec 2008 16:49
|
|
Citaat: Elia tegen PSG op tribune Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Eljero Elia moet vanavond de UEFA Cupwedstrijd tussen Paris SG en FC Twente vanaf de tribune bekijken. De aanvaller, die door Ajax wordt begeerd, wordt door trainer Steve McClaren uit voorzorg aan de kant gehouden. Elia staat namelijk op scherp en zou bij een gele kaart de eerste wedstrijd van de knock-outfase missen.
Bij winst van FC Twente en puntenverlies van Manchester City, dat tegen Racing Santander uitkomt, pakken de Tukkers de groepszege.
Telegraaf.nl
Dan zet je zo'n belangrijke speler toch op de bank? Volgens mij zijn dit de eerste voortekenen van Elia die toch echt definitief naar Ajax lijkt te verkassen.
Waarom? Het is toch verstandig als iemand op scherp staat hem heel niet in te brengen. Als hij op de bank zit, heb je de neiging om erin te brengen, en maakt hij eens een domme overtreding.. Tsja, dan ben je verder van huis, en je bent toch al door!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 18 dec 2008 16:51
|
|
Citaat:
Ligt het aan mijn internet? Ik krijg alleen te zien:
''ELJERO ELIA NAAR AJAX
door de redactie
do 18 dec 2008, 16:04
AMSTERDAM - Ajax heeft een deel van de miljoenen euro's ''
Nee, hoor. Ze hebben het verwijderd. Waarom weet ik niet.
|
Bob
|
Geplaatst: Do 18 dec 2008 16:51
|
|
Ondanks dat gisteren in de media terecht kwam dat Marco van Basten geen tweede gesprek mocht gaan voeren met Eljero Elia, zal de speler van FC Twente toch per 1 januari naar Amsterdam verkassen, zo meldt De Telegraaf.
Zo lijkt Ajax aan het langste eind te hebben getrokken. De 21-jarige aanvaller stond in de belangstelling van ondermeer Manchester City. Transferbedragen en contractvoorwaarden zijn nog niet bekend.
Voorafgaand aan het laatste UEFA Cup-duel van zijn huidige werkgever FC Twente tegen Paris-Saint Germain meldde trainer Steve McLaren nog dat de rappe aanvaller tot het einde van het seizoen zou blijven voetballen in de Grolsch Veste.
Update:
De Telegraaf heeft het bewuste bericht inmiddels weer van haar site verwijderd. Het is daarmee onduidelijk wat de status is van het oorspronkelijke bericht.
zie bericht telegraaf
|
Rein
|
Geplaatst: Do 18 dec 2008 16:54
|
|
Ik moet zeggen dat ik het verder ook nergens zie:
Fcupdate.nl
Vi.nl
Voetbalzone.nl
Soccernews.nl
Op: www.voetbalrss.nl staat ook inderdaad als UPDATE dat het verwijderd is:
Citaat:
18/12/2008 - Telegraaf meldt overgang Elia naar Ajax op site [update">
(Gepost door AJA / MB)
BRON: De Telegraaf
Ondanks dat gisteren in de media terecht kwam dat Marco van Basten geen tweede gesprek mocht gaan voeren met Eljero Elia, zal de speler van FC Twente toch per 1 januari naar Amsterdam verkassen, zo meldt De Telegraaf.
Ajax Netwerk
Zo lijkt Ajax aan het langste eind te hebben getrokken. De 21-jarige aanvaller stond in de belangstelling van ondermeer Manchester City. Transferbedragen en contractvoorwaarden zijn nog niet bekend.
Ajax Netwerk
Voorafgaand aan het laatste UEFA Cup-duel van zijn huidige werkgever FC Twente tegen Paris-Saint Germain meldde trainer Steve McLaren nog dat de rappe aanvaller tot het einde van het seizoen zou blijven voetballen in de Grolsch Veste.
Ajax Netwerk
[size=150">Update:[/size">
De Telegraaf heeft het bewuste bericht inmiddels weer van haar site verwijderd. Het is daarmee onduidelijk wat de status is van het oorspronkelijke bericht.
Bron: http://www.voetbalrss.nl/nieuws/200812/12372/Telegraaf-meldt-overgang-Elia-naar-Ajax-op-site-%5Bupdate%5D
|
Bob
|
Geplaatst: Do 18 dec 2008 17:51
|
|
Ajax zal heel wat dieper in de buidel moeten tasten wil het Eljero Elia los zien te weken bij FC Twente. Volgens TC/Tubantia hebben de Amsterdammers donderdag een voorstel gedaan bij de Enschedeërs, maar dat is door voorzitter Joop Munterman regelrecht naar de prullenmand verwezen. “Onacceptabel”, zo tekende de regionale krant op uit de mond van de preses. Eerder vanmiddag meldde De Telegraaf al op de eigen website dat de deal bezegeld zou zijn, maar niet veel later werd dat nieuwsbericht verwijderd. Een akkoord zit er dan ook nog absoluut niet aan te komen.
“Wij zijn met Elia in gesprek en de kans dat hij bij ons een nieuw contract tekent, acht ik groter dan dat hij naar Ajax gaat”, aldus de vastberaden Munsterman. Elia heeft nog een contract tot en met de zomer van 2010 in Enschede. Onlangs werd zijn naam in verband gebracht met tal van (Europese) topclubs
Bron: Voetbalzone.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 18 dec 2008 17:53
|
|
Bron, Bobby?
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Do 18 dec 2008 17:53
|
|
Citaat: Ajax zal heel wat dieper in de buidel moeten tasten wil het Eljero Elia los zien te weken bij FC Twente. Volgens TC/Tubantia hebben de Amsterdammers donderdag een voorstel gedaan bij de Enschedeërs, maar dat is door voorzitter Joop Munterman regelrecht naar de prullenmand verwezen. “Onacceptabel”, zo tekende de regionale krant op uit de mond van de preses. Eerder vanmiddag meldde De Telegraaf al op de eigen website dat de deal bezegeld zou zijn, maar niet veel later werd dat nieuwsbericht verwijderd. Een akkoord zit er dan ook nog absoluut niet aan te komen.
“Wij zijn met Elia in gesprek en de kans dat hij bij ons een nieuw contract tekent, acht ik groter dan dat hij naar Ajax gaat”, aldus de vastberaden Munsterman. Elia heeft nog een contract tot en met de zomer van 2010 in Enschede. Onlangs werd zijn naam in verband gebracht met tal van (Europese) topclubs
Ja, ik las het op VZ. Ik denk dat ze 4 miljoen ofzo geboden hebben.
|
Bob
|
Geplaatst: Do 18 dec 2008 17:55
|
|
Citaat: Bron, Bobby?
Oh sorry ik zal het aanpassen Bron: Voetbalzone.nl
|