Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 17:19
|
|
Citaat: Elia moet je gewoon halen!
hij is weer helemaal in vorm denk ik!
gister met NL-B weer 2 gescoord
En Emanuelson was ook niet normaal goed
:p Goede speler, maar een reserve van Liverpool kost even veel...
Babel dus maar kopen!
Het is een win-win situatie.
Je koopt hem voor +- 10 mil en verkopen hem later weer voor 20 mil.
En Babel is AJAX gewent en is ook een klasse beter dan Elia!
Elia valt bij mij nu op de 2e plaats!
Want Babel kan ook in de spits!
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 17:27
|
|
Inderdaad, Babel is nog steeds beter dan Elia en als Babel hetzelfde kost, dan kunnen we een speler met een echt Ajax-hart toch niet niet-terugkopen.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 17:36
|
|
Voordat we een Elia kopen vind ik dat er serieus gekeken moet worden naar een goede creatieve middenvelder die voor het doel kan komen. Het voetballend vermogen vanaf het middenveld is dit seizoen het grote probleem geweest voor de buitenspelers, op een goed draaiend middenveld is het voor buitenspelers een stuk makkelijker te presteren, omdat ze op die manier steun kunnen krijgen van die middenvelders en meer bruikbare ballen ontvangen, ik wed dat Rommedahl zelfs nog bruikbaar zou zijn op een goed creatief middenveld.
Strootman/Bakkal/Seedorf.
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 17:41
|
|
Citaat: Voordat we een Elia kopen vind ik dat er serieus gekeken moet worden naar een goede creatieve middenvelder die voor het doel kan komen. Het voetballend vermogen vanaf het middenveld is dit seizoen het grote probleem geweest voor de buitenspelers, op een goed draaiend middenveld is het voor buitenspelers een stuk makkelijker te presteren, omdat ze op die manier steun kunnen krijgen van die middenvelders en meer bruikbare ballen ontvangen, ik wed dat Rommedahl zelfs nog bruikbaar zou zijn op een goed creatief middenveld.
Strootman/Bakkal/Seedorf.
Is Aissati niet een ''goede creatieve middenvelder''? Voor de rest ben ik het met je eens.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 18:23
|
|
Citaat: Inderdaad, Babel is nog steeds beter dan Elia en als Babel hetzelfde kost, dan kunnen we een speler met een echt Ajax-hart toch niet niet-terugkopen.
Een echt Ajax-hart? Dat lijkt me sterk. Die jongen is op de eerste de beste trein naar het buitenland gesprongen.
Ik heb een idee: haal Elia niet...en haal Babel ook niet. Vergelijkbare spelers, maar dan is Elia minder sterk. Aan de andere kant heeft Elia zich de afgelopen twee jaar heel sterk verbeterd. Bij Babel vind ik dat wel meevallen. Hoe dan ook, voor Elia ga je geen 10 miljoen neertellen en voor Babel ga je geen miljoenen aan salaris uitgeven.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 18:29
|
|
Geen Elia, geen Babel maar Arnautovic!
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 19:45
|
|
Citaat: Ja. Jij zegt dat en ook nog eens zonder die fantasievolle opstellingen te onderbouwen. Veel logica kan ik er althans niet in ontdekken. Terugkomend op Sulejmani; je denkt toch niet serieus dat ze een aankoop van zoveel miljoenen na een eerste seizoen min of meer gaan afschrijven? Dat wordt verkopen voor een zelfde soort bedrag of er wordt opnieuw tijd en moeite in hem geïnvesteerd. Gok voorlopig maar op 't laatste..
Citaat: De prijs, Bob, de prijs. Plus ik hou er niet van om de opkomende provincieclubs te versterken met geld. Die kunnen wel meerdere goede spelers halen van die 9,6 (?) miljoen euro.
En Ajax kan weer meerdere goeie spitsen halen voor het geld dat we voor KJH hebben gevangen. Ik denk niet dat zoiets met Elia kan gebeuren, dat maakt deze mogelijke aankoop voor mij dan ook twijfelachtig, maar zo werkt het toch ongeveer? Als je niet van elders een speler van vergelijkbaar niveau kunt vinden, that is..
Zo gek vind ik 't niet, de bedragen gaan alleen omhoog, da's waar, maar dat zal in bepaalde gevallen ook wel gelden voor die opkomende provincieclubs. En als je 't geld in eigen land houdt, zou dat moeten kunnen leiden tot een sterkere competitie. Daar is iedereen bij gebaat, lijkt me.
Ik bespeur hier toch niet iets van angst voor de plattelandsploegen, hè?
Heb je het nou tegen mij Marco?
Hoezo fantasie opstellingen?
Hoezo ondenkbaar Sulejmani op de bank?
Als meneer Sulejmani zo blijft presteren is hij echt vervangbaar. Hoe kut ik dat ook vind om te constateren.
@skieto: Liever Arnautovic inderdaad.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 20:38
|
|
Citaat: Heb je het nou tegen mij Marco?
Mijn post was direct na die van jou en een direct antwoord. Dus ja.
Citaat: Hoezo ondenkbaar Sulejmani op de bank?
Dat zeg ik toch niet? Ik reageer op jouw conclusie. Er staat wat er staat en niet wat jij er hier van maakt.
Citaat: Hoezo fantasie opstellingen?
Daar heb ik ook al iets over gezegd. Geen onderbouwing en m.i. niet veel logica. Ik zal wel een voorzetje geven; er is niet zo gek veel aanleiding om te denken dat meneer Elia zich 1, 2, 3 in de basis speelt en dan ook nog eens op de plek van Suarez komt te spelen, die daar vrijheid heeft & neemt om veel naar binnen te trekken, wat weer heel aardig werkt omdat van der Wiel zich offensief veelal inschakelt. Suarez staat in jouw voorbeeld ineens op links, waar Ajax momenteel juist niet zo'n offensieve linksback heeft staan, terwijl Emanuelson nou net op die positie is opgeleefd en bovendien extra impact heeft in de bezetting van het elftal, wegens zijn denken en doen als middenvelder (had Sarpong niet eerder zo'n rol?). Cvitanich staat in de spits, is daar uiteraard kandidaat, maar hij moet nog bewijzen dat hij daar de onbetwiste nr. 1 is. Bodul staat zomaar vast als nr. 2 op de 9, maar waar hij qua niveau nu staat is vooral onduidelijk en Suarez heeft al eens in de spits gespeeld. Net als Sulejmani, wat overigens een echte linksbuiten is, die daar niet aan bod komt, omdat Emanuelson het daar zo goed doet en het zo aardig draait met iemand die het middenveld bij tijd en wijle versterkt. Bovendien is de wisselwerking met Aissati aan die kant ook goed verzorgd. En zo kan ik nog wel even doorgaan met allerlei opmerkingen die iets verder gaan dan spelertje A op positie X neerzetten.
Jij plempt een paar namen neer en noemt het een aanval, zonder dat je daarbij kijkt naar andere factoren die van grote invloed op het teamspel zijn. Je benoemt ze althans niet. Eigenlijk scheur je een draaiende aanval uit elkaar, alleen omdat Ajax mogelijk een rechtsbuiten gaat halen, die bij zijn eigen club ook nog eens veelal als linksbuiten speelt. Leg mij maar eens glashelder uit hoe jij tot die samenstellingen bent gekomen, want ik heb werkelijk geen idee. Ik ben zeer benieuwd naar de doordachte en nagenoeg dichtgetimmerde redenering, óók met het oog op de andere linies, die hier achter schuil gaat.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 20:50
|
|
Ik heb het al een paar keer gezegd maar ik zal het nog maar eens zeggen: Elia kost 9,6 miljoen en dat is te veel voor een spelers wiens top bij de Europese subtoppers licht. Hij zal nooit een wereldtopper worden en 9,6 miljoen is daarom gewoon te veel voor hem. Ajax moet maximaal 7,5 miljoen aan Eredivisie spelers uitgeven anders denken de andere clubs alleen maar dat ze Ajax leeg kunnen zuigen. Het lijkt me wel slim als Ajax 7,5 miljoen bied voor Elia en als FC Twente dat te weinig vindt dat Ajax dan gewoon nee durft te zeggen. Daarmee geven ze een signaal af dat ze niet meer maar betalen wat clubs willen vangen. Van mij mogen ze hetzelfde doen met Beerens en Arnautovic, volgende keer als Ajax dan komt weten de clubs dat ze lager moeten inzetten.
|
Marco
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 21:18
|
|
Citaat: Ik heb het al een paar keer gezegd maar ik zal het nog maar eens zeggen: Elia kost 9,6 miljoen en dat is te veel voor een spelers wiens top bij de Europese subtoppers licht. Hij zal nooit een wereldtopper worden
Ik deel die mening, maar het is slechts dat, een mening. En kennelijk wordt er iets anders over gedacht. Bovendien kan je ook niet helemaal uitsluiten dat een Elia tot een iets grotere speler uitgroeit dan in eerste instantie gedacht. Dat zou erg arrogant zijn.
Citaat: Ajax moet maximaal 7,5 miljoen aan Eredivisie spelers uitgeven
Dus de volgende Suarez maar laten lopen omdat we 'een regel' hebben? Ik moet er niet aan denken dat de concurrentie van Ajax dit soort spelers ophaalt.
Citaat: Het lijkt me wel slim als Ajax 7,5 miljoen bied voor Elia en als FC Twente dat te weinig vindt dat Ajax dan gewoon nee durft te zeggen. Daarmee geven ze een signaal af dat ze niet meer maar betalen wat clubs willen vangen. Van mij mogen ze hetzelfde doen met Beerens en Arnautovic, volgende keer als Ajax dan komt weten de clubs dat ze lager moeten inzetten.
Ajax die nee zegt en de verkopende club die inzet. Draai jij de rollen niet om? Daarbij heb ik nou niet het idee dat Twente of Heerenveen het erg vindt als Ajax afhaakt. Zij zijn van het gezeik rondom de speler (je weet wel, dat lekker maken) en de onderhandelingen (arbitrage niet uitgesloten) af en kunnen de speler elders vast wel kwijt voor iets dat meer lijkt op hun vraagprijs. Het enige signaal dat ik zie is een glimlachende toedeledoki aan het adres van Ajax.
Nog even terugkomend op die regel van je; denk je niet dat we meer flexibele transfersommen (waarbij de prijs in eerste instantie lager uitvalt en verhoogd kan worden aan de hand van prestaties, doorverkoop, enz.) zullen krijgen bij dit soort tranfers?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 21:25
|
|
Citaat: Nog even terugkomend op die regel van je; denk je niet dat we meer flexibele transfersommen (waarbij de prijs in eerste instantie lager uitvalt en verhoogd kan worden aan de hand van prestaties, doorverkoop, enz.) zullen krijgen bij dit soort tranfers? Ja precies maar maakt het risico minder groot. Ik zou spelers ook qua contracten meer prestatie gebonden maken, geef ze 25% van hun shirt verkoop of zoiets. Als ze het goed doen verdienen ze meer doen ze het slecht dan koopt niemand hun shirt en verkopen ze minder.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 21:33
|
|
Sulejmani komt natuurlijk niet voor langere tijd op de bank te zitten. Daar was hij gewoon te duur voor. Comes with the territory.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 21:38
|
|
Citaat: Sulejmani komt natuurlijk niet voor langere tijd op de bank te zitten. Daar was hij gewoon te duur voor. Comes with the territory. Sulejmani heeft meer talent dan enige speler in de Eredivisie sinds Sneijder en met vertrouwen in hem en hard werk van zijn kant kan hij uitgroeien tot een wereldtopper. Ajax moet alles uit hem proberen te halen, als dat lukt zal iedereen hem de aankoop van dit decennia noemen.
|
Jobo
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 23:46
|
|
Dat zeg ik toch niet? Ik reageer op jouw conclusie. Er staat wat er staat en niet wat jij er hier van maakt.
Daar heb ik ook al iets over gezegd. Geen onderbouwing en m.i. niet veel logica. Ik zal wel een voorzetje geven; er is niet zo gek veel aanleiding om te denken dat meneer Elia zich 1, 2, 3 in de basis speelt en dan ook nog eens op de plek van Suarez komt te spelen, die daar vrijheid heeft & neemt om veel naar binnen te trekken, wat weer heel aardig werkt omdat van der Wiel zich offensief veelal inschakelt. Suarez staat in jouw voorbeeld ineens op links, waar Ajax momenteel juist niet zo'n offensieve linksback heeft staan, terwijl Emanuelson nou net op die positie is opgeleefd en bovendien extra impact heeft in de bezetting van het elftal, wegens zijn denken en doen als middenvelder (had Sarpong niet eerder zo'n rol?). Cvitanich staat in de spits, is daar uiteraard kandidaat, maar hij moet nog bewijzen dat hij daar de onbetwiste nr. 1 is. Bodul staat zomaar vast als nr. 2 op de 9, maar waar hij qua niveau nu staat is vooral onduidelijk en Suarez heeft al eens in de spits gespeeld. Net als Sulejmani, wat overigens een echte linksbuiten is, die daar niet aan bod komt, omdat Emanuelson het daar zo goed doet en het zo aardig draait met iemand die het middenveld bij tijd en wijle versterkt. Bovendien is de wisselwerking met Aissati aan die kant ook goed verzorgd. En zo kan ik nog wel even doorgaan met allerlei opmerkingen die iets verder gaan dan spelertje A op positie X neerzetten.
Jij plempt een paar namen neer en noemt het een aanval, zonder dat je daarbij kijkt naar andere factoren die van grote invloed op het teamspel zijn. Je benoemt ze althans niet. Eigenlijk scheur je een draaiende aanval uit elkaar, alleen omdat Ajax mogelijk een rechtsbuiten gaat halen, die bij zijn eigen club ook nog eens veelal als linksbuiten speelt. Leg mij maar eens glashelder uit hoe jij tot die samenstellingen bent gekomen, want ik heb werkelijk geen idee. Ik ben zeer benieuwd naar de doordachte en nagenoeg dichtgetimmerde redenering, óók met het oog op de andere linies, die hier achter schuil gaat.
Als eerste mag je dat houdinkje van je veranderen. Beetje respect voor de mede forummers vind ik wel gepast. Nu inhoudelijk.
Suarez heeft het als linkerspits binnen Ajax ook heel goed gedaan. Vandaar dat ik denk dat hij in de basisopstelling daar kan beginnen. Vermaelen sluit hartstikke veel bij wanneer de mogelijkheden zich voordoen.
Ik zeg niet dat Elia 1,2,3 in de basis zit maar wanneer hij zijn lijn bij twente volgt is hij beter dan Sulejmani op de huidige lijn. Dat is MIJN mening. Sulejmani is gewoon niet de Sulejmani die we dachten te hebben gekocht. Hij feest teveel hoor ik hier en daar van mensen met bronnen. Hij is langzamer. Hij oogt niet gretig.
Cvitanisch vind ik de beste spits. Doet het daar beter dan Suarez. Meer oog voor de kaats en Suarez is beter aan de zijkanten.
Verder wil van Basten vaak dat de buitenspelers switchen dus Elia kan makkelijk op rechts beginnen en Suarez op links.
Suarez------Cvitanisch--------Elia
Is naar mijn mening dus geen fantasieopstelling als je Elia naar Amsterdam haalt.
Daarnaast vind ik ook dat Emanuelson het leuk doet maar de jongen heeft weinig rendement. Verder zie ik hem nog wel vertrekken eigenlijk. Ook onderschat jij de werklust van Elia. Die jongen bestrijkt de hele linkerkant/rechterkant . Dus dat als middenvelder denken criterium gaat niet helemaal op naar mijn mening.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 18 apr 2009 23:48
|
|
Citaat: Sulejmani komt natuurlijk niet voor langere tijd op de bank te zitten. Daar was hij gewoon te duur voor. Comes with the territory. Sulejmani heeft meer talent dan enige speler in de Eredivisie sinds Sneijder en met vertrouwen in hem en hard werk van zijn kant kan hij uitgroeien tot een wereldtopper. Ajax moet alles uit hem proberen te halen, als dat lukt zal iedereen hem de aankoop van dit decennia noemen.
Ik twijfel ook geen moment aan de voetbalkwaliteiten van Sulejmani hoor (wel aan z'n mentaliteit, overigens). Waar het me om ging is dat een speler van 16 miljoen bij Ajax niet op de bank komt te zitten.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 19 apr 2009 01:44
|
|
Citaat: Ik twijfel ook geen moment aan de voetbalkwaliteiten van Sulejmani hoor (wel aan z'n mentaliteit, overigens). Waar het me om ging is dat een speler van 16 miljoen bij Ajax niet op de bank komt te zitten. Het was ook niet specifiek op jouw gericht aangezien jij juist zei dat Sulejmani wel in de basis zal staan.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 19 apr 2009 03:29
|
|
Als eerste mag je dat houdinkje van je veranderen. Beetje respect voor de mede forummers vind ik wel gepast. Nu inhoudelijk.
Suarez heeft het als linkerspits binnen Ajax ook heel goed gedaan. Vandaar dat ik denk dat hij in de basisopstelling daar kan beginnen. Vermaelen sluit hartstikke veel bij wanneer de mogelijkheden zich voordoen.
Ik zeg niet dat Elia 1,2,3 in de basis zit maar wanneer hij zijn lijn bij twente volgt is hij beter dan Sulejmani op de huidige lijn. Dat is MIJN mening. Sulejmani is gewoon niet de Sulejmani die we dachten te hebben gekocht. Hij feest teveel hoor ik hier en daar van mensen met bronnen. Hij is langzamer. Hij oogt niet gretig.
Cvitanich vind ik de beste spits. Doet het daar beter dan Suarez. Meer oog voor de kaats en Suarez is beter aan de zijkanten.
Verder wil van Basten vaak dat de buitenspelers switchen dus Elia kan makkelijk op rechts beginnen en Suarez op links.
Suarez------Cvitanich--------Elia
Is naar mijn mening dus geen fantasieopstelling als je Elia naar Amsterdam haalt.
Daarnaast vind ik ook dat Emanuelson het leuk doet maar de jongen heeft weinig rendement. Verder zie ik hem nog wel vertrekken eigenlijk. Ook onderschat jij de werklust van Elia. Die jongen bestrijkt de hele linkerkant/rechterkant . Dus dat als middenvelder denken criterium gaat niet helemaal op naar mijn mening.
Niet dat ik Elia wil halen, maar waarom zet je Elia en Suarez niet gewoon op de plek waar ze nu spelen?
En volgens mij heeft Marco helemaal geen verkeerde houding. Het is alleen hoe je erna kijkt.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Zo 19 apr 2009 10:24
|
|
Citaat: Elia moet je gewoon halen!
hij is weer helemaal in vorm denk ik!
gister met NL-B weer 2 gescoord
En Emanuelson was ook niet normaal goed
:p Goede speler, maar een reserve van Liverpool kost even veel...
Babel dus maar kopen!
Het is een win-win situatie.
Je koopt hem voor +- 10 mil en verkopen hem later weer voor 20 mil.
En Babel is AJAX gewent en is ook een klasse beter dan Elia!
Elia valt bij mij nu op de 2e plaats!
Want Babel kan ook in de spits!
Citaat: Rinus:
Inderdaad, Babel is nog steeds beter dan Elia en als Babel hetzelfde kost, dan kunnen we een speler met een echt Ajax-hart toch niet niet-terugkopen.
Babel zie ik ook liever dan Elia. Maar vrienden van me, hebben we wel naar Babels salaris eisen gedacht? Die zal veel hoger zijn dan Elia, bij Liverpool verdienen ze simpelweg kapot veel. Bij Ajax zal ie ongeveer het zelfde willen verdienen, en dan is het de vraag: Kan Ajax dat wel betalen?
|
Marco
|
Geplaatst: Zo 19 apr 2009 14:26
|
|
Citaat: Als eerste mag je dat houdinkje van je veranderen. Beetje respect voor de mede forummers vind ik wel gepast.
Glazen zieltje, Jobo? Want veel meer dan inhoudelijke kritiek op je posts heb ik niet gegeven. Als dat al te pittig voor je is.. Stel je niet zo aan en step up the plate!
Citaat: Suarez heeft het als linkerspits binnen Ajax ook heel goed gedaan. Vandaar dat ik denk dat hij in de basisopstelling daar kan beginnen. Vermaelen sluit hartstikke veel bij wanneer de mogelijkheden zich voordoen.
Ja hoor, het kan allemaal, maar jij weet donders goed dat Vermaelen niet echt een swingende back is, terwijl van der Wiel zich in die rol zich spectaculair heeft ontwikkeld. Het is dan ook onlogisch om je voorwaartsen zo te switchen dat ze min of meer bijten met de backs die daar steun verlenen. Je haalt iets dat werkt uit elkaar en ik begrijp nog altijd niet waarom. Je uitleg is in ieder geval tot op heden erg summier.
Citaat: Ik zeg niet dat Elia 1,2,3 in de basis zit maar wanneer hij zijn lijn bij twente volgt is hij beter dan Sulejmani op de huidige lijn.
Die lijnen worden wel doorbroken. Sowieso gaat Sulejmani zijn tweede seizoen in en Elia zou voor het eerst bij een topclub opdraven. Elke conclusie nu lijkt me voorbarig, laat zich zoiets eerst maar eens uitkristalliseren, mocht deze situatie ontstaan. Bovendien is het niet óf Sulejmani óf Elia, die discussie voer ik niet. Ik zeg alleen over Sulejmani wat Enganche ook zegt. Daarbij denk ik dat Elia iets met een eventueel vertrek van Suarez van doen heeft, althans minder met het al dan niet presteren van Sulejmani.
Citaat: Cvitanich vind ik de beste spits.
Ben ik het an sich in aanleg (qua type) mee eens, want ik zie ook het liefst een echte puntspits, ware het niet dat Cvitanich weinig grote wedstrijden voor Ajax in de benen heeft. Dat lijstje heeft hier onlangs nog gestaan. Ik hou dus nog even een slag om de arm. PSV, AZ en FC Twente zijn mooie wedstrijden voor hem om de onbetwiste nr. 1 op de 9 te worden, maar volgens mij is dat nog niet zo, dus ik trek de conclusie nog niet. Lijkt me niet zo vreemd.
Citaat: Verder wil van Basten vaak dat de buitenspelers switchen dus Elia kan makkelijk op rechts beginnen en Suarez op links.
Zal best, maar andersom had er logischer uitgezien. Zie ook de opmerking van ajaxspanje, je draait iets om wat werkt. Waarom? Het kan best zijn dat zoiets ook werkt, maar er is zo weinig aanleiding om dat meteen maar te concluderen, wat jij wel doet.
Citaat: Ook onderschat jij de werklust van Elia. Die jongen bestrijkt de hele linkerkant/rechterkant . Dus dat als middenvelder denken criterium gaat niet helemaal op naar mijn mening.
Ik onderschat dat helemaal niet, omdat ik het er niet over heb gehad. Je haalt 2 dingen door elkaar. Jij beschrijft een vleugelspeler die de hele flank voor zijn rekening neemt, terwijl ik het heb over Emanuelson heb die zich in het middenveld begeeft en daar opduikt als 4e man. Da's een wezenlijk verschil. Normaliter ben ik voor een meer klassiekere buitenspeler, maar ik moet eerlijk zeggen dat Ajax uitstekend draait met een inklappende linksbuiten. Het geeft het middenveld duidelijk meer lucht gelet op afspeelmogelijkheden e.d. en is defensief wat stabieler. Ik vind ook dat Emanuelson nog nadrukkelijker aanwezig kan zijn en zijn rendement zal ook wel niet denderend hoog zijn, ben ik allemaal niet met je oneens, maar je moet toch toegeven dat zo'n type speler aan die kant Ajax wat steviger maakt.
Citaat: Is naar mijn mening dus geen fantasieopstelling als je Elia naar Amsterdam haalt.
En zo komen we terug op de rode draad van mijn o zo respectloze betoog; waarom sloop je dingen die goed zijn om er onzekere factoren voor terug te zetten. Ik zeg niet dat het allemaal niet kan of zal werken, maar wel dat het onlogisch is. Dat bedoel ik met een fantasieopstelling; het is samengesteld vanuit aannames i.p.v. enkele feiten die er liggen. Dat heb je nog altijd niet kunnen tackelen. Een opstelling is m.i. meer dan 11 stipjes, het is connect-the-dots en dat mis ik nogal eens.
|
Jobo
|
Geplaatst: Zo 19 apr 2009 15:44
|
|
Uiteindelijk zijn wat jij zegt ook allemaal aannames. Jij wijt beter presteren van Suarez op rechts ook deels aan van der Wiel? Dit zijn ook geen feiten maar aannames!
Ik zeg dat Elia de hele lijn bestrijkt waardoor hij ook goed aanspeelbaar is voor het middenveld en tevens voor balans kan zorgen in je elftal.
Verder ben ik van mening dat Vermaelen hartstikke veel opkomt maar als jij in termen van swingende backs wil spreken moet je zelf weten. Ik zie gewoon een back die opkomt wanneer er ruimte is.
Met een goede aanspeelbare spits als Cvitanisch en bijsluitende halfspelers zijn er genoeg mogelijkheden om tot combinaties te komen.
|
Marco
|
Geplaatst: Zo 19 apr 2009 16:12
|
|
Citaat: Jij wijt beter presteren van Suarez op rechts ook deels aan van der Wiel?
Ach, welnee. Ik zeg dat het daar wel aardig klopt, complementair en zo. That's all.
Kennelijk lees je uitsluitend door een bepaalde bril. Wat jij wil. Have a nice game..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Zo 19 apr 2009 16:19
|
|
Citaat: Rinus:
Inderdaad, Babel is nog steeds beter dan Elia en als Babel hetzelfde kost, dan kunnen we een speler met een echt Ajax-hart toch niet niet-terugkopen
Babel zie ik ook liever dan Elia. Maar vrienden van me, hebben we wel naar Babels salaris eisen gedacht? Die zal veel hoger zijn dan Elia, bij Liverpool verdienen ze simpelweg kapot veel. Bij Ajax zal ie ongeveer het zelfde willen verdienen, en dan is het de vraag: Kan Ajax dat wel betalen?
Ik zou het doen, maar ja wie ben ik
Want als je met de transfer winst kan maken zou ik hem wel een salarisje gunnen. Maar hij heeft geen andere keus. Want de toppers zitten niet te wachten op de reserve van Liverpool.
--
Als hij een Ajax hart heeft, komt hij terug en mekkert hij niet over dat 1/2 miljoentje wat hij inlevert als hij bij een Engelse/Spaanse subtopper gaat.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 19 apr 2009 16:28
|
|
AJAX moet een talent halen. Wie gaat er voor hem op de bank zitten? Cvitanich, Suarez, Urby, Sulejmani, Bodul? Kapitaalvernietiging.
AJAX mag blij zijn dat ze voor deze onetrickpony enorm veel geld hebben gekregen en Suarez als vervanger hebben gehaald. Een van de weinige grote successen op de transfermarkt.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 12:08
|
|
Doodzonde als deze speler zou worden gehaald. Heeft af en toe wel eens een leuk beweging op het veld, maar vind hem verder weinig bijzonders hebben. Kan het niveau wat Ajax elk jaar wil en moet halen (cl, kampioen) niet aan. Leuke speler voor de bank, maar dan vind ik een bedrag van zo'n 10 miljoen veel te veel. Ajax moet voor elke lini (behalve keeper) 4 á 5 topspelers hebben en de rest aanvullen met jeugd, want de A's hebben een leuke lichting.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 12:13
|
|
Citaat: Doodzonde als deze speler zou worden gehaald. Heeft af en toe wel eens een leuk beweging op het veld, maar vind hem verder weinig bijzonders hebben. Kan het niveau wat Ajax elk jaar wil en moet halen (cl, kampioen) niet aan. Leuke speler voor de bank, maar dan vind ik een bedrag van zo'n 10 miljoen veel te veel. Ajax moet voor elke lini (behalve keeper) 4 á 5 topspelers hebben en de rest aanvullen met jeugd, want de A's hebben een leuke lichting.
Elia wordt hier ontzettend onderschat. Hij is constant dreigend, met en zonder bal. Verschrikkelijk snel en kan ook nog passeren. Hij is in ieder geval dreigender dan Arnautovic, die wordt door iedereen de hemel ingeprezen. Ik heb liever Elia dan Arnautovic. Wat moet je met Arnautovic als je Suárez hebt?
|