Auteur
|
Bericht
|
JS
Forum berichten: 741
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 23 maa 2009 18:14
|
|
Vergeet Luque en Ogararu niet... Die mogen we ook weer verwelkomen deze zomer.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 23 maa 2009 18:15
|
|
Citaat: Vergeet Luque en Ogararu niet... Die mogen we ook weer verwelkomen deze zomer. Ik denk zelf dat Luque bij Malaga blijft, daar zijn ze erg positief over hem.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 23 maa 2009 18:16
|
|
Ach, daar zal ook wel belangstelling voor komen. Zijn toch basisspelers bij hun clubs nu. Over Luque hoor ik positieve dingen, dus die zullen ook niet moeilijk te slijten zijn. Verlies nemen, want meer geld zul je er niet meer voor krijgen in de toekomst.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 23 maa 2009 18:26
|
|
Luque zal zeker wel blijven bij Malaga, met een beetje doorzetten kan je daar echt nog heel veel geld uithalen! Alleen ik had vernomen dat Malaga niet zo'n erg rijke club is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 23 maa 2009 18:34
|
|
Dan happen andere clubs wel toe in Spanje of daarbuiten.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 23 maa 2009 18:36
|
|
I hope so, en anders waarom hem niet nog een kans geven? Hij kan het daar wel.. dus hij kán het wel, misschien ligt het aan het land? Dat hij zich in Spanje beter thuis voelt?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 23 maa 2009 18:38
|
|
Citaat: Ach, daar zal ook wel belangstelling voor komen. Zijn toch basisspelers bij hun clubs nu. Over Luque hoor ik positieve dingen, dus die zullen ook niet moeilijk te slijten zijn. Verlies nemen, want meer geld zul je er niet meer voor krijgen in de toekomst. Ik zag gisteren Barca-Malaga (6-0) live op sky en Luque speelde erg goed (al zou je dat in de uitslag niet zien). Hij was de enige speler van Malaga die goede speelde en de enige die af en toe voor gevaar zorgde.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Ma 23 maa 2009 20:09
|
|
Hoe zit het met z'n snelheid? Wanneer hij weer een man uit kan spelen dan zou ik hem bij Ajax zeker niet afschrijven, met zo'n traptechniek en uitstraling kan hij zeker nog bruikbaar zijn.
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Ma 23 maa 2009 20:11
|
|
Citaat: Hoe zit het met z'n snelheid? Wanneer hij weer een man uit kan spelen dan zou ik hem bij Ajax zeker niet afschrijven, met zo'n traptechniek en uitstraling kan hij zeker nog bruikbaar zijn.
Hij heeft onwijs veel snelheid. Hij loopt van der Wiel eruit. Terwijl hij ook echt snel is, dus hij heeft genoeg snelheid om iemand eruit te lopen.
Sorry verkeerd gelezen dacht dat het over Elia ging.
De snelheid van Luque weet ik niet.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 23 maa 2009 20:12
|
|
Citaat: Hoe zit het met z'n snelheid? Wanneer hij weer een man uit kan spelen dan zou ik hem bij Ajax zeker niet afschrijven, met zo'n traptechniek en uitstraling kan hij zeker nog bruikbaar zijn. Hij werd als aanspeel punt gebruikt vooral aan de linkerkant en dan was hij de man die een slimme oplossing moest verzinnen. Vooral met zijn goede passen en geweldig schot kwam elk gevaar van hem.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Ma 23 maa 2009 20:16
|
|
Ik zou er eens een wedstrijd bij moeten pakken, maar een Luque in vorm is toch prachtig om te zien, zoveel bravoure. Is zijn versnelling ook snel, om op die manier een man uit te spelen?
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 23 maa 2009 20:21
|
|
Wilde net zeggen, Luque speelt toch een redelijk seizoen in Spanje, misschien toch nog een kans geven aan het begin van het seizoen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 23 maa 2009 20:21
|
|
Citaat: Ik zou er eens een wedstrijd bij moeten pakken, maar een Luque in vorm is toch prachtig om te zien, zoveel bravoure. Is zijn versnelling ook snel, om op die manier een man uit te spelen? Nee hij is gewoon niet een hele snelle speler maar hij is wel iets sneller dan Huntelaar. Hij kan aan de linkerkant worden gebruikt om vanaf daar vooral tactisch het spel te verdelen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 24 maa 2009 10:34
|
|
Citaat: Kennedy Bakircioglu, Bruno Silva, Stekelenburg en Rommedahl willen allemaal weg. Leonardo, Martina en Schilder gaan sowieso weg. Sno zal ook niet al te blij zijn bij AJAX. Ik denk dat Rommedahl het enige probleem wordt om hem weg te krijgen.
Genoeg opties die wegwillen maar het blijft een beetje afwachten welke invloed de kredietcrisis heeft op het voetbal komende zomer. Ik durf hier geen uitspraken over te doen. Uiteraard zullen er altijd transfers plaats blijven vinden maar in welke mate en wat zijn de budgetten die clubs beschikbaar hebben voor de niet-basisspelers bij ons? Persoonlijk denk ik dat de verhuurtrend zich nog meer zal doorzetten.
Lijkt me dat het budget wat gecreeerd wordt door de verkoop van overbodige spelers een zware stempel drukt op de mogelijkheden van Ajax op de transfermarkt komende zomer.
Voorlopig is alleen Schilder pas definitief exit, vandaar mijn opmerking van 'eerst zien dan geloven'.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 24 maa 2009 10:41
|
|
Van Leonardo mag je er ook van uitgaan dat hij weg is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 24 maa 2009 11:08
|
|
En over Martina zal AJAX ook niet lullig gaan doen. Ook zou AJAX wel eens contracten kunnen ontbinden. Ik denk ook niet dat AJAX voor Silva en Sno de aankoopprijs zal eisen.
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Di 24 maa 2009 11:55
|
|
Citaat: En over Martina zal AJAX ook niet lullig gaan doen. Ook zou AJAX wel eens contracten kunnen ontbinden. Ik denk ook niet dat AJAX voor Silva en Sno de aankoopprijs zal eisen.
Ze kunnen het wel eisen, maar ze krijgen dat bedrag er nooit voor. Sno moet zeker transfervrij vertrekken. Je krijgt echt geen euro voor hem.
Voor Silva kan je tussen de 2 en 3 miljoen halen. Maar als hij zo slecht blijft spelen wordt hij alleen maar minder waard.
Verder zal Martina zeker gratis vertrekken.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 24 maa 2009 13:50
|
|
Citaat: Van Leonardo mag je er ook van uitgaan dat hij weg is.
Tja ik weet het niet, Ajax maakt vooralsnog geen aanstalten om hem een nieuw contract voor te leggen maar aan de andere kant lijkt er ook een impasse te zijn tussen Panathinaikos en Leo aangezien dat ook nog niet rond is.
Ik ben geen Leo fan maar als Ajax geen geld heeft om een echte buitenspeler te kopen dan is Leo niet echt een verkeerde optie om het gat op te vullen. In het 2e zit echt he-le-maal niets voor op de vleugels en zowel in de A1 en de B1 wel het nodige talent op die posities. Tis onzeker of die het ooit gaan halen maar als je het puur talent-wise bekijkt heb je een gat van 1-2 jaar wat je op moet vullen achter je 7 en 11 welke in de basis staan. Ajax wordt veelal met buitenspelers in verband gebracht maar uitgaande van een voorhoede van Sulejmani-Cvitanich-Suarez is het niet echt reeel om te denken dat er een Elia of Beerens bijkomt als back-up. Natuurlijk zie ik graag een zo sterk mogelijke selectie maar we spelen al heel wat jaar geen CL, hebben dit seizoen en ook komende zomer veel 'vuiltjes' moeten verwijderen. Ik kan niet in de portemonnee van Ajax kijken maar ik vraag me af hoe vol die zit. Natuurlijk heeft Ajax met Sneijder en Huntelaar twee jaar achterelkaar een klapper gemaakt maar er is ook niet bepaald een grijpstuiver uitgegeven.
Ik wil niet puur doemdenken maar ik vraag me af of we ons niet TE rijk rekenen op dit forum. Iemand een idee wat een budget indicatie zou kunnen zijn voor komende zomer?
Sla me dus niet om de oren met de uitspraak dat ik Leo niet perse kwijt wil, ik noemde hem als voorbeeld wat zou kunnen gelden bij een scenario waarin we onze broekriem moeten aanhalen. Maar, nogmaals, geen idee of dit komende zomer zal gelden.......
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 24 maa 2009 13:56
|
|
Ik denk niet dat Ajax erg veel geld uit kan gaan geven maar met de verkoop van Rommedahl, Kennedy, Martina, Sno en andere komt er wel wat geld vrij plus dat er veel loonruimte vrijkomt. Na de verkoop van Huntelaar is er wel winst gemaakt van 5.5 miljoen en dat met alle aankopen die waren gedaan dus ik denk dat Ajax zo'n 20 miljoen heeft om te besteden (inclusief het geld wat vrijword gemaakt door de transfers van overbodige spelers).
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 24 maa 2009 14:00
|
|
Plus dat we maar af moeten wachten of Suarez blijft. Aan de ene kant is hij onmisbaar in een slecht draaiend AJAX. In het AJAX van de laatste 2 wedstrijden is hij al heel wat minder onmisbaar. En een voorhoede Emanuelson-Cvitanich-Sulejmani is ook niet van slechte kwaliteit.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 24 maa 2009 14:21
|
|
Citaat: Plus dat we maar af moeten wachten of Suarez blijft. Aan de ene kant is hij onmisbaar in een slecht draaiend AJAX. In het AJAX van de laatste 2 wedstrijden is hij al heel wat minder onmisbaar. En een voorhoede Emanuelson-Cvitanich-Sulejmani is ook niet van slechte kwaliteit. Emanuelson op rechts, dat lijkt me de meest onlogische positie die er is voor hem. Gebruik hem als linksbuiten en koop als Suarez vertrekt een echte rechtsbuiten (Beerens als beste optie) dan speel je weer met echte buitenspelers. Sulejmani kan dan zich rustiger ontwikkelen en als die weer top fit en top in vorm is speelt hij zo Emanuelson eruit. Dan kan Die een linie terug zakken en het middenveld met Enoh en Aisatti vormen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 24 maa 2009 14:24
|
|
Staat uiteraard ook op links bij mij (links-centraal-rechts).
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 24 maa 2009 14:34
|
|
Citaat: Staat uiteraard ook op links bij mij (links-centraal-rechts). Ah, dom ik denk altijd in spiegelbeeld bij opstellingen. Wel vind ik dat Sulejmani geen rechtsbuiten is maar een linksbuiten of links in een tweespitsen systeem. Hij heeft een goede voorzet en dat kan hij alleen op links laten zien. Mocht Ajax 4-4-2 gaan spelen dan is het vel makkelijker Sulejmani met Suarez/Cvitanich. Daar achter een ruit met Aisatti op de '10' Emanuelson links, Enoh rechts en Vertonghen/Lindgren verdedigend. Maar ik zie Ajax het liefst 4-3-3 spelen en dan moet er een rechtsbuiten komen, ook als Suarez niet vertrekt voor in de toekomst.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Di 24 maa 2009 18:56
|
|
Belangrijk voor je budget is de kwalificatie voor de cl. Die 2e plek is dus broodnodig.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 24 maa 2009 21:37
|
|
Citaat: Belangrijk voor je budget is de kwalificatie voor de cl. Die 2e plek is dus broodnodig.
Die tweede plek met twee kwalificatierondes en het huidige Ajax is een schier onmogelijke opgave, als we al tweede worden. Erg zuur.
PSV Netwerk
Citaat: 24/3/2009 - 'Begroting met 10 miljoen euro terug naar 57 miljoen'
(Gepost door RvN)
Het Eindhovens Dagblad meldt dat de begroting van PSV komend seizoen met tien miljoen euro terug zal gaan van 67 naar 57 miljoen euro. Dat zou niets te maken hebben met de economische crisis, maar met het feit dat de club voor het eerst sinds jaren Champions League voetbal misloopt. [reageer">
|