Auteur
|
Bericht
|
Marnix
Forum berichten: 2786
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 27 jan 2009 13:18
|
|
Het is vrij stil omtrent Elia (ik verwacht er niets meer van hoor) maar je weet maar nooit. Tot wanneer is de transfermarkt open?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 27 jan 2009 13:26
|
|
Citaat: Het is vrij stil omtrent Elia (ik verwacht er niets meer van hoor) maar je weet maar nooit. Tot wanneer is de transfermarkt open?
2 Februari. Hij komt deze transferperiode toch niet.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 16:51
|
|
Precies. Die jongen tekent niet voor niets een nieuw contract. Daar staat vast een mooie clausule in die Elia in de zomer alsnog naar Ajax brengt. Z'n reactie na de eerste wedstrijd sinds de winterstop bevestigde dat beeld ook wel.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 17:13
|
|
Citaat: Precies. Die jongen tekent niet voor niets een nieuw contract. Daar staat vast een mooie clausule in die Elia in de zomer alsnog naar Ajax brengt. Z'n reactie na de eerste wedstrijd sinds de winterstop bevestigde dat beeld ook wel.
Wat vertelde hij dan in zijn reactie?
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Do 5 feb 2009 16:03
|
|
Citaat: Precies. Die jongen tekent niet voor niets een nieuw contract. Daar staat vast een mooie clausule in die Elia in de zomer alsnog naar Ajax brengt. Z'n reactie na de eerste wedstrijd sinds de winterstop bevestigde dat beeld ook wel. Dat hangt er van af wat er in die clausule staat, als er staat dat hij voor niet minder dan b.v. 12 miljoen mag vertrekken dan vraag ik mij af of Ajax daar in trapt. Ik denk dat Twente bijgeleerd heeft met de affaire Wielaert.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Do 5 feb 2009 17:40
|
|
Leuke voetballer die Elia hoor. Ik twijfel echter of Ajax wel 9 miljoen moet investeren in deze speler. Ik vind hem persoonlijk geen 9 miljoen of meer waard. Het is wel absoluut een speler met mogelijkheden. Ik vind zijn traptechniek wat ondermaats.
Op aanraden van Thomas ben ik wat gaan opletten op Arnautovic. Dat vind ik een speler die wel mag komen hoor. Ook potentiële nummer 9.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Do 5 feb 2009 17:42
|
|
Citaat: Leuke voetballer die Elia hoor. Ik twijfel echter of Ajax wel 9 miljoen moet investeren in deze speler. Ik vind hem persoonlijk geen 9 miljoen of meer waard. Het is wel absoluut een speler met mogelijkheden. Ik vind zijn traptechniek wat ondermaats.
Op aanraden van Thomas ben ik wat gaan opletten op Arnautovic. Dat vind ik een speler die wel mag komen hoor. Ook potentiële nummer 9.
100% mee eens.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Do 5 feb 2009 17:43
|
|
Citaat: Leuke voetballer die Elia hoor. Ik twijfel echter of Ajax wel 9 miljoen moet investeren in deze speler. Ik vind hem persoonlijk geen 9 miljoen of meer waard. Het is wel absoluut een speler met mogelijkheden. Ik vind zijn traptechniek wat ondermaats.
Arnautovic mogen ze ook wel halen. Feyenoord was dicht bij een akkoord afgelopen zomer. Besef wel dat hij nu im bloedvorm is en dat alles wat hij aanraakt in goud veranderd.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Di 10 feb 2009 10:21
|
|
Arnoutovic is erg goed. je ziet gewoon een Zlatan in hem. Het is alleen jammer dat ajax op dit moment aan zn positie niks hebben. Ruimte maken is enige oplossing, maar het is zonde om Sarpong op te offeren..
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Di 10 feb 2009 10:54
|
|
Citaat: Arnoutovic is erg goed. je ziet gewoon een Zlatan in hem. Het is alleen jammer dat ajax op dit moment aan zn positie niks hebben. Ruimte maken is enige oplossing, maar het is zonde om Sarpong op te offeren..
Welkom ''thyza''!
Dat offeren zou je nooit moeten laten omdat je daar andere spelers mee tekort doet.. een club als Ajax moet altijd streven naar het beste en daar horen ook gewoon simpelweg de beste spelers bij.
|
thyza
|
Geplaatst: Di 10 feb 2009 12:59
|
|
Citaat: Arnoutovic is erg goed. je ziet gewoon een Zlatan in hem. Het is alleen jammer dat ajax op dit moment aan zn positie niks hebben. Ruimte maken is enige oplossing, maar het is zonde om Sarpong op te offeren..
Welkom ''thyza''!
Dat offeren zou je nooit moeten laten omdat je daar andere spelers mee tekort doet.. een club als Ajax moet altijd streven naar het beste en daar horen ook gewoon simpelweg de beste spelers bij.
Dank je Maurice :) Daar heb je helemaal gelijk in.
Het punt alleen is dat Sarpong een geweldige techniek en loeihard schot heeft en erg jong is . Bied teveel perspectief om weg te laten gaan en ergens anders uit te groeien tot een superspeler. Of denk je dat arnoutovic zo veel beter is?
|
John Koe
Forum berichten: 7
|
Geplaatst: Di 10 feb 2009 13:47
|
|
Mocht Suarez weggaan in de zomer, wat ik eerlijk gezegt wel verwacht, dan moet Ajax zeker 1 van de 2 gaan halen. Het liefst heb ik Elia, maar ook arnautovic doet het erg goed. Lijkt me wel dat Ajax ze kan betalen nadat Huntelaar is verkocht en ik verwacht ook een mooie prijs voor Suarez. We zouden ze allebei kunnen halen dan heb je een mooie voorhoede met Elia Cvitanich Arnautovic. Hopelijk succesvoller dan wat er nu staat.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 10 feb 2009 13:53
|
|
Citaat: Mocht Suarez weggaan in de zomer, wat ik eerlijk gezegt wel verwacht, dan moet Ajax zeker 1 van de 2 gaan halen. Het liefst heb ik Elia, maar ook arnautovic doet het erg goed. Lijkt me wel dat Ajax ze kan betalen nadat Huntelaar is verkocht en ik verwacht ook een mooie prijs voor Suarez. We zouden ze allebei kunnen halen dan heb je een mooie voorhoede met Elia Cvitanich Arnautovic. Hopelijk succesvoller dan wat er nu staat.
Welkom, John Koe!!
En Sulejmani dan? En Arnautovic rendeert, volgens mij, beter in het centrum.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 10 feb 2009 15:08
|
|
Citaat: Mocht Suarez weggaan in de zomer, wat ik eerlijk gezegt wel verwacht, dan moet Ajax zeker 1 van de 2 gaan halen. Het liefst heb ik Elia, maar ook arnautovic doet het erg goed. Lijkt me wel dat Ajax ze kan betalen nadat Huntelaar is verkocht en ik verwacht ook een mooie prijs voor Suarez. We zouden ze allebei kunnen halen dan heb je een mooie voorhoede met Elia Cvitanich Arnautovic. Hopelijk succesvoller dan wat er nu staat.
Welkom, John Koe!!
Dat is naar mijn mening het grote voordeel aan Arnoutovic, een speler die ook als centrumspits kan spelen. [geen overbodige luxe"> Ik denk helaas dat Arnoutovic Sulejmaniachtige bedragen moet gaan kosten en al lang niet meer haalbaar is.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 10 feb 2009 15:11
|
|
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Helaas dat we Marko Arnautovic niet eerder hebben gehaald. Maar we moeten roeien met de riemen die we hebben. Ik zie liever een Sankoh komen.
|
thyza
|
Geplaatst: Di 10 feb 2009 15:58
|
|
Het eerder halen is idd nu het probleem... Waar was ajax toen sulejmani voor 200.000 werd gekocht? Arnoutovic zal wel weer 10miljoen gaan kosten...
Moesten we echt een speler halen voor 16mljoen die zichzelf nog moet bewijzen dat hij het kan? Dat is gevaarlijk voor hemzelf en de club, want de druk loopt heel snel op en voor een 20jarige is dat best lastig , zeker als deze speler ver van zn familie woont... Het rare van dit hele verhaal is dat 16miljoen de hoogste transfer naar ajax toe ooit is... Is dit de nieuwe koers?
Laten we eerlijk wezen.. Nadat Beenhakker Zlatan, Maxwell en Chivu binnenhaalde als potentiele toekomstige spelers is er weinig goeds gescout wat ajax waardig is. Het is niet slecht wat er is gekomen , maar het niveau is beduidend lager... Suarez is niet gescout bijvoorbeeld, lindgren teruggekocht..
|
pimvanschaik
Forum berichten: 10
|
Geplaatst: Di 10 feb 2009 16:11
|
|
Citaat: Het is vrij stil omtrent Elia (ik verwacht er niets meer van hoor) maar je weet maar nooit. Tot wanneer is de transfermarkt open? Elia heeft net een nieuw contract getekent bij twente en nu zou hij opeens weer naar ajax moeten gaan.Geloof mij dat Elia niet meer komt, vergeet die jongen
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Di 10 feb 2009 16:19
|
|
Citaat: Het is vrij stil omtrent Elia (ik verwacht er niets meer van hoor) maar je weet maar nooit. Tot wanneer is de transfermarkt open? Elia heeft net een nieuw contract getekent bij twente en nu zou hij opeens weer naar ajax moeten gaan.Geloof mij dat Elia niet meer komt, vergeet die jongen
Zo heel veel zeggen contracten tegenwoordig ook niet meer. We zullen het wel zien deze zomer (wanneer Suarez) wordt verkocht.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 10 feb 2009 16:22
|
|
Welkom
Babel tekende een nieuw contract en ging daarna naar Liverpool, Wielaert tekende afgelopen zomer een nieuw contract en...
clausules daar gaat het om.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Di 10 feb 2009 16:23
|
|
Let maar op, als de heer Suarez deze zomer word vekocht, wat ook gebeurt, staan Elia met zijn zaakwaarnemer te trappelen om naar Ajax te gaan. Ajax zal een bod doen onder de transferclausule, Twente accepteert dit niet, daarna betaalt Ajax de cluasule, Elia komt naar Ajax en flopt! Let maar op!
Pim welkom
|
sjosker
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Wo 18 feb 2009 11:55
|
|
Wekenlang werd Eljero Elia met een transfer naar Ajax in verband gebracht, maar achteraf gezien heeft de buitenspeler van FC Twente er geen spijt van dat de transfer naar de Amsterdamse club uiteindelijk niet is doorgegaan. "Er zit namelijk heel veel druk op dit seizoen bij Ajax. Veel mensen hebben me daarvoor gewaarschuwd.”
Elia (22) genoot eerder dit seizoen ook belangstelling van Espanyol en Manchester City, maar zijn voorkeur ging uit naar een langer verblijf in Nederland. Hij sprak zelfs met Ajax-trainer Marco van Basten, maar de clubs bereikten geen overeenstemming. Dat had als gevolg dat de Voorburger zijn contract in Enschede tot 2013 verlengde.
"Ajax was heel dichtbij", blikt Elia in Sportweek terug op de transferperikelen. "Maar toen ze voor Wielaert gingen en dat verliep moeizaam, wist ik dat ze mij niet meer zouden laten gaan. Het is sowieso altijd moeilijk in het begin. Zeker als het zo stroef draait en de sfeer niet goed is. Ik ben blij dat ik niet ben gegaan. Er zit heel veel druk op dit seizoen bij Ajax. Veel mensen hebben me daarvoor gewaarschuwd.”
"Als ik het echt gewild had, was het wel doorgegaan", zegt Elia verrassend. "Een arbitragezaak heb ik echter nooit echt overwogen. Bij FC Twente zit ik goed, ik heb zelfs mijn contract verlengd. De sfeer hier ademt voetbal uit zonder die overdreven druk. Bij Ajax moet je elke wedstrijd weer iets heel bijzonders laten zien. Als je met 1-0 wint is het nog niet goed daar. Ze eisen dat het team net zo goed is als in 1995.”
Op de vraag of hij komend seizoen nog in De Grolsch Veste speelt, geeft hij geen antwoord. "Ik heb nog niets besloten. Het is de bedoeling om deze zomer een stap te maken. Dat zien we tegen die tijd wel. Eerst wil ik met FC Twente iets heel moois neerzetten. Dit seizoen verloopt beter dan verwacht. Iedereen dacht dat FC Twente zou instorten zonder Orlando Engelaar, Karim El Ahmadi en Fred Rutten. Maar we staan tweede in de Eredivisie en zitten nog in de UEFA Cup.”
Bron: voetbalzone.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Wo 18 feb 2009 21:06
|
|
Citaat: Het eerder halen is idd nu het probleem... Waar was ajax toen sulejmani voor 200.000 werd gekocht? Arnoutovic zal wel weer 10miljoen gaan kosten...
Moesten we echt een speler halen voor 16mljoen die zichzelf nog moet bewijzen dat hij het kan? Dat is gevaarlijk voor hemzelf en de club, want de druk loopt heel snel op en voor een 20jarige is dat best lastig , zeker als deze speler ver van zn familie woont... Het rare van dit hele verhaal is dat 16miljoen de hoogste transfer naar ajax toe ooit is... Is dit de nieuwe koers?
Laten we eerlijk wezen.. Nadat Beenhakker Zlatan, Maxwell en Chivu binnenhaalde als potentiele toekomstige spelers is er weinig goeds gescout wat ajax waardig is. Het is niet slecht wat er is gekomen , maar het niveau is beduidend lager... Suarez is niet gescout bijvoorbeeld, lindgren teruggekocht..
Dit is inmiddels een vrij bekend verhaal. Toen Sulejmani aangeboden werd bij Ajax(en ook AZ) Hing hem nog een ruime schorsing boven het hoofd. Daarnaast gaat het verhaal dat hij een hele kudde met oostblok-makelaars om zich heen had waar Ajax(maar ook zakenman Scheringa) niet mee in zee wenste te gaan. Dit is in ieder geval het verhaal wat veelvuldig in de media verscheen als excuus van Van Geel om hem niet te halen.
Ik weet dat enkele mensen hier wat beter geïnformeerd zijn over dit soort ins&outs binnen de club, weet iemand hier misschien iets meer over te vertellen?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 18 feb 2009 21:07
|
|
Welkom, John Koe!!
Dat is naar mijn mening het grote voordeel aan Arnoutovic, een speler die ook als centrumspits kan spelen. [geen overbodige luxe"> Ik denk helaas dat Arnoutovic Sulejmaniachtige bedragen moet gaan kosten en al lang niet meer haalbaar is.
Weet jij hoe lang het contract Arnautovic nog is?
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 18 feb 2009 21:11
|
|
Dat weet ik the godfather:
Arnoutovic heeft een contract tot medio 2011 volgens wiki
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 18 feb 2009 21:18
|
|
Daar had ik natuurlijk zelf ook aan kunnen denken in ieder geval bedankt Riejuh!
Maar daar zit wel het verschil met Mickey. Sulejmani had nog een contract van 4 jaar toen wij hem van 't zomer wilden hebben. Als Arnautovic na deze zomer nog maar 2 jaar onder contract staat zal hij normaliter aanzienlijk goedkoper zijn..
|