Auteur
|
Bericht
|
Rein
Forum berichten: 1735
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 15:50
|
|
Citaat: Laten we er vanuit gaan dat Elia 10 miljoen euro kost, dat is veel geld en ik zie in hem niet hetzelfde talent als in Suarez, Sulejmani of Babel (die voor 17 miljoen werd verkocht). Elia is geen speler die straks vertrekt voor veel meer dan hij nu zal kosten. Natuurlijk is het een goede speler maar geen toptalent, Babel speelt al jaren in Oranje en Elia zat geeneens in Oranje onder 20, als ik het goed heb. Hij heeft zich dit jaar goed laten zien maar dat zegt heel weinig. Als Suarez straks vertrekt heeft Ajax een nieuwe flankspeler nodig Elia moet dan zeker een optie zijn maar niet door een rekensommetje te maken. Verder hoop ik dat Suarez ook volgend seizoen 'gewoon' in Amsterdam speelt, zijn contract loopt tot 2012 toch?
Foutje.. Hij speelde in 2005 bij Oranje onder de 19. In het begin van 2006 maakte hij zijn debuut in Jong Oranje. Wel maar 4 internationals. En Ryan Babel 27 ofzo
Maar in ieder geval heb je gelijk, maar we moeten echt een flankspeler voor als Luis weggaat. En dan zie ik Elia en Biseswar als een vervanging. Ze kunnen (nog) niet tippen aan zijn kwaliteiten, maar de opvolgers zie ik wel in hun. Wie weet in de toekomst brengt ons wat anders/meer (scouting, bijv.)
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 16:04
|
|
Citaat: Foutje.. Hij speelde in 2005 bij Oranje onder de 19. In het begin van 2006 maakte hij zijn debuut in Jong Oranje. Wel maar 4 internationals. En Ryan Babel 27 ofzo Ik was al aan het twijfelen maar mijn punt was wel dat Babel veel duidelijker een toptalent is en ik dat Elia niet vind.
Citaat: Maar in ieder geval heb je gelijk, maar we moeten echt een flankspeler voor als Luis weggaat. En dan zie ik Elia en Biseswar als een vervanging. Ze kunnen (nog) niet tippen aan zijn kwaliteiten, maar de opvolgers zie ik wel in hun. Wie weet in de toekomst brengt ons wat anders/meer (scouting, bijv.) Ik zie liever Biseswar komen die een echte Amsterdammer is en daarbij lang in de Ajax jeugd heeft rondgelopen. Elia heeft natuurlijk er ook even bij gezeten maar niet zo lang, zelfs twee seizoenen maar geloof ik. Qua talent doen ze elkaar niet onder maar ik vind Biseswar een speler waar ik zelf liever naar kijk dan Elia. Maar Biseswar zou dan wel niet zijn contract bij Feyenoord moeten verlengen want anders is hij onhaalbaar. Biseswar is dan ook nog eens transfervrij en dat is wel een enorm verschil met 10 miljoen voor Elia. Als Ajax echt zou willen kunnen ze dan Leo verkopen en deze beide spelers binnenhalen, dat zou ik zelf super vinden. Het zijn wel twee Nederlandse talenten namelijk die voor Ajax wel toppers kunnen worden, maar niet Europese toppers.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 21:52
|
|
Even voor de duidelijkheid, Ryan Babel heeft bijna geen interlands bij Jong Oranje, omdat hij direct in aanmerking kwam voor het grote Oranje. Verder ben ik het eens dat Elia geen 10 miljoen waard is, maar dat je nou eenmaal niet goedkoper zo'n speler kan aantrekken. Dat hij met winst verkocht gaat worden weet ik ook niet zo zeker. Laten we hopen dat we er niet te veel (sportief) verlies op gaan maken.
Als we met Elia een paar seizoenen ver komen in de CL, betekend dat automatisch ook dat je een soort van winst maakt op de speler. De inkomsten in de CL zijn ten slotte ook winst.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 22:33
|
|
Mooie actie hoor van Elia waaruit Perez kan scoren!
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Zo 18 jan 2009 02:15
|
|
Citaat: Ik was al aan het twijfelen maar mijn punt was wel dat Babel veel duidelijker een toptalent is en ik dat Elia niet vind.
Ieder zijn mening natuurlijk. Persoonlijk vind ik, dat ondanks dat ze allebei op 11 spelen/ speelden, moeilijk te vergelijken. Elia vind ik een betere winger terwijl Babel weer een geschiktere spits is. Het rendement van Elia ligt in ieder geval een stuk hoger....... Dat Babel wegging voor 17 miljoen vond ik destijds absoluut niet erg, 17 miljoen voor een speler met een toendertijd dramatische aanname is niet verkeerd. Bovendien vond/ vind ik Babel een typische 4-4-2 speler.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 18 jan 2009 02:38
|
|
Citaat:
Ieder zijn mening natuurlijk. Persoonlijk vind ik, dat ondanks dat ze allebei op 11 spelen/ speelden, moeilijk te vergelijken. Elia vind ik een betere winger terwijl Babel weer een geschiktere spits is. Het rendement van Elia ligt in ieder geval een stuk hoger....... Dat Babel wegging voor 17 miljoen vond ik destijds absoluut niet erg, 17 miljoen voor een speler met een toendertijd dramatische aanname is niet verkeerd. Bovendien vond/ vind ik Babel een typische 4-4-2 speler. Babel heeft niet minder gescoord dan Elia en Elia geeft ook niet zo ontzettend veel assists dus ik weet niet over welk rendement jij het hebt. Babel is misschien wel een 4-4-2 maar hij is en blijft veel beter dan Elia en heeft ook veel meer talent.
|
Peter79
|
Geplaatst: Zo 18 jan 2009 21:27
|
|
Citaat:
Ieder zijn mening natuurlijk. Persoonlijk vind ik, dat ondanks dat ze allebei op 11 spelen/ speelden, moeilijk te vergelijken. Elia vind ik een betere winger terwijl Babel weer een geschiktere spits is. Het rendement van Elia ligt in ieder geval een stuk hoger....... Dat Babel wegging voor 17 miljoen vond ik destijds absoluut niet erg, 17 miljoen voor een speler met een toendertijd dramatische aanname is niet verkeerd. Bovendien vond/ vind ik Babel een typische 4-4-2 speler. Babel heeft niet minder gescoord dan Elia en Elia geeft ook niet zo ontzettend veel assists dus ik weet niet over welk rendement jij het hebt. Babel is misschien wel een 4-4-2 maar hij is en blijft veel beter dan Elia en heeft ook veel meer talent.
Je bent vergeten 'lekker puh' achter je laatste zin te zetten.......
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 18 jan 2009 21:33
|
|
Nuttige reactie.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 05:01
|
|
Perosonlijk zie ik bij Elia in ieder geval wel wat meer voetbalintelligentie dan bij Babel. Zo'n beweging als tegen Vitesse en dan gevolgd door een simpel maar slim passje, dat heb ik Babel niet vaak zien doen. De Baab was toch vooral een one trick pony.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 13:08
|
|
Citaat: Perosonlijk zie ik bij Elia in ieder geval wel wat meer voetbalintelligentie dan bij Babel. Zo'n beweging als tegen Vitesse en dan gevolgd door een simpel maar slim passje, dat heb ik Babel niet vaak zien doen. De Baab was toch vooral een one trick pony. Ik weet niet hoe vaak jij hem bij Liverpool hebt zien spelen maar daar is het wel duidelijk geworden dat hij geen one-trip pony is. Hij heeft daar meer dan eens een wedstrijd weten open te breken door een pass of een onverwacht shot. Elia heeft een lekker seizoen maar Babel speelt al seizoenen op het niveau van Elia en hoger.
|
Peter79
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 13:43
|
|
Citaat: Perosonlijk zie ik bij Elia in ieder geval wel wat meer voetbalintelligentie dan bij Babel. Zo'n beweging als tegen Vitesse en dan gevolgd door een simpel maar slim passje, dat heb ik Babel niet vaak zien doen. De Baab was toch vooral een one trick pony. Ik weet niet hoe vaak jij hem bij Liverpool hebt zien spelen maar daar is het wel duidelijk geworden dat hij geen one-trip pony is. Hij heeft daar meer dan eens een wedstrijd weten open te breken door een pass of een onverwacht shot. Elia heeft een lekker seizoen maar Babel speelt al seizoenen op het niveau van Elia en hoger.
Allemaal leuk en aardig dat je een speler goed vindt enzo maar vergeet je niet goed te lezen aangezien je reactie nogal verblind lijkt door Babelliefde (Lees: niet als in de herenliefde).
Enganche stelt heel duidelijk dat Babel een one trick pony WAS. Daarmee doelt hij dus op zijn Ajax periode. Waarom jij dan zijn acties bij Liverpool erbij haalt weet ik ook niet. Babel was in zijn Ajax tijd ook een one trick pony: op snelheid langs een tegenstander en uithalen met een zoganaamd heupschot. De keren dat de bal erin vloog waren het ook meteen mooie goals maar de talloze afzwaaiers en de dramatische balaanname zijn meer blijven hangen. Helemaal achteraf moet je toch god op de blote knieen danken dat Liverpool Babel kocht zodat wij voor de helft van dat bedrag Suarez konden halen.
Aangezien het een Ajax forum is zal ik niet ingaan op Babels tijd bij Liverpool maar voor de vergelijking zijn Ajax tijd pakken. Als ik Elia bij Twente op dit moment in Nederland zie wervelen over de velden dan moet ik zeggen dat hij meer indruk maakt dan Babel in zijn Ajaxtijd. Deels ook omdat het Ajax systeem niet geheel de zijne was maar qua balaanname, voorzet, overzicht en gogme vond ik Babel altijd zwaar onder de maat. Met een spits als Huntelaar destijds die (afhankelijk was van de aanvoer omdat ie zelf geen echte actie had) zeer makkelijk scoorde moet je als buitenspeler meer assists geven als Babel destijds deed.
Maar goed dit is het laatste wat ik erover zeg want het dient verder niet echt het nut van deze topic.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 14:51
|
|
Ik ben het verder wel eens met Peter79 . Elia maakt als vleugel meer indruk op me dan Babel dat destijds deed op dezelfde leeftijd. Dat geeft verder weinig, want Babel slaagt nu aardig in het wingervoetbal van Liverpool. In andere competities had hij het een stuk moeilijker gehad.
Het grote verschil tussen Elia en Babel (toen) is de aanname, dat maakt Elia al een stukje gevaarlijker want de tijd tussen aanname en actie is korter en maakt hem bijgevolg moeilijker voorspelbaar.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 15:06
|
|
Elia is een prima speler, die bij een eventueel vertrek van Suárez gepolst zou kunnen worden. Maar ik vind niet dat Ajax een hoog bedrag moet betalen voor hem. Dan kan je beter gewoon buiten Nederland gaan kijken, en zijn er altijd wel andere opties als er goed gekeken wordt.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 15:33
|
|
Citaat: Elia is een prima speler, die bij een eventueel vertrek van Suárez gepolst zou kunnen worden. Maar ik vind niet dat Ajax een hoog bedrag moet betalen voor hem. Dan kan je beter gewoon buiten Nederland gaan kijken, en zijn er altijd wel andere opties als er goed gekeken wordt.
Ik heb eigenlijk juist liever dat er in de Nederlandse markt gekeken moet worden. Daar heb ik verschillende redenen voor:
-Je verzwakt de concurrentie, dit kan ook als nadeel beschouwt worden omdat het slecht zou zijn voor het Nedelandse voetbal, jammer, maar ik denk dat Ajax voor zichzelf moet gaan spelen.
-Je haalt een speler binnen waar je meer zekerheid op hebt omdat hij al in jouw competitie gespeeld heeft.
-Mensen zijn sneller geneigd om bekendere voetballers uit de regio te accepteren en als publiekslieveling te omarmen dan onbekende voetballers uit verweghistan.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 15:35
|
|
Citaat: Elia is een prima speler, die bij een eventueel vertrek van Suárez gepolst zou kunnen worden. Maar ik vind niet dat Ajax een hoog bedrag moet betalen voor hem. Dan kan je beter gewoon buiten Nederland gaan kijken, en zijn er altijd wel andere opties als er goed gekeken wordt. Alle bedragen van boven de 8 miljoen zou ik mijn handen niet aan branden voor Elia. Het kan zomaar eens gebeuren dat Ajax ondertussen al bezig is met een andere speler.
|
wwe-marijn
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 17:15
|
|
Citaat: Elia is een prima speler, die bij een eventueel vertrek van Suárez gepolst zou kunnen worden. Maar ik vind niet dat Ajax een hoog bedrag moet betalen voor hem. Dan kan je beter gewoon buiten Nederland gaan kijken, en zijn er altijd wel andere opties als er goed gekeken wordt.
Ik heb eigenlijk juist liever dat er in de Nederlandse markt gekeken moet worden. Daar heb ik verschillende redenen voor:
-Je verzwakt de concurrentie, dit kan ook als nadeel beschouwt worden omdat het slecht zou zijn voor het Nedelandse voetbal, jammer, maar ik denk dat Ajax voor zichzelf moet gaan spelen.
-Je haalt een speler binnen waar je meer zekerheid op hebt omdat hij al in jouw competitie gespeeld heeft.
-Mensen zijn sneller geneigd om bekendere voetballers uit de regio te accepteren en als publiekslieveling te omarmen dan onbekende voetballers uit verweghistan.
De stap van subtop naar top is niet altijd eentje die succesvol is. Bruno Silva is daar een voorbeeld van. Prima verdediger maar Marco heeft terecht voor een ander een andere gekozen. En natuurlijk Kennedy is een goed voorbeeld van iemand die het wel kon bij een andere club in Nederland maar niet bij Ajax.
Ik vind het ook fijn als er Nederlanders bij Ajax spelen, maar dan het liefst uit eigen jeugd.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 17:25
|
|
Ik zou dan dus voor binnenlandse transfers gaan, dan betaal je maar twee miljoen meer. Bruno Silva was voordat hij naar Ajax ging ook al geen topper, niet echt een goede vergelijking met Elia dus. Van Kennedy had ik ook meer verwacht maar hij kon de druk gewoon niet aan en toch ook de andere manier van spelen bij Ajax.
Maar Elia is zeker wel iemand die bij Ajax gaat slagen, gewoon een hardstikke nuchtere jongen. En het punt was oorspronkelijk volgens jou dat we naar het buitenland moesten kijken, ik zou dus voor Elia gaan.
|
wwe-marijn
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 17:30
|
|
Citaat: En het punt was oorspronkelijk volgens jou dat we naar het buitenland moesten kijken,
Als er in de eigen jeugd niks meer is ja. Want daar hoort elke club en zeker Ajax als eerst te kijken.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 17:37
|
|
Citaat: En het punt was oorspronkelijk volgens jou dat we naar het buitenland moesten kijken,
Als er in de eigen jeugd niks meer is ja. Want daar hoort elke club en zeker Ajax als eerst te kijken.
Maar wil je in de zomer nou voor Elia gaan of verder kijken in het buitenland?
|
wwe-marijn
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 18:05
|
|
Maar wil je in de zomer nou voor Elia gaan of verder kijken in het buitenland?
Eerst in het buitenland kijken en dan kan je altijd nog alsnog voor Elia gaan.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 19:45
|
|
Binnenland, buitenland...; non-discussie wat mij betreft. Het gaat enkel om de verhouding tussen prijs en kwaliteit.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 21:38
|
|
Citaat: Binnenland, buitenland...; non-discussie wat mij betreft. Het gaat enkel om de verhouding tussen prijs en kwaliteit.
Dat is nogal zwart-wit en jouw mening. Ik vind het bijvoorbeeld wel belangrijk dat een speler uit de omgeving komt, daar ben ik gevoelig voor. En als ik de keuze heb tussen Elia en een Braziliaan die op papier misschien vergelijkbare kwaliteiten heeft en die Braziliaan is misschien twee miljoen goedkoper dan zou ik zeker weten voor Elia gaan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 19 jan 2009 22:59
|
|
Ik niet. Bij vergelijkbare kwaliteit (en het goed integreren in Nederland zodat dat verder geen negatieve consequenties heeft; zie Maxwell) zou ik altijd voor die Braziliaan gaan als ie goedkoper was. Ook omdat het een Non-Eu speler is, is hij dan vaak in de toekomst ook makkelijker te behouden voor je club.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 08:59
|
|
Citaat: Ik niet. Bij vergelijkbare kwaliteit (en het goed integreren in Nederland zodat dat verder geen negatieve consequenties heeft; zie Maxwell) zou ik altijd voor die Braziliaan gaan als ie goedkoper was. Ook omdat het een Non-Eu speler is, is hij dan vaak in de toekomst ook makkelijker te behouden voor je club.
Lang niet alles pakt uit zoals bij Maxwell. Je zult vaak genoeg op een jongen die z'n basisschool niet heeft afgemaakt, en die nog nooit van Ajax heeft gehoord, stuiten. Maar dan praat ik over de Zuid-Amerikaanse tour. Goedkoop cashen in Zuid-Amerika is niet echt mijn ding, dichter bij huis, Europa zou ik dan nog liever hebben. Maar dan nog heb je geen ervaring in de 'Eredivise-cultuur', om het zo maar te zeggen.
|
Peter79
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 10:03
|
|
Citaat: Ik niet. Bij vergelijkbare kwaliteit (en het goed integreren in Nederland zodat dat verder geen negatieve consequenties heeft; zie Maxwell) zou ik altijd voor die Braziliaan gaan als ie goedkoper was. Ook omdat het een Non-Eu speler is, is hij dan vaak in de toekomst ook makkelijker te behouden voor je club.
Tja hangt toch een beetje af van hoe snel de aankoop er moet staan. Als men een Brazilliaan o.i.d. als mogelijke opvolger van Suarez of voor op andere vleugel wilde hebben dan zou die eigenlijk nu al gehaald moeten worden zodat hij een half jaar in de luwte had kunnen wennen voordat hij er ECHT moest staan. Een Elia kent het systeem, het land, de gewoontes, spreekt de taal en zal er daarom wel meteen kunnen staan. Ook Maxwell was niet meteen de meerwaarde die hij later wel werd. Blijft een moeilijk puntje dus, die 2 miljoen die je bespaart op de transfersom die kun je meteen weer verliezen als hij een half jaar bezig is met aanpassen en Ajax zodoende een paar punten laat liggen.
|