Auteur
|
Bericht
|
Fregge
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 09:31
|
|
Ja, PSV en Elia. Elia zou wel niet gek zijn, en gaat gewoon terug naar Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 09:55
|
|
Elia gaat trouwens een nieuw contract tekenen bij Twente.
|
Dario
Forum berichten: 36
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 10:14
|
|
Citaat: gaat trouwens een nieuw contract tekenen bij Twente.
Ja, mischien. Denk eerder dat het voor nu bluf is.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 11:10
|
|
Ja, zal wel weer zo'n Munstermannetje zijn. Zeggen dat ze het eens zijn over een nieuw contract met clausule, en dan als puntje bij paaltje komt, dan is er nog geen akkoord.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 11:38
|
|
Citaat: Ja, zal wel weer zo'n Munstermannetje zijn. Zeggen dat ze het eens zijn over een nieuw contract met clausule, en dan als puntje bij paaltje komt, dan is er nog geen akkoord.
Of er komt wel een contract met clausule en haalt Ajax hem in de zomer op voor een leuk bedrag
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 12:32
|
|
Dat denk ik ook, Maurice. Elia tekent bij en verdient het komende half jaar wat meer. Twente houdt een sterspeler tot het einde van het seizoen bij de club. Ajax kan wijzen op die clausule en hoeft geen 10-15 miljoen te betalen. Iedereen blij.
|
Para
Forum berichten: 190
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 12:42
|
|
Citaat: ENSCHEDE - FC Twente heeft met Eljero Elia een akkoord bereikt over verlenging van zijn contract. De nieuwe, opgewaardeerde, verbintenis van de 21-jarige vleugelspits loopt tot 2013.
Eljero Elia worstelt zich langs Feyenoorder Dwight Tiendalli. FOTO ANP
In het contract is naar verluidt een gelimiteerde afkoopsom opgenomen, die het voor Elia mogelijk maakt in de zomer van club te wisselen. Onder meer Ajax en PSV hebben belangstelling voor de vleugelspits, die een spectaculaire ontwikkeling doormaakt. De club uit Amsterdam bood onlangs 6,5 miljoen voor Elia, maar FC Twente verlangt op dit moment het dubbele voor hem. (AD/Sportwereld)
Hij heeft ook niet van zijn fouten geleerd he. Weer een gelimiteerde afkoopsom. Natuurlijk zal dit wel hoger liggen dan 6-8 miljoen, maar als Elia en zijn zakenwaarnemer slim zijn geweest is het niet veel hoger.
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 12:54
|
|
Waarom zou die som hoger liggen dan 6-8 miljoen? Elia tekent natuurlijk voor een clausule waarvan hij weet dat andere clubs het voor hem willen betalen.
Ik denk dat het bedrag in de clausule juist tussen de 6 en 8 miljoen ligt.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 13:07
|
|
Vi.nl:
Citaat: Elia en FC Twente nog in gesprek over contract
15/01/2009 12:26
FC Twente is wél in gesprek met de door Ajax en PSV begeerde Eljero Elia, maar van een akkoord is nog geen sprake.
'Wij zijn in gesprek met FC Twente over het verlengen van het contract', reageert zaakwaarnemer Frank Schouten tegen VI.nl op de berichten dat Elia akkoord zou zijn over een contract tot medio 2013. 'Er is nog niet getekend.'
Een van de discussiepunten tijdens de onderhandelingen is een gelimiteerde afkoopsom, die Elia in zijn nieuwe contract wil zien. FC Twente-trainer Steve McClaren verzet zich juist tegen de vaste afkoopsommen. De Engelse coach had zich in de soap rond de transfer van Robbie Wielaert naar Ajax geërgerd aan dergelijke clausules.
Elia mag zich verheugen op interesse uit binnen- en buitenland. Ajax en PSV hebben hun interesse in de aanvaller kenbaar gemaakt. Beide clubs willen hem komende zomer weghalen uit Enschede. Tijdens de winterstop deed de Amsterdamse club een vergeefse poging Elia los te weken bij FC Twente.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 13:16
|
|
Citaat: Vi.nl:
Citaat: Elia en FC Twente nog in gesprek over contract
15/01/2009 12:26
FC Twente is wél in gesprek met de door Ajax en PSV begeerde Eljero Elia, maar van een akkoord is nog geen sprake.
'Wij zijn in gesprek met FC Twente over het verlengen van het contract', reageert zaakwaarnemer Frank Schouten tegen VI.nl op de berichten dat Elia akkoord zou zijn over een contract tot medio 2013. 'Er is nog niet getekend.'
Een van de discussiepunten tijdens de onderhandelingen is een gelimiteerde afkoopsom, die Elia in zijn nieuwe contract wil zien. FC Twente-trainer Steve McClaren verzet zich juist tegen de vaste afkoopsommen. De Engelse coach had zich in de soap rond de transfer van Robbie Wielaert naar Ajax geërgerd aan dergelijke clausules.
Elia mag zich verheugen op interesse uit binnen- en buitenland. Ajax en PSV hebben hun interesse in de aanvaller kenbaar gemaakt. Beide clubs willen hem komende zomer weghalen uit Enschede. Tijdens de winterstop deed de Amsterdamse club een vergeefse poging Elia los te weken bij FC Twente.
Nee natuurlijk niet, Elia weet wat Ajax hem geboden heeft en daar zal Twente heel dichtbij moeten zitten + een percentage van het transferbedrag. Heel veel ruimte heeft Twente dus niet.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 15 jan 2009 21:22
|
|
Citaat: Contract Elia verlengd
ENSCHEDE - FC Twente heeft met Eljero Elia een akkoord bereikt over verlenging van zijn contract. De nieuwe, opgewaardeerde, verbintenis van de 21-jarige vleugelspits loopt tot 2013.
In het contract is naar verluidt een gelimiteerde afkoopsom opgenomen, die het voor Elia mogelijk maakt in de zomer van club te wisselen. Onder meer Ajax en PSV hebben belangstelling voor de vleugelspits, die een spectaculaire ontwikkeling doormaakt. De club uit Amsterdam bood onlangs 6,5 miljoen voor Elia, maar FC Twente verlangt op dit moment het dubbele voor hem.
Sportwereld.nl
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Vr 16 jan 2009 11:57
|
|
Elia wil pas in de zomer hogerop
Eljero Elia zet binnenkort zijn krabbel onder een nieuwe verbintenis bij FC Twente. De vleugelaanvaller staat nu - in principe - de komende drie seizoenen onder contract bij de Tukkers.
De jonge aanvaller maakt door het overeenkomen van een nieuwe verbintenis tijdelijk een eind aan de speculaties over zijn toekomst. Naast de nodige buitenlandse interesse zijn binnen de landsgrenzen ook Ajax en PSV meer dan geïnteresseerd in de jongeling.
Elia zelf heeft in elk geval zijn pad al uitgestippeld. "Ik heb de intentie om dit seizoen bij Twente af te maken, maar in de zomer wil ik graag hogerop", zegt Elia in gesprek met TC/Tubantia. "Waarom ik bij heb getekend terwijl ik straks misschien toch wegga? Er sprak uit de aanbieding van Twente veel respect en waardering."
Hoewel er in het nieuwe contract van Elia bij FC Twente geen afkoopsom is opgenomen, wordt de club er bij een eventuele verkoop van de aanvaller niet slechter op. "Er zijn wel bepaalde afspraken gemaakt", gaat Elia verder. "Het is een intelligent contract dat beide partijen bepaalde garanties biedt zonder dat er afspraken zijn gemaakt over een vastgestelde som", verduidelijkt voorzitter Joop Munsterman.
Bron: Voetbalprimeur.nl
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 16 jan 2009 13:21
|
|
Nou, in de zomer naar Ajax dus. Hopelijk kunnen we Twente goed afpingelen met een lage transfersom.
|
Bob
|
Geplaatst: Vr 16 jan 2009 13:25
|
|
Ja kan wel Koen, heb op verschilende site's gelezen dat er een in zijn contract een bedrag staat voor 10 miljoen, maar kan ook lulkoek zijn.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Vr 16 jan 2009 13:32
|
|
In de Tubantia staat dat de clausulue 9,5 miljoen bedraagt. En de Tubantia is toch de krant van Munsterman, lijkt me dus dat we dit als waar aan mogen nemen.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 16 jan 2009 13:34
|
|
Citaat: In de Tubantia staat dat de clausulue 9,5 miljoen bedraagt. En de Tubantia is toch de krant van Munsterman, lijkt me dus dat we dit als waar aan mogen nemen.
Munsterman is baas van een bedrijf waar kranten worden gedrukt. Tubantia is hier 1 van, maar er zijn er nog wel meer.
9,5 miljoen is nog wat teveel. Voor dit bedrag moet er ergens wel een betere rondlopen, maar zolang Ajax geen betere kan vinden lijkt me dit een goede optie. Ik hoop in ieder geval dat hij bij Ajax komt, want het is een echte publieksspeler.
|
Bob
|
Geplaatst: Vr 16 jan 2009 13:38
|
|
Dat is zo Koen maar, stel je voor hij draait een fantastisch seizoen wordt topscoorder van FC Twente, Suarez vertrekt naar Barça voor 35 miljoen in de zomer. Nou dan kunnen wij Elia ophalen bij FC Twente voor ongeveer 10 miljoen.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 16 jan 2009 15:49
|
|
Ik vraag me af of Barca zoveel wil betalen! Suarez is helaas niet iemand met een hart voor de club dus er zal , onder druk van Suarez echt niet heel veel geld uit worden gesleept! En ik snap niet waarom Barca Suarez wil, omdat ze lijkt mij een hele goede aanval hebben. Anders is het misschien ook wel een optie om Krkic bij de deal te betrekken!
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Vr 16 jan 2009 16:47
|
|
Citaat: In de Tubantia staat dat de clausulue 9,5 miljoen bedraagt. En de Tubantia is toch de krant van Munsterman, lijkt me dus dat we dit als waar aan mogen nemen.
Munsterman is baas van een bedrijf waar kranten worden gedrukt. Tubantia is hier 1 van, maar er zijn er nog wel meer.
9,5 miljoen is nog wat teveel. Voor dit bedrag moet er ergens wel een betere rondlopen, maar zolang Ajax geen betere kan vinden lijkt me dit een goede optie. Ik hoop in ieder geval dat hij bij Ajax komt, want het is een echte publieksspeler.
bijna 10 miljoen vind ik ontzettend veel maar ik had het een stuk hoger ingeschat.Ja en of we hem moeten halen of niet. Ik vind het een moeilijke beslissing het blijft te veel geld. Maar toch ik zou het niet erg vinden als hij wel wordt gehaald.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Vr 16 jan 2009 17:39
|
|
Hoezo veel?
Wij halen hem voor 10 mil en een paar jaar later verkopen we hem voor 25 mil.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Vr 16 jan 2009 17:45
|
|
Ik zat ook eerst te denken, 9,5 miljoen dat is toch niet veel. Totdat je echt gaat nadenken. 9,5 miljoen voor Elia. Zelfs voor Huntelaar en Suarez, beiden toch echt een stuk beter dan Eljero betaalden we minder.
Elia is misschien 6 a 7 miljoen waard, maar wordt gewoon onwijs gehyped en hij heeft een hele fijne voorzitter bij zijn clubje.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 14:06
|
|
Citaat: Ik zat ook eerst te denken, 9,5 miljoen dat is toch niet veel. Totdat je echt gaat nadenken. 9,5 miljoen voor Elia. Zelfs voor Huntelaar en Suarez, beiden toch echt een stuk beter dan Eljero betaalden we minder.
Elia is misschien 6 a 7 miljoen waard, maar wordt gewoon onwijs gehyped en hij heeft een hele fijne voorzitter bij zijn clubje.
Tis moeilijk om Huntelaar en Elia te vergelijken omdat het verschillende type spelers zijn. Persoonlijk vind ik Elia WEL 10 miljoen waard voor Ajax. Hij is jong maar is wel een speler die er meteen staat, genoeg groeipotentie, Nederlander dus weinig aanpasproblemen, snel, functionele techniek, scorend vermogen, overzicht, actie zowel binnendoor als buiten om, werkt hard, heeft ook oog voor zijn verdedigende taken etc. Bovendien is er voor spelers zoals hij een uitstekende markt in de grote landen waardoor je hem voor minimaal het dubbele kan verkopen. Bovendien is het Ajax-systeem ZO afhankelijk van goede buitenspelers, dan is een forse investering geen overbodige luxe.
Aan de andere kant hoor je de verhalen dat Ajax op deze manier de binnenlandse markt opblaast maar wie de internationale competities een beetje volgt had dit kunnen voorzien. Een logisch gevolg van het groeiende kapitaal bij kleinere clubs in dezelfde competitie. Die clubs moeten hun beste spelers niet meer verkopen om een sluitende begroting te krijgen. Kijk bijvoorbeeld naar Engeland waar jaren geleden al de grootste houthakkers een binnenlandse transfer maakten voor een miljoenenbedrag.
Bovendien is het een kwestie van vraag en aanbod, in het buitenland hebben middenmoters begrotingen waar je u tegen zegt. Deze clubs halen nu ook gerust een speler of 5-10 per seizoen uit het buitenland. De interesse in clubs onder de top in Nederland neemt dus ook toe. Clubs gaan tegen elkaar opbieden en drijven zo de prijs op. Je kunt nu zeggen we halen Elia niet voor 10 miljoen, maar wat win je daarmee? Dan gaat Elia naar het buitenland, heeft Ajax niks en de Nederlandse markt zal er echt niet door 'normailseren'. Het is namelijk niet Ajax die de markt opblaast maar dat doen de buitenlandse clubs.
Zolang de scouting tekort schiet (die discussie hoeven we hier niet te voeren) zal Ajax mee moeten in dit spel. Bovendien versterk je met Elia je team enorm en haal je iemand binnen met een grote pot met wisselgeld.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 14:30
|
|
Ja, daar ben ik het wel mee eens. Opzich is 9,5/10 miljoen veel voor Elia, maar je kan bijna niet anders. Eljero Elia is een geweldige speler! Zoals Peter al zegt; hij heeft actie buiten én binnenom, wat erg belangrijk is. Ik heb geen idee eigenlijk hoe zijn voorzet is, maar daar kan anders altijd nog wel aan gewerkt worden.
En nog een puntje is als we Elia halen, dan vang je de klap op voor als Suarez een buitenlands avontuurtje tegemoet gaat. Want als het niet in de zomer is (wat ik eigenlijk wel verwacht, maar niet hoop), dan hoogst waarschijnlijk wel in de volgende winterstop. En als je van de zomer Eljero haalt, en Suarez blijft toch nog een half jaartje, kun je Elia toch al wel wat in laten spelen zodat hij gewend raakt.
En we zouden na dit seizoen ook bij Feyenoord moeten aankloppen voor Diego Biseswar. Dit is een prima speler, en al meerdere keren een groot aandeel geweest voor de (weinige ) winsten die ze tot nu toe hebben gehad. Tuurlijk speelde Giorgio Wijnaldum daar misschien nog wel een grotere rol in, maar het zijn vooral de jonkies daar, die het moeten doen: Biseswar, Wijnaldum en Fèr.
Aangezien Diego's contract aankomende zomer afloopt, is dit misschien wel een goede kans om hem bij AJAX te laten komen. Met Elia en Biseswar heb je na Suarez en Sulejmani prima buitenspelers. Dan kun je die andere ook wel verhuren/verkopen, kijk naar: Leonardo. Rommedahl. Martina, en ook Manchurian(schrijf je dat zo?). Als Luis Suarez dan werkelijk vertrekt heb je als buitenspelers Diego Biseswar, Eljero Elia, Miralem Sulejmani. Lijkt me prima.
En zoals Peter al aangeeft. Als je echt mee wilt doen, en dat wilt AJAX, en de scouting lukt niet altijd goed, zou je toch soms echt wat meer moeten investeren dan nodig is. Voor hetzelfde geldt kan Elia zich helemaal niet aanpassen aan het AJAX-systeem en is het een miskoop en is MvB weer een sukkelige coach zonder inzicht. Maar voor het andere komt hij prima tot zijn sas hier, speelt perfect voetbal, levert ontzettend veel geld op, en is MvB de held!
|
iamsterdam
Forum berichten: 305
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 14:47
|
|
Ik denk dat als we hem voor 9 miljoen halen, dat dat bedrag over 2/3 jaar wel dubbel zal worden uitbetaald.
Maar het blijft natuurlijk wel een risico.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 17 jan 2009 15:36
|
|
Laten we er vanuit gaan dat Elia 10 miljoen euro kost, dat is veel geld en ik zie in hem niet hetzelfde talent als in Suarez, Sulejmani of Babel (die voor 17 miljoen werd verkocht). Elia is geen speler die straks vertrekt voor veel meer dan hij nu zal kosten. Natuurlijk is het een goede speler maar geen toptalent, Babel speelt al jaren in Oranje en Elia zat geeneens in Oranje onder 20, als ik het goed heb. Hij heeft zich dit jaar goed laten zien maar dat zegt heel weinig. Als Suarez straks vertrekt heeft Ajax een nieuwe flankspeler nodig Elia moet dan zeker een optie zijn maar niet door een rekensommetje te maken. Verder hoop ik dat Suarez ook volgend seizoen 'gewoon' in Amsterdam speelt, zijn contract loopt tot 2012 toch?
|