Auteur
|
Bericht
|
r-style
Forum berichten: 375
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 13:43
|
|
Citaat: 12 miljoen is die misschien wel waard. Maar het blijft natuurlijk een risico. Als die groeit en nog beter word verkoop je hem over 2 of 3 jaar door voor misschien wel het dubbele. Dan is deze investering goed geweest. Maar je maakt de middenmoot in Nederland zo wel steeds rijker.
Je maakt de middenmoot wel rijker maar je wordt er zelf veel beter van.
Ten eerste je verzwakt een directe concurrent ongelofelijk.
Ten tweede zoals je zelf al aangeeft verkopen wij dat soort spelers meestal voor 2 a 3 keer het aankoop bedrag. Dus worden wij er op de langere termijn rijker van dan hun.
Buiten dat vindt ik 12 miljoen te veel voor iemand niet in feite niks gepresteerd heeft.
|
Jeroen
Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 14:12
|
|
Van onze voorpagina:
Ajax lijkt de hoop om Eljero Elia naar Amsterdam te halen te moeten laten varen. Ook een tweede bod van de Amsterdammers werd dinsdag van tafel geveegd door FC Twente, weet het AD.
De Amsterdammers boden een bedrag van 6,5 miljoen euro voor de buitenspeler, anderhalf miljoen meer dan enkele weken eerder. Ook nu wil FC Twente niets weten van een verkoop. De Tukkers houden volgens het dagblad vast aan een vraagprijs van ongeveer twaalf miljoen euro.
FC Twente zelf houdt ondertussen nog steeds hoop op een contractverlenging met Elia. De club uit Enschede gaat binnenkort met het talent praten over een nieuwe verbintenis.
Ondertussen kan ook Wout Brama bijtekenen in Enschede. Het contract van de middenvelder loopt nog tot 2010, maar FC Twente wil de overeenkomst openbreken en opwaarderen. Brama kan bijtekenen tot 2012.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 14:18
|
|
Ik zou nou even wachten en over een paar weken een ultiem bod van 8,5 miljoen. Als je elke keer gaat bieden nadat er een bod is afgewezen krijgt Twente steeds meer het gevoel de baas in deze onderhandelingen te zijn.
|
Jeroen
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 14:50
|
|
Ajax moet ook niet wedden op 2 paarden tegelijk. Ik ben niet heel happig op de komst van deze spelers, maar als ik in de positie van Blind zou zitten zou ik me op 1 speler concentreren (bij voorkeur Wielaert). Dan hoeft er bij de ander geen arbitragezaak aan te pas te komen omdat Twente, en met name Munsterman, niet kan marchanderen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 16:26
|
|
Ik ben in ieder geval blij dat Ajax gematigd biedt. Laat Munstermann maar fluiten naar die 12 miljoen. De plekken waar we versterking kunnen gebruiken worden heel aardig gezien. Jammer dat de scouting z'n zaakjes niet goed voor elkaar heeft.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 16:27
|
|
Citaat: Ik ben in ieder geval blij dat Ajax gematigd biedt. Laat Munstermann maar fluiten naar die 12 miljoen. De plekken waar we versterking kunnen gebruiken worden heel aardig gezien. Jammer dat de scouting z'n zaakjes niet goed voor elkaar heeft.
Ik ben bang dat Ajax het warm krijgt onder de voeten en dan alsnog het volle pond op tafel legt.
|
renedb
Forum berichten: 57
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 18:40
|
|
Munsterman: Twente laat Elia niet gaan
Ajax kan een tussentijdse transfer van Eljero Elia definitief op zijn buik schrijven. FC Twente-voorzitter Joop Munsterman bevestigt dat dinsdag in TC/Tubantia.
De frivole vleugelspeler Elia staat in de belangstelling van meerdere clubs, waaronder Ajax. De Tukkers hebben echter besloten hem niet te verkopen in de winterstop, dus ook niet aan de Amsterdamse club. "Dat heb ik ook tegen Ajax gezegd", voegt preses Munsterman daaraan toe in het regionale dagblad.
Eerder op de dag werd al bekend dat FC Twente een tweede bod van Ajax op Elia had afgewezen.
Bron: Voetbalprimeur/ TC Tubantia.
|
renedb
Forum berichten: 57
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 18:43
|
|
Citaat: Munsterman: Twente laat Elia niet gaan
Ajax kan een tussentijdse transfer van Eljero Elia definitief op zijn buik schrijven. FC Twente-voorzitter Joop Munsterman bevestigt dat dinsdag in TC/Tubantia.
De frivole vleugelspeler Elia staat in de belangstelling van meerdere clubs, waaronder Ajax. De Tukkers hebben echter besloten hem niet te verkopen in de winterstop, dus ook niet aan de Amsterdamse club. "Dat heb ik ook tegen Ajax gezegd", voegt preses Munsterman daaraan toe in het regionale dagblad.
Eerder op de dag werd al bekend dat FC Twente een tweede bod van Ajax op Elia had afgewezen.
Bron: Voetbalprimeur/ TC Tubantia.
Als dit waar is heeft Ajax mooi pech, maarja het was gelukkig niet een gedwongen aankoop. Een verdediger is eerste prioriteit, maar ik vind Wielaert geen goede aankoop. Heeft Ajax geen goede verdediger in de jeugd rondlopen?
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 19:01
|
|
Wanneer mag Elia een arbitragezaak aanspannen? Toch als Twente ook het derde bod weigert? Niet dat hij dat gaat doen, maar je weet het maar nooit, als Twente hem weigert te laten gaan, dan gaat hij het misschien ook keihard spelen.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 20:50
|
|
Ik snap al die commotie niet. Ik zie de komst van Elia verre van noodzakelijk, dus om er veel geld voor uit te geven zie ik niet zitten.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 21:06
|
|
Nee? Jij wilt bij blessures/schorsingen van Sulejmani/Suárez/Cvitanich spelers al Leonardo, Sarpong, Kennedy, Sno en Rommedahl blijven opstellen? Eens, dat er eerst een verdediger bij moet komen, maar de komst van Elia of een andere aanvaller is absoluut niet verre van noodzakelijk.
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 21:12
|
|
6,5 miljoen is een goed bedrag voor Elia. Hij heeft nog een contract tot 2010. Ajax moet niet verder gaan dan 8-9. Zo niet, dan gewoon in de zomer weer proberen. Elia gaat z'n contract echt niet verlengen, die zit al veel te veel met z'n kop bij Ajax.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 21:18
|
|
Citaat: Nee? Jij wilt bij blessures/schorsingen van Sulejmani/Suárez/Cvitanich spelers al Leonardo, Sarpong, Kennedy, Sno en Rommedahl blijven opstellen? Eens, dat er eerst een verdediger bij moet komen, maar de komst van Elia of een andere aanvaller is absoluut niet verre van noodzakelijk.
Ik zeg neit dat Elia niet welkom is, maar zoals jij al zegt een verdediger erbij halen moet voor Elia gaan. En ik denk dat Ajax wel ergens een goedkopere alternatief kan vinden dan Elia, als hij toch niet zo snel in de basis staat.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 21:23
|
|
Met al die blessures van tegenwoordig, en vooral bij Ajax. Plus dat Suarez nog wel een paar keer geschorst wordt is het aantrekken van Elia bijna wel noodzakelijk. Ik vind dat we tot 6, 7 miljoen moeten gaan.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 21:29
|
|
Citaat: Met al die blessures van tegenwoordig, en vooral bij Ajax. Plus dat Suarez nog wel een paar keer geschorst wordt is het aantrekken van Elia bijna wel noodzakelijk. Ik vind dat we tot 6, 7 miljoen moeten gaan. Hoezo Ajax heeft dan altijd Leonardo nog die genoeg kwaliteiten heeft om af en toe in de basis te beginnen. Daarbij kan Emanuelson linksbuiten en in het ergste geval Bodul nog wat minuten maken.
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 21:43
|
|
We hebben momenteel in de A-selectie maar drie aanvallers die voldoen en daarvan moeten we het er van 1 nog maar zien of hij het werkelijk redt, namelijk Cvitanich. Over Sulejmani en Suarez kan geen twijfel bestaan dat zijn Ajax waardige aanvallers.
Martina, Kennedy en Rommedahl mogen terecht weg omdat ze te kort komen en Emanuelson en Sarpong zijn slechts noodverbanden voor op de vleugels. Het zijn gewoon middenvelders en dan moet je er ook naar streven om ze daar te gebruiken.
Dan houdt je Leonardo nog over waarvan ik zelf niet echt over te spreken ben. Het is een zeer beperkte voetballer, niveautje NEC ofzo, maar vooruit hij kan tot het einde van het seizoen blijven als als back-up.
Kortom vier aanvallers waarvan er maar twee een zekerheid zijn. Er moet dus sowieso geïnvesteerd worden in de aanval. Je zal er toch ook rekening mee moeten houden dat een zekerheidje als Suarez van de zomer eventueel pleiten gaat.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 21:50
|
|
Mee eens, Leonardo mag alleen blijven omdat we niks beters hebben. Zodra dat wel het geval is (Elia, Batic, jeugd?) mag hij vertrekken. Zijn voorzet, scorend vermogen, technische capaciteiten en overzicht zijn niet goed genoeg. Hij teert vooral op z´n versnelling.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 21:51
|
|
Citaat: 6,5 miljoen is een goed bedrag voor Elia. Hij heeft nog een contract tot 2010. Ajax moet niet verder gaan dan 8-9. Zo niet, dan gewoon in de zomer weer proberen. Elia gaat z'n contract echt niet verlengen, die zit al veel te veel met z'n kop bij Ajax.
Of hij verlengt wel, laat een clausule in z'n contract zetten, blijft nog een half jaar en gaat dan weg.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 21:54
|
|
Welkom terug, Ajacied!
|
Para
Forum berichten: 190
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 22:30
|
|
Citaat:
Weet jij meer dan wij?
|
Jeroen
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 22:31
|
|
Citaat:
Weet jij meer dan wij?
Dat was gericht op de poster genaamd 'Ajacied'.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 22:32
|
|
Para....
|
Para
Forum berichten: 190
|
Geplaatst: Di 6 jan 2009 22:33
|
|
Citaat:
Weet jij meer dan wij?
Dat was gericht op de poster genaamd 'Ajacied'.
Oh haha mijn fout .
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 17:34
|
|
Ajax moet nu geen geld over debalk gaan gooien door mischien te veel te gaan betalen voor Elia. Gewoon wat geduld hebben tot aan het eind van het seisoen omdat hij heeft dan nog een kontrakt van een jaar die hij wellicht niet bijtekend, ik moet dan nog eens zien hoe hard de standpunten van Twente zijn.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 17:35
|
|
Citaat: Ajax moet nu geen geld over debalk gaan gooien door mischien te veel te gaan betalen voor Elia. Gewoon wat geduld hebben tot aan het eind van het seisoen omdat hij heeft dan nog een kontrakt van een jaar die hij wellicht niet bijtekend, ik moet dan nog eens zien hoe hard de standpunten van Twente zijn. Hier ben ik het dus totaal mee eens, Ajax mag van mij nu tot 8 miljoen gaan maar zeker niet verder. Als FC Twente blijft weigeren dan kan Ajax hem na dit seizoen voor een paar miljoen minder ophalen.
|