Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 17:29
|
|
Slim van Blind. Ajax wil Elia en Elia wil Ajax dus dat komt wel goed. Ajax is gewoon de bovenliggende partij in deze onderhandelingen dus ik denk dat hij nog wel komt. Ik weet niet tot hoever Elia wil gaan om te kunnen vertrekken, maar als het tot een arbitragezaak komt komen ze er wel uit en betaalt Ajax minder dan 7 miljoen.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 17:31
|
|
Betekent de komst van Elia dat Miralem Sulejmani naar de '10' gaat en Ismael Aissati op de bank? Dat lijkt me namelijk zeer denkbaar en daarom sta ik niet voor deze aankoop. Ik zie in hem een soort Babel en al helemaal geen prioriteit.
|
Dario
Forum berichten: 36
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 17:38
|
|
Ik snap gewoonweg niet dat AJAX koopt in het binnenland.
Hiermee maak je de subtop alleen maar rijker,lijkt me niet echt verstandig toch?
Zie ajax liever scouten in het buitenland daar lopen ook elias rond voor veel minder en mischien wel veel beter.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 17:39
|
|
Citaat: Betekent de komst van Elia dat Miralem Sulejmani naar de '10' gaat en Ismael Aissati op de bank? Dat lijkt me namelijk zeer denkbaar en daarom sta ik niet voor deze aankoop. Ik zie in hem een soort Babel en al helemaal geen prioriteit.
De kans zit er dik in dat Suarez weggaat aan het eind van het seizoen en dan heb je een goede vervanger klaarstaan. Nu is Elia nog te betalen en als hij zo doorgaat na de winterstop dan staan er grotere clubs dan Ajax in de rij. Tot die tijd zul je moeten kiezen tussen Elia, Suarez, Sulejmani, Cvitanich en Aissati. Ik zou dan kiezen voor een systeem met Aissati en Sulejmani op het middenveld. Sulejmani schuift bij balbezit door naast Cvitanich en Aissati verdeelt het spel. Als controleur zou ik dan Enoh doen, omdat hij de beste balafpakker van de selectie is. Dan kom je zo te spelen:
Stekelenburg
Van der Wiel-Oleguer/Vermaelen-Vertonghen-Emanuelson/Vermaelen
Enoh
Aissati-Sulejmani
Suarez-Cvitanich-Elia
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 17:40
|
|
Elia heeft ook ruimte nodig achter de verdediging en dat krijg je als je voor Ajax speelt niet veel. Ik denk dat hij daarom ook niet echt een gewenste aankoop is. Hij is wel sterk, kan verschrikkelijk snel draaien en pingelen, maar het scoren moet ook omhoog bij hem. Ik hoef Elia in ieder geval niet bij Ajax te zien, maar als hij toch komt krijgt hij ook het krediet. Ik zie in ieder geval veel vergelijkingen met Babel en daarom kun je beter naar een ander soort scouten.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 17:43
|
|
Citaat: Elia heeft ook ruimte nodig achter de verdediging en dat krijg je als je voor Ajax speelt niet veel. Ik denk dat hij daarom ook niet echt een gewenste aankoop is. Hij is wel sterk, kan verschrikkelijk snel draaien en pingelen, maar het scoren moet ook omhoog bij hem. Ik hoef Elia in ieder geval niet bij Ajax te zien, maar als hij toch komt krijgt hij ook het krediet. Ik zie in ieder geval veel vergelijkingen met Babel en daarom kun je beter naar een ander soort scouten.
Elia heeft een geweldige explosiviteit dus hij kan al heel snel een topsnelheid krijgen, daardoor hoef je geen ruimte achter de verdediging hebben omdat Elia daar zelf voor zorgt. Hij heeft inmiddels toch al weer 5 keer gescoord, 1 op 3 is goed voor een vleugelaanvaller.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 17:46
|
|
Tegen PSV vond ik Elia toch erg, erg, erg matig.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 17:47
|
|
Citaat: Elia heeft ook ruimte nodig achter de verdediging en dat krijg je als je voor Ajax speelt niet veel. Ik denk dat hij daarom ook niet echt een gewenste aankoop is. Hij is wel sterk, kan verschrikkelijk snel draaien en pingelen, maar het scoren moet ook omhoog bij hem. Ik hoef Elia in ieder geval niet bij Ajax te zien, maar als hij toch komt krijgt hij ook het krediet. Ik zie in ieder geval veel vergelijkingen met Babel en daarom kun je beter naar een ander soort scouten.
Elia heeft een geweldige explosiviteit dus hij kan al heel snel een topsnelheid krijgen, daardoor hoef je geen ruimte achter de verdediging hebben omdat Elia daar zelf voor zorgt. Hij heeft inmiddels toch al weer 5 keer gescoord, 1 op 3 is goed voor een vleugelaanvaller.Ik begin ook steeds meer twijfel te krijgen over Elia.Ajax speelt vaak die op de helft van de tegenstander waardoor er mindere ruimte ligt bij de verdediging van de tegenstander.Ook staat die vrij vaak stil als die niet aan de bal is.Hij komt pas in actie als die de bal heeft.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 17:48
|
|
Citaat: Tegen PSV vond ik Elia toch erg, erg, erg matig.
Ok mag jij vinden, maar over het algemeen vind ik hem een erg goede voetballer. Ik weet eigenlijk niet hoe zijn voorzet is, maar als die goed is vind ik hem en ideale buitenspeler.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 17:49
|
|
Citaat: Dure huurling Owusu keert terug naar Spartak Moskou
05/01/2009 16:28
Birmingham City heeft afscheid genomen van Quincy Owusu Abeyie. De in Amsterdam geboren Ghanees speelde op huurbasis voor de Engelse club en keert nu terug naar Spartak Moskou.
'De overeenkomst met Quincy was een dure voor slechts één speler', aldus Birmingham-manager Alex McLeish op de website van zijn club. 'Met dat geld gaan we nu op zoek naar een aantal versterkingen.'
Owusu Abeyie kwam sinds afgelopen zomer op huurbasis uit voor The Blues. De 22-jarige aanvaller kwam tot negentien duels in het Engelse Championship en scoorde twee keer.
Owusu Abeyie genoot zijn jeugdopleiding bij Ajax en stapte al op jonge leeftijd over naar Arsenal. Bij de Engelse club bleef zijn grote doorbraak uit, waarna de Nederlandse jeugdinternational het avontuur aanging bij Spartak Moskou. De inmiddels voor Ghana uitkomende international werd vorig seizoen door de Russische club verhuurd aan Celta de Vigo. bron: VI.nl
Ik weet niet of iemand hem hier heeft gevolgd maar ik heb dat in ieder geval wel gedaan. Hij speelde het afgelopen jaar erg goed maar heeft door zijn keuze voor Rusland zichzelf te duur gemaakt voor veel clubs. Als Elia echt 10 miljoen of meer kost is zelfs Quincy een goedkopere optie. Hij is minstens net zo explosief als Elia en naar mijn mening heeft hij ook meer in zijn mars. Hij zal zo'n 5 miljoen euro kosten aangezien de prijzen in Rusland hoog zijn maar door de nieuwe regelgeving clubs wel van hun overbodige buitenlanders af moeten. Zijn salaris zal wel hoger zijn dan dat van Elia maar ik zie dat voor een club als Ajax niet als een probleem. Trouwens vind ik niet dat Ajax nog een aanvaller nodig heeft maar ik noem deze speler wel even als alternatief voor Elia.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 17:53
|
|
Citaat: Tegen PSV vond ik Elia toch erg, erg, erg matig.
Ok mag jij vinden, maar over het algemeen vind ik hem een erg goede voetballer. Ik weet eigenlijk niet hoe zijn voorzet is, maar als die goed is vind ik hem en ideale buitenspeler.
Vond jij hem toen goed? PSV vind ik toch wel een graadmeter. Tegen Ajax had Gregory hem ook aardig in de zak.
Maar even ter verduidelijking: Je kent hem eigenlijk niet eens heel goed (een voorzet van een buitenspeler, zowat het belangrijkste wat hij moet hebben??) wat hij wel en niet kan en dan ga je hem toch al tippen als aankoop. Het moet niet gekker worden.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 17:56
|
|
Ik heb hem vaak zien spelen, tegen PSV niet trouwens dus daar kan ik niet over oordelen. Over zijn voorzet. Ik heb hem zelden een voorzet zien geven, maar dat komt omdat hij zijn acties zover doordraait dat hij geen voorzet hoeft te geven maar dat een pass voor de goal al genoeg is.
Tegen Ajax speelde hij redelijk. Als hij gaat liggen krijgt hij een verdiende strafschop. Hij speelde Oleguer en Van der Wiel daar mooi uit.
|
Para
Forum berichten: 190
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 17:58
|
|
Citaat: Ik heb hem vaak zien spelen, tegen PSV niet trouwens dus daar kan ik niet over oordelen. Over zijn voorzet. Ik heb hem zelden een voorzet zien geven, maar dat komt omdat hij zijn acties zover doordraait dat hij geen voorzet hoeft te geven maar dat een pass voor de goal al genoeg is.
Tegen Ajax speelde hij redelijk. Als hij gaat liggen krijgt hij een verdiende strafschop. Hij speelde Oleguer en Van der Wiel daar mooi uit.
Hij geeft bijna nooit een voorzet omdat hij altijd aan de linkerflank speelt. Dan moet je eerst naar voren gaan, afkappen, en dan pas een voorzet met rechts geven. Maar op links is hij wel het gevaarlijkst. Hij moet het ook niet van zijn voorzetten hebben, maar juist van zijn gevaarlijke acites naar binnen toe.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 17:58
|
|
Heerlijk, een momentenvoetballer die maar een keer iets laat zien in 90 minuten tegen een kwakkelend duo op dat moment. Tsja, op naar Oranje. Ik zal je dan zeggen dat hij tegen PSV, AZ of Ajax het verschil moet maken. Anders raak ik niet overtuigd of hij wat voor Ajax is.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 18:01
|
|
Citaat: Heerlijk, een momentenvoetballer die maar een keer iets laat zien in 90 minuten tegen een kwakkelend duo op dat moment. Tsja, op naar Oranje. Ik zal je dan zeggen dat hij tegen PSV, AZ of Ajax het verschil moet maken. Anders raak ik niet overtuigd of hij wat voor Ajax is.
Hij is constant dreigend met zijn snelheid hoor. Niet alleen met bal maar ook zonder bal door ruimte te maken. Oranje zou lastig worden door de concurrentie van Robben en Babel.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 18:04
|
|
Dat was sarcastisch bedoeld.
Verder mag jij mij uitleggen hoe hij ruimte maakt zonder bal, als hij constant stil staat? Ik vind dat je in beweging ruimte moet maken voor een medespeler, zoals Cvitanich bv (onbewust ofniet) tegen NAC liet zien bij de 1-0. Als Ajax hier de hoofdprijs voor betaald, acht ik Marco weer gek. Hij ziet toch dat hij Oleguer moet vervangen en niet iemand anders?
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 18:08
|
|
Citaat: Dat was sarcastisch bedoeld.
Verder mag jij mij uitleggen hoe hij ruimte maakt zonder bal, als hij constant stil staat? Ik vind dat je in beweging ruimte moet maken voor een medespeler, zoals Cvitanich bv (onbewust ofniet) tegen NAC liet zien bij de 1-0. Als Ajax hier de hoofdprijs voor betaald, acht ik Marco weer gek. Hij ziet toch dat hij Oleguer moet vervangen en niet iemand anders?
Hij maakt ruimte door zelf in een ruimte te lopen. Dit kan in buitenspelsituatie door achter de back te gaan lopen, waardoor de back meeloopt en er ruimte komt voor een linksback/-half of voor de 10. Hij kan ook zelf naar een andere positie lopen, zodat er ook ruimte komt voor een back. Ik stel voor dat jij een paar wedstrijden van Elia gaat bekijken.
Dat jij sarcastisch bent over de kansen van Elia in Oranje vind ik ok, maar ik denk dat hij zeker een keer wordt opgeroepen.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 18:12
|
|
Denk dat ik Elia vaker heb gezien dan jou
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 18:13
|
|
Citaat: Denk dat ik Elia vaker heb gezien dan jou
Dat weten we nooit he. Ik volg bijna iedere wedstrijd van Twente.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 18:13
|
|
Niets mis met momentenvoetballers. Voetbal wordt beslist in momenten. Moet je alleen wel dusdanig goed zijn dat je momenten ook echt van waarde zijn.
Suárez is een typische momentenvoetballer.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 18:15
|
|
Maar Suarez laat veel momenten zien dat hij dreigend is en niet een keer in de 90 minuten. Suarez is constant dreigend en niet te vergelijken met Elia vind ik. Hij is al een stuk, wat zeg ik, veeeeel verder.
@Koen, geen zin in welles-nietes spelletjes. Jij je zin. Dan zie je meer wedstrijden, maar heb je geen observeringsvermogen.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 18:18
|
|
Citaat: Maar Suarez laat veel momenten zien dat hij dreigend is en niet een keer in de 90 minuten. Suarez is constant dreigend en niet te vergelijken met Elia vind ik. Hij is al een stuk, wat zeg ik, veeeeel verder.
@Koen, geen zin in welles-nietes spelletjes. Jij je zin. Dan zie je meer wedstrijden, maar heb je geen observeringsvermogen.
Het is voor mij geen kwestie van wel of geen gelijk, maar gewoon een discussie over voetbal en in dit geval over Elia. Met dat observeringsvermogen valt het ook wel mee al zeg ik het zelf .
Suarez is eigenlijk te goed voor Ajax en zo'n speler kunnen we nu niet meer aantrekken.
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 18:21
|
|
Niet met die kwaliteit, wel met de potentie. Maargoed, ik twijfel erg aan jou oberserveringsvermogen, of ik moet het broertje van Eljero Elia hebben gezien?
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 18:22
|
|
Citaat: Niet met die kwaliteit, wel met de potentie. Maargoed, ik twijfel erg aan jou oberserveringsvermogen, of ik moet het broertje van Eljero Elia hebben gezien?
Wat heb ik dan verkeerd gezien in Elia?
|
El Chícharito
|
Geplaatst: Ma 5 jan 2009 18:23
|
|
Dat het meer een counterspeler is dan een Ajax-speler. Ajax wil op de helft van tegenstander voetballen met het gevolg dat de ruimtes kleiner zijn.
|