Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 3 mei 2009 13:40
|
|
Citaat: Dan nog is het wel erg kort door de bocht om te concluderen dat ze dus te vele eten in hu vakanties. Jij kent de omstandigheden niet, net zoals niemand die hier op AF kent. Dat was ook meer een grapje om duidelijk te maken dat ze wel wat hulp met het fit worden kunnen gebruiken aan het begin van het seizoen.
|
Tscheu La Ling
Forum berichten: 2
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 22:17
|
|
Ik heb het allemaal gemist gisteren. Waarom viel Aissati gisteren uit? Ik kan er helemaal niets over vinden op internet.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 22:19
|
|
Citaat: Ik heb het allemaal gemist gisteren. Waarom viel Aissati gisteren uit? Ik kan er helemaal niets over vinden op internet.
Hij had last van zijn hoofd. Ik denk dat er weinig aan de hand was, misschien een beetje duizelig.
|
Tscheu La Ling
Forum berichten: 2
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 22:24
|
|
Citaat: Ik heb het allemaal gemist gisteren. Waarom viel Aissati gisteren uit? Ik kan er helemaal niets over vinden op internet.
Hij had last van zijn hoofd. Ik denk dat er weinig aan de hand was, misschien een beetje duizelig.
Dank je. Ik was al bang dat er iets ernstigs was. Er suggereerde tijdens de wedstrijd iemand op de een of andere site dat hij huilend de kleedkamer inliep.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 11 mei 2009 22:32
|
|
Dank je. Ik was al bang dat er iets ernstigs was. Er suggereerde tijdens de wedstrijd iemand op de een of andere site dat hij huilend de kleedkamer inliep.
Volgens mij viel het wel mee. Zolang we niets van Ajax horen is er weinig aan de hand.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Wo 3 jun 2009 23:09
|
|
Citaat: Voetballers mogen ook na 21e ruilen van land
NASSAU - De wereldvoetbalbond FIFA heeft woensdag besloten de leeftijdsgrens waarop spelers van land kunnen ruilen op te heffen. In de huidige reglementen mag een voetballer met een dubbele nationaliteit na zijn 21e verjaardag niet meer voor een andere nationale ploeg spelen dan hij in de jeugdelftallen deed. De FIFA nam woensdag tijdens het congres in Zuid-Afrika echter een motie aan om die grens af te schaffen.
De motie was ingediend door de Algerijnse voetbalbond. Door de reglementswijziging kan Algerije een speler als Mourad Meghni van Lazio Roma voortaan oproepen voor de nationale ploeg. Meghni, een 24-jarige Fransman met Algerijnse ouders, kwam in de jeugd uit voor Frankrijk maar heeft nog geen A-interlands achter zijn naam staan. Hij mag nu alsnog besluiten voor Algerije uit te komen.
Een bekend geval in Nederland is Ismaïl Aissati. De Ajacied speelde in Jong Oranje en moest bij de oude regelgeving voor zijn 21e verjaardag (in augustus dit jaar) kiezen tussen Nederland en Marokko. Door de gewijzigde FIFA-regels hoeft hij voorlopig nog geen keuze te maken.
Telesport.nl
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 26 jul 2009 22:23
|
|
Citaat: Ismaïl Aissati heeft zichzelf nog meer bedenktijd gegeven om te kiezen voor welk nationaal elftal hij in de toekomst gaat uitkomen, Marokko of Nederland. De aanvallende middenvelder van Ajax zou aanvankelijk voor zijn 21e verjaardag uitsluitsel geven. Dat is over drie weken.
Een verandering in de regels van de FIFA – spelers met een dubbele nationaliteit kunnen ook na hun 21e beslissen voor een ander nationaal team uit te komen dan het land waar ze als jeugdinternational voor speelden – geeft hem voorlopig echter uitstel. ‘De buitenwacht is ongeduldiger dan ik’, zei Aissati na het Amsterdam Tournament. ‘Ik wacht nog altijd op het goede moment.’
Wanneer dat moment aanbreekt, weet hij niet. Aissati laat zich bij zijn keuze slechts door twee mensen in zijn omgeving adviseren: boezemvriend Ibrahim Afellay en zijn moeder. ‘Met Ibrahim heb ik het er vaak over als hij net terug is van het Nederlands elftal. Maar net als mijn moeder zegt hij niet wat ik moet doen. Uiteindelijk ben ik degene die de knoop moet doorhakken.’
Waar het Nederlands elftal zich al lang en breed geplaatst heeft voor het WK in Zuid-Afrika volgend jaar, daar verzamelde Marokko in groep A van de Afrikaanse kwalificatiezone tot nu toe slechts twee punten uit drie duels. Koploper Gabon (zes uit twee) en Togo (vier uit drie) staan er vooralsnog een stuk beter voor. Alleen de nummer één van de groep plaatst zich voor het WK in Zuid-Afrika.
De magere prestaties van Marokko ten opzichte van Nederland hebben volgens Aissati geen invloed op zijn keuze. ‘Het gaat niet om de sportieve belangen. Het gaat er om dat ik een keuze met mijn hart maak.’
Op het eigen Amsterdam Tournament liet Ajax een wisselende indruk achter. De belangrijkste winst werd buiten het veld geboekt: de clubleiding weekte Demy de Zeeuw voor ongeveer zeven mijoen euro los bij AZ. ‘Een fantastisch aankoop,’ aldus Aissati.
De Pers
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 09:38
|
|
Wat een kut goal; maar dat weet hij zelf ook wel, kan gebeuren. Maar hij had wel hele mooie paasses in huis!
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 09:42
|
|
Ondanks dat hij die bal daar niet had mogen krijgen van Vermeer, was t toch echt een fout van Aisatti. Mag niet gebeuren. Veel te nonchalant gekaatst: lichaam achterover, tikkie terug...tja, dan gaat die bal omhoog he...en hebben we kunnen zien wat er gebeurd.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 09:52
|
|
Zonde van het eigen doelpunt, maar heeft niet onverdienstelijk gespeeld.
Leuke steekpasses en in de kaats een goede bal in huis. Deze jongen komt er wel.
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 10:38
|
|
Jongens dit kan iedereen toch gebeuren? Dat die bal nou net in het eigen netje gaat is gewoon mazzel. Speelde trouwens een goeie wedstrijd. Hij zou iets moeten doen aan zijn scorendvermogen.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 13:43
|
|
Citaat: in de kaats een goede bal in huis.
Citaat: Hij zou iets moeten doen aan zijn scorendvermogen
t zou wel heel flauw zijn nu naar zn eigen goal te verwijzen
|
klene
Forum berichten: 202
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 20:44
|
|
De goal zelf was uiteraard mooi (precies onder de lat). Voor de rest is het natuurlijk klote voor hem dat ie een eigen doelpunt maakt, maar gelukkig gebeurde het nu en niet in de competitie .
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 20:54
|
|
ik weet al wie de sportweek award aan het einde van dit seizoen gaat winnen in de catogorie mooiste eigen doelpunt!
Echt balen voor hem.
|
tommy
Forum berichten: 50
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 21:12
|
|
Het is heel jammer dat dit net met deze jongen gebeurd, maar inderdaad liever nu dan in de competitie. Hij is naar mijn mening de speler die echt de lijnen kan utzetten in dit elftal, ik hoop alleen dat ie geen blessure's meer krijgt want we zijn op dit moment toch heel afhankelijk van hem vind ik kwa creativieit, al bewees Donald gisteren toch dat ie ook aardig wat in huis heeft. Dit is alleen maar goed. De plaatsen worden duur op het middenveld.
ben benieuwd voor welke 4 (of 3 maar ik denk toch 4) middenvelders Jol gaat kiezen dit weekend voor de eerste competitiewedstrijd.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 10:57
|
|
Toch heb ik nog genoeg twijfels wat betreft Aisatti. Die jongen speelde niet voor niets zo weinig bij PSV (onder meerdere trainers). Het is een speler met veel kwaliteit, maar ook een jongen die de ene wedstrijd geweldig speelt, maar de volgende wedstrijd totaal onzichtbaar is. Dat hij zo belangrijk wordt geacht komt ook door de weinige hoeveelheid creativiteit van alle andere middenvelders die we hebben. Hij is een vd weinigen die een steekpass in huis heeft, en goed het overzicht houdt in de kleine ruimte. Toch denk ik niet dat hij het niveau heeft om een jaar constant te presteren. Daarnaast is t een speler die nog veels te weinig scoort. Maar t blijft een feit dat Ajax toch afhankelijk zal zijn van de grillen van deze speler.
|
wvisser18
Forum berichten: 117
|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 11:31
|
|
Bedenk wel dat dit Ibbis eerste volledige seizoen gaat worden..met uitzondering van dat halve jaar bij Twente heeft hij eigenlijk nooit echt een reeks kunnen neerzetten..En die ene reeks bij Twente maakte hij direct een goede indruk..Ik denk dat als Jol 4-4-2 speelt met een ruit, en Ibby het volledige vertrouwen geeft op achter de spitsen, wij nog heel veel plezier gaan beleven aan Ibby..
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 11:50
|
|
Citaat: Bedenk wel dat dit Ibbis eerste volledige seizoen gaat worden..met uitzondering van dat halve jaar bij Twente heeft hij eigenlijk nooit echt een reeks kunnen neerzetten..En die ene reeks bij Twente maakte hij direct een goede indruk..Ik denk dat als Jol 4-4-2 speelt met een ruit, en Ibby het volledige vertrouwen geeft op achter de spitsen, wij nog heel veel plezier gaan beleven aan Ibby..
Ik wist niet dat Affelay ook al bij Ajax speelde.
Neem aan dat je Aissati bedoeld?
|
wvisser18
Forum berichten: 117
|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 12:18
|
|
Citaat: Bedenk wel dat dit Ibbis eerste volledige seizoen gaat worden..met uitzondering van dat halve jaar bij Twente heeft hij eigenlijk nooit echt een reeks kunnen neerzetten..En die ene reeks bij Twente maakte hij direct een goede indruk..Ik denk dat als Jol 4-4-2 speelt met een ruit, en Ibby het volledige vertrouwen geeft op achter de spitsen, wij nog heel veel plezier gaan beleven aan Ibby..
Ik wist niet dat Affelay ook al bij Ajax speelde.
Neem aan dat je Aissati bedoeld?
Woeps, Izzy bedoel ik natuurlijk Al zou ik het geen probleem vinden de spelers per direct om te ruilen..
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 12:37
|
|
Citaat: Toch heb ik nog genoeg twijfels wat betreft Aisatti. Die jongen speelde niet voor niets zo weinig bij PSV (onder meerdere trainers). Het is een speler met veel kwaliteit, maar ook een jongen die de ene wedstrijd geweldig speelt, maar de volgende wedstrijd totaal onzichtbaar is. Dat hij zo belangrijk wordt geacht komt ook door de weinige hoeveelheid creativiteit van alle andere middenvelders die we hebben. Hij is een vd weinigen die een steekpass in huis heeft, en goed het overzicht houdt in de kleine ruimte. Toch denk ik niet dat hij het niveau heeft om een jaar constant te presteren. Daarnaast is t een speler die nog veels te weinig scoort. Maar t blijft een feit dat Ajax toch afhankelijk zal zijn van de grillen van deze speler.
Tot nu toe drukt hij in de meeste wedstrijden z'n stempel op de ploeg. Zo'n type speler is het ook. Hij moet het niet hebben van de beslissende actie of assist, maar van het versoepelen van het teamspel.
Z'n omschakeling en het positioneel verdedigen moet natuurlijk echt veel beter. Op een driemansmiddenveld kan het echt niet dat er één middenvelder is die niet meedoet bij balbezit tegenstander.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 22:06
|
|
Volgens Eredivisie Live was Aissati na Ajax - RKC niet beschikbaar voor commentaar. Hij heeft vlak na de wedstrijd, zonder dat Ajax door toestemming voor heeft gegeven, het stadion verlaten.
|
Teaser
Forum berichten: 24
|
Geplaatst: Za 8 aug 2009 22:23
|
|
Citaat: Tot nu toe drukt hij in de meeste wedstrijden z'n stempel op de ploeg. Zo'n type speler is het ook. Hij moet het niet hebben van de beslissende actie of assist, maar van het versoepelen van het teamspel.
Z'n omschakeling en het positioneel verdedigen moet natuurlijk echt veel beter. Op een driemansmiddenveld kan het echt niet dat er één middenvelder is die niet meedoet bij balbezit tegenstander.
Je hebt een 4 mans middenveld en dito verdediging. Probleem is dat Aissati zich achter de spitsen moet bewegen en niet moet verdedigen (tenzij het enkel positioneel is bij balverlies). Urby echter speelt veelvuldig vooruit en aan de andere kant ook Rommedahl waardoor je maar weinig over houdt op het middenveld naast de Zeeuw. Aissati wordt daarop afgerekend maar als Urby meer op zijn positie blijft dan is er weinig aan de hand. Achterin ook met Vertonghen die enkel maar vooruit denkt en niet de snelheid heeft om op tijd terug te zijn waardoor Alderweireld in problemen kwam.
Gebruik je Aissati dan moet je niet iedereen voorwaarts laten gaan waardoor de gaten dicht slippen en Aissati's specifieke spel teniet gedaan wordt. Als de buitenste middenvelders ook veelvuldig diep gaan dan heb je idd meer aan Enoh die dan naast de Zeeuw de boel afdekt. Eeuwig zonde dat deze speler zijn kwaliteiten op zo'n manier teniet gedaan worden eigenlijk door toedoen van zijn medespelers.
|
tommy
Forum berichten: 50
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 02:13
|
|
Teaser, ik vind dat je daar gelijk in hebt, ik hoop ook niet dat deze jongen daarop afgekrekend word, ikzelf had dan ook Urby gewisseld voor Enoh.
Dit zal hard aankomen bij hem eerst die own goal, vorige week op de bank, en nu na een helft gewisseld worden . Is allemaal toch pijnlijk
Blijkbaar is hij rechtstreeks vertrokken na de wedstrijd?
Hoop dat het goedkomt en hij maandag weer lachend op het oefenveld staat.
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 09:04
|
|
Ik vrees ervoor dat Aisatti zijn plaats kwijt is in de basiself. Toen Enoh erin kwam stond het veel beter dan daarvoor. Hopelijk kan Aisatti zich terug knokken in de basiself, want kwaliteiten heeft die genoeg.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Zo 9 aug 2009 16:09
|
|
Enoh moet altijd spelen. Is geen simpele breker zoals Gabri of Van Halst. Enoh is als Winter in zijn hoogtijdagen. Fysiek sterk, groot loopvermogen, goede loopacties, je kan hem wegsturen, maar hij kan ook anderen wegsturen met een goede pass. Zoals al zo vaak gezegd; een waterdrager met vele extra's die altijd moet spelen.
|