Auteur
|
Bericht
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 17:31
|
|
Ik vind het geen 'tien' omdat Aisatti juist weinig scorend vermogen heeft en omdat we iemand nodig hebben op het middenveld die de lijnen uitzet en dat zal hij niet achter de spitsen kunnen omdat je daar tekort ruimte hebt om het spel te bepalen.
|
Bob
Forum berichten: 983
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 18:15
|
|
Hoop dat we deze speler weer snel te zien krijgen!
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 19:12
|
|
Citaat: Ik vind het geen 'tien' omdat Aisatti juist weinig scorend vermogen heeft en omdat we iemand nodig hebben op het middenveld die de lijnen uitzet en dat zal hij niet achter de spitsen kunnen omdat je daar tekort ruimte hebt om het spel te bepalen.
Waar wil je hem dan zien spelen Nr. 10? Ik denk net wel dat Aisatti een nummer 10 is. Echter moet er dan wel voor gezorgt worden dat onze verdediging goed staat dus geen Schilder of ander B-garnituur.
Ook moet er wel met Aisatti op "10" een goed defensief blok op het middenveld staan. Het brengt bij geen balbezit risico's mee. Maar aangezien wij meer in balbezit zijn denk ik dat het belangrijk is dat je een speler als Aisatti hebt rondlopen.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 19:34
|
|
Citaat: Ik vind het geen 'tien' omdat Aisatti juist weinig scorend vermogen heeft en omdat we iemand nodig hebben op het middenveld die de lijnen uitzet en dat zal hij niet achter de spitsen kunnen omdat je daar tekort ruimte hebt om het spel te bepalen.
Waar wil je hem dan zien spelen Nr. 10? Ik denk net wel dat Aisatti een nummer 10 is. Echter moet er dan wel voor gezorgt worden dat onze verdediging goed staat dus geen Schilder of ander B-garnituur.
Ook moet er wel met Aisatti op "10" een goed defensief blok op het middenveld staan. Het brengt bij geen balbezit risico's mee. Maar aangezien wij meer in balbezit zijn denk ik dat het belangrijk is dat je een speler als Aisatti hebt rondlopen.
Ik wil Aisatti niet achter de spitsen zien maar een linie naar achter. Een 'tien' is vooral een aanvaller. Ik wil dat Ajax ballen oppikt van de verdedigers en het spel bepaald, daar zul je dus meer van achteruit moeten spelen.
|
Rooie
Forum berichten: 264
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 19:36
|
|
Voor mij mag hij toch zeker niet voor een basisplaats in aanmerking komen.
Het elftal welke er zondag tegen Nec stond (met dan nog wel Vermaelen voor Schilder) is het sterkste wat Ajax kan opstellen op dit moment.
Misschien dat hij een mag invallen als we toevallig ruim voorkomen, anders kwam hij er voor mij nooit in om het doodgewone feit dat het fysiek sterke Groningen dat in eigen huis speelt niet een ideale tegenstander voor een speler als hij is.
Hij zou "verzuipen".
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 21:42
|
|
Wat een onzin. Met Aissati kun je onder de druk uit voetballen en hij is sterk aan de bal. Echt lariekoek die je hier verkoopt Rooie. Hij brengt je team minder in de problemen dan Gabri.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 22:10
|
|
Citaat:
Ik wil Aisatti niet achter de spitsen zien maar een linie naar achter. Een 'tien' is vooral een aanvaller. Ik wil dat Ajax ballen oppikt van de verdedigers en het spel bepaald, daar zul je dus meer van achteruit moeten spelen.
Ben ik het totaal niet mee eens dat een "10" een aanvaller moet zijn. Een 10 moet vooral een spelverdeler zijn vindt ik. Ik zie liever een type Sneijder als 10 dan b.v. een Sulejmani hoor.
Ismael is voor mij dus meer een type Sneijder. Een 10 moet de spitsen voeden van goede ballen en dit is nou net wat vorig jaar ontbrak bij ajax.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Di 20 jan 2009 23:09
|
|
Ik vind Ismaël Aissati juist een prima ''10''. Hij komt goed mee in de aanval, maar tegelijkertijd moet je ook als ''10'' mee verdedigen. Iets wat aanvallers snel vergeten, en dus blijven hangen. Bovendien vind ik Aissati niet iemand die áchter de ''10'' gaat staan om de lijnen uit te zetten. Daar zijn Lindgren, Gabri of Enoh wel voor. Aissati is iemand die niet té ver gaat staan, en dus de aanval in de weg loopt, bv de Jong. Maar hij speelt wel gewoon mee met de aanvallen. En als hij als middenvelder achter de ''10'' gaat spelen, en hij komt mee met een aanval, dan moet je er direct achteraan. Bij een ''10'' ook. Maar bij een ''gewone'' middenvelder, zit je al dicht bij de verdediging. Bovendien heeft Aissati veel aanvallende kwaliteiten die je dus misloopt als je hem als middenvelder neerzet tussen de ''10'' en de verdediging. Ik zou hem gewoon lekker op de ''10'' zetten, en dat Sarpong en Aissati het uit mogen vechten op de trainingen. Want ik zie ze allebei graag op de ''10''.
Citaat: Voor mij mag hij toch zeker niet voor een basisplaats in aanmerking komen.
Het elftal welke er zondag tegen Nec stond (met dan nog wel Vermaelen voor Schilder) is het sterkste wat Ajax kan opstellen op dit moment.
Misschien dat hij een mag invallen als we toevallig ruim voorkomen, anders kwam hij er voor mij nooit in om het doodgewone feit dat het fysiek sterke Groningen dat in eigen huis speelt niet een ideale tegenstander voor een speler als hij is.
Hij zou "verzuipen".
Ja, maar aangezien Dario er niet bij is aankomende zondag, zou je dus kunnen kiezen om Miralem in de aanval te zetten, en dus Aissati of Sarpong op de ''10''. Dus nu zouden we ook met de aanval kunnen spelen, met:
Urby-Sulejmani-Suarez
Ik vind Sulejmani meer een linksbuiten, maar meer een spits dan een rechtsbuiten. En hierachter zou je dus een Aissati of een Sarpong neer kunnen zetten.
|
Rooie
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 00:22
|
|
Citaat: Wat een onzin. Met Aissati kun je onder de druk uit voetballen en hij is sterk aan de bal. Echt lariekoek die je hier verkoopt Rooie. Hij brengt je team minder in de problemen dan Gabri.
Nou ja lariekoek.
Ik vind de uitleg van jou dus "KWATCH".
Weet je....al 11 jaar voetballen we met dit soort dwergen die door figuren als jij de lucht in worden geprezen, al 11 jaar stelt Ajax geen zak meer voor en of daar nu de dwergen Vaart, Pienaar, Obodai, Yakubu of zelfs Wesley Sneijder stond....we werden onder druk gezet door wie maar wilde, en of dat nu o.a. Vvv of Excelsior waren, Ajax kreeg zelfs klop van deze grootheden in het voetbal...en voornamelijk door met het soort "helden" te voetballen waar jij zo voor bent!...
Ajax stelde niks voor t.o.v. Psv dat met kerels voetbalde en lachte om het dwergenelftal van Ajax....zelfs Roda jc lachte als Ajax kwam (ik woon redelijk in de buurt en zag ieder jaar weer Ajax naar de slachtbank worden geleid....daar waar Roda het veel moeilijker had tegen tegenstanders die met kerels kwamen in plaats van een paar eigen opgeleide dwergen...want daar speelden allemaal sterke grote kerels die Ajax ieder jaar weer in Kerkrade op een kansloos hoopje speelden door gewoon alles hoog voor de pot te gooien...en aan de andere kant kon Ajax nooit iets van gevaar creeren voor het Kerkraadse doel, doodgewoon omdat je in het huidige voetbal (en dat van de afgelopen 20 jaar) tekort komt met een teveel aan kleine lichte mensjes.
Goed dat jij dit niet ziet ligt natuurlijk wel aan jou kennis van zaken en niet aan de mijne.
Ja ja hij brengt je minder in de problemen dan Gabri?....ja kan ook niet anders want Aissatti is niet bij machte om een bal bij een tegenstander te veroveren i.t.t. Gabri, zodat hij ook weinig fouten kan maken omdat hij teert op het werk van anderen....maar goed Psv heeft genoeg kwaliteit in hem gezien door hem een jaar lang op de bank te houden.
Aissatti is weer zo een zwak figuur als je de eigen Ajaxopleiding jongens waardoor je constant in de verdediging wordt gedrukt als je geen voetballers als Gabri in je team hebt.
Ik ben toch wel blij met al die voetballers van buitenaf, want met de eigen opleiding jongens was het toch gegarandeerd degradatie voetbal geworden!
Maar goed als je de komende 10 jaar weer niks wil winnen dan moet Ajax vooral weer allemaal van die kleine kwetsbare jochies opstellen, zeg maar, die gasten die jij graag in de basis ziet staan.
Gelukkig ziet Marco van Basten als eerste Ajaxcoach van de afgelopen 11 jaar precies waar het aan ligt....je wint niks met allemaal die eigen opgeleide te lichte jongens, Marco bewijst het door zijn verdediging met voldoende lengte en fysiek op te stellen.
Ik vind het ook niet erg dat er altijd mensen zoals jij zijn die in een sprookjeswereld leven en de feiten niet kunnen zien...stel je voor jij was er niet....dan hadden we ook niks om tegen te beargumenteren en waren we maar allemaal saai met elkaar over niks aan het lullen.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 00:30
|
|
Citaat: Wat een onzin. Met Aissati kun je onder de druk uit voetballen en hij is sterk aan de bal. Echt lariekoek die je hier verkoopt Rooie. Hij brengt je team minder in de problemen dan Gabri.
Nou ja lariekoek.
Weet je....al 11 jaar voetballen we met dit soort dwergen die door figuren als jij de lucht in worden geprezen, al 11 jaar stelt Ajax geen zak meer voor en of daar nu de dwergen Vaart, Pienaar, Obodai, Yakubu of zelfs Wesley Sneijder stond....we werden onder druk gezet door wie maar wilde, en of dan nu o.a. Vvv of Excelsior waren, Ajax kreeg zelfs klop van deze grootheden in het voetbal...en voornamelijk door met het soort "helden" te voetballen waar jij zo voor bent!...
Ajax stelde niks voor t.o.v. Psv dat met kerels voetbalde en lachte om het dwergenelftal van Ajax....zelfs Roda jc lachte als Ajax kwam (ik woon redelijk in de buurt en zag ieder jaar weer Ajax naar de slachtbank worden geleid....daar waar Roda het veel moeilijker had tegen tegenstanders die met kerels kwamen in plaats van een paar eigen opgeleide dwergen...want daar speelden allemaal sterke grote kerels die Ajax ieder jaar weer in Kerkrade op een kansloos hoopje speelden door gewoon alles hoog voor de pot te gooien...en aan de andere kant kon Ajax nooit iets van gevaar creeren voor het Kerkraadse doel, doodgewoon omdat je in het huidige voetbal (en dat van de afgelopen 20 jaar) tekort komt met een teveel aan kleine lichte mensjes.
Goed dat jij dit niet ziet ligt natuurlijk wel aan jou kennis van zaken en niet aan de mijne.
Ja ja hij brengt je minder in de problemen dan Gabri?....ja kan ook niet anders want Aissatti is niet bij machte om een bal bij een tegenstander te veroveren i.t.t. Gabri, zodat hij ook weinig fouten kan maken omdat hij teert op het werk van anderen....maar goed Psv heeft genoeg kwaliteit in hem gezien door hem een jaar lang op de bank te houden.
Aissatti is weer zo een zwak figuur als je de eigen Ajaxopleiding jongens waardoor je constant in de verdediging wordt gedrukt als je geen voetballers als Gabri in je team hebt.
Ik ben toch wel blij met al die voetballers van buitenaf, want met de eigen opleiding jongens was het toch gegarandeerd degradatie voetbal geworden!
Maar goed als je de komende 10 jaar weer niks wil winnen dan moet Ajax vooral weer allemaal van die kleine kwetsbare jochies opstellen die gasten als jij graag in de basis hebben staan.
Gelukkig ziet Marco van Basten als eerste Ajaxcoach van de afgelopen 11 jaar precies waar het aan ligt....je wint niks met allemaal die eigen opgeleide te lichte jongens, Marco bewijst het door zijn verdediging met voldoende lengte en fysiek op te stellen.
Ik vind het ook niet erg dat er altijd mensen zoals jij zijn die in een sprookjeswereld leven en de feiten niet kunnen zien...stel je voor jij was er niet....dan hadden we ook niks om tegen te beargumenteren en waren we maar allemaal saai met elkaar over niks aan het lullen.
Nee in 94/95 speelden we met reuzen jah vlg mij gaat het er niet om of je met grote sterke kerels voetbalt, of kleine ventjes. Het gaat erom dat je als team zo voetbalt dat je tactisch en positioneel goed staat, de bal kunt laten rollen, ruimte maakt voor combinaties en individuele acties. Lukt dat, dan win je je wedstrijden op basis van voetbalkwaliteit en niet de door jou geïdealiseerde atletieksport. Lengte en fysiek zijn ondergeschikt aan het element voetbal waar deze sport voor uit is gevonden. Niet andersom. Immers, dan winnen de clubs met de grootste medische instituten.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 10:21
|
|
Aissati zet je op papier op de 10 positie. In de praktijk zul je hem echter vrijwel overal tegen komen. Aissati is de spelerverdeler. Hij maakt het zijn teamgenoten makkelijk door vrijwel altijd aanspeelbaar te zijn, hij weet altijd waar de vrije man staat en kan die ook bedienen door zijn fantastische passing. Aissati verbind de linies met elkaar en niet onbelangrijk, hij zorgt voor een (veel) hoger baltempo.
|
Rooie
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 10:48
|
|
Nou ja lariekoek.
Weet je....al 11 jaar voetballen we met dit soort dwergen die door figuren als jij de lucht in worden geprezen, al 11 jaar stelt Ajax geen zak meer voor en of daar nu de dwergen Vaart, Pienaar, Obodai, Yakubu of zelfs Wesley Sneijder stond....we werden onder druk gezet door wie maar wilde, en of dan nu o.a. Vvv of Excelsior waren, Ajax kreeg zelfs klop van deze grootheden in het voetbal...en voornamelijk door met het soort "helden" te voetballen waar jij zo voor bent!...
Maar goed als je de komende 10 jaar weer niks wil winnen dan moet Ajax vooral weer allemaal van die kleine kwetsbare jochies opstellen die gasten als jij graag in de basis hebben staan.
Nee in 94/95 speelden we met reuzen jah vlg mij gaat het er niet om of je met grote sterke kerels voetbalt, of kleine ventjes. Het gaat erom dat je als team zo voetbalt dat je tactisch en positioneel goed staat, de bal kunt laten rollen, ruimte maakt voor combinaties en individuele acties. Lukt dat, dan win je je wedstrijden op basis van voetbalkwaliteit en niet de door jou geïdealiseerde atletieksport. Lengte en fysiek zijn ondergeschikt aan het element voetbal waar deze sport voor uit is gevonden. Niet andersom. Immers, dan winnen de clubs met de grootste medische instituten.
Jaja droom maar verder.
Wel typisch dat jij de afbeelding van de man bij je posts hebt die voor het grootste deel verandwoordelijk (samen met vd Sar) is voor het winnen van de Cl in 95, en vooral in de finale tegen Milaan hield hij met zijn lengte en fysiek op het einde van de wedstrijd Ajax achterin overeind.
Maar goed ik wil met het Psv van 3 jaar geleden ten alle tijden ten strijd trekken tegen jou ukkie,s....weet je ik ben er 100% overtuigd dat ik met die kerels van Psv met gemak kampioen wordt als ik altijd tegen de Ajax dwergen zou moeten voetballen.
Maar goed je hebt je ogen nog niet zover open om te kunnen zien wat in het hedendaagse voetbal het belangrijkste is....gelukkig ziet Marco het ook dat je met een overmacht aan kabouters zonder lengte, fysiek en werklust niks wint.
Dit zijn tegenwoordig spelbepalende onderdelen!
|
Rooie
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 10:53
|
|
Citaat: Aissati zet je op papier op de 10 positie. In de praktijk zul je hem echter vrijwel overal tegen komen. Aissati is de spelerverdeler. Hij maakt het zijn teamgenoten makkelijk door vrijwel altijd aanspeelbaar te zijn, hij weet altijd waar de vrije man staat en kan die ook bedienen door zijn fantastische passing. Aissati verbind de linies met elkaar en niet onbelangrijk, hij zorgt voor een (veel) hoger baltempo.
Jaja en de 11 tegenstanders laten het veertje Aissati zomaar lopen...ik geloof dat Ajax nog wel meer van die spelers heeft die altijd aanspeelbaar zijn...of niet?
Maar wie zijn dan degene die de bal afpakken van de tegenstander als je teveel van het soort veertjes als Aissati in je elftal hebt lopen....weet je wel, zo als de afgelopen 11 jaar toen wel met heel veel van die veertjes voetbalden en tegen de slapste clubs van de eredivisie niet konden overtuigen...en we totaal kansloos waren voor het kampioenschap omdat we tegen kerels voetbalden die wel lengte, body, fysiek en werklust hadden.
Zijn jullie het korte verleden nu al vergeten?...of slaap ik.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 11:06
|
|
Citaat:
Ben ik het totaal niet mee eens dat een "10" een aanvaller moet zijn. Een 10 moet vooral een spelverdeler zijn vindt ik. Ik zie liever een type Sneijder als 10 dan b.v. een Sulejmani hoor.
Ismael is voor mij dus meer een type Sneijder. Een 10 moet de spitsen voeden van goede ballen en dit is nou net wat vorig jaar ontbrak bij ajax.
Ik beschouw een 'tien' atijd als een soort schaduwspits. Maar het maakt natuurlijk geen zak uit hoe ik een 'tien' zie. Maar ik vind niet dat hij direct achter de spitsen moet spelen, wat ik vind dat hij moet doen heb ik al uitgelegd.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 11:11
|
|
Aissati is zo vaak aanspeelbaar omdat hij positioneel sterk is. Een basisplaats van Aissati betekent ook niet dat we meteen met 11 ´veertjes´ spelen. Naast Aissati op het middenveld zie ik bijvoorbeeld het liefst Enoh en Vertonghen. Hebben die geen body, fysiek en werklust?
Je moet geen 11 Aissati´s opstellen, maar Aissati bij wat we nu al hebben staan moet, als je het mij vraagt, wel kunnen.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 11:38
|
|
Citaat: Aissati is zo vaak aanspeelbaar omdat hij positioneel sterk is. Een basisplaats van Aissati betekent ook niet dat we meteen met 11 ´veertjes´ spelen. Naast Aissati op het middenveld zie ik bijvoorbeeld het liefst Enoh en Vertonghen. Hebben die geen body, fysiek en werklust?
Je moet geen 11 Aissati´s opstellen, maar Aissati bij wat we nu al hebben staan moet, als je het mij vraagt, wel kunnen.
Ik vind dat Enoh, behalve in de wedstrijd tegen Utrecht, aangetoond heeft dat hij geen geweldig overzicht heeft en weinig creativiteit heeft, Aisatti zou dit mooi kunnen maskeren. Ik vind ook dat we Vertonghen naar het middenveld moeten halen maar dan mis je achterin weer een berg kwaliteit, dan zou er nog een kwalitatief sterke verdediger moeten komen.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 11:41
|
|
Rooie, volgens mij verwar je een aantal dingen. Kleine mensen hoeven niet per definitie niet fysiek te zijn, geen werklust te hebben of lengte te kort te komen. Ik noem even wat voorbeelden, Edgar Davids is denk ik het meest typerende voorbeeld van een kleine speler die fysiek erg sterk is en bovendien beschikt over de wertklust voor twee.
Een ander voorbeeld: Pierre van Hooijdonk, ik neem aan dat je het met me eens bent dat hij een reus is. Maar springen deed hij niet. Hij benutte zijn lengte totaal niet en dat doet bijvoorbeeld een Cvitanich wel. Het één sluit het ander niet uit.
Natuurlijk heb je een aantal grotere mensen nodig, maar die heeft Ajax ook altijd gehad de afgelopen 11 jaar. Het is een beetje sneu dat jij zo erg op de man speelt en dan met dingen komt die niet eens eerder genoemd zijn. Maar toch gebruik je het om jouw punt extra kracht bij te zetten. Scipio heeft de term: '11 veertjes' nooit gebruikt. Hij zegt alleen dat voetbal geen fysieke sport hoeft te zijn, maar hij zegt dat je met voetbalkwaliteit wedstrijden wint, niet met kracht en lengte. En toevallig ben ik het met Scipio eens. Zet de elf beste voetballers bij elkaar, tegen de elf grootste, fysiekste spelers met natuurlijk ook wat voetbalkwaliteit. Het zal jou misschien verbazen, mij niet, maar het eerstgenoemde team zal met speels gemak de krachtpatsers verslaan. Wegtikken zullen ze die gasten, passeren op techniek en snelheid. Scoren op gevoel, netjes in het hoekje geplaatst in plaats van de kanonskogels die de palen doen schudden.
|
Scio
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 11:43
|
|
Nou ja lariekoek.
Jaja droom maar verder.
Wel typisch dat jij de afbeelding van de man bij je posts hebt die voor het grootste deel verandwoordelijk (samen met vd Sar) is voor het winnen van de Cl in 95, en vooral in de finale tegen Milaan hield hij met zijn lengte en fysiek op het einde van de wedstrijd Ajax achterin overeind.
Maar goed ik wil met het Psv van 3 jaar geleden ten alle tijden ten strijd trekken tegen jou ukkie,s....weet je ik ben er 100% overtuigd dat ik met die kerels van Psv met gemak kampioen wordt als ik altijd tegen de Ajax dwergen zou moeten voetballen.
Maar goed je hebt je ogen nog niet zover open om te kunnen zien wat in het hedendaagse voetbal het belangrijkste is....gelukkig ziet Marco het ook dat je met een overmacht aan kabouters zonder lengte, fysiek en werklust niks wint.
Als je je ogen open trekt zie je dat dat Fernando Hierro is, niet Rijkaard. Waar jij het over hebt is de tegenwoordige tijd. prima dat jij niet verder kijkt dan dat. Is je goed recht. Voor mij staat Ajax nog steeds voor voetbalkwaliteit en niet atletiek. Ik kom niet naar een stadion om wat malloten over het veld te zien rennen en de bink uit te hangen.
Trouwens...onze Europese kampioen is een prachtig voorbeeld. Kijk maar naar het middenveld:
Andres Iniesta: 1 meter 70
Xavi Hernandez: 1 meter 70
David Silva: 1 meter 70
Marcos Senna: 1 meter 77
Guttegut wat een reuzen . Durf je het tegen deze dwergen op te nemen met Timmy, Edison en Jason? Denk dat je een ongenadig pak slaag krijgt
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 16:07
|
|
Rooie, jij hebt echt een plaat voor je hoofd en die moet je snel weghalen. Subjectief kereltje. Zolang jij Gabri goed en Aisati niet, kan ik jou prima inschatten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 16:27
|
|
Rustig iedereen. Weer discusseren met argumenten aub.
|
Rooie
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 17:28
|
|
Nou ja lariekoek.
Jaja droom maar verder.
Als je je ogen open trekt zie je dat dat Fernando Hierro is, niet Rijkaard. Waar jij het over hebt is de tegenwoordige tijd. prima dat jij niet verder kijkt dan dat. Is je goed recht. Voor mij staat Ajax nog steeds voor voetbalkwaliteit en niet atletiek. Ik kom niet naar een stadion om wat malloten over het veld te zien rennen en de bink uit te hangen.
Trouwens...onze Europese kampioen is een prachtig voorbeeld. Kijk maar naar het middenveld:
Andres Iniesta: 1 meter 70
Xavi Hernandez: 1 meter 70
David Silva: 1 meter 70
Marcos Senna: 1 meter 77
Guttegut wat een reuzen . Durf je het tegen deze dwergen op te nemen met Timmy, Edison en Jason? Denk dat je een ongenadig pak slaag krijgt
Jaja,.... Gaap...... en Pienaar won ooit eens een kopduel van Viera.
Laat trouwens maar zitten want als je iets niet wil zien dan laat het maar...want er zijn er altijd die het probleem niet willen of kunnen zien!
Welterusten.
|
Rooie
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 17:29
|
|
Citaat: Rooie, jij hebt echt een plaat voor je hoofd en die moet je snel weghalen. Subjectief kereltje. Zolang jij Gabri goed en Aisati niet, kan ik jou prima inschatten.
Bedankt...dat je mij prima kan inschatten.
Dan zie je toch ten minste iets en ben je niet helemaal blind.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 17:36
|
|
Het is inderdaad wel zo dat er in het huidige voetbal fysiek sterke spelers gevraagd worden. Een team met alleen maar lichtgewichten zal nooit een prijs winnen. Je kunt dan nog zo goed kunnen voetballen, maar je moet ook wel eens verdedigen en daar heb je fysiek sterke spelers voor nodig. Je hoeft dan niet perse groot te zijn, maar dat is wel een goede bijkomstigheid. Sowieso moet je sterk zijn.
In een elftal moeten sowieso 3 á 4 fysiek sterke spelers zitten. De rest hoeft fysiek niet supersterk te zijn, maar moet niet uit de toom vallen en de rest(aanvallers) mogen wel van die lichtgewichten zijn.
|
Scio
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 18:08
|
|
Citaat: Denigrerende post
In plaats van provocaties uit te lokken kun je misschien een inhoudelijke reactie geven. Als jij aangeeft dat de kerels van PSV en Roda zo superieur aan het dwergenelftal waren, en ik vervolgens aangeef dat de Europees kampioen met flitsend voetbal en een middenveld zonder 1.80+ voetballers heeft gewonnen......en jij vervolgens aangeeft dat ik het gewoon niet zie...het spijt me maar volgens mij heb je inhoudelijk geen poot om op te staan.
http://voetbal.nl.msn.com/NieuwsItem/Cr ... m?msn=true
Probeer de volgende manier op een beschaafde toon te reageren op mensen die het niet met je eens zijn. Het verontwaardigde mannetje uithangen kun je beter op AN doen ofzo.
|
Rooie
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 18:13
|
|
Citaat: Rooie, volgens mij verwar je een aantal dingen. Kleine mensen hoeven niet per definitie niet fysiek te zijn, geen werklust te hebben of lengte te kort te komen. Ik noem even wat voorbeelden, Edgar Davids is denk ik het meest typerende voorbeeld van een kleine speler die fysiek erg sterk is en bovendien beschikt over de wertklust voor twee.
Een ander voorbeeld: Pierre van Hooijdonk, ik neem aan dat je het met me eens bent dat hij een reus is. Maar springen deed hij niet. Hij benutte zijn lengte totaal niet en dat doet bijvoorbeeld een Cvitanich wel. Het één sluit het ander niet uit.
Natuurlijk heb je een aantal grotere mensen nodig, maar die heeft Ajax ook altijd gehad de afgelopen 11 jaar. Het is een beetje sneu dat jij zo erg op de man speelt en dan met dingen komt die niet eens eerder genoemd zijn. Maar toch gebruik je het om jouw punt extra kracht bij te zetten. Scipio heeft de term: '11 veertjes' nooit gebruikt. Hij zegt alleen dat voetbal geen fysieke sport hoeft te zijn, maar hij zegt dat je met voetbalkwaliteit wedstrijden wint, niet met kracht en lengte. En toevallig ben ik het met Scipio eens. Zet de elf beste voetballers bij elkaar, tegen de elf grootste, fysiekste spelers met natuurlijk ook wat voetbalkwaliteit. Het zal jou misschien verbazen, mij niet, maar het eerstgenoemde team zal met speels gemak de krachtpatsers verslaan. Wegtikken zullen ze die gasten, passeren op techniek en snelheid. Scoren op gevoel, netjes in het hoekje geplaatst in plaats van de kanonskogels die de palen doen schudden.
Kom maar op, ik pak zonder te zoeken spelers van 1.80 of groter. (alleen de lengte van Robben heb ik opgezocht).
______________________van de Sar
_________________________Alex
_________Ferdinand_______Terry______________Maldini?
_________________Kaka______Ronaldinho_____
______________________Zlatan
Robben_________________Drogba____________________C Ronaldo
Wissels
Henry
Gerard
van Nistelrooy
Als ik even ga googlen dat kom ik misschien nog wel tot een beter elftal.
Ps..de veertjes komen van mij af.
|