Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 1 nov 2007 22:13
|
|
Het maakt niet uit wat je voor die jongen moet betalen, want hij is top. Die hele financiële situatie kan me even gestolen worden, hoor.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Wo 28 nov 2007 15:41
|
|
Citaat: 'Ajax kan PSV'er Aissati voor vijf miljoen kopen'
--------------------------------------------------------------------------------
Datum: 28-nov-2007 11:08
Als Ajax middenvelder Ismail Aissati in de winterstop wil overnemen, moeten de Amsterdammers vijf miljoen euro op tafel leggen. Voetbal International meldt woensdag dat de PSV'er door een clausule in zijn contract voor dat bedrag kan vertrekken. Beide clubs spraken al over Aissati. PSV onderhandelt ondertussen met Gomes over een nieuw contract.
Ajax wilde Aissati afgelopen zomer ook al overnemen opvolger van de naar Real Madrid vetrokken Wesley Sneijder. PSV vroeg een te hoge transfersom en probeerde vervolgen het in 2009 aflopende contract van Aissati te verlengen. Opmerkelijk genoeg hebben de Eindhovenaren volgens VI nu het initiatief genomen voor nieuwe gesprekken met Ajax.
Aissati maakte het afgelopen halfjaar op huurbasis indruk bij FC Twente. Dit seizoen krijgt hij bij PSV echter weinig speelminuten. "Het is hier geen FC Twente, het is niet makkelijk om een basisplaats te veroveren", zei Aissati eind oktober tegen AD Sportwereld. "Het liefst laat ik het zien bij PSV, maar als dat niet kan, dan moet het maar ergens anders."
Gomes denkt nog niet aan andere clubs. De Braziliaanse keeper, die in 2004 naar PSV kwam, kan zijn tot 2011 lopende verbintenis verlengen. "We zijn inderdaad aan het praten", aldus algemeen directeur Jan Reker in VI. "Dat heeft natuurlijk te maken met zijn goede prestaties. Inhoudelijk kan ik nog niks zeggen over de besprekingen, die zitten nog in de beginfase."
www.sportweek.nl
Eigenaardig dat het initiatief van PSV afkomt (als het waar is). Je zou haast denken dat ze de conclusie hebben getrokken dat hij te kort komt voor de echte (nationale) top
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 28 nov 2007 16:40
|
|
Zou geinig zijn. Dan zijn ze én een topper kwijt én zijn ze knettergek.
|
Pal
Forum berichten: 215
|
Geplaatst: Wo 28 nov 2007 20:16
|
|
misschien heeft een zaakwaarnemer Ajax getipt over de clausule, en praat PSV nu met Ajax om Aissati onder druk te zetten.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Do 29 nov 2007 08:21
|
|
of we krijgen een nieuwe Peter Hoekstra.
Ik vertrouw die zaak niet zo. Hij is meestal geblesseerd, psv wil hem niet laten opereren en ineens mag hij weg??? Ajax moet hem maar eens goed keuren en niet verblind zijn door zijn (mogelijke) talent.
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Do 29 nov 2007 09:27
|
|
Aisatti was toch €18.000.000? Nu €5.000.000 en over een jaar €0, inflatie werkt toch de andere kant op?
PSV schiet zichzelf in de voet. Ik zou gewoon Siem een jaartje dekans geven, kopen kan altijd nog.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 29 nov 2007 10:01
|
|
Citaat: Ik vertrouw die zaak niet zo. Hij is meestal geblesseerd, psv wil hem niet laten opereren en ineens mag hij weg??? Ajax moet hem maar eens goed keuren en niet verblind zijn door zijn (mogelijke) talent.
Het is Afellay die constant geblesseerd is. Bij Aissati valt dat wel mee, al heeft hij wel ergens last van sinds het EK onder-21.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Do 29 nov 2007 10:27
|
|
Affelay is inderdaad vaak geblesseerd, maar over Aisatti was toch echt het meningsverschil (Foppe de Haan versus psv) over de behandeling van zijn knieblessure. Hij heeft het laatste EK ook vanwege die knie niet meegedaan.
Peter Hoekstra was erg talentvol, maar door een verkeerde behandeling bij psv was zijn knie eigenlijk niet meer geschikt voor topvoetbal.
|
Lucas
|
Geplaatst: Do 29 nov 2007 11:26
|
|
Zijn ene been was toch korter dan het andere? Dat was toch het probleem waardoor hij zijn belofte uiteindelijk niet inloste?
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Do 29 nov 2007 12:54
|
|
Citaat: Zijn ene been was toch korter dan het andere? Dat was toch het probleem waardoor hij zijn belofte uiteindelijk niet inloste?
Kan, maar dat verschil moet er dan voor zijn overstap ook geweest zijn en bij psv leek alles in orde. Ik dacht iets met (het missen van voldoende) kraakbeen.
|
Lucas
|
Geplaatst: Do 29 nov 2007 13:15
|
|
Volgens mij wist PSV niet van de problemen. Zenden had in duie tijd de voorkeur, zowel in de basis van PSV als in de interesse van Ajax. Zenden was niet bespreekbaar, maar Hoekstra was slechts wisselspeler. En mede daarom ook niet overdreven duur.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 10 dec 2007 17:21
|
|
Citaat: PSV’er Aissati kost Ajax tot 2009 wél geld Tell-a-Friend print nieuwsartikel
Datum: 10-dec-2007 14:23
Door Sander van Hal
In Nederland is het contract dat Ismail Aissati (foto, rechts) in november 2005 op zeventienjarige leeftijd tekende tot medio 2009 wel degelijk rechtsgeldig. Voetbal International meldde eerder dat de negentienjarige middenvelder al in november 2008 transfervrij zou zijn, waardoor PSV hem uiterlijk komende zomer zou moeten verkopen om nog wat geld aan hem te verdienen. De FIFA-reglementen schrijven namelijk voor dat spelers voor hun zeventiende geen contract mogen tekenen dat langer duurt dan drie jaar. De internationale regels zouden nationale wetten volgens VI ten alle tijden ongedaan maken. Dat geldt echter alléén bij internationale transfers, bevestigen twee zaakwaarnemers aan sportweek.nl.
Voor binnenlandse transfers hanteert de KNVB altijd de Nederlandse wetgeving en die weerhoudt minderjarigen er nÃét van contracten langer dan drie jaar aan te gaan. Mocht het in hem geïnteresseerde Ajax dus werk van Aissati willen maken, dan kan PSV de Amsterdammers er zonder problemen op wijzen dat de middenvelder nog vastligt tot de zomer van 2009. De verwachting luidt dat de arbitragecommissie van de nationale voetbalbond de Eindhovenaren hierin gelijk zal geven, mocht Ajax haar om een oordeel vragen.
Buitenlandse clubs kunnen zich overigens wél succesvol beroepen op de FIFA-regels. Zij kunnen Aissati, die volgens zijn contract minstens vijf miljoen euro moet kosten, dus wél eventueel eind 2008 gratis van PSV overnemen. Volgens Italiaanse media volgt onder meer Internazionale de verrichtingen van de tiener op de voet.
Sportweek.nl
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Ma 10 dec 2007 19:12
|
|
Ik heb niet het goede gevoel bij een transfer van Aissati. Ajax heeft met Siem de Jong een leeftijdsgenoot voor een vergelijkbare positie (niet beginnen dat hij ook elders kan spelen), Ajax heeft Jeffrey Sarpong nu ook weer terug en beiden hebben het in zich om uit te groeien tot een Ajax 1-speler. Laat Ajax dan maar een meer ervaren speler proberen te pakken te krijgen, iemand met een echte meerwaarde.
Aissati is vaak geblesseerd (Ik weet Thomas dat jij dat mee vindt vallen), heeft dit seizoen nog niet gescoord, scoorde voor Twente in veertien wedstrijden één keer en heeft dit seizoen ook nog geen assists op zijn naam staan. Ajax heeft met gabri al een moeilijk scorende middenve;der, Davids maakt er ook niet veel, Maduro idem dito, kortom Ajax moet op het middenveld ook scorend vermogen hebben, de verrassing moet terugkomen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 10 dec 2007 19:20
|
|
Dat zijn toch wel goede punten die je aanstipt, Demosthenes.
Ik denk ook niet dat AJAX Aissati als een absolute topprioriteit ziet gezien de hardnekkige geruchten rond Modric. Of zou AJAX ze allebei willen binnenhalen?
|
Pal
|
Geplaatst: Ma 10 dec 2007 20:48
|
|
Citaat:
Aissati is vaak geblesseerd (Ik weet Thomas dat jij dat mee vindt vallen), heeft dit seizoen nog niet gescoord, scoorde voor Twente in veertien wedstrijden één keer en heeft dit seizoen ook nog geen assists op zijn naam staan. Ajax heeft met gabri al een moeilijk scorende middenve;der, Davids maakt er ook niet veel, Maduro idem dito, kortom Ajax moet op het middenveld ook scorend vermogen hebben, de verrassing moet terugkomen.
Sneijder scoorde in het begin ook lang niet zo veel als de laatste 2 seizoenen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 10 dec 2007 20:52
|
|
Dt is waar, maar respectievelijk 4 en 9 keer scoren in de eerste 2 seizoenen is niet slecht.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 10 dec 2007 21:39
|
|
Als alles goed is en je elftal is op elkaar afgestemd en evenwichtig, zorgt een Aissati er voor dat de (in)directe toevoer naar de spitsen en de balcirculatie beter wordt. En dan gaat het elftal vanzelf beter spelen en meer scoren.
Want zeg nou zelf, Ajax zet amper een fatsoenlijke aanval op en toch scoren we gemiddeld drie keer per wedstrijd.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Do 13 dec 2007 20:28
|
|
Citaat: Als alles goed is en je elftal is op elkaar afgestemd en evenwichtig, zorgt een Aissati er voor dat de (in)directe toevoer naar de spitsen en de balcirculatie beter wordt. En dan gaat het elftal vanzelf beter spelen en meer scoren.
Want zeg nou zelf, Ajax zet amper een fatsoenlijke aanval op en toch scoren we gemiddeld drie keer per wedstrijd.
We hebben Suarez XD
Wesley Sneijder scoorde in de jeugd wel vaak en ik kan me dat van Aissati niet herinneren. Blijft staan dat Ajax geen scorende middenvelder heeft als Aissati wordt aangetrokken en dat we nu zo vaak scoren, is me soms een raadsel.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 18 dec 2007 16:58
|
|
Citaat: Aissati wil contract bij PSV graag verlengen
door Frans van den Nieuwenhof
18 dec 2007, 16:01 - EINDHOVEN - Ismail Aissati hoopt in een tweede gesprek met PSV overeenstemming te bereiken over een nieuw, verbeterd contract.
De club wil de 19-jarige middenvelder vastleggen tot 2013 en ook Aissati zelf neigt daarnaar. „Uit een eerste gesprek met PSV is gebleken dat ze me heel graag willen houden. Dat is voor mij een belangrijk signaal. Het was dan ook een uitstekend gesprekâ€, zo zei Aissati dinsdag.
De bedoeling is dat club en speler kort na kerst opnieuw met elkaar rond de tafel gaan zitten. „Dan moet er maar snel duidelijkheid komenâ€, vindt Aissati. „Dat is prettig voor beide partijen. Ik heb zelf ook behoefte aan rust over dit thema.â€
ED
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 18 dec 2007 17:01
|
|
Die verlengt.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Di 18 dec 2007 18:50
|
|
Citaat: Die verlengt.
Gelukkig.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 18 dec 2007 18:51
|
|
Wie zie jij liever komen, Demos?
|
Lucas
|
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 08:15
|
|
Heel mooi nieuws!
|
Pal
|
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 08:25
|
|
en over 15 jaar lezen we in diverse interviews "ik had in 2007 toch voor Ajax moeten kiezen".
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 10:29
|
|
Citaat: Heel mooi nieuws!
Omdat het de volgende ex-PSVer was geweest in Ajax I of omdat je hem niet goed genoeg vindt?
|