Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Ismaïl Aissati
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ismaïl Aissati
Maker: LucasBekeken: 84841
Status: InactiefBerichten: 1127
+ Nieuw bericht <<<   <   14  |  15  |  16  |  17  |  18  |  19  |  20  |  21  |  22   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Wo 6 aug 2008 13:26
Ik vind hem op dit moment te vergelijken met Iniesta. Dat soort spelers moeten juist een coach hebben die het juiste in hem ziet: geen smaakmaker maar een spelmaker. Anders dan kunnen het hooguit goede spelers worden, terwijl bijvoorbeeld Sneijder een wereldspeler is geworden.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Wo 6 aug 2008 15:59
Citaat:
Ik vind hem op dit moment te vergelijken met Iniesta. Dat soort spelers moeten juist een coach hebben die het juiste in hem ziet: geen smaakmaker maar een spelmaker.

We hebben geen ervaren speler die deze jongen op de "10" positie wat kan leren aangezien Perez niet meer in de plannen van Marco voorkomt. Daarom denk ik dat hij net heel veel kan gaan leren van de stagair Dennis Berkamp.
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Geplaatst: Wo 6 aug 2008 17:59
Hij kan beter gewoon beelden van Sneijder bekijken in zijn Ajaxtijd. Bergkamp en Perez waren beiden smaakmakers, maar hij moet een spelmaker worden.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Wo 6 aug 2008 19:09
Citaat:
Hij kan beter gewoon beelden van Sneijder bekijken in zijn Ajaxtijd. Bergkamp en Perez waren beiden smaakmakers, maar hij moet een spelmaker worden.
Begkamp was zeker niet alleen maar een smaakmaker hij was een spelverdeler en daarbij ook nog een goalscorer. Daarbij heb je spelmakers en spelverdelers het begrip smaakmaker zal nooit worden gebruikt door een trainer/voetbalmanager.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 14:59
Citaat:
Aissati leert en wint aan kracht

Ismaïl Aissati is nu ruim een maand Ajacied. En in die eerste maand heeft de middenvelder net als alle andere Ajacieden veel fysieke arbeid geleverd. Maar ook op voetbalgebied is hij alweer wat wijzer geworden.

Het zijn drukke weken voor alle Ajacieden. Werkdagen van ’s ochtends vroeg tot het begin van de avond, vaak twee lange trainingen per dag. Als Ismaïl Aissati ’s avonds thuiskomt in Utrecht, eet hij nog wat en dan is het al bijna weer tijd om zijn bed op te zoeken, ,,Het zijn best zware weken geweestâ€, zegt Aissati over de eerste maand bij zijn nieuwe werkgever. ,,We doen heel veel krachttraining. Dat was bij PSV anders, daar werkten we meer aan stabiliteit. Het is even wennen, maar ik denk dat deze manier van trainen goed voor me is.â€

De nadruk lag in die eerste weken van de voorbereiding op kracht en uithoudingsvermogen. Nu de competitie bijna begint, wordt tijdens de trainingen het voetbaltechnische aspect weer belangrijker. Aissati heeft veel technische bagage, maar vertelt dat hij bij Ajax ook alweer nieuwe dingen heeft geleerd. ,,Gisteren nog van Dennis Bergkampâ€, zegt hij. ,,Tijdens de ochtendtraining deden we een grote partij. Hij gaf me tips over hoe ik moest bewegen. Op het moment dat de spits wordt ingespeeld moet je zelf ook alweer onderweg zijn. Dan wordt het spel zo gevarieerd dat je voor je tegenstander moeilijk bent te verdedigen. Eerst begreep ik niet precies wat hij bedoelde, maar ik ben er over na gaan denken. ’s Middags deden we weer een partij en bracht ik zijn les in de praktijk. Het was eigenlijk heel simpel en het liep ook meteen goed.â€

Aissati voelt zich na een maand al behoorlijk thuis bij Ajax. Hij heeft zich snel aangepast aan zijn nieuwe omgeving. ,,Ik kende veel jongens al van andere elftallen. Met Kennedy heb ik bijvoorbeeld bij FC Twente gespeeld, echt een aardige gozer. En van de nieuwe jongens trek ik veel op met Miralem Sulejmani. Hij is zo ontzettend vrolijk en grappig. Ik houd wel van dat soort types.â€

Ajax begint volgende week zaterdag aan de competitie met een uitwedstrijd tegen Willem II. Aissati denkt dat zijn nieuwe ploeg goed aan het seizoen zal beginnen. ,,We hebben een jong, talentvol team en we hebben de afgelopen weken keihard gewerkt. Willem II uit is altijd een moeilijke wedstrijd. Dat was met PSV ook zo, maar ik denk dat we er klaar voor zijn.†Of hij meteen beloond wordt met een basisplaats tegen de Tilburgers durft hij niet te zeggen. ,,Dat zijn keuzes die de trainer moet maken. Ik heb in ieder geval het idee dat ik goed bezig ben, en ik heb ontzettend zin om mijn eerste echte wedstrijd voor Ajax te gaan spelen."

Ajax.nl

Moet mooi zijn voor die jongen om zo persoonlijk met Bergkamp te werken. Verder opvallend dat we nu onder Van Basten blijkbaar meer aan krachttraining doen dan bij PSV. Een goed teken, wat mij betreft.
Maurice

Forum berichten: 2062
Geplaatst: Vr 22 aug 2008 15:06
Citaat:
Ajax.nl

Moet mooi zijn voor die jongen om zo persoonlijk met Bergkamp te werken. Verder opvallend dat we nu onder Van Basten blijkbaar meer aan krachttraining doen dan bij PSV. Een goed teken, wat mij betreft.

Het is ook wel mooi en goed om te zien dat hij leergierig is, en hij niet de neiging heeft van sommige spelers die denken: ''ik ben een talent en ik weet zelf wel hoe ik een top-speler moet worden...''

Ik krijg zo'n goed gevoel bij de Ajax-media berichten van de laatste tijd! Uit alles blijkt dat er rekening wordt gehouden met dingen die we de laatste 10 jaar miste...
bugs

Forum berichten: 405
Geplaatst: Za 23 aug 2008 13:22
Misschien klinkt dit gek , maar Bergkamp kan wel eens het verschil gaan maken voor Aissati, bij psv zat hij voornamelijk op de bank,waarschijnlijk omdat ze hem toch net te licht vonden. Ik denk dat hij veel van Bergkamp gaat leren en daardoor echt een topper kan worden nog.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Zo 24 aug 2008 11:44
Citaat:
Misschien klinkt dit gek , maar Bergkamp kan wel eens het verschil gaan maken voor Aissati, bij psv zat hij voornamelijk op de bank,waarschijnlijk omdat ze hem toch net te licht vonden. Ik denk dat hij veel van Bergkamp gaat leren en daardoor echt een topper kan worden nog.

Dat riep ik al toen hij net gecontracteerd werd en nu ik dit interview las hoop ik dat dat uit gaat komen. We zullen zien hoe het gaat lopen.
Kc

Forum berichten: 72
Nieuws reacties: 42
Geplaatst: Zo 24 aug 2008 12:14
Hopelijk zijn de omstandigheden nu zo gunstig dat hij nu doorgroeit naar de grote topper die in hem zit. Commentaar van Wim Jonk dat ie niet alleen moet kaatsen maar ook pass-en vind ik ook wel zinnig. Aissati in vorm is een speler waarvoor je naar het stadium komt. Heeft groot spelinzicht.
Eto'o

Geplaatst: Zo 31 aug 2008 12:56
Een stuitend interview met Aissati.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 31 aug 2008 13:09
Citaat:

Wat kunnen wie hier uit concluderen?
Leonel

Forum berichten: 2494
Geplaatst: Zo 31 aug 2008 13:36
Ik kan het niet zien, alleen voor binnen NL.
Wat zegt hij?
Scio

Forum berichten: 1939
Geplaatst: Zo 31 aug 2008 13:58
Citaat:

Hoezo stuitend? Zelfverzekerd jochie die weet wat hij kan en een brandenden ambitie heeft. Wa's daar mis mee?
Eto'o

Geplaatst: Zo 31 aug 2008 14:00
Ik vind dat onze staf er niet goed vanaf komt, Scio. In dat opzicht vind ik het stuitend. Aissati verwijt ik hier niets.

Aissati geeft in dat interview eigenlijk aan dat hij tot dusver bij Ajax compleet genegeerd wordt door de technische staf, Ajaxspanje.
Scio

Geplaatst: Zo 31 aug 2008 14:03
Citaat:
Ik vind dat onze staf er niet goed vanaf komt, Scio. In dat opzicht vind ik het stuitend. Aissati verwijt ik hier niets.

Aissati geeft in dat interview eigenlijk aan dat hij tot dusver bij Ajax compleet genegeerd wordt door de technische staf, Ajaxspanje.

Lees het interview met Van Basten in het AD in het 'Van Basten' topic even door en je kunt daar de reden wel voor destilleren. Ajax wordt gerenoveerd en da's hard nodig. Dat dat momenteel even ten koste gaat van de persoonlijke begeleiding van de spelers is iets wat voor lief genomen moet worden. Als je leest dat ALLE beslissingen moeten worden voorgelegd aan Marco, dat er veelvuldig over vergaderd wordt, dan is het logisch dat je in tijdnood komt.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Zo 31 aug 2008 14:11
Citaat:

Lees het interview met Van Basten in het AD in het 'Van Basten' topic even door en je kunt daar de reden wel voor destilleren. Ajax wordt gerenoveerd en da's hard nodig. Dat dat momenteel even ten koste gaat van de persoonlijke begeleiding van de spelers is iets wat voor lief genomen moet worden. Als je leest dat ALLE beslissingen moeten worden voorgelegd aan Marco, dat er veelvuldig over vergaderd wordt, dan is het logisch dat je in tijdnood komt.De staff is niet alleen van Basten.De assistenten horen met spelers te praten.Ik had voor deze wedstrijd ook Aissati niet opgesteld.
Eto'o

Geplaatst: Zo 31 aug 2008 14:16
Wie had jij dan wel opgesteld, Bart?

Bij mij speelt Aissati in principe altijd. Van zo'n type speler hebben we er maar één. Ik zei voor de wedstrijd al dat hij moest spelen. Helaas heb ik er gelijk in gekregen.
Scio

Geplaatst: Zo 31 aug 2008 14:21
Citaat:

Lees het interview met Van Basten in het AD in het 'Van Basten' topic even door en je kunt daar de reden wel voor destilleren. Ajax wordt gerenoveerd en da's hard nodig. Dat dat momenteel even ten koste gaat van de persoonlijke begeleiding van de spelers is iets wat voor lief genomen moet worden. Als je leest dat ALLE beslissingen moeten worden voorgelegd aan Marco, dat er veelvuldig over vergaderd wordt, dan is het logisch dat je in tijdnood komt.De staff is niet alleen van Basten.De assistenten horen met spelers te praten.Ik had voor deze wedstrijd ook Aissati niet opgesteld.

Ik verwacht dat ook zij zich veel met de reorganisatie bemoeien. Analyses maken, rapporteren over zaken die er gedaan moeten worden. Het is gewoon druk!

Daarnaast kun je nietverwachten dat elke speler een persoonlijke begeleider krijgt.
Bart

Geplaatst: Zo 31 aug 2008 14:27
Citaat:

Ik verwacht dat ook zij zich veel met de reorganisatie bemoeien. Analyses maken, rapporteren over zaken die er gedaan moeten worden. Het is gewoon druk!

Daarnaast kun je nietverwachten dat elke speler een persoonlijke begeleider krijgt.Aissati is een gevoelige jongen die net bij de club komt.Die zal net wat meer uitleg moeten geven dan andere spelers.Een gesprek hoeft ook geen uur te duren.Je kunt hem even apart nemen en de dingen uitleggen.
Bart

Geplaatst: Zo 31 aug 2008 14:31
Citaat:
Wie had jij dan wel opgesteld, Bart?

Bij mij speelt Aissati in principe altijd. Van zo'n type speler hebben we er maar één. Ik zei voor de wedstrijd al dat hij moest spelen. Helaas heb ik er gelijk in gekregen.
Ik had deze wedstrijd niet met een 10 gespeeld.Voor de overige posties komt die bij mijn niet voor.Ik had alleen Vertonghen en Emanuelson om gewisseld.Dat de wedstrijd niet goed heeft uitgepakt wil niet zeggen dat de opstelling verkeerd was.
Eto'o

Geplaatst: Zo 31 aug 2008 14:42
Als je kijkt naar mijn argumenten vooraf, het spelbeeld en de uitslag kan je niet anders concluderen dat dit de verkeerde opstelling was, volgens mij. Wat ging er wel goed op het middenveld? Kwam Ajax makkelijk onder de druk uit?
Bart

Geplaatst: Zo 31 aug 2008 15:00
Ging weinig goed op het middenveld.Maar jou middenveld bestaat uit Vertonghen-Lindgren-Aissati volgens mijn?Dat zou volgens mijn ook niet goed uitkomen.Aissati zal waarschijnlijk op 10 spelen bij jou.Dus hij moet aangespeelt vanuit het controleerde middenveld waarbij Lindgren een belangrijke rol moet spelen en hij viel gisteren erg tegen.

Maar daar zullen we het niet eens over worden over jouw opstelling.
Kc

Forum berichten: 72
Nieuws reacties: 42
Geplaatst: Zo 31 aug 2008 15:57
Ben het helemaal met Thomas eens. Aanvoer naar voren functioneerde niet. Geluk bij een ongeluk is dat door de rode kaart van Sno Aissati de volgende wedstrijd vermoedelijk wel speelt..
Evah

Forum berichten: 108
Geplaatst: Zo 31 aug 2008 16:33
Van Basten observeert veel en laat z'n assistenten het meeste werk doen. Dus die zijn de mensen die je iets moet verwijten.

Maar eerder gaf ie toch aan dat ie veel had aan de tips van Bergkamp?

Het kan trouwens dat de technische staf de spelers eerst nog laten zwemmen, om te kijken hoe de jongens zich dan redden.
Maurice

Forum berichten: 2062
Geplaatst: Zo 31 aug 2008 16:45
Citaat:
Van Basten observeert veel en laat z'n assistenten het meeste werk doen. Dus die zijn de mensen die je iets moet verwijten

Nee, want van Basten is de eind verantwoordelijke, hem mag je dus altijd alles verwijten wat fout gaat.
+ Nieuw bericht <<<   <   14  |  15  |  16  |  17  |  18  |  19  |  20  |  21  |  22   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.313.023 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » De Spelers » Ismaïl Aissati
Ga
Zoeken: