Auteur
|
Bericht
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 14:03
|
|
kwaliteit moet op het veld staan, aldus v.Basten
Geweldige aankoop en hij maakt het wel waar. Met peperdure investeringen als Sulejmani en Cvinatich is daar nu ook Aissati bijkomen. Nog 1 of 2 verdedigers en we worden kampioen
|
bugs
Forum berichten: 405
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 14:09
|
|
Dat niet alleen, ik krijg steeds meer vertrouwen in die uefa cup ook.
vergeet niet dat we daar ook nog aardig wat leuke potjes kunnen gaan spelen
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 14:10
|
|
We worden nu al kampioen, want we scoren absoluut meer dan de tegenstander!! Het creatieve schaaltje met Suarez op rechts, Aissati op 10 en Sulejmani op links met Cvitanich als spil ervoor kan niet worden afgestopt.
Maar mee defensieve kwaliteit is zeker gewenst als we de Uefa Cup willen winnen.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 14:14
|
|
Ik zie nu dat ik prove me wrong met een een f heb geschreven lol
Hierbij een correctie.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 14:30
|
|
Ik weet het nu wel zeker omdat P$V het officieel bekend maakte dat er mede delingen gedaan worden over de hoogte van het transfair bedrag. Ajax moet als beursgenoteerd bedrijf investeringen van boven de 5 miljoen openbaar maken en aangezien dat niet gebeurd is Aiissati voor onder dat bedrag aangetrokken.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 14:43
|
|
Dat stelt mij tevreden, maar dan moet Ajax een flink percentage van de doorverkoop afstaan. En aangezien dit een groeibriljantje is kan dat Ajax een echte transfersom van boven de 10 Miljoen opleveren en dat is te veel.
|
Starring
Forum berichten: 75
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 15:16
|
|
Citaat: Dat stelt mij tevreden, maar dan moet Ajax een flink percentage van de doorverkoop afstaan. En aangezien dit een groeibriljantje is kan dat Ajax een echte transfersom van boven de 10 Miljoen opleveren en dat is te veel.
Ben je nou een boekhouder of een liefhebber?
Ik ben blij met de voetballer Aissati. Het is een type speler die al lange tijd ontbrak in de selectie van Ajax. Met deze spelbepaler erbij zal het positie- en combinatiespel in niveau binnen een mum van tijd opgekrikt worden. Voorts hoop ik dat Bergkamp hem intensief zal begeleiden...
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 15:19
|
|
Liefhebber, alleen dat mensen denken dat dit een goede deal is kan ik niet met zekerheid beamen. Maarja, we worden kampioen!!
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 17:28
|
|
Citaat: Liefhebber, alleen dat mensen denken dat dit een goede deal is kan ik niet met zekerheid beamen. Maarja, we worden kampioen!!
Daar valt nog weinig over te zeggen, voor zover ik weet zijn er helemaal geen details bekend.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 17:35
|
|
Singing Ai-Ai-satti is van ons! Singing Ai-Ai-satti is van ons! Singing Ai-Ai-satti, Ai-Ai-satti, Ai-Ai-satti is van ons!
Ajax heeft er weer een echte spelbepaler bij. Aissati laat anderen beter functioneren in hun positiespel, dicteert het baltempo en zet de lijnen uit. Natuurlijk valt er nog genoeg aan die jongen te verbeteren, maar als dat lukt dan hebben we het hier over een nieuwe Xavi. En laten we eerlijk zijn, als PSV die jongen niet zoveel op de bank had gehouden dan had hij nu waarschijnlijk niet meer in Nederland gespeeld. Ik weet nog dat een PSV-vriend van mij een jaar of drie geleden bij een training van PSV ging kijken en Aissati beschreef als 'de enige die écht kon voetballen'. PSV bedankt, dus!
Dit was zeker een aankoop die hoge prioriteit hoorde te hebben bij Ajax, al denk ik dat men Aissati meer als een mooie buitenkans heeft gezien. Het zou mij benieuwen of Ajax ook voor een aanvallende middenvelder was gegaan als deze optie zich niet had aangediend.
Citaat: Ik weet het nu wel zeker omdat P$V het officieel bekend maakte dat er mede delingen gedaan worden over de hoogte van het transfair bedrag. Ajax moet als beursgenoteerd bedrijf investeringen van boven de 5 miljoen openbaar maken en aangezien dat niet gebeurd is Aiissati voor onder dat bedrag aangetrokken.
Ik denk dat PSV ook graag wil vermijden dat er een bedrag naar buiten wordt gebracht. Als Ajax het niet moet doen dan zal het bedrag in ieder geval wel onder de 6 miljoen liggen. En dan gaat er waarschijnlijk nog een percentage bij doorverkoop naar PSV. Weet Lucas toevallig nog wat de precieze begroting was van Ajax, dit jaar?
Citaat: Ik ben blij met de voetballer Aissati. Het is een type speler die al lange tijd ontbrak in de selectie van Ajax. Met deze spelbepaler erbij zal het positie- en combinatiespel in niveau binnen een mum van tijd opgekrikt worden. Voorts hoop ik dat Bergkamp hem intensief zal begeleiden...
Leuk om je hier weer terug te zien, Starring. Bergkamp zou Aissati inderdaad nog behoorlijk wat kunnen leren. Al was Dennis natuurlijk veel meer aanvaller dan spelbepaler.
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 18:22
|
|
Gefeliciteerd Ajacieden!
Zelf ben ik in tegenstelling tot een hele boel andere PSV supporters er niet rouwig om dat Aissati naar Ajax is vertrokken.
Ik hoop alleen maar een ding en dat is dat we een deftige prijs hebben mogen ontvangen. Om en nabij de 6 miljoen euro dus.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 18:30
|
|
Bedankt, Oscarito!
Om welke redenen ben je er niet rouwig om dat Aissati vertrekt?
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 18:48
|
|
Mooi weer en verse vis moet je nemen als het er is
Even een heerlijk spreekwoord voor deze dag. Wat zal ik het mooi hebben vanavond hier in Noord-Brabant zeg
|
Oscarito
Forum berichten: 435
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 18:54
|
|
Omdat wij Afellay hebben, zolang die in Eindhoven speelt is er geen plek voor Aissati tenzij hij echt bewijst dat de trainers niet om hem heen kunnen. Ondanks dat hij zoveel talent heeft zit hij nog altijd op hetzelfde niveau zit van 3 jaar geleden. Oftewel hij heeft zijn talent nog altijd niet bevestigd en stagneert in zijn ontwikkeling, tja dan moet je een keer de knoop doorhakken helemaal nu hij zelf ook weg wilt.
Nu kan je wel zeggen dat het aan de trainers ligt maar daar ligt maar een gedeelte van het probleem. Het andere gedeelte ligt bij hemzelf, ik vrees dat hij mentaal toch niet helemaal geschikt is voor de echte top. Vergeet ook niet hoe vaak hij wel niet last gehad van kleine blessures waardoor hij niet kon spelen.
Spelers als Marcellis, Bakkal en Dzsudzsak hebben de kans gekregen en die ook aangepakt. Aissati heeft de afgelopen 3 jaar genoeg speelminuten gekregen maar is nog geen steek verder en valt nu zelfs buiten de boot in het Olympisch Elftal.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 19:02
|
|
Ik respecteer je mening, maar ben het absoluut niet met je eens dat Aissati genoeg kansen heeft gekregen. Hoeveel speelminuten heeft hij het afgelopen seizoen op z'n eigen positie gekregen? Ik quote Faaz van PN even:
Citaat: Faaz schreef:
(...)
Aissati heeft in 16 wedstrijden meegedaan. Van die 16 wedstrijden stond hij 5 keer in de basis tegen 11 invalbeurten. De gemiddelde duur van zijn invalbeurten was net geen 20 minuten. In totaal speelde hij vorig seizoen ongeveer 650 minuten.
Van de 5 keer dat hij in de basis startte, stond hij 4 keer op de rechterflank en 1 keer op de linker. Geen enkele keer startte hij op zijn eigen positie.
Het is maar wat je genoegt kansen noemt...
Jij noemt Afellay als Aissati's voornaamste probleem, maar ik zie ook dat anders. Aissati is namelijk best in te passen in een ploeg met Afellay. Afellay kan immers overal in de aanval uit de voeten en op die posities zullen z'n prestaties niet veel minder worden. Aissati is echter een pure asspeler en een jongen die pas van waarde is als je hem het spel laat dirigeren en het tempo laat dicteren. Aissati zal vast tekortgeschoten zijn op het mentale vlak, maar je hebt nu eenmaal spelers die (zeker op jonge leeftijd) niet goed met tegenslag om kunnen gaan. Bij Ajax komt hij in een nieuwe omgeving, zal hij meer vertrouwen genieten een een goede kans maken op een basisplaats. De stagnatie in zijn ontwikkeling is natuurlijk ook gekomen door een gebrek aan speeltijd, al dan niet door eigen toedoen. Bij Ajax komt hij weer aan de bak en heeft hij een trainer die wegloopt met creatieve spelers (zie Van Persie, Sneijder, Robben en Van der Vaart bij Oranje).
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 19:25
|
|
Citaat: Het Eindhovens Dagblad meldt dat PSV ongeveer 4 miljoen euro zou hebben overgehouden aan de transfer van Aissati naar Ajax. De clubs hebben zich tot nu toe onthouden van commentaar over de transfersom
Psv netwerk
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 19:55
|
|
Zou je dat een deftige prijs vinden, Oscarito? Ik namelijk wel, maar dan uit Ajax-oogpunt.
Overigens meldt GangstaRiB op AT dat Aissati is gespot in de VU. Hij is dus medisch gekeurd. GangstaRiB is betrouwbaar en zit er wat dit betreft niet naast. Hij is dus honderd procent zeker binnen.
Welkom, Ismael!
|
M
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 20:04
|
|
Citaat: Zou je dat een deftige prijs vinden, Oscarito? Ik namelijk wel, maar dan uit Ajax-oogpunt.
Overigens meldt GangstaRiB op AN dat Aissati is gespot in het AMC. Hij is dus medisch gekeurd. GangstaRiB is betrouwbaar en zit er wat dit betreft niet naast. Hij is dus honderd procent zeker binnen.
Welkom, Ismael!
Ik maar denken dat die keuringen altijd in het VUMC gebeurden.. en dat GangstaRIB daar ook connecties had
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 20:06
|
|
Klopt, M. Ik heb het net verbeterd.
Even wat filmpjes plaatsen:
[color=red">Doelpunt in Tilburg tegen Willem II[/color">
[color=red">Doelpunt tegen Real Madrid in de voorbereiding op het afgelopen seizoen[/color">
|
M
Forum berichten: 474
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 20:09
|
|
Maar schiet mij eens lek.. ik kan die post niet vinden op AN
Laat maar.. of ik kan niet lezen.. of het is ook aangepast
|
muhaha
Forum berichten: 496
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 21:05
|
|
Hoewel je het al dagen kon zien aankomen ben ik ertoch behoorlijk teleurgesteld over.
We verliezen een groot talent aan de directe concurrent, dat is nou eenmaal nooit een goeie zaak en nu gaat het ook nog over Aissati, een speler van wie ik aanleg nog meer gecharmeerd ben dan van iemand als Afellay, die al een stuk verder is in z'n ontwikkeling. Ik ben het ook niet met Oscarito eens dat er geen plek voor hem is bij PSV zolang Afellay er is, daar vallen namelijk echt wel oplossingen voor te bedenken, je moet het alleen willen. En die wil die was niet aanwezig bij Ronald Koeman en Sef Vergoossen, dat is duidelijk.
Wel denk ook ik dat het niet allemaal aan een ander heeft gelegen wat betreft Aissati.
Z'n invalbeurten waren de afgelopen seizoenen behoorlijk onder de maat en blijkbaar heeft ie op trainingen niet dermate weten te overtuigen dat de trainers niet om hem heen konden. Op mentaal vlak, en ook op fysiek vlak trouwens, heeft ie nog heel wat stappen te maken denk ik, wat niet betekend dat het geen mooie versterking voor Ajax is.
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 22:45
|
|
Wat een heerlijke dag! Eerst Bergkamp mogen begroeten op zijn eerste stage-dag bij ons cluppie en dan op de weg naar huis te horen krijgen dat Aissati ook nog eens de selectie komt versterken....knijp me, of is dit echt geen droom?! Hahaha, PSV-boys: doe die schaal maar uit de vitrine halen, komen we hem alvast ophalen!
|
Wessel
Forum berichten: 31
|
Geplaatst: Vr 18 jul 2008 23:00
|
|
Citaat: Hoewel je het al dagen kon zien aankomen ben ik ertoch behoorlijk teleurgesteld over.
We verliezen een groot talent aan de directe concurrent, dat is nou eenmaal nooit een goeie zaak en nu gaat het ook nog over Aissati, een speler van wie ik aanleg nog meer gecharmeerd ben dan van iemand als Afellay, die al een stuk verder is in z'n ontwikkeling. Ik ben het ook niet met Oscarito eens dat er geen plek voor hem is bij PSV zolang Afellay er is, daar vallen namelijk echt wel oplossingen voor te bedenken, je moet het alleen willen. En die wil die was niet aanwezig bij Ronald Koeman en Sef Vergoossen, dat is duidelijk.
Wel denk ook ik dat het niet allemaal aan een ander heeft gelegen wat betreft Aissati.
Z'n invalbeurten waren de afgelopen seizoenen behoorlijk onder de maat en blijkbaar heeft ie op trainingen niet dermate weten te overtuigen dat de trainers niet om hem heen konden. Op mentaal vlak, en ook op fysiek vlak trouwens, heeft ie nog heel wat stappen te maken denk ik, wat niet betekend dat het geen mooie versterking voor Ajax is.
Wat zou jij als oplossing zien voor het probleem Aissati en Afellay ?
Denk trouwens dat het bij Psv de laatste jaren bijzonder moeilijk is om via trainingen jezelf te bewijzen en dat je daardoor meer speeltijd zou krijgen. Meeste wissels van PSV zijn niet creatief maar juist tactisch en vaak verdedigend. Bovendien is PSV weer kampioen geworden en hebben er door het jaar heen niet erg veel veranderingen plaats gevonden binnen de eerste 11. Ik zie dus niet in hoe hij er voor kon zorgen dat een trainer als Sef Vergoossen niet om hem heen kon.
|
muhaha
Forum berichten: 496
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 00:15
|
|
Citaat: Wat zou jij als oplossing zien voor het probleem Aissati en Afellay ?
Denk trouwens dat het bij Psv de laatste jaren bijzonder moeilijk is om via trainingen jezelf te bewijzen en dat je daardoor meer speeltijd zou krijgen. Meeste wissels van PSV zijn niet creatief maar juist tactisch en vaak verdedigend. Bovendien is PSV weer kampioen geworden en hebben er door het jaar heen niet erg veel veranderingen plaats gevonden binnen de eerste 11. Ik zie dus niet in hoe hij er voor kon zorgen dat een trainer als Sef Vergoossen niet om hem heen kon.
Een oplossing had kunnen zijn dat je Afellay meer vanaf de flank laat spelen en Aissati op de '10'. Dit had erg goed kunnen uitpakken denk ik, Afellay heeft vorig seizoen sowieso laten zien dat ie vanaf de flanken ook erg goed uit de voeten kan, daar speelde hij zelfs enkele van zijn beste wedstrijden, denk aan Spurs-uit en Fiorentina-uit bijvoorbeeld. Ook heb ik vaak aangegeven dat Aissati eens een kans zou krijgen op de positie waar Bakkal na de winterstop doorbrak, de positie naast Simons dus. Geen gegarandeerd succes maar Aissati heeft absoluut wel de kwaliteiten om in zo'n soort Pirlo-rol te kunenn functioneren, jammer dat het nooit uitgeprobeerd is.
Verder is het natuurlijk absoluut wel mogelijk om een plek in het elftal van PSV te 'veroveren'. Kijk naar Bakkal en Marcellis bijvoorbeeld, die twee hebben zich vorig seizoen ook in het elftal gespeeld als zijnde jonge spelers en Bakkal dus ook als zijnde een aanvallend ingestelde speler.
|
Wessel
Forum berichten: 31
|
Geplaatst: Za 19 jul 2008 00:57
|
|
Ben het met je eens want Zonneveld was absoluut geen ster het afgelopen seizoen, degelijke en gediciplineerd maar niets bijzonders. Denk dat onder Vergoossen ook weinig ruimte was voor testen en aankijken dus denk eerlijk gezegd dat Aissati achter Afellay nooit een echte kans heeft gehad
|