Auteur
|
Bericht
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 19:46
|
|
Citaat: Omdat Aissati nevernooit Ajax het hele seizoen spelbepalend kan spelen. Ik verwacht 5 goede wedstrijden. De Guzman haalt er minimaal 20. Ik wil dat Ajax constant domineert, de onbetwiste kampioen wordt. En natuurlijk zijn er nog minimaal 2 verdedigers nodig.
1.Alsof Feyenoord hem naar Ajax laat gaan.
2.Hij wilt naar alle waarschijnlijkheid niet naar Ajax
3.Hij is onbetaalbaar, minstens 15miljoen.
Genoeg redenen om deze speler niet te noemen. Want zo kan ook over Kaka beginnen en dat zou ook nutteloos zijn.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 19:52
|
|
De Guzman schat ik op hooguit 8 Miljoen.
Ajax zorgt dat hij in goede handen is.
Feyenoord heeft weinig keus, ze willen geld vangen en de speler heeft zijn zinnen erop gezet.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 19:58
|
|
Citaat: De Guzman schat ik op hooguit 8 Miljoen.
Ajax zorgt dat hij in goede handen is.
Feyenoord heeft weinig keus, ze willen geld vangen en de speler heeft zijn zinnen erop gezet.
Waarom schat jij De Guzman op 8miljoen dan?
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 20:08
|
|
Topic gaat over Aissati.
de Guzman kan in een ander topic besproken en daarbij is z'n komt nooit ter sprake geweest. En hoezo zou Ajax de rivaal zoveel gaan betalen? zulke spelers kan Ajax makkelijk zelf opleiden. Aissati is enkel een ander verhaal, omdat hij voor een relatief laag bedrag te halen is. Anders was dat ook niet mogelijk geweest.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 20:10
|
|
Citaat: Ajax denkt opnieuw aan Aissati
EINDHOVEN/AMSTERDAM - Ajax heeft opnieuw belangstelling om Ismail Aissati over te nemen van concurrent PSV. Jan Reker, algemeen-directeur in Eindhoven, sprak gisteren informeel met een afvaardiging van Ajax, waarbij over de situatie van het talent werd gesproken.
Officieel hebben de Amsterdammers zich nog niet gemeld.
Aissati zelf wil dolgraag weg bij de club die hij tot voor kort in het hart droeg. Het mega-talent voelt dat zijn carrière in Eindhoven niet volgens plan verloopt. In de winter wilde Ajax hem ook al halen.
Het liefst zou de landskampioen de speler behouden, maar PSV bevindt zich in een netelige situatie. Aissati heeft nog een contract tot de zomer van 2009 in Eindhoven. Rond de kerst kwamen beide partijen weliswaar mondeling overeen dat die verbintenis verlengd zou worden tot 2012, maar dat contract is nooit formeel getekend.
Het 'kamp Aissati' vindt nu dat de verbintenis nog één jaar loopt, PSV gaat ervan uit dat er nog vier contractjaren zijn. Beide partijen hebben de intentie uitgesproken mee te willen werken aan een oplossing. Maar in het uiterste geval wordt dit meningsverschil beslecht door een arbitragecommissie.
Als die commissie Aissati in het gelijk stelt, bestaat de mogelijkheid dat het talent volgend jaar zomer voor niets de deur van het Philips Stadion uitloopt. Directeur Jan Reker heeft meer dan eens benadrukt dat PSV zich dat niet kan veroorloven. Niet voor niets was de clubleiding van de landskampioen in een eerder stadium bereid om mee te werken aan een transfer van Aissati naar FC Utrecht.
Namens Ajax weigert technisch manager Danny Blind al te diep op de zaak in te gaan. ,,Ik weet dat er eerder al belangstelling voor Aissati is geweest. Over de huidige stand van zaken wil ik echter niks zeggen, al is het wel zo dat onze prioriteit niet direct op die positie ligt.''
Met de aanwinsten Cvitanich en Sulejmani plus de al aanwezige Huntelaar, Suarez, Perez en Kennedy hebben de Amsterdammers al veel aanvallend potentieel in huis.
Namens PSV zegt manager Adrie van Kraaij slechts: ,,We werken hard aan een oplossing. Daarbij is niets onmogelijk.''
Sportwereld.nl
Ik verwacht dat die snel naar Ajax komt
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Do 10 jul 2008 22:35
|
|
Citaat: Dat is duidelijk: je hebt geen verstand van voetbal .
Dat is inderdaad overduidelijk, maar ik ben gelukkig niet de enige...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 09:32
|
|
Tja het "jij hebt geen verstand van voetbal" in een discussie vind ik altijd een ultiem zwaktebod in een discussie. 9 keren van de 10 slaat zo'n uitspraak als een boemerang terug op de persoon die hem uitspreekt.
Over Aissati dan maar weer:
Citaat: 10/7/2008 - PSV sprak informeel met Ajax over Aissati
(Gepost door RvN)
Volgens het Algemeen Dagblad heeft Ajax zich nog niet officieel gemeld voor Aissati, maar sprak een delegatie van Ajax donderdagavond wel informeel met Jan Reker over de situatie van Aissati. PSV zou willen voorkomen dat de middenvelder transfervrij weg zou gaan over een jaar. Namens PSV zegt manager Adrie van Kraaij slechts: "We werken hard aan een oplossing. Daarbij is niets onmogelijk."
http://www.sportwereld.nl/voetbal/eredi ... ssati.html
De situatie lijkt gedraaid, Psv lijkt hem nu half te hebben aangeboden. Wat me verder aan Psv verbaasde zijn de geruchten over een aanvaller. Het regende al geruchten over verdedigers en daar zijn er ondertussen ook een paar van aangetrokken. Natuurlijk heeft psv ook geld overghouden van de verkoop van Farfan/Gomes, maar als er over Dembele gebabbeld is en Psv zou daarnaast (volgens vage geruchten) interesse voor Ronaldo hebben. Dan vraag je je toch af waar Psv dta geld vandaan haalt. Een verkoop van Aissati zou ze ook in dat opzicht niet slecht uitkomen.
Hieruit blijkt overgens ook dat Aissati nog een contract heeft voor 1 jaar en niet een half jaar.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 10:30
|
|
Volgens mij had dat 'half jaar contract' te maken met het feit dat dan de termijn van 3 jaar cotractduur voorbij is (vanaf moment tekenen) en dat hij dan eventueel z'n eigen contract kan afkopen (tegen restant van z'n eigen salaris --> half jaar). Gezien de verhoudingen tussen Aissati en PSV is dat natuurlijk niet zo'n gekke gedachten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 11:06
|
|
Klopt, ik hoop trouwens niet dat het op een arbitragezaak gaat aankomen. Want die optie werd ook nog genoemd als mogelijke route.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 11:56
|
|
Aissati is wel een mooie speler die ook kan zorgen voor balbezit. Hij bezit de kracht om de bal rond te laten gaan. Iets wat een jongen als Lindgren ook goed kan. Verder heeft hij een goede steekpass. Zijn rendement moet nog wel stukken omhoog.
Waaraan ik ook twijfel is zijn loopvermogen en duelkracht. Kan hij alleen echt op 10 spelen of heeft hij ook het vermogen om als halfspeler te fungeren.
Toch vraag ik me wel af of Ajax deze jongen gaat halen. Psv zal heel veel vragen en Ajax heeft denk ik de aandacht nu mag ik hopen gericht op verdedigers binnenhalen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 12:15
|
|
Citaat: Aissati is wel een mooie speler die ook kan zorgen voor balbezit. Hij bezit de kracht om de bal rond te laten gaan. Iets wat een jongen als Lindgren ook goed kan. Verder heeft hij een goede steekpass. Zijn rendement moet nog wel stukken omhoog.
Waaraan ik ook twijfel is zijn loopvermogen en duelkracht. Kan hij alleen echt op 10 spelen of heeft hij ook het vermogen om als halfspeler te fungeren.
Toch vraag ik me wel af of Ajax deze jongen gaat halen. Psv zal heel veel vragen en Ajax heeft denk ik de aandacht nu mag ik hopen gericht op verdedigers binnenhalen.
Ik zie Aissati juist heel geschikt als halfspeler (in de punt naar achter). Dat loopvermogen heeft hij wel. Zoals je zegt is z'n balcirculatie goed. Het mooie is dat wanneer je met Aissati speelt hij in staat is het spel te versnellen of juist te openen naar een andere zijde. Daarnaast is hij goed in zichzelf aanspeelbaar maken. Voordeel is dus dat hij indirect ook zorgt voor beter positiespel, want hij kiest doorgaans ook voor de goede oplossingen.
|
Jobo
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 12:19
|
|
Jah dat bedoelde ik inderdaad ook. Hij is iemand met wie je positiespel kan spelen. Bij Barcelona heb je ook veel spelers die in de bal komen om voetbal mogelijk te maken.
Toch denk ik niet dat hij komt. Psv lijkt me niet happig om hem aan Ajax te verkopen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 12:40
|
|
Citaat: Jah dat bedoelde ik inderdaad ook. Hij is iemand met wie je positiespel kan spelen. Bij Barcelona heb je ook veel spelers die in de bal komen om voetbal mogelijk te maken.
Toch denk ik niet dat hij komt. Psv lijkt me niet happig om hem aan Ajax te verkopen.
Dat heb ik ook lang gedacht, maar punt is dat Psv weinig alternatieven heeft. Aissati heeft de troeven in de hant, en Psv wil nog geld verdienen. De woorden van TD Kraay spraken in dat opzicht boekdelen: we willen niets uitsluiten.
|
Jobo
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 13:01
|
|
Daar heb je een punt Revo. Jan Reker staat al op gespannen voet met de supporters en ik denk daarom niet dat hij dit zal doen, of Ajax moet een transfersom betalen van om en nabij de 7 miljoen euro. Dat vind ik de beste jongen niet waard. Zeker niet omdat we al weinig geld hebben om die verdediging vorm te geven.
Een goed voetbalteam begint namelijk met een sterke achterhoede. We zijn al in het bezit van de op papier beste voorhoede in Nederland.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 13:28
|
|
Citaat: Daar heb je een punt Revo. Jan Reker staat al op gespannen voet met de supporters en ik denk daarom niet dat hij dit zal doen, of Ajax moet een transfersom betalen van om en nabij de 7 miljoen euro. Dat vind ik de beste jongen niet waard. Zeker niet omdat we al weinig geld hebben om die verdediging vorm te geven.
Een goed voetbalteam begint namelijk met een sterke achterhoede. We zijn al in het bezit van de op papier beste voorhoede in Nederland.
Ook dat was voor mij lang het argument, maar als je zo hier en daar op fora leest dan is de toonzetting over Aissati wel anders. Je hebt natuurlijk een aantal die tegen z'n vertrek is, maar een nog veel groter deel vind Aissati een arrogant mannetje die nog niets bewezen heeft. Die uitspraken over Dszudszak in de VI afgelopen week door z'n management hebben weer wat olie op het vuur gegooid. De naam Aissati is al redelijk beschadigd, met al die incidenten en dat wordt hem toch wel aangerekend. Natuurlijk ligt de naam Ajax dan gevoelig maar als Ajax 4-5 Miljoen op tafel brengt dan denk ik niet dat daar veel commotie over komt. Psv zit in dezelfde situatie als Ajax een tijdje terug: Litmanen, Sneijder, Van der Vaart en Pienaar voor de aanvallende middenveld positie.
Psv heeft net zoals Ajax destijds afscheid genomen van de oudere speler (Litmanen in Psv's voorbeeld Perez), maar net zoals Ajax zat Psv nog met drie talenten: Afellay Aissati en Bakkal. Bakkal heeft net zoals Pienaar het vermogen om ook iets op defensief vlak te doen, dus die blijft behouden. En dan heb je het dilemma Van der Vaart/Sneidjer op een middenveld in de vorm van Afellay/Aissati op een middenveld. Psv heeft net zoals Ajax een tijdperk gekend van defensief ingestelde coaches (Vergoossen, Wouters, Koeman) die daar niet aan durven komen. Dan blijft een talent aan de kant die in een mindere periode zit, bij Psv Aissati bij Ajax Van der Vaart. Zo'n speler ziet dan bij spelers zoals Obodai, Boukhari, Culina, Mendez op z'n positie prutsen en raakt verder ontevreden. Natuurlijk valt er dan ook wel wat aan te rekenen op de speler zelf Van der Vaart met z'n overgewicht, Aissati die ook weinig liet zien bij z'n invalbeurten. Maar wat je dan op een gegeven moment gaat krijgen is dat media/supporters/trainers dan heel erg de zwarte piet bij de speler neerleggen. De supporters wezen Sylvie Meijs destijds aan als de schadelijke invloed (spreekkoren Sylvie Meijs is de hoer van Amsterdam). En op een gegeven moment wordt dat de nieuwe waarheid omdat zowel supporters/media/als trainers dat beeld schetsen en voelen ze zich door elkaar bevestigd. Maar of het dan de waarheid is? Wij als Ajaxsupporters herkennen het talent van Aissati en houden daaraan vast en rekenen hem niet af op de akkefietjes waar hij bij betrokken was omdat we dara buitenstaan. Psv supporters zijn - heb ik het idee - wel wat betrokkener daarbij.
Ajax heeft het destijds opgelost door de angel eruit te halen en Van der Vaart te verkopen voor een fooi (6 Miljoen) maar dat werd door een groot deel van de Ajaxaanhang ook gepikt omdat Van der Vaart te lang weinig had laten zien en hij werd afgeschilderd als probleemspeler. Want ook bij Ajax wilden zowel Koeman als Blind op een gegeven moment niet meer aan Van der Vaart. Ik verwacht dat Psv hetzelfde gaat doen, zoalng Afellay niet vertrekt.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 13:32
|
|
Citaat: Tja het "jij hebt geen verstand van voetbal" in een discussie vind ik altijd een ultiem zwaktebod in een discussie. 9 keren van de 10 slaat zo'n uitspraak als een boemerang terug op de persoon die hem uitspreekt.
Het was een grapje...
Citaat:
Was getekend door de man die Colin en Luque in de basis zou zetten
Haha grapje hoor!
Colin zat bij mijn reserves en Luque is gewoon een klassevolle linksbuiten , laat dat duidelijk zijn.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 13:35
|
|
Sommige mensen hier onderschatten de inbreng van een goede spelmaker. Die is bepalend voor het veldspel, wat bij Ajax cruciaal is. Liever 1 spelmaker en 1 verdediger kopen dan 2 verdedigers, als je het mij vraagt.
|
Jobo
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 16:35
|
|
Mijn conclusie is dus dat we deze jongen goed kunnen gebruiken. Een van de weinige spelers binnen het ajax middenveld die in de bal komen. Dus eigenlijk is deze aankoop broodnodig al zegt danny blind dat die positie niet de prioriteit heeft. Ik ben het met Danny Blind eens dat deze positie niet de prioriteit heeft.
De aankoop Sulejmani heeft ook niet de prioriteit maar is ook gedaan. Ik sluit de komt van Aissatti dan ook niet uit.
Offtopic: Zo een transferperiode is echt niet goed jongens. Elke dag maar surfen of ik een nieuwtje kan vinden en Ajax een speler heeft aangetrokken. Laat het 31 augustus zijn.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 16:38
|
|
Het heeft wel de prioriteit in mijn ogen, omdat het een cruciale rol is in het veld die door NIEMAND binnen dit Ajax kan worden uitgevoerd. Al zijn er nog wel meer 'vacatures'.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 17:01
|
|
Citaat: Klopt, ik hoop trouwens niet dat het op een arbitragezaak gaat aankomen. Want die optie werd ook nog genoemd als mogelijke route.
Mocht het zo ver komen, dan zou die overeenkomst tussen PSV en Utrecht m.b.t. de ruil Pieters-Aissati wel eens nadelig kunnen zijn.. Of voor de onderhandelingspositie van de club of voor een eventuele arbitragezaak met betrekking tot het contract. Als PSV Aissati inderdaad met gesloten beurzen wilden ruilen tegen Pieters, geeft men indirect toe dat Aissati niet zo heel veel meer waard was. Goed voor Ajax dus. Al zullen we uiteindelijk nog wel zo'n 4 miljoen op tafel moeten leggen, maar dat is hij ook wel waard.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 18:49
|
|
Citaat: Colin zat bij mijn reserves en Luque is gewoon een klassevolle linksbuiten, laat dat duidelijk zijn. Ik zei al dat het een grap was , en ik bedoelde Colin in de selectie van Oranje.
Aissati zie ik maar al te graag naar Ajax komen, het liefst deze zomer al, en anders in november? Dan is hij transfervrij toch?
Een talentvolle Nederlander kan nooit kwaad in de selectie van Ajax, al vind ik dat Siem de Jong en Jeffrey Sarpong ook een kans verdienen komend seizoen.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 19:01
|
|
Oh zo . Dat was alleen uit armoede, uiteindelijk verkoos ik Zuiverloon boven hem.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 19:06
|
|
Gelukkig, Zuiverloon is inderdaad een betere rechtsback.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 19:08
|
|
Op voetballend vermogen tenminste, defensief iets minder machtig. Maarja: in het totaalplaatje idd.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 11 jul 2008 19:11
|
|
Zuiverloon kan er natuurlijk vrij weinig van. Dat vond ik hiervoor al, maar z'n transfer naar West Bromwich Albion onderstreept dat.
Gaarne terug on-topic trouwens. Over Aissati dus.
|