Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 17:56
|
|
Zoals gezegd: Milan moest uit de serie B komen. Staat volledig los van Gullit, Rijkaard en Van Basten. Hoe goed die ook waren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 18:03
|
|
Tsja, dan hadden ze nog altijd 4 a 5 jaar voor de komst van de 3 van Holland om iets te winnen. Echter verder dan tussen de 5e en 7e plek kwamen ze niet.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 18:05
|
|
Wat ik zeg: ze moesten uit de Serie B komen. Gullit maakte Haarlem toch ook niet gelijk kampioen nadat hij met ze promoveerde?
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 18:07
|
|
Ik heb die periode niet bewust meegemaakt, maar als ik naar de statistieken kijk is een zevende plek niet echt geweldig. Op welke plek eindigde Milan in de seizoenen na de promotie en voor de komst van het Nederlandse trio? Juventus is na de promotie uit de Serie B meteen weer bovenin mee gaan draaien, bijvoorbeeld.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 18:11
|
|
Gullit was veel jonger dan Baresi was in die periode, Bert.
Citaat: Op welke plek eindigde Milan in de seizoenen na de promotie en voor de komst van het Nederlandse trio?
Tussen de vijfde en zevende plek dus, Thomas.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 18:22
|
|
Citaat: Gullit was veel jonger dan Baresi was in die periode, Bert.
Oh, want vijf jaar later had hij ze wel kampioen gemaakt? Geintje, toch?
Citaat: Tussen de vijfde en zevende plek dus, Thomas.
Maldini moest nog debuteren, jongens als Donadoni, Galli, Costacurta, Ancelotti, Colombo, Massaro - allemaal jongens die veelvuldig speelden in de succesjaren - waren er nog niet. Sterker nog: van het grote Milan waren enkel Baresi en Tassotti er als echt belangrijke spelers. Daar kun je natuurlijk geen kampioensploeg op bouwen. Niet in een competitie als de Italiaanse in ieder geval.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 18:35
|
|
Ook geen excuus om geen enkele prijs te winnen. Van Basten had AJAX al naar een EC2 geleid. En die jongens waren er nog niet, nee. Berlusconi was dus een veel grotere factor. Arrigo Sacchi ook.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 19:22
|
|
Van Basten was natuurlijk niet de enige goede speler bij Ajax: Rijkaard, Wouters, Schip, Mühren, Bosman, Spelbos... net even wat beter dan Milan destijds had rondlopen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 19:35
|
|
Waren goede spelers, ja. Alleen Spelbos was er in maart niet meer bij.
En op Mühren na waren het allemaal groentjes, he.
Van Basten was voor Cruijff enorm belangrijk. Cruijff gaf hem de meeste verantwoordelijkheid en hing het winnen van de EC2 aan hem op. Niet aan de anderen. AJAX donderde na het vertrek van Van Basten in elkaar. Zegt ook genoeg hoe belangrijk Van Basten was voor AJAX. Rijkaard, Wouters, Schip, Muhren, Bosman, Spelbos...ze waren er allemaal nog.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 19:52
|
|
Mwah, een jaar later stond Ajax weer in de finale. Zo groot was het verval dus ook weer niet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 20:13
|
|
Wel in het voetbal wat AJAX liet zien in de beker en de competitie. Plus dat ze de finale niet wonnen simpelweg omdat AJAX de finesse ontbeerde van Van Basten.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 20:19
|
|
Punt is dat het niveau internationaal dus nog wel mee kon doen. Milan had daar eerder de spelers niet voor. Van Basten neem ik het toch ook niet kwalijk dat hij Ajax eerder geen Europese successen schonk. Daar waren de spelers niet goed genoeg voor.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 20:32
|
|
En mijn punt is dat AJAX de klasse miste, ondanks de gewonnen routine vorig seizoen, om het weer af te maken en dat Cruijff door het vertrek van Van Basten ook niets meer kon uitrichten. Hij kon AJAX niet meer beter maken zonder van Van Basten.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 20:34
|
|
Allemaal leuk en aardig, maar ze draaiden dus wel gewoon mee. Wonnen van HSV en Marseille, ook niet zo heel verkeerd. Ajax had gewoon veel betere spelers dan Milan een paar jaar eerder.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 20:55
|
|
Ze draaiden niet mee, Bert. Zowel in de competitie als in de beker niet.
HSV zat in een absolute vormcrisis en hadden een zwakke keeper. L'OM was een sterrenensemble, maar absoluut geen team.
Maar goed...we komen er niet uit.
Baresi was natuurlijk een gigant. Maar zonder de uitzonderlijke kwaliteiten van Van Basten had Milan en Baresi nooit zoveel gewonnen.
|
robbert-jan001
Forum berichten: 59
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 10:29
|
|
Dat zijn er veel van vroeger en nu.
Sneijder
Van der Sar
Chivu
Van der Vaart
Ibrahimovic
Van Basten
Cruyff
Nu kan ik nog wel een 1 week door gaan
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 10:36
|
|
Ja en wat heb je gestemd, voorhet geval dat je het nog niet doorhad... Je kon een aantal spelers nomineren en daaruit word de beste gekozen Dat nomineren heeft nu geen zin meer!
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 10:36
|
|
Citaat: Dat zijn er veel van vroeger en nu.
Sneijder
Van der Sar
Chivu
Van der Vaart
Ibrahimovic
Van Basten
Cruyff
Nu kan ik nog wel een 1 week door gaan De bedoeling is, dat je nu gaat stemmen op de poll, die bovenaan het topic staat. Je mag er nu nog maar één kiezen. Ikzelf heb gestemd op Dennis Bergkamp, een speler die ik nog enigzins bewust meemaakte. En een patent had op mooie doelpunten. En ik als liefhebber, zie graag mooie doelpunten.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Vr 2 jan 2009 12:39
|
|
Lijkt me niet zo moeilijk: Johan Cruijff.
Jongens als Sneijder en Bergkamp waren/zijn echt goede voetballers, maar mogen qua prestaties en kwaliteiten nog niet eens de schoenen van Cruijff veteren!
Vergeet niet dat hij de enigste Nederlanders voetballer is die je in het rijtje Pele en Maradona mag plaatsen.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Wo 22 apr 2009 18:12
|
|
Jullie vergeten allemaal Urzaiz.
Betere speler ken niet
Gestopt
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 22 apr 2009 18:15
|
|
Citaat: Ik heb op school bezig met een werkstuk over de beste voetballers ooit in het Ajaxshirt. Nu ben ik in 1990 geboren, dus de glorie tijden heb ik niet meegemaakt. Ik heb wat rond gevraagd en heb al een aardig lijstje.
Wie kan me adviseren, iemand afraden of iemand aanraden?
Mijn lijstje:
Johan Cruijff, Marco van Basten, Sjaak Swart, Dennis Bergkamp, Danny Blind, Jari Litmanen, Frank Rijkaard, Piet van Reenen, Stefan Pettersson, Søren Lerby, Piet Keizer, Wim Suurbier, Ruud Krol, Johan Neeskens, Rinus Michels, Henk Groot, Frank de Boer, Ronald de Boer, Jesper Olsen, Ruud Geels, Velibor Vasovi?, Johnny van 't Schip, Edwin van der Sar, Patrick Kluivert, Horst Blankenburg, Edgar Davids, Bennie Muller, Heinz Stuy, Clarence Seedorf, Richard Witschge, Piet Schrijvers, Tscheu La Ling, Aron Winter, Marc Overmars en Wim Jonk.
|
Huntinator
Forum berichten: 176
|
Geplaatst: Wo 22 apr 2009 18:46
|
|
Thanks voor het posten hier ;) Mensen die willen reageren, ook alvast bedankt!
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Wo 22 apr 2009 19:12
|
|
Het is maar aan wie je de voorkeur geeft als speler. Ajax heeft zoveel goede spelers gehad. Als ik soms nog beelden terug kijk van het verleden van Ajax zie je aantal mooie voetballers terug. Afgelopen week heb ik bijvoorbeeld een paar acties van Robbie de Wit gezien. Als je hem op de beelden bekijkt moet dat een fantastische voetballer zijn geweest, maar helaas moet stoppen met voetballen door een hersenbloeding.
Hier en interview van een paar geleden met Holland Sport http://www.vpro.nl/programma/hollandspo ... /17553233/.
Het is maar net wat je ziet zitten in een voetballer en een voorkeur aangeeft.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 22 apr 2009 19:23
|
|
Rob de Wit zei in een interview na zijn hersenbloeding dat mensen hem wel zouden vergeten na een jaar. Niet dus. Daarvoor was hij simpelweg te goed en hij hoorde echt in het rijtje van de generatie Vanenburg, Van Basten, Koeman en dat soort spelers.
|
Huntinator
Forum berichten: 176
|
Geplaatst: Wo 22 apr 2009 19:41
|
|
Koeman, heeft die veel voor Ajax betekend, want dat weet ik eigenlijk niet?
|