Auteur
|
Bericht
|
Bart
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 12:37
|
|
Ik vind het jammer dat het nog gelijk staat tussen Litmanen en Sneijder.Hopelijk krijgt Litmanen toch nog wat stemmen.
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 13:00
|
|
Eigenlijk is het best wel raar dat Sneijder daar staat oke ik ben ook fan van hem maar hij is toch niet de beste AJAX speler allertijden? Daarom heb ik ook op Johan Cruijff gestemd.
|
SamsungU700
Forum berichten: 545
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 13:02
|
|
Sneijder past er makkelijk tussen hoor, ik denk dat hij 1 van de weinige was bij Ajax die zo goed schot had met beide benen. Hij past er gewoon wel tussen hoor
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 13:11
|
|
Makkelijk?
Sneijder heeft niets in te brengen tegen deze spelers, S. Echt niet. Zowel qua kwaliteiten als het winnen van prijzen. Misschien dat hij bij Real iets kan laten zien, maar bij AJAX heeft hij in vergelijking met de andere spelers bijna niets laten zien. Zij hebben AJAX naar europacups en kampioenschappen gevoerd. Sneijder zeker niet. Fantastisch schot en een goede voetballer, maar de anderen waren veeeeeeeel completer.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 13:20
|
|
Daarnaast zijn er natuurlijk zat Ajacieden geweest met een geweldig schot/geweldige traptechniek. Denk maar aan Koeman, Van Basten, Cruijff, Keizer, De Boer, Mühren, Litmanen en ga zo maar door.
|
SamsungU700
Forum berichten: 545
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 13:23
|
|
Qua prijzen heeft Sneijder inderdaad niks gehaald vergeleken met de andere spelers, maar dat zie ik niet echt als een probleem. Ik zelf vind Sneijder 1 van de betere spelers die bij Ajax gevoetbald heb, alleen aan V.Basten en Bergkamp kan hij natuurlijk nooit tippen nee, maar dat waren aanvallers en hij een middenvelder.
Verder heb je wel gelijk dat hun complete voetballers waren, spelers die Ajax nooit zal vergeten denk ik.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 13:28
|
|
Ik wel. Die spelers hebben AJAX echt naar prijzen gebracht. Is een criterium om een echte grote te zijn.
Bergkamp was ook een middenvelder onder Van Gaal. En Sneijder was een middenvelder die positioneel verdedigend zwak was. Een Rijkaard zou hem opgevreten hebben. En vergeet Cruijff niet, he?
Hij is echt een vlieggewicht tussen die spelers.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 13:29
|
|
Johan Cruijff is het gewoon.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 15:02
|
|
GEEN BETERE DAN CRUYFFIE !!!! Johan had alles en (zeer belangrijk) is een echte Ajacied.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 18:06
|
|
Sneijder bij de grootste Ajacieden ook. Het moet toch niet gekker worden. Een raar joch en wat mij betreft geen geweldige Ajacied. Bovendien ook nog eens een verre van complete voetballer.
Citaat: Tussen Bergkamp, Rijkaard en Van Basten gaat het nog steeds gelijk op.
Dat moet Bergkamp altijd afleggen. Geweldige technicus en een goede aanvaller, maar wel een underachiever. Eigenlijk is het met Bergkamp altijd net niet geweest.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 18:14
|
|
Citaat: Sneijder bij de grootste Ajacieden ook. Het moet toch niet gekker worden. Een raar joch en wat mij betreft geen geweldige Ajacied. Bovendien ook nog eens een verre van complete voetballer.
Citaat: Tussen Bergkamp, Rijkaard en Van Basten gaat het nog steeds gelijk op.
Dat moet Bergkamp altijd afleggen. Geweldige technicus en een goede aanvaller, maar wel een underachiever. Eigenlijk is het met Bergkamp altijd net niet geweest.
Het is toch niet raar dat mensen op Sneijder stemmen als er ook spelers uit de jaren 70 en 80 worden genomineert? Het grootste gedeelte komt hier uit eind jaren 80 of begin jaren 90. Die mensen hebben Cruijff, Rijkaard en Van Basten nooit zien spelen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 19:39
|
|
Citaat: Dat moet Bergkamp altijd afleggen. Geweldige technicus en een goede aanvaller, maar wel een underachiever. Eigenlijk is het met Bergkamp altijd net niet geweest.
Het is toch niet raar dat mensen op Sneijder stemmen als er ook spelers uit de jaren 70 en 80 worden genomineert? Het grootste gedeelte komt hier uit eind jaren 80 of begin jaren 90. Die mensen hebben Cruijff, Rijkaard en Van Basten nooit zien spelen.
Vind ik niet. Bergkamp is een grootheid in Engeland. Dat word je niet zomaar. Voorts heeft hij 2 keer de UEFA-Cup gewonnen, de EC2. Plus nog een EC1-finale (reserve), EC2-finale en een UEFA Cup -finale gespeeld. Plus talloze nationale titels en nationale bekers. Dan kun je niet spreken van een underachiever. Maradona bijvoorbeeld heeft met clubvoetbal op internationaal niveau niet zoveel gewonnen.
Ja, die jonge gastjes....DVD beelden kijken, jongens. Of in de DGOT-zone. Ik probeer jullie op te voeden, AJAX-koters.
|
robbert-jan001
Forum berichten: 59
|
Geplaatst: Wo 31 dec 2008 21:53
|
|
Ik in de toekomst .
Zou wel leuk zijn.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 10:44
|
|
Citaat: Dat moet Bergkamp altijd afleggen. Geweldige technicus en een goede aanvaller, maar wel een underachiever. Eigenlijk is het met Bergkamp altijd net niet geweest.
Vind ik niet. Bergkamp is een grootheid in Engeland. Dat word je niet zomaar. Voorts heeft hij 2 keer de UEFA-Cup gewonnen, de EC2. Plus nog een EC1-finale (reserve), EC2-finale en een UEFA Cup -finale gespeeld. Plus talloze nationale titels en nationale bekers. Dan kun je niet spreken van een underachiever. Maradona bijvoorbeeld heeft met clubvoetbal op internationaal niveau niet zoveel gewonnen.
Ja, die jonge gastjes....DVD beelden kijken, jongens. Of in de DGOT-zone. Ik probeer jullie op te voeden, AJAX-koters.
Maar het gaat toch om wat ze bij Ajax hebben gepresteerd? Dan vind ik dat Sneijder en Bergkamp er sowiso buiten vallen. Sneijder heeft bijna geen prijzen gewonnen en was niet een dragende speler en Dennis heeft vooral bij Arsenal zijn voetbal talenten laten zien. Geef mij dan maar de oudere spelers!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 14:32
|
|
Mwah, in die Champions League finale die Arsenal behaalde had Bergkamp natuurlijk vrijwel geen enkele inbreng. Hoe zat dat met de UEFA Cup bij Inter? Bergkamp heeft op Champions League niveau te weinig geschitterd. En ook op op EK's en WK's was het over het algemeen niet geweldig, in mijn herinnering.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 14:42
|
|
Bergkamp met Maradona vergelijken is natuurlijk ook een beetje krom. Maradona heeft op clubniveau wel slechts een EC2 gewonnen, maar deed dat wel vrijwel solo, net zoals hij solo een WK won. Vooral dat laatste legt natuurlijk wel een beetje gewicht in de schaal.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 16:19
|
|
Het ging mij om het woord underachiever. Maradona won de UEFA Cup met Napoli, ja. Hij had een grote hand, natuurlijk. Maar ook de ploeg rond hem was heel goed, hoor. Careca, Alemao, De Napoli, Fusi...
Maar Bergkamp had ook een hele grote hand in winst van de UEFA Cup in 1992. Absoluut.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 16:25
|
|
Daarnaast won Maradona natuurlijk ook twee Italiaanse landskampioenschappen, waarbij hij het grote Milan voorbleef.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 16:27
|
|
1. In 1986/87 zat Van Basten en Rijkaard nog bij AJAX.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 16:40
|
|
Dus stelde Milan niets voor? Baresi, Maldini, Donadoni en Galli konden er ook best wat van. Sterker nog: ik durf wel te stellen dat Baresi voor Milan belangrijker was dan Gullit, Rijkaard of Van Basten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 16:52
|
|
Vandaar dat Baresi pas iets won toen de 3 Hollanders er kwamen spelen. In de 10 jaar daarvoor won hij helemaal niets.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 17:16
|
|
Uh, Baresi won daarna ook zonder die Hollanders nog het één en ander. Bovendien had hij met Milan al eens een landskampioenschap gewonnen.
Daarnaast kwam Milan uit een enorm gat. Dat team is opgebouwd uit vrijwel niets. Baresi organiseerde het elftal, was de opbouw en een groots leider.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 17:26
|
|
Citaat: Uh, Baresi won daarna ook zonder die Hollanders nog het één en ander. Bovendien had hij met Milan al eens een landskampioenschap gewonnen.
Daarnaast kwam Milan uit een enorm gat. Dat team is opgebouwd uit vrijwel niets. Baresi organiseerde het elftal, was de opbouw en een groots leider.
Rijkaard (vooral) en Gullit won zonder Baresi ook nog iets. Van Basten zijn loopbaan duurde te kort. Niet moeilijk voor Baresi om iets te winnen daarna met de miljoenen van Berlusconi. Ook zonder Baresi bleef Milan winnen.
Dat landskampioenschap was niet alleen Baresi zijn verdienste, hoor. Nee, hij ging daarna met de hele ploeg ten onder.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 17:39
|
|
Uh, ten onder? Baresi stopte in '96, nadat hij nog een kampioenschap had gehaald en het jaar daarvoor nog in de finale van de CL stond.
Je opmerking over die miljoenen van Berlusconi vind ik ook een beetje potsierlijk. Net alsof aanwezig geld de aanwezige spelers minder goed maakt. Als Litmanen bij Real Madrid had gezeten en daar de CL had gewonnen was hij nog steeds even goed geweest.
En natuurlijk won Milan ook zonder Baresi. Dat is echter geen argument, want voor Milan zonder Gullit, Rijkaard en Van Basten gold hetzelfde.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 1 jan 2009 17:52
|
|
Nee, dat gold niet, want zoals gezegd: 10 jaar wonnen ze gewoon niets totdat Van basten, Gullit en Rijkaard in de ploeg kwamen. Daarna zat er geen hiatus van 10 jaar.
Als Baresi zo goed was, dan had hij heus weleens een prijsje gewonnen met Milan in die tijd daarvoor.
Maar we worden het niet eens, Bert.
|