Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Jan Olde Riekerink: Ex-Hoofd Opleidingen
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Jan Olde Riekerink: Ex-Hoofd Opleidingen
Maker: 343Bekeken: 11489
Status: InactiefBerichten: 105
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Bart

Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Di 12 mei 2009 20:27
Ik zou Jan Olde Riekerink gewoon als hoofdjeugdopleiding houden bij Ajax. De belangrijke posities moet je gewoon de continuïteit houden. Behalve als er een belangrijk persoon binnen de organisatie is die niet door een deur kan met hem.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Di 12 mei 2009 20:30
Citaat:
Ik zou Jan Olde Riekerink gewoon als hoofdjeugdopleiding houden bij Ajax. De belangrijke posities moet je gewoon de continuïteit houden. Behalve als er een belangrijk persoon binnen de organisatie is die niet door een deur kan met hem.

Hamberg is volgens mij een hele goede hoofd jeugdopleiding en beter dan Jan Olde Riekerink die dan assistent van Co Adriaanse kan worden. Natuurlijk moet en continuïteit zijn maar stel Hamberg dan meteen voor 10 jaar aan. Die vind het heerlijk om in een jeugdopleiding te werken en zou dat rustig voor de rest van zijn carriere willen doen (volgens hemzelf).
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Di 12 mei 2009 20:31
Had hij de zaakjes bij Liverpool goed op orde, Pushkin? Met betrekking op de jeugdopleiding natuurlijk.
ghostwriter

Geplaatst: Di 12 mei 2009 20:35
Citaat:
Had hij de zaakjes bij Liverpool goed op orde, Pushkin? Met betrekking op de jeugdopleiding natuurlijk.

De jeugdopleiding van Liverpool stelde echt niets voor en Hamberg heeft het van de grond opgebouwd tot een hele redelijke opleiding. Hij heeft gehamerd op goede faciliteiten, goede trainers en vooral veel individuele begeleiding. Hij was ook erg hands on en heel betrokken met de ontwikkeling van de talenten. Hij heeft een keer heel erg ruzie gehad met een jeugdtrainer toen hij een talent dat zich volgens Hamberg niet snel genoeg onder deze trainer ontwikkelden opeens naar het tweede haalden terwijl hij eigenlijk twee of zelfs drie jaar te jong daar voor was.
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Geplaatst: Di 12 mei 2009 20:37
Daar word hij bij Ajax ook graag gebruik van gemaakt, dus dat zo niet erg zijn. Maar als het inderdaad blijkt dat hij met een goede jeugdopleiding overweg kan en die nog beter kan maken, waarom niet?
ghostwriter

Geplaatst: Di 12 mei 2009 20:41
Citaat:
Daar word hij bij Ajax ook graag gebruik van gemaakt, dus dat zo niet erg zijn. Maar als het inderdaad blijkt dat hij met een goede jeugdopleiding overweg kan en die nog beter kan maken, waarom niet?

Sterker nog Ajax zou gek zijn als ze hem niet als hoofd jeugdopleidingen halen. Hij is er perfect voor en heeft ook Grasshopper een jeugdopleiding gegeven die bij de Europese top hoort qua faciliteiten en innovatie. Ik hoop alleen dat Rik van de Boog zijn naam kent. Iemand met het telefoon nummer van Rik? Dan bel ik hem wel even over Hamberg, :p.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Di 12 mei 2009 21:31
Ik ken Hamberg te slecht om er een mening over te hebben. Ik redeneerde een beetje vanuit het feit dat er een positiewisseling kwam, dat zou kunnen.

Dit is momenteel de situatie bij Ajax:

Algemeen Directeur: Van den Boog
Voorzitter: Uri Coronel
Technisch Manager: Danny Blind
Manager scouting: Hennie Spijkerman
Hoofd jeugdopleidingen: Jan Olde Riekerink
Hoofdcoach:.....
Keeperstrainer: Carlo L'Ami
Assistent 1John van t Schip)
Assitent 2:.....(Rob Witschge)
Techniektrainer: Wim Jonk
Jong Ajax: Adrie Koster(Pieter Huistra) en Aron Winter
Ajax A1: Frank de Boer en Bob de Klerk
Ajax A2: Gery Vink
Ajax B1: Robin Pronk
Ajax B2: Maarten Stekelenburg
Ajax C1: Wim Kwakman
Ajax C2: Bryan Roy
Ajax C3: Arnold Mühren
Ajax D1: Michel Kreek
Ajax D2: Heini Otto
Ajax D3: Eddie van Schaick
Ajax E1: Casimir Westerveld
Ajax E2: Martin Dorré
Ajax E3: Peter van der Hengst
Ajax F1: Dennis de Haan

Bogarde en Bergkamp als stagiaires.
Chivu 05

Forum berichten: 796
Geplaatst: Do 14 mei 2009 19:36
Edmond Claus traint de B2. Stekelenburg is hoofd opleiding bij Cape Town. Bergkamp wordt volgens mij samen met Heini Otto trainer van Ajax D2. Tahamata is techniektrainer, maar zal vertrekken naar Al-Ahly.
ghostwriter

Geplaatst: Di 26 mei 2009 23:22
Nu Martin Jol ook een vinger in de pap krijgt bij de jeugdopleiding hoop ik dat hij snel een nieuwe hoofd jeugdopleidingen aanstelt. Dan is er maar een enkele logische naam: Hamberg. Die man is een genie als het gaat om het opbouwen en verbeteren van een jeugdopleiding en zou die van Ajax weer de beste van Europa (samen met Barcelona) kunnen maken.

Ajax moet zorgen dat de trainers in de C-jeugd en jonger weer meer met de Coerver methode gaan werken. Dat hoort de bijbel van een Ajax trainer te zijn en dat is nu te weinig het geval. Het is een schande dat Bergkamp nauwelijks les heeft gehad in deze duidelijk beste trainingsmethode van jonge talenten. Juist een speler die een geweldige techniek had moet dit onder de knie hebben zodat hij zijn techniek makkelijker kan overdragen op de jongelingen. Natuurlijk moet je niet alleen de Coerver methode gebruiken maar het moet wel de basis zijn.

Hamberg ziet dit ook goed in en dan samen met techniek trainers als Jonk, Moniz (die moet komen) en hopelijk nog een paar (Litmanen, Bergkamp, Kluivert, Davids) zouden ze dit door kunnen voeren.
Chivu 05

Geplaatst: Do 28 mei 2009 12:22
Olde Riekerink doet het gewoon goed en voeert veranderingen door waar nodig. Dus er is helemaal geen aanleiding om van hoofd opleidingen te veranderen.
ghostwriter

Geplaatst: Do 28 mei 2009 12:44
Citaat:
Olde Riekerink doet het gewoon goed en voeert veranderingen door waar nodig. Dus er is helemaal geen aanleiding om van hoofd opleidingen te veranderen.

Behalve dat je 's werelds beste hoofd jeugdopleidingen kan halen die een bak met ervaring heeft en kennissen over de hele wereld. Je zou Ron Jans toch ook vervanger door Sir Alex, als dat kan?
Chivu 05

Geplaatst: Do 28 mei 2009 12:53
Citaat:

Behalve dat je 's werelds beste hoofd jeugdopleidingen kan halen die een bak met ervaring heeft en kennissen over de hele wereld. Je zou Ron Jans toch ook vervanger door Sir Alex, als dat kan?

Waarom zou je iets veranderen wat goed loopt en rust brengt ? Het is sowieso niet aan de orde, dus is de discussie er ook niet.
ghostwriter

Geplaatst: Do 28 mei 2009 13:05
Citaat:
Waarom zou je iets veranderen wat goed loopt en rust brengt ? Het is sowieso niet aan de orde, dus is de discussie er ook niet.

Omdat Ajax nu vaak achterloopt met het doorvoeren van bepaalde technische vernuft. Daarbij nogmaals denk je niet dat FC Groningen Ron Jans zou vervangen als Sir Alex zich aanbied? Hamberg heeft gezegd graag bij Ajax werkzaam te zijn en met Jol die een vinger in de pap krijgt zie ik het wel gebeuren dat hij komt.
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Geplaatst: Do 28 mei 2009 13:07
Maar volgens mij zit Olde Riekerink sterk in zijn stoel, of is dat niet waar? Wat doet Hamberg nu eigenlijk, en wat is zijn band met Jol?
ghostwriter

Geplaatst: Do 28 mei 2009 13:13
Citaat:
Maar volgens mij zit Olde Riekerink sterk in zijn stoel, of is dat niet waar? Wat doet Hamberg nu eigenlijk, en wat is zijn band met Jol?

Marco zag het volgens een paar mensen niet in hem zitten en wilde hem eigenlijk vervangen maar dat heeft hij uiteindelijk niet gedaan. Hamberg is nu werkeloos nadat hij de jeugdopleiding van Liverpool tot een van de beste van Europa heeft gemaakt. Hij heeft geen directe connectie met Jol maar het is een klein wereldje en Jol heeft een goed oog voor vakmannen en vernieuwingen in het voetbal en Hamberg heeft dat ook dus die hebben elkaar vast wel eens gesproken en anders kent Jol de reputatie van Hamberg wel.
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Geplaatst: Do 28 mei 2009 13:16
Ik ben altijd wel voor professionalisering, maar ik verwacht niet dat alles in 1 zomer veranderd wordt. Helemaal niet omdat Van den Boog van continuiteit houdt. Misschien over een paar jaar?
ghostwriter

Geplaatst: Do 28 mei 2009 13:18
Citaat:
Ik ben altijd wel voor professionalisering, maar ik verwacht niet dat alles in 1 zomer veranderd wordt. Helemaal niet omdat Van den Boog van continuiteit houdt. Misschien over een paar jaar?

Ajax verliest terrein qua jeugdopleiding en Hamberg is de persoon die ons een echte voorsprong kan geven en dan zorgen dat we die voor weer jaren houden. Jan Olde Riekerink is geen geboren hoofd jeugdopleiding en Hamberg wel. Ajax hoort de beste van de beste binnen te halen en Hamberg is DE beste hoofd jeugdopleiding van de wereld. Rik v.d. Boog moet niet aarzelen om kwaliteiten binnen te halen. Ik denk dat hij dat wel weet, zo gaat het ook in het bedrijfsleven. Daarbij verandert er weinig aan de continuïteit als de hoofd jeugdopleidingen wordt vervangen. De talenten zullen daar heus niets van merken totdat er bepaalde nieuwe aspecten in hun opleiding worden opgenomen, maar ik zie niets negatiefs daarin.
Chivu 05

Geplaatst: Do 28 mei 2009 13:30
Citaat:

Ajax verliest terrein qua jeugdopleiding en Hamberg is de persoon die ons een echte voorsprong kan geven en dan zorgen dat we die voor weer jaren houden. Jan Olde Riekerink is geen geboren hoofd jeugdopleiding en Hamberg wel. Ajax hoort de beste van de beste binnen te halen en Hamberg is DE beste hoofd jeugdopleiding van de wereld. Rik v.d. Boog moet niet aarzelen om kwaliteiten binnen te halen. Ik denk dat hij dat wel weet, zo gaat het ook in het bedrijfsleven. Daarbij verandert er weinig aan de continuïteit als de hoofd jeugdopleidingen wordt vervangen. De talenten zullen daar heus niets van merken totdat er bepaalde nieuwe aspecten in hun opleiding worden opgenomen, maar ik zie niets negatiefs daarin.

Olde Riekerink is gewoon een goede hoofd opleiding voor Ajax en daarmee is het verhaal af. Niemand zegt dat ene Hamberg beter is (het is gewoon jouw mening en zeker geen feit).
Chivu 05

Geplaatst: Do 28 mei 2009 13:34
Citaat:

Er is al het nodige veranderd, nadat Cruijff zijn kritiek had geuit. Bv. Silooy vervangen door De Boer, de trainer Stekelenburg naar Cape Town en vervangen door Edmond Claus. Komend jaar verdwijnt er een C-elftal, dus hoogwaarschijnlijk zal ook Bryan Roy moeten vertrekken (of hij moet een andere functie krijgen).
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Do 28 mei 2009 13:34
Hebben jullie dat rapport in de VI over de groei van jeugdspelers al gelezen? Zeer interessante stof, waaruit blijkt dat het sneller door laten stromen van de betere spelers hun fysieke groei kan beperken.
ghostwriter

Geplaatst: Do 28 mei 2009 14:02
Citaat:
Olde Riekerink is gewoon een goede hoofd opleiding voor Ajax en daarmee is het verhaal af. Niemand zegt dat ene Hamberg beter is (het is gewoon jouw mening en zeker geen feit).

Vergelijk A.U.B. de prestaties van beide heren even met elkaar. Dat Ronaldo beter is dan Sibon is ook een mening, maar normaliter nemen mensen die meningen niet echt serieus. Hamberg heeft de jeugdopleidingen van Grazhopper en Liverpool laten uitgroeien tot bij de beste van Europa. De jeugdopleiding van Ajax loopt achter met betrekking tot nieuw vernuft en dat komt omdat Hamberg met betrekking op jeugdopleiding een vele malen meer open minded is als het gaan om nieuwe technieken. Hamberg kan de wet van de remmende voorsprong bij Ajax doorbreken en dat is wat Jan Olde Riekerink, naar mijn mening, niet is gelukt en niet zal lukken.

Citaat:
Hebben jullie dat rapport in de VI over de groei van jeugdspelers al gelezen? Zeer interessante stof, waaruit blijkt dat het sneller door laten stromen van de betere spelers hun fysieke groei kan beperken.

Ik zal het hele rapport binnenkort ontvangen (dat is mij beloofd) want het is inderdaad zeer interessant. Misschien is het dan eigenlijk wel een slechte zaak dat er een C-elftal verdwijnt. Ik was er altijd voor om spelers boven hun leeftijd te laten spelen maar daar twijfel ik nu aan. Misschien is een betere oplossing om spelers die hun leeftijdsklasse overstijgen voor een periode op een andere positie te zetten. Dat vond ik sowieso al een goed idee maar dat moet misschien nog veel verder ingevoerd worden.
Chivu 05

Geplaatst: Do 28 mei 2009 14:48
Zoals ik al aangaf voert Olde Riekerink ook veranderingen door. De jeugd van Liverpool is zeker niet beter dan die van Ajax (voor het gemak even zeggen dat Jong Ajax en A1 van Liverpool wonnen en B1 gelijkspeelde). Je zegt dingen terwijl je geen kennis van zaken hebt. Ajax heeft een nieuw video-analyse systeem aangeschaft en werkt ook met een Multi-Skill Programma, waar Engelse clubs juist interesse in hebben.

Het verdwijnen van een C-elftal is een prima zaak. Was grotendeels kwantiteit wat er in speelde. Twee elftallen is genoeg om de doorstroming op gang te houden.
ghostwriter

Geplaatst: Do 28 mei 2009 14:52
Citaat:
Zoals ik al aangaf voert Olde Riekerink ook veranderingen door. De jeugd van Liverpool is zeker niet beter dan die van Ajax voor het gemak even zeggen dat Jong Ajax en A1 van Liverpool wonnen en B1 gelijkspeelde). Je zegt dterwijl je geen kennis van zaken hebt. Ajax heeft een nieuw video-analyse systeem aangeschaft en werkt ook met een Multi-Skill Programma, waar Engelse clubs juist interesse in hebben.

Ik zeg ook niet dat de jeugd van Liverpool beter is dan die van Ajax maar ik zeg wel dat Hamberg de jeugd van Liverpool veel beter heeft gemaakt en dan Jan Olde Riekerink de Ajax jeugd niet veel beter heeft gemaakt. Ik heb wel veel kennis van zaken in dit Chivu05 en het is een vervelende opmerking van jouw die ik niet accepteer. Ik ken het milti-skill programma en het video-analyse systeem is iets wat Hamberg al bij Grazhopper in heeft gevoerd. Ik zeg ook niet dat alles bij Ajax fout word gedaan maar alleen dat Hamberg het nog beter kan.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Do 28 mei 2009 14:58
Citaat:

Heb het gelezen. Zeer interessante stof, idd. Conclusie was: "De trainers moeten in elk geval meer op de individuele behoeften van de spelers worden toegespitst. Maar bovenal moet Nederland naar minder jeugdopleidingen met meer leeftijdsklassen".
ghostwriter

Geplaatst: Do 28 mei 2009 15:03
Citaat:
Heb het gelezen. Zeer interessante stof, idd. Conclusie was: "De trainers moeten in elk geval meer op de individuele behoeften van de spelers worden toegespitst. Maar bovenal moet Nederland naar minder jeugdopleidingen met meer leeftijdsklassen".

Voor Ajax is het natuurlijk geen probleem aangezien ze al zo veel jeugdelftallen hebben maar als het stuk leest dan wordt het duidelijk hoed goed de samengang van FC Twente met Heracles en Vitesse met AGOVV eigenlijk is. Er wordt dus ook duidelijk dat het eigenlijk het beste is om voor elke leeftijd een eigen elftal te hebben, dus Ajax heeft er minstens 12 nodig.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.311.818 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Jan Olde Riekerink: Ex-Hoofd Opleidingen
Ga
Zoeken: