Auteur
|
Bericht
|
nr23
Forum berichten: 443
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 9 aug 2010 13:52
|
|
Tot die wissel was Ajax gewoon de baas op het veld, in de tweede helft werd er gewoon aardig gevoetbald. De eerste helft was minder, met uitzondering van het eerste kwartier wat ook redelijk was, maar ook toen was Ajax gewoon de baas op het veld. Na die wissel begon Groningen in de wedstrijd te komen. Een voetballer werd gewisseld voor een draver, opzich een logisch gevolg.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 9 aug 2010 14:11
|
|
Ik denk niet dat het zozeer met het inbrengen van Zeegelaar te maken had maar in ieder geval zeker met de verhuizing van Urby naar rechts.
Na die wissel kreeg Kieftenbeld namelijk meer ruimte omdat Urby verhuist was terwijl Kieftenbeld daarvoor nooit over zijn tegenstander is heen gekomen. Na die wissel gebeurde dat steeds meer en ontstond er vaak een situatie waarin ze bij Groningen makkelijker de vrije man kon vinden (doordat Kieftenbeld verder doorging tot over de middenlijn).
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 19 nov 2010 18:16
|
|
De dagen voor Zeegelaar lijken geteld bij Ajax zou je bijna kunnen zeggen. Aflopend contract en zelfs Ozbiliz is hem voorbij in de pikorde klaarblijkelijk (Ozbiliz zit wel bij de wedstrijdselectie voor morgen).
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 19 nov 2010 18:18
|
|
Logisch, wat mij betreft. Mooie atleet, maar als voetballer zit er volgens mij weinig meer in.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 19 nov 2010 18:32
|
|
Ik snap de keuze voor Ozbiliz wel. Ozbiliz kan aan beide zijkanten spelen, terwijl Zeegelaar alleen maar op links heeft. Op de linksbuiten kunnen ook Sulejmani en Emanuelson spelen.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Zo 28 nov 2010 20:27
|
|
Toch vreemd hoe er met jongens als Castillion en Zeegelaar word/werd omgegaan. Ze waren de grotere talenten van hun lichting, kregen niet de kans bij het eerste elftal, maar volgens mij is een verhuur van beide ook nooit aan de orde geweest. Wanneer een talentvolle jongen van een jaar of 20 niet aan spelen toekomt moet die toch verhuurd worden lijkt mij?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 28 nov 2010 20:39
|
|
Hoe er met Castillion word omgegaan? Leg mij dat eens uit.
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 28 nov 2010 20:40
|
|
Ik vind dat je Castillion niet kan vergelijken met Zeegelaar. Castillion heeft een zware knieblessure achter de rug en is pas in training. Daardoor kwam die ook niet in aanmerking voor een verhuurperiode. Zeegelaar is naar mijn idee nooit genoemd als groot talent. Zeegelaar deed het in zijn tweede jaar als A-junior goed bij de A1 waardoor die tegen Volendam mee mocht doen. Daarna komt altijd een moeilijke tijd voor een talentvolle speler. Zal zich moeten bewijzen als talent in Jong Ajax en soms als het elftal goed staat is het moeilijk om bij het eerste aan te sluiten. Het beste voor hem zou zijn om het bij een andere club te proberen, omdat er weinig perspectief is bij Ajax.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Zo 28 nov 2010 20:51
|
|
Citaat: Hoe er met Castillion word omgegaan? Leg mij dat eens uit.
Foutje van mij, was de blessures van Castillion even vergeten.
@ Bart:
In Van Basten's glorietijd noemde hij Zeegelaar destijds het enige grotere talent uit die lichting. De afgelopen 2 jaar heeft hij verder niets meer laten zien en speelt nu bij Jong Ajax ook niet veel meer dacht ik. Zijn contract loopt na dit seizoen ook af toch?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 28 nov 2010 20:56
|
|
Zeegelaar is inderdaad nooit echt een toptalent geweest en dat bleek ook wel uit dat hij de A2 niet heeft over mogen slaan terwijl andere talenten uit zijn lichting dat wel mochten. Toch ben ik er niet van overtuigd dat hij het niet bij Ajax gaat redden en ik zou hem graag vaker met het eerste mee zien trainen.
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 28 nov 2010 21:03
|
|
Citaat:
@ Bart:
In Van Basten's glorietijd noemde hij Zeegelaar destijds het enige grotere talent uit die lichting. De afgelopen 2 jaar heeft hij verder niets meer laten zien en speelt nu bij Jong Ajax ook niet veel meer dacht ik. Zijn contract loopt na dit seizoen ook af toch Dat klopt toch ook. Zeegelaar zit in een andere lichting dan een Jozefzoon, Bonevacia en Castillion. Zeegelaar is een jaar ouder dan die spelers. Ozbiliz zit dan weer wel in de lichting van Zeegelaar, maar die kwam weer terug van een langdurige blessure en was toen vooral invaller bij de A1.
Citaat: Zeegelaar is inderdaad nooit echt een toptalent geweest en dat bleek ook wel uit dat hij de A2 niet heeft over mogen slaan terwijl andere talenten uit zijn lichting dat wel mochten. Toch ben ik er niet van overtuigd dat hij het niet bij Ajax gaat redden en ik zou hem graag vaker met het eerste mee zien trainen. Hij zit het dan met Lukoki die je de afgelopen tijd hebt lopen hypen. Die heeft ook in de A2 gespeeld . In de A2 spelen is helemaal niet slecht voor de speler en het heeft ook te maken hebben met concurrentie op die positie heeft.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 28 nov 2010 21:12
|
|
Citaat: Hij zit het dan met Lukoki die je de afgelopen tijd hebt lopen hypen. Die heeft ook in de A2 gespeeld . In de A2 spelen is helemaal niet slecht voor de speler en het heeft ook te maken hebben met concurrentie op die positie heeft.
Lukoki had natuurlijk ook de pech dat Jozefzoon in de lichting voor hem zit maar Zeegelaar had geen enkele concurrentie op de linksbuiten positie. Daarbij kan je niet ontkennen dat de grootste talenten vaak de A2 over mogen slaan.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Zo 28 nov 2010 21:31
|
|
Ik bedoel daarmee dat Van Basten in hem een groot talent zag. Maar dat blijkt dus niet. Blijf het dan toch vreemd vinden dat hij dan twee jaar lang bij Jong Ajax blijft hangen. Hij had dit seizoen geen uitzicht op speelminuten bij het eerste en bij Jong Ajax zaten al genoeg aanvallers. Dan had er gewoon minimaal de intentie moeten zijn om hem te verhuren.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 28 nov 2010 21:34
|
|
Citaat: Dan had er gewoon minimaal de intentie moeten zijn om hem te verhuren.
Daar ben ik het mee eens.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Vr 3 dec 2010 14:05
|
|
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=130377
Jol heeft door dat hij talent de kans móet geven lijkt wel.
Zeegelaar er nu ook bij, en dat voor de linksbuiten positie!!!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 3 dec 2010 14:19
|
|
Door de blessures, ja. Als Tainio fit was geweest, zat hij er nu niet bij.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 3 dec 2010 14:44
|
|
Zeegelaar als linksbuiten en Ozbiliz als linksmid zou ik een goede combinatie vinden zolang Lodeiro geblesseerd en Suarez geschorst is.
|
Bart
|
Geplaatst: Vr 3 dec 2010 17:46
|
|
Als Ajax 4-3-3 gaat spelen is het logisch dat er een buitenspeler extra in de selectie zit. Mijn voorkeur zou uit gaan naar Sulejmani op links en Ozbiliz op rechts.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Zo 5 dec 2010 13:13
|
|
3 woorden: Eerste aanname trainen!
Verder viel hij degelijk in tegen NEC.
|
nr23
|
Geplaatst: Zo 5 dec 2010 14:59
|
|
Deze jongen kan toch helemaal niks? Die eerste aanname inderdaad... om te huilen! Zelfs mijn eerste aanname is af en toe nog beter. Echt dramatisch deze voetballer. Hij kan alleen hard rennen, verder kan hij niks. Past wel in het countersysteem van Jol. Lekker hem in de diepte sturen, zijn snelheid gebruiken om vervolgens een simpel balletje breed te leggen. In zo'n systeem past hij wel, maar bij Ajax heeft hij niks te zoeken. Niveau FC Zwolle.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 5 dec 2010 15:33
|
|
Het is wel een sterke en snelle jongen, verder heeft hij ook het overzicht dat nodig is op die positie. Technisch ontbreekt het alleen.
Eigenlijk ben ik benieuwd wat Jamesgf van de invalbeurt vond?
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 5 dec 2010 15:41
|
|
Ik vind niet dat je een speler kan afrekenen op deze wedstrijd. Iedere speler krijgt het moeilijk in dit elftal. Daarbij staat er ongelooflijk grote druk op. Je weet als je niet goed speelt dat je de volgende keer weer op de tribune zit.
|
nr23
|
Geplaatst: Zo 5 dec 2010 16:10
|
|
Opzich kan je een speler inderdaad niet afrekenen op zo'n wedstrijd. Echter bij Zeegelaar heb ik al vanaf moment één dat ik hem zie spelen, vanaf zijn debuut in Volendam, dat ik het helemaal niets vind. Gewoonweg een simpele draver die echt niks bij Ajax te zoeken heeft.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Ma 6 dec 2010 23:39
|
|
Citaat: Eigenlijk ben ik benieuwd wat Jamesgf van de invalbeurt vond?
Hoezo? En waarom niet wat ik van een De Zeeuw, Enoh, El Hamdaoui, Sulejmani vond, spelers die meer minuten maakte? Nou goed. Ik heb je ongetwijfeld al eens gezegd, het is een speler met een weergaloze actie, snelheid en een puike voorzet in de benen. Dit echter heeft hij geen moment kunnen etaleren en met het vertrouwen wat hij krijgt is de jongeling niets te verwijten, Ozbiliz overigens ook niet. Wat niet wegneemt dat hij zich moet beseffen dat hij, zeker nu met F. de Boer/Blind voor de groep, er alles voor over moet hebben om hier te gaan slagen. Want als het niet lukt, wat dan? Zijn contract loopt immers af. Ik heb dan weliswaar vertrouwen in de Amsterdammer, maar welke Eredivisionist zou het aan durven om deze ‘naar verluid’ lastige jongeling binnen te halen en hem het volste vertrouwen te geven? Als het tegenzit zou het zomaar een geval Tuhuteru of Bobson kunnen worden. Zaak voor hem is het om keihard te werken, er alles aan te doen om dit leventje zo lang mogelijk vol te blijven houden. Zijn vader is volgens mij leraar economie, die kan hem dat haarfijn uitleggen. Hij heeft het vermogen in zich om de mensen op de banken te krijgen, een absolute publiekslieveling te worden. Voor alle partijen zou het verschrikkelijk zonde zijn als hij mislukt. Wanneer het even tegenzit, en dat heeft het overigens vaak (met de wedstrijd NEC waarin je nauwelijks iets kunt doen en de zoveelste trap naar beneden met het buiten de selectie laten tegen Milaan als laatste wapenfeiten), moet hij juist een stapje extra gaan zetten en na de training nog even blijven. De fanatieke F. de Boer zou dat kunnen waarderen. Zeker nu liggen er volop kansen op de loer. Het voetbal komt terug en daarmee hopelijk (voor iedereen) Zeegelaar ook. Het is nu echt aan hemzelf.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 16:14
|
|
Citaat: Contractverlenging en verhuur Zeegelaar
24 januari 2011
Ajax en Marvin Zeegelaar hebben overeenstemming bereikt over de verlenging van zijn contract dat liep tot en met 30 juni 2011. De nieuwe verbintenis loopt tot en met 30 juni 2012. Daarnaast hebben Ajax en SBV Excelsior overeenstemming bereikt over directe verhuur van de speler, tot 30 juni 2011.
Zeegelaar werd op 12 augustus 1990 geboren in Amsterdam. De aanvaller maakte op 12 november 2008 zijn debuut in het eerste elftal van Ajax in de bekerwedstrijd FC Volendam - Ajax (1-0). In totaal speelde hij 6 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax.
Tekst: Ajax.nl
|