Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Marvin Zeegelaar
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Marvin Zeegelaar
Maker: ScioBekeken: 13776
Status: InactiefBerichten: 249
+ Nieuw bericht <<<   <   2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Marco

Forum berichten: 4289
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Do 1 jul 2010 14:47
Feit is dat Amrabat, Lens en Elia stukken goedkoper waren dan Rommedahl, Kennedy en Sulejmani. Wie durft die vergelijking qua prestaties aan?
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Do 1 jul 2010 14:53
En vergeet Manucharyan niet, die is ook verkeerd begeleid. Lees dit, een geweldige uiteenzetting van Pushkin over op welke fronten het met Manucharyan mis is gegaan. Zeegelaar heeft trouwens wél het talent, maar mist gewoonweg de mentaliteit. Jol gaf hem begin vorig seizoen een kans omdat hij vd Wiel op de training alle kanten opstuurde en indruk maakte. We weten hoe het daarna met hem is gelopen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Do 1 jul 2010 14:55
Citaat:
Feit is dat Amrabat, Lens en Elia stukken goedkoper waren dan Rommedahl, Kennedy en Sulejmani. Wie durft die vergelijking qua prestaties aan?

Elia was een 'vergissing', maar hij was, naar wat ik begrijp, totaal niet te handhaven. Van Amrabat ben ik totaal niet gecharmeerd. Lens vind ik nog een twijfelgeval.

Spelers die afvallen bij AJAX redden het zelden in de top. Boulahrouz, Elia, en misschien nog 2, 3, 4 spelers?

Wat moet je dan met deze spelers als ze wel kunnen, maar niet willen?
D_skilled

Forum berichten: 5208
Geplaatst: Do 1 jul 2010 15:08
Citaat:

Elia was een 'vergissing', maar hij was, naar wat ik begrijp, totaal niet te handhaven. Van Amrabat ben ik totaal niet gecharmeerd. Lens vind ik nog een twijfelgeval.

Dat ontkent hij zelf. Naar eigen zeggen had hij gewoon te weinig tactische discipline.

Citaat:
‘Verhalen dat ik moest vertrekken bij Ajax omdat ik onhandelbaar was, zijn onzin. Ik heb alles gespeeld, maar was een te luie voetballer. Ik speelde alleen in balbezit en had een broertje dood aan terugverdedigen. Dat was de reden van de breuk. Ik was volgens de trainers niet goed genoeg en niks anders.’

Citaat:

Dat is dus de crux, op een gegeven moment houdt het op.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Do 1 jul 2010 15:15
Soms dien je een stap terug te zetten om er 2 vooruit te maken..
Dit gebeurd bij elk team grootste voorbeeld vind ik Bastos(feyenoord)
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Do 1 jul 2010 15:17
Elia moet niet zo miepen. Als je je niet verbetert op je minpunten kan dat net zo goed met je mentaliteit te maken hebben. Hij is gewoon bang om als lastig jongetje neergezet te worden (wat hij ook gewoon is). Dat betekent overigens niet dat dat onmiddellijk reden is om iemand weg te sturen, maar jeugdspelers die vertikken zich te verbeteren kun je missen als kiespijn.
jamesgf

Forum berichten: 420
Geplaatst: Do 1 jul 2010 16:15
Citaat:
Elia moet niet zo miepen.

Jaha, dat is de goede mentaliteit. Iedereen in de pas, zo komen we er wel.

Citaat:
Als je je niet verbetert op je minpunten kan dat net zo goed met je mentaliteit te maken hebben. Hij is gewoon bang om als lastig jongetje neergezet te worden (wat hij ook gewoon is). Dat betekent overigens niet dat dat onmiddellijk reden is om iemand weg te sturen, maar jeugdspelers die vertikken zich te verbeteren kun je missen als kiespijn.

Wat verwacht je van tieners? Als eenmaal alle neuzen in de jeugdopleiding dezelfde kant op staan, kan je dat goed gaan begeleiden en sturen. Dat is een taak van de trainer/coach/begeleider. Als een jeugdspelertje hier jaren speelt, kan je hem sturen zoveel je wilt. Alleen waar het om gaat, dat is niet meer het geval. Als een spelertje brutaal is, wordt hij na een aantal reprimandes van zijn jeugdtrainer uiteindelijk weggestuurd. Dat is totaal verkeerd, in alles. Als zo'n spelertje iets niet doet of juist iets dat niet mag, moet je hem dat zelf in laten zien. Dus niet als jeugdtrainer (verbaal) in gevecht gaan, maar bijvoorbeeld hem naar een ander elftal sturen of op een andere positie zetten. Krijgt hij op z'n donder van medespelers of een rotschop van de tegenstander. Of op een andere manier prikkelen als iemand bijvoorbeeld een te groot ego heeft en gekke dingen gaat doen. Dan hanteer je regels die al vanaf jongs af aan gelden. Je kunt het allemaal sturen, alleen moet iedereen in de jeugdopleiding dan wel hetzelfde voor ogen hebben, namelijk die jeugdspelers ontwikkelen en naar de overkant brengen. Maar nu heb je jeugdtrainers die willen presteren, die willen blijven zitten waar ze zijn en daarvan zijn de jeugdspelers de dupe. De brutale jongen die tegengas geeft is niet goed voor het 'groepsproces' (waar gaat het over...) en moet weg. Een jonge Elia die niet meeverdedigt wordt eveneens weggestuurd, het resultaat komt namelijk in geding. Een Elia dat in laten zien is er niet bij, ze weten het niet of kunnen het niet ivm met de gebrekkige samenwerking. Ik weet het ook niet precies, maar dit goed praten kan in geen enkel geval. Ajax was namelijk de beste om die (meestal) brutale, eigenwijze talentvolle spelertjes door te laten breken. Het was, voor velen misschien gek genoeg, een pré om een beetje brutaal en eigenwijs te zijn, niet voor niets heeft Viggo Waas het door ontbreken daarvan deels niet gehaald. Terwijl bijvoorbeeld de brutale en vol van zelfvertrouwen blakende Kieft al snel topscoorder in het eerste werd, werd de cabaratier pas later brutaal en dat hebben we op het podium kunnen merken. Ook een Rijkaard in die tijd was niet makkelijk, maar heeft wel aparte kwaliteiten. Het één heeft natuurlijk te maken met het ander. En aldus zien we een schikbarend aantal buitenspelers, centrumspitsen en schaduwspitsen in het eerste. De organisatie is dan ook beroerd te noemen.
Bertje

Geplaatst: Do 1 jul 2010 16:18
Er is nogal een verschil tussen brutaliteit en een slechte mentaliteit. Spelers die weigeren aan hun zwakke punten te werken zijn niet brutaal, maar onhandelbaar.

En daarmee is eigenlijk alles wel gezegd.
Marco

Geplaatst: Do 1 jul 2010 17:10
Citaat:
Spelers die afvallen bij AJAX redden het zelden in de top.

'Zelden' is reden genoeg om dat afvallen eens onder de loep te nemen. Er hoeft er maar eentje alsnog aan te pikken en je bent spekkoper. Dan heb je Elia en hoef je Sulejmani niet te halen.

Citaat:

Als het alternatief, zoals de afgelopen jaren, bestaat uit spelers die wel willen, maar niet kunnen, is het voor mij niet zo moeilijk.

Citaat:
Er is nogal een verschil tussen brutaliteit en een slechte mentaliteit. Spelers die weigeren aan hun zwakke punten te werken zijn niet brutaal, maar onhandelbaar.

Jonge mensen als onhandelbaar afschilderen? Erg Wilderiaans van je, Bertje. Spelers die gezegend zijn met een meer dan gemiddeld talent lopen kans om miljoenen waard te worden, ook al zijn het blagen. Dat aspect alleen al rechtvaardigt een zo intensief mogelijke begeleiding. Sociale training (drillen mag ook) hoort daar ook bij. Zoals gezegd, het hoeft maar bij één op de zoveel te lukken.
Bertje

Geplaatst: Do 1 jul 2010 17:29
Onhandelbare mensen bestaan natuurlijk. Bovendien moet je in de jeugd erg oppassen met de signalen die je afgeeft aan je spelers. Als het toegestaan wordt dat speler A iedere keer een stapje minder doet, dan doet speler B dat ook en voor je het weet doet iedereen een stapje minder.

Ik vind daarom dat je wel degelijk hard mag optreden in de jeugd. Natuurlijk hoef je niet iedere speler die een keertje uit de pas loopt weg te sturen (erg vermoeiend als mensen insinueren dat dit gebeurt, want dat is simpelweg niet zo), maar je kunt het ook niet ongestraft laten gebeuren. En als iemand herhaaldelijk weigert in zichzelf te investeren, dan wordt zo iemand ballast met een slechte invloed op de rest en mag je zo iemand van mij wegsturen. Dat is met v/d Wiel gebeurd en bij hem kwam de boodschap aan. Dat is de andere kant van het verhaal.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Do 1 jul 2010 18:02
Zeegelaar heeft wel degelijk talent en ik zie liever dat hij nog even bij Ajax blijft maar Ozbiliz maakte eind vorig seizoen meer indruk op mij bij Jong Ajax. Een van de twee zou ik aan Almere City verhuren zodat de andere vast in de basis bij Jong Ajax kan staan en af en toe met het eerste mee kan trainen.
Dijk

Forum berichten: 951
Geplaatst: Za 3 jul 2010 20:52
Onbegrijpelijk dat je Zeegelaar vandaag op de linksback laat spelen. Je moet Zeegelaar juist het vertrouwen geven op de linksbuitenpositie, maar je gaat hem niet op de linksback opstellen. Dan zet je hem er maar niet in.
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Za 3 jul 2010 21:14
Idd, ik hoorde het net toen ik naar AjaxTV keek. Ik vond het ook opmerkelijk. Lijkt me ook frustrerend voor zo'n jongen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Za 3 jul 2010 22:27
Waarom? Misschien wordt Zeegelaar zo wel een tweede kans gegeven. Als linksbuiten komt hij blijkbaar te kort, maar misschien is hij geschikt als back. Redelijk snel, redelijke techniek en misschien is hij tactisch redelijk onderlegd en verdedigend moeilijk te kloppen. Hij zou niet de eerste zijn die zo doorbreekt, hoor. Anita, Reiziger, Ronald de Boer als rechtermiddenvelder....noem maar op.
DIMC85

Forum berichten: 1585
Geplaatst: Za 3 jul 2010 22:33
Het werdt op ajax.nl een gelegenheids linksback genoemd dus denk niet dat het de bedoeling is om hem daar een kans te gaan geven.
jamesgf

Geplaatst: Zo 4 jul 2010 15:24
Citaat:

Jongen, je hebt je zegje gedaan, maar je weet niet waar je het over hebt. Spelers die 'weigeren' aan hun zwakke punten te werken zijn onhandelbaar... Niet te geloven. En daarmee is alles gezegd? Je zegt er niets mee, slaat nergens op. Maar laat ik er dan maar serieus op reageren. Spelertjes, dus jonge gassies, aanvaller Elia op z'n viertiende, willen lekker aanvallen, pingelen, leuke dingen doen, nog meer nieuwe trucjes leren. Dus de sterke punten benutten en verbeteren, mensen passeren. Dat is prima en zo logisch als wat, maar niet geheel goed. Aan die sterke punten werken ze al, maar aan die zwakke punten inderdaad niet. Alleen ligt dat niet aan dat spelertje die logischerwijs leuke dingen wil doen en plezier wil hebben, maar aan de trainer/coach van die jongen. Want natuurlijk is het niet vanzelfsprekend dat die jongen dingen gaat doen waar hij een hekel aan heeft, waar hij zich tot moet zetten. Dus moet je hem, zoals ik hier al talloze malen heb gezegd, fouten laten maken. Als je dat niet begrijpt, moet je er net als de zovele jeugdtrainers bij Ajax maar mee ophouden. Anders praten we verder.
Bertje

Geplaatst: Zo 4 jul 2010 15:40
Goed argument: als ik jouw mening niet deel, dan moet ik m'n mond maar houden. Top!
jamesgf

Geplaatst: Zo 4 jul 2010 16:04
Citaat:
Goed argument: als ik jouw mening niet deel, dan moet ik m'n mond maar houden. Top!

Je denkt ergens verstand van te hebben, maar verder dan een paar oneliners kom je niet. Of je begrijpt het niet, of je bent aan het stoken. Anders kan ik niet verklaren waarom je niet op de inhoud ingaat.
DIMC85

Forum berichten: 1585
Geplaatst: Zo 4 jul 2010 16:05
Citaat:

:mrgreen:
Bertje

Geplaatst: Zo 4 jul 2010 16:06
*stil*
swanski

Forum berichten: 188
Geplaatst: Zo 4 jul 2010 16:11
Citaat:

Dat is toch niet wat hij zegt.

Citaat:
*stil*

Alhoewel ik je meestal sterk vind posten doe je dat nu 2 keer in korte tijd niet. Het is ook niet volwassen. Geef dan tenminste aan dat je het niet eens bent met jamesgf en geen zin hebt om te reageren.

Jammer.
Bertje

Geplaatst: Zo 4 jul 2010 16:16
Wat je verder ook van m'n posts vindt, Swans, het staat er letterlijk. Op deze wijze is er geen discussie mogelijk.
Leonel

Forum berichten: 2494
Geplaatst: Zo 4 jul 2010 18:59
Je doet het toch echt zelf Bertje.
Bertje

Geplaatst: Zo 4 jul 2010 19:13
Tuurlijk.
Marco

Geplaatst: Zo 4 jul 2010 20:13
Jammer dan, want de discussie is op zich wel een interessante. Er rijst toch de vraag hoe ver je gaat met een nukkig jongetje, in de wetenschap dat gedrag aan verandering onderhevig is en meer dan gemiddeld talent sportief en financieel verstrekkende gevolgen voor je club kan hebben. Ik heb zelf het idee (en meer dan dat is het niet) dat men bij Ajax hier tamelijk conservatief of zelfs hautain in staat. Ik pleit niet voor koesteren of zelfs pamperen, maar wel voor de strijd aangaan met zo'n ventje. Liever dat en verliezen dan opgeven. Die 'luxe' heeft Ajax niet meer.
+ Nieuw bericht <<<   <   2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.311.888 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Marvin Zeegelaar
Ga
Zoeken: