Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Marvin Zeegelaar
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Marvin Zeegelaar
Maker: ScioBekeken: 13782
Status: InactiefBerichten: 249
+ Nieuw bericht <<<   <   2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Wo 21 apr 2010 01:15
Wordt Emanuelson verkocht dan zou ik Zeegelaar bij de wedstrijdselectie halen en veel speeltijd gunnen. Zijn mentaliteit mag dan volgens één uitspraak van Huistra matig zijn maar hij is kwalitatief een goede speler.
Misschien is hij geen toptalent maar hij is wel snel, heeft een mooie actie, een hard schot, is fysiek sterk en heeft een goede voorzet. Daarbij heeft hij in Ajax1 een paar wedstrijden gespeeld en stelde nooit teleur, sterker nog hij maakte op mij veel indruk.
Als hij vanaf de voorbereiding van het komende seizoen met het eerste mee zal mogen trainen dan denk ik dat hij wel eens een heel erg snel een basisspeler bij Ajax zou kunnen worden.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Wo 21 apr 2010 08:54
Er is natuurlijk een reden waarom Zeegelaar niet eens meedoet (/ meedeed) bij Jong Ajax. Volgens mij had dat te maken met z'n instelling. En dan verdien je natuurlijk geen plek bij de A-selectie.
ghostwriter

Geplaatst: Wo 21 apr 2010 10:06
Citaat:
Er is natuurlijk een reden waarom Zeegelaar niet eens meedoet (/ meedeed) bij Jong Ajax. Volgens mij had dat te maken met z'n instelling. En dan verdien je natuurlijk geen plek bij de A-selectie.

Ik vind niet dat je naar zijn instelling op de training moet kijken maar naar zijn kwaliteit tijdens de wedstrijd. Heeft een speler de juiste kwaliteit om een goede wedstrijd te spelen dat moet hij bij het eerste zitten en ik weet zeker dat de instelling van Zeegelaar bij het trainen bij het eerste een stuk beter zal zijn dan bij het tweede. Zeegelaar moet het gevoel hebben dat hij ergens voor aan het werken is en dat heb je sneller als je met het eerste mee traint.
Fregge

Geplaatst: Wo 21 apr 2010 10:13
Instelling zegt meer over een speler dan kwaliteit vind ik. Naar beide moet gekeken worden uiteraard, alleen naar instelling meer. Doet een speler zijn best, en heeft hij de juiste kwaliteiten voor zijn positie, mag die spelen. Aan een superster die alles in z'n eentje doet, hebben we weinig.
ghostwriter

Geplaatst: Wo 21 apr 2010 10:22
Citaat:
Instelling zegt meer over een speler dan kwaliteit vind ik. Naar beide moet gekeken worden uiteraard, alleen naar instelling meer. Doet een speler zijn best, en heeft hij de juiste kwaliteiten voor zijn positie, mag die spelen. Aan een superster die alles in z'n eentje doet, hebben we weinig.

Waarom maakt de instelling van een speler op de training uit voor of hij moet spelen? Als hij al de juiste kwaliteiten heeft en goed speelt dan moet hij in mijn ogen opgesteld worden. Huistra heeft het alleen over de slechte instelling van Zeegelaar op de trainingen gehad en nooit over zijn instelling tijdens een wedstrijd want die is goed. Als een speler heel hard traint dan ben je snel geneigd hem een kans te geven omdat je het hem gunt maar dat moet niet de doorslaggevende factor zijn want dat is kwaliteit.

Daarbij weet ik zeker dat als je Zeegelaar met het eerste mee zal laten trainen hij veel harder zal werken. Ik begrijp heel goed dat je niet hard bij Jong Ajax traint als je zo dicht op het eerste zat en het toch als een degradatie van jouw kunnen voelt. Daarbij speel je elke week met jongens als Wielaert en Ogararu die totaal geen kans meer maken bij het eerste en dat geeft geen vertrouwen. Laat hem vanaf het begin van de voorbereiding op het komende seizoen met het eerste meetrainen en je zult zien dat hij zich ontzettend snel zal ontwikkelen en hard zal trainen.
Fregge

Geplaatst: Wo 21 apr 2010 10:27
Slechte instelling op training betekent meestal: Oh, ik speel er toch al. Ik speel m'n wedstrijden ook wel. Even later wordt dit langzaam overgenomen op het veld.
ghostwriter

Geplaatst: Wo 21 apr 2010 10:31
Citaat:
Slechte instelling op training betekent meestal: Oh, ik speel er toch al. Ik speel m'n wedstrijden ook wel. Even later wordt dit langzaam overgenomen op het veld.

Daar ben ik het niet mee eens en dat is bij Zeegelaar geloof ik helemaal niet het geval. Ik denk dat het bij hem meer een combinatie was van een dipje, waar de meeste talenten in komen te zitten, waardoor hij terug gezet naar Jong Ajax werd en daar een mindere instelling doordat hij niet het gevoel had ergens voor te werken omdat hij alleen maar verder van het eerste was komen te staan.
Fregge

Geplaatst: Wo 21 apr 2010 10:36
De laatste speler die een slechte instelling had op de training (naar ik weet) was toen ook teruggezet naar Jong Ajax. Echter maakte hij er zo'n kabaal van, dat die nu bij de Tukkers balt. Goed dat ze dat doen vindt ik, want het is hun werk. Hun ontvangen duizenden euro's per week, waar jij, ik en andere kei hard voor moeten werken. Dan kun je ze niet met een lakse instelling op het trainingsveld laten staan.
ghostwriter

Geplaatst: Wo 21 apr 2010 10:43
We hebben het niet over een speler met een slechte instelling op de trainingen van het eerste maar over een speler met een slechte instelling op de trainingen van het tweede. Dat maakt een enorm verschil en ik zou me niet kunnen voorstellen dat je op trainingen van het eerste geen goede instelling zou hebben maar dat komt omdat je dan weet dat je ergens voor aan het werken bent.
Zeegelaar zat dicht tegen het eerste aan maar doordat hij in een dipje kwam werd hij terug gezet en kreeg daardoor het gevoel bij het tweede niet ergens voor te werken, althans dat denk ik dat is gebeurd. Dat komt ook heel erg door de invulling van 'Jong' Ajax met spelers als Wielaert en Ogararu die daar ook totaal ongemotiveerd rondlopen wat voor een jonge jongen die ook dicht tegen het eerste aan zat natuurlijk een hele slechte omgeving is om in te trainen.
Fregge

Geplaatst: Wo 21 apr 2010 10:49
Hij kreeg geen dipje: Hij speelde niet genoeg om zich te ontwikkelen. Daarom werd die teruggezet. Hij moet gewoon z'n best doen, of die nou bij Jong Ajax speelt, bij het eerste, bij Barcelona of bij Telstar.
ghostwriter

Geplaatst: Wo 21 apr 2010 10:54
Als hij geen dipje kreeg waarom mocht hij dan niet meer met het eerste meetrainen. IK zou begrijpen dat hij dan zijn wedstrijden met Jong Ajax zou moeten spelen maar hij heeft de kwaliteit om met het eerste mee te trainen.
Zijn inzet op de trainingen van Jong Ajax is matig, zijn inzet op de trainingen van het eerste zal waarschijnlijk goed zijn. Volgens mij zit in die zin een hele simpele oplossing verstopt die kan zorgen dat Zeegelaar toch kan uitgroeien tot een belangrijke speler voor Ajax.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Wo 21 apr 2010 11:45
Als Zeegelaar zo goed trainde bij het eerste, zou hij er nu nog trainen.
ghostwriter

Geplaatst: Do 22 apr 2010 10:13
Citaat:
Als Zeegelaar zo goed trainde bij het eerste, zou hij er nu nog trainen.

Dat zeg je nu wel maar waar is dat op gebaseerd? Misschien zetten Jol hem wel terug omdat Zeegelaar in een vormdip kwam of om een andere reden.
Bertje

Geplaatst: Do 22 apr 2010 11:14
Gezond verstand.
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Do 20 mei 2010 09:43
Van de centrumaanvaller uit het oosten gaan we naar de linkerflank in het westen. Marvin Zeegelaar maakte in tegenstelling tot Ola John zijn debuut al in het vlaggenschip van zijn club. Onder Marco van Basten debuteerde hij bij Ajax op 12 november 2008 in de met 1-0 verloren bekerwedstrijd tegen FC Volendam. Van een definitieve doorbraak is het nog niet gekomen. Zeegelaar verblijft momenteel wel met de A-selectie in Curaçao, om zich opnieuw in de kijker te spelen. "Ook op het Terborg Toernooi kun je je profileren, omdat er ontzettend veel scouts zijn. De deelnemende teams zijn van een zeer hoog niveau. Vorig seizoen was ik er ook bij toen we eerste werden." Dat de negentienjarige Zeegelaar nog steeds niet is doorgebroken ligt deels aan hem zelf vindt hij. De aanvaller werd echter pas als B-junior naar Ajax gehaald en kon zich dus pas op latere leeftijd echt gaan ontwikkelen. Aan zijn voetbalkwaliteiten ligt het volgens hem niet. "Ik moet mentaal sterker worden, ook als het even tegenzit gewoon doorzetten. Ik moet me helemaal op het voetballen focussen. Ik krijg nu weer de mogelijkheid om me bij het eerste elftal te laten gelden. Zo vaak krijg je die kans niet. Dat moet ik me gaan beseffen."

van voetbalzone.nl (stukje over het Terborg toernooi).

Zou Zeegelaar het zich dan toch beseffen?
Hoop dat hij inderdaad een keerpunt in zijn carriere heeft mentaal en dus voor elke meter en seconde speeltijd zal knokken. Dan hebben we weer een talentvolle linksbuiten in de gelederen.
swanski

Forum berichten: 188
Geplaatst: Do 1 jul 2010 09:26
Citaat:
'Zeegelaar in onderhandeling met Boluspor'
De afgelopen dagen werd er in Turkije al diverse malen bericht over interesse van het Turkse Boluspor voor Marvin Zeegelaar. Volgens berichtgeving van vandaag in lokale Turkse media zou een overgang van de 19-jarige linksbuiten van Ajax aanstaande zijn. Na twee dagen van intensieve gesprekken zou er een doorbraak zijn in de gesprekken.

bron: http://ajax.netwerk.to
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Do 1 jul 2010 09:28
Zou jammer mocht Zeegelaar vertrekken bij Ajax. Dan zou er weer een jongen met behoorlijk veel talent het niet halen bij Ajax.
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Do 1 jul 2010 09:49
Citaat:
Zou jammer mocht Zeegelaar vertrekken bij Ajax. Dan zou er weer een jongen met behoorlijk veel talent het niet halen bij Ajax.

Ik betwijfel of Ajax hier aan gaat meewerken.

Kan me niet voorstellen dat ze 1 van de talentvollere linksbuitens in de jeugd zomaar laten gaan. Die jongen is ook pas 19. Wellicht een huurperiode?
Bertje

Geplaatst: Do 1 jul 2010 11:22
Volgens mij loopt zijn contract over een jaar af. Huurperiode lijkt me dan ook niet logisch.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Do 1 jul 2010 11:44
Ajax is een kerkhof voor buitenspelers.
Bertje

Geplaatst: Do 1 jul 2010 11:59
Ajax is een kerkhof voor voetballers. Dat is iets anders.

Wil je je buitenspelers benutten, moet je ruimte voor ze creëren door goed te voetballen.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Geplaatst: Do 1 jul 2010 12:07
Ach, misschien schort er iets aan de begeleiding, want je had in de afgelopen jaren echt wel buitenspelers met genoeg talent maar zakte ze na verloop van tijd weg. Je bent als buitenspeler natuurlijk ook afhankelijk van aanvoer van spelers rondom je.
jamesgf

Forum berichten: 420
Geplaatst: Do 1 jul 2010 14:20
Citaat:
Ach, misschien schort er iets aan de begeleiding, want je had in de afgelopen jaren echt wel buitenspelers met genoeg talent maar zakte ze na verloop van tijd weg.

Misschien? Het ligt voor een deel honderd procent aan de begeleiding. En het is inderdaad onbegrijpelijk dat van al die buitenspelers die we van de lichting met oa Amrabat, Elia, Lens rond hadden lopen uiteindelijk Martina, zo'n beetje de liefste, overblijft. Het kan dan toch niet anders dat de jeugdopleiding verschrikkelijk slecht is? Een quizvraag dan maar. Wie is deze E-junior?

Ik geef maar een paar tips, werd onhandelbaar verklaard, is voor miljoenen vertrokken naar PSV en heet Lens. Heeft dus jaren in de jeugdopleiding gespeeld, maar werd dus uiteindelijk weggestuurd. Kan toch niet? Zo'n speler vormt zich in al die jaren, kan je sturen. En de brutaliteit is dan geen minpunt, maar eerder een pré. Alleen is dat tegenwoordig geheel omgekeerd en zitten we dus met een voorhoede bestaande uit nul komma nul aanvallers uit de eigen jeugd. En dat ligt echt niet aan de spelertjes uit Amsterdam en omgeving.

Citaat:
Je bent als buitenspeler natuurlijk ook afhankelijk van aanvoer van spelers rondom je.

Dan heb je het speltechnische verhaal nog. Eigenlijk zou Ajax moeten stoppen met het spelen met een nummer 10 en noem maar op, maarja. Alles bij elkaar opgeteld is het een niet te doene weg voor de brutale, speciale buitenspeler om bij het eerste te geraken. En àls je dat dan redt kan je een Jol bij het vlaggenschip tegenkomen, wat het dan voorgoed zeker maakt dat je bent afgeschreven om in die ArenA door te breken. Helaas maar waar. En nog even een bonusvraag, wie zien we hier?

Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Do 1 jul 2010 14:28
Hier geef je aan dat het aan de begeleiding ligt. Dat zal ook zeker wel, maar om het dan op Jol te schuiven lijkt me vreemd. Dit valt onder JoR en de mentale begeleiding van andere jeugd-trainers. Verder is Lens in de periode van Geel? weggestuurd. Terwijl het nu de laatste jaren volgens mij wat beter gaat, de structuur wordt veranderd, komt meer begeleiding etc..
Het werd tijd.. Qua begeleiding heb je een punt maar schuif het niet op het huidige bestuur maar zoek dit zo'n 5 jaar geleden...

Laatste foto is denk ik Amrabat, daarover dit nog: Door de aankoop van Lens zal Amrabat het ook niet gaan redden hier in Eindhoven. Hij zal verpieteren op de bank en uiteindelijk gewoon teruggaan naar een grijze middenmoter..
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Do 1 jul 2010 14:38
Precies. Amrabat is een matige speler. Van Lens moet ik het ook maar zien, hoor.

En ja...ik ken die spelers...
viewtopic.php?f=41&t=982&p=36196&hilit=Lens#p36196
+ Nieuw bericht <<<   <   2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9  |  10   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.312.369 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Marvin Zeegelaar
Ga
Zoeken: