Auteur
|
Bericht
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 11:57
|
|
Citaat: Ja, een hele mooi assist. Nadat hij toch al een paar keer te enthousiast was, blijkt wel dat hij zelfvertrouwen heeft.
Ik vond dat geweldig om te zien omdat het een echt Ajax doelpunt was. Een aanval over de vleugels en een middenvelder die de 16 in durft te komen. Dat gebeurt veel te weinig de laatste jaren, alle drie de middenvelders moeten af en toe in de 16 komen omdat een vleugelspeler dan meer opties heeft voor een voorzet. alleen speelde Ajax vaak zonder echte vleugelspelers dus kwam de voorzet niet dus gingen de middenvelders niet de 16 in.
Er lag dan ook behoorlijk wat ruimte achter de die verdedediging. Maar wat wil je met De Jong, Vertonghen, Aldereweireld en vooral De Zeeuw die het spel razendsnel kunnen verleggen. Aissati achter zich zou al helemaal geweldig zijn voor zo'n jongen.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 12:23
|
|
School-voorbeeld van een Ajax-doelpunt inderdaad!
Wat mij zeer positief opviel was dat Zeegelaar ook echt snel is! Die dieptepass was redelijk diep maar hij liep die verdediger er uit alsof hij stil stond!
Voorlopig zeg ik nog dat Sulejmani daar moet blijven staan want die zie je langzaam maar zeker weer in vorm komen. Sulejmani werkte overigens ook knetterhard!
Maar als Zeegelaar zo op de deur blijft kloppen en Sulejmani zijn schwung niet vindt gaat Zeegelaar zeker meer spelen.
Ben ik trouwens de enigste die Zeegelaar wat van Babel weg vind hebben? Al denk ik dat Zeegelaar meer potentie heeft.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 12:29
|
|
Over je laatste zinnetje: Nee. Zeegelaar is niet te vergelijken met Babel. Babel is een spits. Zeegelaar een echte buitenspeler
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 12:35
|
|
Citaat: Over je laatste zinnetje: Nee. Zeegelaar is niet te vergelijken met Babel. Babel is een spits. Zeegelaar een echte buitenspeler
Sinds wanneer is Babel een spits dan?
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 13:59
|
|
Lekkere assist van Zeegelaar! Jammer van dat schot dat hij bijna de Arena uitknalt; maarja.. als je met 3/4-0 voor staat mag je dat wel doen als je je Europese debuut maakt als pas net 19 jarige.
|
Michael
Forum berichten: 79
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 14:36
|
|
Citaat: Over je laatste zinnetje: Nee. Zeegelaar is niet te vergelijken met Babel. Babel is een spits. Zeegelaar een echte buitenspeler
Sinds wanneer is Babel een spits dan?
Nouja, beter kan je vragen sinds wanneer Babel buitenspeler is. Iedereen weet dat Babel omgevormd is tot buitenspeler.
Zeegelaar speelt zijn hele jeugd al als typische flankspeler. Dat bedoelde Fregge denk ik.
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 14:40
|
|
Is Zeegelaar dan de eerste vleugelspeler uit de jeugd, die sinds Bryan Roy doorbreekt? Had ergens gelezen dat na Roy er geen echte buitenspeler is doorgebroken..
|
Michael
Forum berichten: 79
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 14:46
|
|
Naar mijn mening wel. Een Van der Gun en De Ridder speelden ook aan de buitenkant, evenals Babel in de selectie van het eerste. Maar écht typische buitenspelers a la Overmars hebben we lang niet voorbij zien komen.. Misschien Van der Meyde?
Reactie op Marco hieronder: Tom De Mul kwam uit de jeugd van Genk.
Edit: Genk? Fout van mij. Germinal Beerschot dus.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 14:46
|
|
Andy van der Meijde is toch belangrijk geweest voor Ajax, Tom de Mul is een gevalletje jammer.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 15:05
|
|
Citaat: Is Zeegelaar dan de eerste vleugelspeler uit de jeugd, die sinds Bryan Roy doorbreekt? Had ergens gelezen dat na Roy er geen echte buitenspeler is doorgebroken..
Edgar Davids debuteerde als linksbuiten, maar werd al snel middenvelder.
Als je doorbreken bedoelt als een paar keer meedoen, zoals Zeegelaar nu gedaan heeft, dan mag je Nordin Wooter, Dave van den Bergh, Kevin Bobson en Rody Turpijn ook nog wel als vleugelspelers noemen.
Maar als je kijkt wie echt langere tijd veel hebben gespeeld, dan houdt het inderdaad zo ongeveer op bij Andy van der Meijde.
|
theumas
Forum berichten: 455
|
Geplaatst: Vr 21 aug 2009 15:10
|
|
Citaat:
Edgar Davids debuteerde als linksbuiten, maar werd al snel middenvelder.
Als je doorbreken bedoelt als een paar keer meedoen, zoals Zeegelaar nu gedaan heeft, dan mag je Nordin Wooter, Dave van den Bergh, Kevin Bobson en Rody Turpijn ook nog wel als vleugelspelers noemen.
Maar als je kijkt wie echt langere tijd veel hebben gespeeld, dan houdt het inderdaad zo ongeveer op bij Andy van der Meijde.
Nee, een paar keer meedoen ben je zeker niet doorgebroken. Het is alleen dat ik denk Zeegelaar wel gaat doorbreken
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 19 sep 2009 12:59
|
|
Citaat: Zeegelaar past zich moeiteloos aan
Het gaat snel met Marvin Zeegelaar. Vorig seizoen maakte de 19-jarige linksbuiten nog deel uit van de A1 van Ajax. Inmiddels behoort hij tot de A-selectie van trainer Martin Jol.
Een overstap die vrij geruisloos ging, alhoewel het volgens de persoon in kwestie vooral in het begin aanpoten was. ,,Toen leek het alsof ik een conditionele achterstand had, maar dat is nu ingehaald. Daarom kan ik nu gewoon meedraaien.’’
Zeegelaar werd op 15-jarige leeftijd ontdekt bij Volendam. Eenmaal bij Ajax gingen de trainers met hem aan de slag. ,,In de A1 kreeg ik aparte trainingen’’, licht het talent toe. ,,Ik leerde passeerbewegingen van Simon Tahamata en kreeg schiettraining van Wim Jonk. Verder heb ik vroeger veel op straat gevoetbald, waar ik ook de nodige techniek heb gekregen.’’
Hoewel dit zijn eerste seizoen bij het eerste elftal is, maakte het grote publiek vorig seizoen al even kennis met Zeegelaar. Tot zijn grote verbazing kreeg hij toen in het bekerduel met FC Volendam een basisplaats toebedeeld in het keurkorps van toenmalig trainer Marco van Basten. ,,Dat was raar en onverwacht’’, blikt de Amsterdammer terug. ,,Ik kreeg een telefoontje dat ik moest meedoen. Tijdens de wedstrijdbespreking in de ArenA zag ik mijn naam ineens als basisspeler op het bord staan. Ik was toen wel een beetje nerveus, want het was mijn eerste keer bij die grote jongens.’’
In het huidige seizoen maakte Zeegelaar ook al zijn opwachting in competitie en Europees verband. Want ondanks de hevige concurrentie behoort hij geregeld tot de wedstrijdselectie van Jol. ,,Als ik bij de selectie zit, voldoende minuten maak en beter wordt is mijn seizoen meer dan geslaagd’’, verhult de jongeling zijn ambities niet. ,,En als ik niet bij het eerste speel, speel ik bij Jong Ajax. Dat is wel goed. Ik moet niet op de bank zitten, want dat is tijdverspilling. Het is belangrijk voor een jonge jongen om elke wedstrijd te spelen.’’
Zeegelaar weet daarnaast precies wat hem te doen staat. ,,Ik moet meer mijn man opzoeken en meer acties maken. Dat hoort bij een linksbuiten. Ook moet ik meer scoren. Ik heb vorig seizoen een keer of zeven gescoord. Dat hadden er meer kunnen zijn als ik wat gieriger was geweest, maar ik geef liever ballen af. Een actie en een goede voorzet geven mij de meeste voldoening.’’
Of Zeegelaar zondag tegen VVV-Venlo daartoe de mogelijkheid krijgt, is afwachten. De linkspoot beseft in elk geval dat dergelijke wedstrijden niet eenvoudig zijn. ,,Uitwedstrijden bij de kleinere clubs zijn echt lastige duels. Dat zag je ook tegen Heracles toen we pas in de slotfase scoorden. VVV heeft ook een goed team. Ik ken natuurlijk vooral Honda en Schaken’’, doelt hij op de Japanse sterspeler Keisuke Honda en zijn stadgenoot Ruben Schaken. ,,Toch moeten we niet afwachten en er vol tegenaan. Gewoon snel scoren en elke kans afmaken. Met dit team mogen we niet in de problemen komen. We hebben heel veel kwaliteit.’’
Over de speelwijze in Venlo heeft Zeegelaar al nagedacht. ,,Ik denk wel dat we met flankspelers moeten spelen’’, is zijn wens ook een beetje de vader van de gedachte. Ook over de toegenomen concurrentie in de spelersgroep heeft de linkspoot een mening. ,,Ik ben gewend altijd concurrentie te hebben. Dat is niet erg en houd je scherp.’’
Ajax.nl
Dit jaar kan Zeegelaar heel veel leren bij zowel Ajax als bij Jong Ajax. Als die volgend jaar aan hikt tegen een selectie en bij Jong Ajax dan zou ik hem verhuren aan een ploeg waar die elke week op het hoogste niveau speelt. Verder staat er aankomende week een mooie uitdaging tegen AZ te wachten.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 20 sep 2009 17:29
|
|
Gewoon z'n minuten pakken. Een paar basisplaatsen misschien en vooral veel invallen. Hopelijk zit hij weer blij de selectie, de laatste paar wedstrijden zat hij daar niet bij. Jammer. Die jongen komt er wel!
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Vr 16 okt 2009 17:09
|
|
Zeegelaar zit weer bij de selectie! Vraag me alleen af waarom hij er ineenkeer wel weer bij zit. Zat er een tijd niet bij en nu wel opeens.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Vr 16 okt 2009 17:34
|
|
Misschien heeft het mede iets te maken met wat je in Gabri's topic zei. Willem II thuis is, of kan ook een ideale wedstrijd zijn om een jonge speler minuten te laten maken..
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Vr 16 okt 2009 17:36
|
|
Dat klopt, er kan idd weinig fout gaan. Tegen Sparta speelde hij ook en tegen RKC ook dacht ik.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Wo 3 feb 2010 12:04
|
|
Is er iemand die hem nog regelmatig ziet spelen? Het lijkt er namelijk niet op dat hij in staat is om echt door te breken tot het eerste, dit terwijl hij op zijn positie weinig concurrentie hoeft te verwachten van betere spelers.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 3 feb 2010 12:15
|
|
Citaat: Is er iemand die hem nog regelmatig ziet spelen? Het lijkt er namelijk niet op dat hij in staat is om echt door te breken tot het eerste, dit terwijl hij op zijn positie weinig concurrentie hoeft te verwachten van betere spelers.
Ik verwacht toch dat zijn kansen aanzienlijk toenemen nu Mickey voorlopig niet bij de selectie lijkt te zitten.
|
TwanAFCA
Forum berichten: 27
|
Geplaatst: Wo 3 feb 2010 14:48
|
|
Op zijn positie is niet echt veel concurrentie. Hoop toch dat hij een keer bij de selectie kan komen en dat hij dan zijn kans pakt. Aangezien er weinig geld is zou het mooi meegenomen zijn mocht er iemand uit eigen jeugd doorbreken op een wat zwakker bezette positie.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 3 feb 2010 17:58
|
|
Citaat: Is er iemand die hem nog regelmatig ziet spelen? Het lijkt er namelijk niet op dat hij in staat is om echt door te breken tot het eerste, dit terwijl hij op zijn positie weinig concurrentie hoeft te verwachten van betere spelers.
Bij Jong Ajax zie je de afgelopen weken duidelijk dat hij een betere voorzet heeft dan welke andere Ajax1 buitenspeler dan ook. Verder is hij sterker, sneller en heeft hij een betere actie dan Rommedahl, Kennedy, Emanuelson en Sulejmani. Ik begrijp eigenlijk niet waarom hij niet in de basis van Ajax staan, en dus al helemaal niet waarom hij niet bij de selectie zit. Zeegelaar viel twee keer in onder Jol, twee keer verving hij Emanuelson, twee keer speelde hij veel beter dan Emanuelson en twee keer speelde het hele elftal beter toen hij erin kwam.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Wo 3 feb 2010 19:22
|
|
Ik vind het ook raar/jammer dat hij niet eens meer bij de selectie zit. Zijn laatste wedstrijd was volgens mij Sparta thuis ergens in Augustus.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 16:48
|
|
Citaat: AJAX De carrière van Marvin Zeegelaar zit in een dal. De rappe 19-jarige vleugelaanvaller van Ajax zit momenteel op de bank bij het tweede.
Vorig seizoen maakte Zeegelaar zijn debuut in het eerste elftal onder leiding van Van Basten, maar in het team van Jol is geen plaats voor de Amsterdammer. In het beloftenteam moet Zeegelaar zich bewijzen, maar sinds een aantal weken komt hij ook daar niet aan spelen toe.
Vlatko Lazic krijgt de voorkeur op de linkerflank. "Lazic werkt harder op de training. Als Zeegelaar beter zijn best zou doen op de training dan zou hij spelen", aldus coach Pieter Huistra.
Bron: RTVNH
Op deze manier zie ik hem nooit het eerste halen.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 18:35
|
|
Op zich is kan ik hier nog inkomen. Zeegelaar heeft het afgelopen jaar een fantastisch jaar meegemaakt. Hij speelde goed bij de A1, debuut bij Ajax 1, deed mee in de voorbereiding bij Ajax. Dan is een terugslag gewoon iets heel normaal en is het aan Zeegelaar om daaruit te komen. Misschien is een verhuuroptie wel het beste voor hem aan club die moet vechten voor de punten.
|
De Dominee
Forum berichten: 283
|
Geplaatst: Za 13 maa 2010 12:16
|
|
Naar ik begrijp speelt Zeegelaar nog steeds niet (goed). Er wordt gesproken over een mentaal probleem.
Iemand die daar wat meer over kan zeggen? Aanhaken bij het eerste volgend seizoen is wat te vroeg denk ik?
Wat mij betreft verhuren we hem aan een Eredivisieclub (mits interesse), evenals Castillion.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Za 13 maa 2010 17:57
|
|
Ik denk dat zowel Zeegelaar als Castillion verhuurd gaan worden aan Omniworld. Deze jonge spelers moeten wedstrijden spelen om in een vast ritme te komen, dat kan bij Omniworld. Jong Ajax zal volgend jaar ook nog met te veel spelers zitten waardoor hun speelkansen bij Jong Ajax beperkt zullen blijven.
|