Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 14:22
|
|
Ik.....wil.....niet....stu.....DEREEEEEEEEN! :666:
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 14:32
|
|
Je kunt gewoon stoppen, hoor. Een vriend van me is nu ook al gestopt met z'n studie Chinees.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 14:32
|
|
Tsja, maar wat moet ik dan gaan doen?
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 14:33
|
|
Iets leuks.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 14:35
|
|
Tsja, ik moet wel iets hebben dat aanhaakt op m'n master journalistiek. En om nou te zeggen dat ik verwacht dat ik Nederlands of Engels leuker ga vinden...nee.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 15:54
|
|
Waren die drie de enige opties?
|
SylvievdVaart
Forum berichten: 764
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 15:55
|
|
En waarom niet HBO journalistiek?
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 15:57
|
|
Dat hebben wij hem destijds afgeraden. XD
En terecht, want als je naar de uni kunt, ga je natuurlijk niet naar school.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 16:03
|
|
Citaat: Waren die drie de enige opties?
Volgens mij wel. Maar goed, volgend jaar kan ik wat selectiever zijn. Dan hoef ik al die kutvakken niet te kiezen. En ik hoor van veel mensen dat ze het eerste jaar van hun studie niets vonden.
|
SylvievdVaart
Forum berichten: 764
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 16:04
|
|
Ben ik het niet mee eens. Je kunt dan wel naar de uni, maar als je geschiedenis, engels en/of nederlands 3 jaar lang niet kunt volhouden om die master te bereiken, schiet het nog niet op. Waarom niet al vanaf het begin met journalistiek bezig zijn en die HBO opleiding doen? Als je die op zak hebt, kun je gelijk de Master journalistiek op de uni doen, mocht je dat nog willen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 16:09
|
|
Citaat: Ben ik het niet mee eens. Je kunt dan wel naar de uni, maar als je geschiedenis, engels en/of nederlands 3 jaar lang niet kunt volhouden om die master te bereiken, schiet het nog niet op. Waarom niet al vanaf het begin met journalistiek bezig zijn en die HBO opleiding doen? Als je die op zak hebt, kun je gelijk de Master journalistiek op de uni doen, mocht je dat nog willen.
Ik denk dat, als je die drie jaar niet kunt volmaken, het probleem eerder is dat die uni niets voor jou is.
Daarnaast kan ik me werkelijk waar gewoon niet voorstellen dat je ervoor kiest een cursusje te gaan doen in plaats van colleges te gaan volgen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 16:09
|
|
Volgens mij wel. Maar goed, volgend jaar kan ik wat selectiever zijn. Dan hoef ik al die kutvakken niet te kiezen. En ik hoor van veel mensen dat ze het eerste jaar van hun studie niets vonden.
Wat vind je er nu niet leuk aan?
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 16:12
|
|
Citaat:
Ik weet niet waarover jij het hebt, 343, maar ik heb op mijn borst meer haar dan jij op je hoofd
Citaat: 343 : Je bedoelt dat ik meer haar op mijn borst heb dan jij op jouw hoofd?
Beiden kunnen waar zijn, maar Luuk, onderschat de harigheid van 343 niet hoor.....
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 16:16
|
|
Ah, Krul wil terug naar een gesprek dat ergens over gaat.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 16:19
|
|
Citaat: Ik denk dat, als je die drie jaar niet kunt volmaken, het probleem eerder is dat die uni niets voor jou is.
Daarnaast kan ik me werkelijk waar gewoon niet voorstellen dat je ervoor kiest een cursusje te gaan doen in plaats van colleges te gaan volgen.
No offense hoor, maar dit komt een beetje raar over uit het toetsenbord van iemand die zelf geen HBO-opleiding heeft gedaan. Ik zou niet weten hoe het is, maar zie het zeker niet als iets minderwaardigs.
Wat vind je er nu niet leuk aan?
Eigenlijk vind ik alleen de Oudheid wel interessant. Daarnaast vooral veel vakken die me niet echt interesseren. De hoorcolleges zijn regelmatig om van in slaap te vallen en de werkcolleges zijn vaak erg schools.
|
Anonymous
Forum berichten: 4060
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 16:21
|
|
quote : Ik wil zinnenprikkelende antwoorden zien, Curly!!
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 16:25
|
|
Citaat: No offense hoor, maar dit komt een beetje raar over uit het toetsenbord van iemand die zelf geen HBO-opleiding heeft gedaan. Ik zou niet weten hoe het is, maar zie het zeker niet als iets minderwaardigs.
Daarom zeg ik ook dat ik het me niet kan voorstellen, hè? En ach, minderwaardig is een subjectief begrip. Het is maar net waar je waarde aan hecht. Ik word liever wat breder gevormd gedurende een wat langere periode dan dat ik me puur op één iets stort. Als dat voor iemand anders is, dan is de uni gewoon een verkeerde keuze.
Citaat: Eigenlijk vind ik alleen de Oudheid wel interessant. Daarnaast vooral veel vakken die me niet echt interesseren. De hoorcolleges zijn regelmatig om van in slaap te vallen en de werkcolleges zijn vaak erg schools.
Tja, je wist natuurlijk van tevoren wel dat niet alles over de oudheid zou gaan.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 16:26
|
|
Citaat: quote : Ik wil zinnenprikkelende antwoorden zien, Curly!!
Wat een fenomenale zin. Wie is die grootheid?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 16:29
|
|
Nou ja, je noemde het een cursusje, terwijl het een prima opleiding kan zijn.
En dat wist ik inderdaad. Ik wist alleen niet hoe het er verder op de universiteit aan toe zou gaan. Daarnaast is studeren sowieso niet echt iets voor mij. Zelfontplooiing en -ontwikkeling wel, maar ik vind dat er heel veel waarde wordt gehecht aan cijfers en huiswerk maken ed. Maar goed, ook op de HBO zal je eraan moeten geloven. Ik geloof dat ze daar zelfs nog veel meer werk moeten inleveren.
|
Kaboem!
Forum berichten: 1743
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 16:31
|
|
Citaat: quote : Ik wil zinnenprikkelende antwoorden zien, Curly!!
Wat een fenomenale zin. Wie is die grootheid?
B)
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 16:37
|
|
Citaat: B)
U kent dit lichtpunt?
Citaat: En dat wist ik inderdaad. Ik wist alleen niet hoe het er verder op de universiteit aan toe zou gaan. Daarnaast is studeren sowieso niet echt iets voor mij. Zelfontplooiing en -ontwikkeling wel, maar ik vind dat er heel veel waarde wordt gehecht aan cijfers en huiswerk maken ed. Maar goed, ook op de HBO zal je eraan moeten geloven. Ik geloof dat ze daar zelfs nog veel meer werk moeten inleveren.
Natuurlijk wordt er waarde gehecht aan cijfers, want je moet uiteindelijk toch kunnen aantonen dat je iets in de vingers hebt. Huiswerk hoef je niet te doen, want het is jouw keuze hoe je je tijd besteedt. Je hoeft je niet eens op de uni te laten zien! Behalve voor je tentamens natuurlijk, maar da's logisch.
|
Kaboem!
Forum berichten: 1743
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 16:40
|
|
Citaat: B)
U kent dit lichtpunt?
Was één van mijn uitschieters.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 16:42
|
|
Citaat: En dat wist ik inderdaad. Ik wist alleen niet hoe het er verder op de universiteit aan toe zou gaan. Daarnaast is studeren sowieso niet echt iets voor mij. Zelfontplooiing en -ontwikkeling wel, maar ik vind dat er heel veel waarde wordt gehecht aan cijfers en huiswerk maken ed. Maar goed, ook op de HBO zal je eraan moeten geloven. Ik geloof dat ze daar zelfs nog veel meer werk moeten inleveren.
Natuurlijk wordt er waarde gehecht aan cijfers, want je moet uiteindelijk toch kunnen aantonen dat je iets in de vingers hebt. Huiswerk hoef je niet te doen, want het is jouw keuze hoe je je tijd besteedt. Je hoeft je niet eens op de uni te laten zien! Behalve voor je tentamens natuurlijk, maar da's logisch.
Nou, dat is bij mij toch wezenlijk anders. Ik mag slechts twee keer per werkgroep afwezig zijn en moet regelmatig dingen inleveren.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 16:52
|
|
Citaat: Was één van mijn uitschieters.
Koning!
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 19 nov 2007 16:53
|
|
Citaat: Nou, dat is bij mij toch wezenlijk anders. Ik mag slechts twee keer per werkgroep afwezig zijn en moet regelmatig dingen inleveren.
Je kunt ook extensief gaan doen.
|