| | |
Forum
Onderwerp: De Jaarcijfers van AFC Ajax NV
Maker: Eto'oBekeken: 10330 Status: InactiefBerichten: 95
|
Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 09:40
|
|
Citaat: Ajax verwacht netto verlies van 21 miljoen
Bron: Ajax.nl
AFC Ajax NV maakt bekend dat de club het boekjaar 2009-2010 heeft afgesloten met een verlies. Het betreft het voorlopige jaarresultaat na aftrek van belastingen, dat naar verwachting uitkomt op 21 miljoen euro. Het boekjaar liep van 1 juli 2009 tot en met 30 juni 2010. De definitieve jaarcijfers worden in oktober 2010 door Ajax gepubliceerd.
De KNVB heeft aan Ajax laten weten dat de club niet in categorie 3, maar in categorie 2 wordt ingedeeld. Het verschil tussen de begroting en het gerealiseerde verlies heeft er mede toe bijgedragen dat Ajax komend seizoen niet in de hoogste categorie is geplaatst.
Ajax heeft, in tegenstelling tot de verwachting, geen gebruik hoeven maken van de kredietfaciliteit bij de bank.
Financieel directeur Jeroen Slop: ,,Het verlies is groot en we zijn ons bewust van de moeilijke situatie waarin we verkeren. Door kostenbeheersing en inkomstenverhoging zijn we voor wat betreft het operationele resultaat de goede weg ingeslagen. Maar het afgelopen seizoen waren er, in tegenstelling tot voorgaande jaren, geen grote transferinkomsten. We hebben in de transferperiodes van afgelopen zomer en winter duidelijk aangegeven de selectie kwalitatief op peil te willen houden, hetgeen gelukt is. Ook deze zomer is dat ons doel. Hoe sterker de selectie, hoe groter de kans op sportief succes. En succes gaat samen met een groei van de inkomsten, zeker wanneer we ons kwalificeren voor de poulefase van de UEFA Champions League.”
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 10:02
|
|
Goeiendag wat een wanbeleid.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 11:11
|
|
Citaat: Goeiendag wat een wanbeleid.
Mja, dit was wel te verwachten toch? Daarom is het nog wel wanbeleid maar toch
Hopelijk kunnen we nog een aantal overbodige spelers van de hand doen, zodat we nog eens 5 miljoen extra kunnen besparen ten opzichte van de jongens die nu al weg zijn (Pantelic, Luque, Gabri, Ogararu) en we halen Champions League dan maken we geen verlies. Maar na volgend jaar moet het beleid wel heel anders verlopen. Dan lopen er gelukkig ook heel veel contracten af en kun je eindelijk een beleid gaan neerzetten.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 11:53
|
|
Gelukkig heeft Ajax zich hiermee nog niet in de schulden gestoken en zijn er nog geen strukturele problemen. Toch begrijp ik niet waarom ze de transfer van Oleguer nu hebben geblokkeerd want er moet flink bespaart worden op de loonlijst. Gelukkig lopen er veel contracten af na dit komende seizoen en zal Ajax verlost zijn van spelers als Atouba, Wielaert, Sno, Oleguer en Kennedy en nu al heeft Ajax kunnen bezuinigen door het vertrek van onder andere Ogararu, Luque en Gabri. Laat Rommedahl ook maar lekker vertrekken dan bespaar je toch nog een paar ton.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 12:16
|
|
Daar krijgt Jol de rekening gepresenteerd. Maar het wrange is dat het einde nog steeds niet in zicht is. Dat hij Oleguer en consorten vorig seizoen niet liet gaan was al onverkropbaar, maar dat hij het nog steeds niet van zins is, is van de gekke. Maar moeten we dan, RogerGarcia, niet één maar zelfs twee tussenjaren ondergaan? Ik zal je maar alvast zeggen, zolang Jol hier met de scepter zwaait zullen het enkel overgangsjaren blijven. Het is, kijken welke spelers ik tot mijn beschikking heb en waar kan kopen, kopen en nog eens kopen. Dus niet, de huisstijl toepassend en jeugdspelers inpassend, maar gaan voor kortetermijnsucces. De weg naar boven is dus nog steeds niet ingezet. Zolang de eigen jeugd niet wordt benut zal het nimmer meer wat worden. Er zijn mogelijkheden zat, voor eenieder zou het mogelijk zijn dat in te zien, maar het kan tijdrovend zijn voor de leidinggevende en voor wat betreft de trainer zijn er enige capiciteiten vereist om het in goede banen te leiden. En daar zit het hem misschien ook wel in. Koop dan inderdaad maar een Japanse rechtsback tot een Hongaarse tweede spits, heb me er eigenlijk al jaren bij neergelegd. Maar het blijft jammer dat de lef en brutaliteit die een Adriaanse en Cruijff bij het eerste ten toon spreidde niet meer te bewonderen is. De mogelijkheiden zijn er, maar blijkbaar kan of durft men het niet. Je zou denken dat Jol financieel onafhankelijk is en aldus het beste voor heeft met Ajax, maar niets is minder waar. Het is duidelijk dat de prioriteiten van de Hagenees elders liggen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 12:35
|
|
Citaat: Daar krijgt Jol de rekening gepresenteerd.
Ja, de rekening van Van Basten.
Op de rest ga ik niet eens meer in...Stekelenburg, Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita, Enoh, De Jong, Emanuelson....8 spelers uit de eigen kweek en dan loop je nog te zeggen dat AJAX niet naar de eigen jeugd kijkt.
En Jol kan niemand kopen en toch blijft hij.
|
jamesgf
|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 13:46
|
|
Citaat: Ja, de rekening van Van Basten.
Rekening was ook dat een Alderweireld, Enoh en Zeegelaar debuteerden en Anita als verdedigende middenvelder, Aissati als spelverdeler, Van der Wiel als rechtsback, Vertonghen als centrale verdediger en Emanuelson als hangende linksbuiten zich ontwikkelde. Van Basten ga ik verder niet verdedigen, de man die Eriksen haalde heeft genoeg fouten gemaakt als het vervangen van Stekelenburg en heb dat toen ook zo'n beetje als eerste kenbaar gemaakt.
Citaat: Stekelenburg, Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita, Enoh, De Jong, Emanuelson....8 spelers uit de eigen kweek en dan loop je nog te zeggen dat AJAX niet naar de eigen jeugd kijkt.
En hoeveel aanvallers? Daar draait het om. Die buitenspeler met de actie, de spits die het verschil maakt, heb je gewoonweg niet. En hoeveel gedebuteerd onder Jol? Hij past ze niet in, daar het tijd en allicht aardig wat punten kost. Zo had hij Zeegelaar in kunnen passen en een Elia kunnen halen. Dan had je mij niet gehoord hoor, had je namelijk het spelletje dat Ajax zou moeten spelen gehad. Een spelletje dat als ik het goed heb ook in de jeugd wordt gespeeld? En iets dat ik onbegrijpelijk vind, er zijn heel wat wedstrijden tegen kleintjes geweest waar Ajax na rust al een onoverbrugbare voorsprong had, maar waarom vielen een Bonevacia, Van Rhijn, Zeegelaar en noem ze allemaal maar op niet in en een Oleguer, Kennedy, Ogararu ect. wel? Buiten een weekje meetrainen heb ik van die jeugdspelers niets gezien hoor.
Citaat: En Jol kan niemand kopen en toch blijft hij.
Wees blij, van namen als Kezman, Alves, Pantelic, Rudolf en weet ik wie word ik niet vrolijk.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 13:58
|
|
Citaat: Rekening was ook dat een Alderweireld, Enoh en Zeegelaar debuteerden en Anita als verdedigende middenvelder, Aissati als spelverdeler, Van der Wiel als rechtsback, Vertonghen als centrale verdediger en Emanuelson als hangende linksbuiten zich ontwikkelde. Van Basten ga ik verder niet verdedigen, de man die Eriksen haalde heeft genoeg fouten gemaakt als het vervangen van Stekelenburg en heb dat toen ook zo'n beetje als eerste kenbaar gemaakt.
Zeegelaar is een prulvoetballer. Jij vond Bobson ook goed zeker?
Van Basten zette maar wat neer...De man die Eriksen haalde...En Cvitanich. En Sulejmani. En Aissati (die ook al faalde onder Van Basten). En Oleguer. En Sno. EN WIELAERT!
30 miljoen euro. Verlies. De schuld van Van Basten.
Of, ja...de schuld van Jol, want hij heeft deze klassespelers niet aan het voetballen gekregen.
Citaat: Ja, de rekening van Van Basten.
Rekening was ook dat een Alderweireld, Enoh en Zeegelaar debuteerden en Anita als verdedigende middenvelder, Aissati als spelverdeler, Van der Wiel als rechtsback, Vertonghen als centrale verdediger en Emanuelson als hangende linksbuiten zich ontwikkelde. Van Basten ga ik verder niet verdedigen, de man die Eriksen haalde heeft genoeg fouten gemaakt als het vervangen van Stekelenburg en heb dat toen ook zo'n beetje als eerste kenbaar gemaakt.
Citaat: Stekelenburg, Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita, Enoh, De Jong, Emanuelson....8 spelers uit de eigen kweek en dan loop je nog te zeggen dat AJAX niet naar de eigen jeugd kijkt.
En hoeveel aanvallers? Daar draait het om. Die buitenspeler met de actie, de spits die het verschil maakt, heb je gewoonweg niet. En hoeveel gedebuteerd onder Jol? Hij past ze niet in, daar het tijd en allicht aardig wat punten kost. Zo had hij Zeegelaar in kunnen passen en een Elia kunnen halen. Dan had je mij niet gehoord hoor, had je namelijk het spelletje dat Ajax zou moeten spelen gehad. Een spelletje dat als ik het goed heb ook in de jeugd wordt gespeeld? En iets dat ik onbegrijpelijk vind, er zijn heel wat wedstrijden tegen kleintjes geweest waar Ajax na rust al een onoverbrugbare voorsprong had, maar waarom vielen een Bonevacia, Van Rhijn, Zeegelaar en noem ze allemaal maar op niet in en een Oleguer, Kennedy, Ogararu ect. wel? Buiten een weekje meetrainen heb ik van die jeugdspelers niets gezien hoor.
Citaat: En Jol kan niemand kopen en toch blijft hij.
Wees blij, van namen als Kezman, Alves, Pantelic, Rudolf en weet ik wie word ik niet vrolijk.
Simpel...omdat die jeugdspelertjes niet goed genoeg waren.
Jol wilde Kezman helemaal niet. Over Alves en Rudolf was dat ook zeer de vraag.
Pantelic was een succes en geen enkele speler uit de jeugd had dat kunnen evenaren.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 14:14
|
|
@ 343: Respect dat je het elke keer op kan brengen te reageren op jamesgf.
Hij laat zijn ongezouten mening elke keer weer horen en neemt verder nagenoeg niets aan van de weerwoorden die hij hier krijgt.
Zou bijna denken dat Jol en Ajax hem persoonlijk iets misdaan hebben (en dat bedoel ik helemaal niet lullig of wat dan ook).
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 14:20
|
|
James, Zeegelaar heeft zijn kans gekregen en niet gegrepen, is zijn eigen schuld. Heeft zelfs bij het tweede de kanten ervan afgelopen..
Verder klaag je over het gebrek aan doorbraken in de jeugd bij Jol. Is dit niet al aan de gang sinds het begin van dit millenium. Babel brak door 5 jaar geleden maar daarna? Het is iets structureels niet enkel van de laatste jaren (Jol, v. Basten).. In mijn ogen is er geen fatsoenlijke spits meer doorgebroken sinds Patrick Kluivert .
Het verlies van 21 miljoen euro is gewoon op conto van Van Basten en Ten Cate te schrijven.
De vele miskopen met daarbij horende salarissen. Een Luque, Wielaert, Oleguer, Gabri, Aisatti. De aankoop van Sulejamani (16 mil) etc..
Met de afschrijvingen hierop komt je gauw aan een structureel begrotingstekort..
Je begint hier wederom over Elia, maar we scoren al jaren de meeste doelpunten voor. Jol heeft dit ook opgemerkt en koos eerst voor de organisatie (aankoop de Zeeuw). Verder had hij Sulejmani daar nog rondlopen, je kunt geen 16 miljoen afschrijven na 1 jaar matig voetballen. Dus moest hij de keuze maken zoals deze uiteindelijk is geworden..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 14:35
|
|
Citaat: @ 343: Respect dat je het elke keer op kan brengen te reageren op jamesgf.
Hij laat zijn ongezouten mening elke keer weer horen en neemt verder nagenoeg niets aan van de weerwoorden die hij hier krijgt.
Zou bijna denken dat Jol en Ajax hem persoonlijk iets misdaan hebben (en dat bedoel ik helemaal niet lullig of wat dan ook).
Sommige mensen zullen zo ook over mij denken (oa over Pantelic en Van der Wiel.
|
jamesgf
|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 15:43
|
|
Citaat: Van Basten zette maar wat neer...
Ik was de eerste die daar zijn vraagtekens bij zette. Willem II uit met ik dacht Sno, Emanuelson en Lindgren? op het middenveld en Huntelaar, Sulejmani en Suarez voorin. Dus vertel mij wat.
Citaat: De man die Eriksen haalde...En Cvitanich. En Sulejmani. En Aissati (die ook al faalde onder Van Basten). En Oleguer. En Sno. EN WIELAERT!
30 miljoen euro. Verlies. De schuld van Van Basten.
Zekers, maar dat verwijt je mij nu? Ik was bij voorbaat niet positief over de komst van allen behalve Aissati. Ook de komst van Sulejmani en Suarez zag ik destijds niet zitten. Met het vertoonde spel en de behaalde kampioenschappen de laatste jaren heb ik daarin geen ongelijk.
Citaat: Of, ja...de schuld van Jol, want hij heeft deze klassespelers niet aan het voetballen gekregen.
Hij besloot niet te saneren terwijl dat wel mogelijk was, iets dat Van Basten wel deed, alleen was zijn aankoopbeleid eveneens dramatisch. Ergens heb ik toch het idee overgehouden dat de intenties toch goed waren van Van Basten. Zo kan ik mij herinneren dat Elia ergens zei dat Van Basten hem bij een voetbalgala vertelde dat hij liever hem had, maar hij er op gewezen werd de verdediging te versterken met Wielaert. En dan kan je natuurlijk niet na één van de zoveelste zaadpartijen hem als aankoopzijnde er naast te zetten. Een Cvitanich en Sulejmani in de tweede seizoenshelft eveneens niet. Het aankoopbeleid heeft hem echt de das omgedraaid. Maar verder doet dit er niet zoveel toe. Met het geld van de onder Van Basten verder ontwikkelde Vermaelen kon Jol de fouten van zijn voorganger goedmaken en een Elia halen, maar als je bijv de uitspraken van de Hagenees hoort, is dat al snel duidelijk. En qua verkoopbeleid wilde hij een Cvitanich, Oleguer, Kennedy behouden. Eigenlijk iedereen, omdat hij koste wat kost het kampioenschap dit jaar wilde behalen. De rekening zien we nu. Voor een uitgebreider verhaal verwijs ik je naar de topic van de hoofdtrainer voorafgaand aan vorig seizoen. Staat alles voorspeld.
Citaat: @ 343: Respect dat je het elke keer op kan brengen te reageren op jamesgf.
Leuk, niet lullig bedoeld. Heb hier weliswaar tijden niet gelezen, maar daarvoor heb ik je nauwelijks op een zinnige opmerking kunnen betrappen. Laat staan orginele. Ik constateer geen verbetering. Maarre, om toch maar het goede voorbeeld te geven en te trachten de discussie met jouw aan te wakkeren, ik zie graag aanvallend, dominant en noem het hoe je het noemen wilt-voetbal. Iets dat de normaalste zaak van de wereld was. Dat betekent met buitenspelers als een Elia en Zeegelaar. Want zeg nou zelf, je ziet toch liever tien acties van hen per wedstrijd dan drie en nu zelfs nul. En wat is er mooier dan een puike voorzet die niet te missen is voor de kopsterke man voor de goal? Dat te overzien, nadat het stadion al was opgeveerd nadat een speler als Aissati een pass precies op maat, op de juiste voet en net ervoor met de juiste snelheid had afgeleverd op de man met kalk aan de schoenen, is machtig mooi. Maar okee, een schoppende Enoh dit seizoen en de immer balverlies lijdende domme Suarez vind jij misschien leuk. Ik weet het niet, maar ieder zijn ding. Alleen hoe moet ik dan weten wat men in Den Bosch fantastisch vind en datgene wat ik graag zou zien aanstootgevend? Geef het de volgende keer aan voordat ik weer een Bossche bol naar m'n oren krijg.
Citaat: James, Zeegelaar heeft zijn kans gekregen en niet gegrepen, is zijn eigen schuld. Heeft zelfs bij het tweede de kanten ervan afgelopen..
Kom nou, een kans gekregen... Hij is juist kanseloos gebleken, dat ziet iedereen. Dat hij er vervolgens zo nu en dan de kantjes ervan heeft afgelopen, is een logisch gevolg de gebrekkige begeleiding daarbij eveneens in ogenschouw nemend.
Citaat: Verder klaag je over het gebrek aan doorbraken in de jeugd bij Jol. Is dit niet al aan de gang sinds het begin van dit millenium. Babel brak door 5 jaar geleden maar daarna? Het is iets structureels niet enkel van de laatste jaren (Jol, v. Basten).. In mijn ogen is er geen fatsoenlijke spits meer doorgebroken sinds Patrick Kluivert .
Klopt, maar als er dan onverhoopt wat doorkomt, zoals een Zeegelaar, zou het fijn zijn als daar gebruik van wordt gemaakt. Gaat ook om de intenties, geeft er een signaal mee af.
Citaat: Het verlies van 21 miljoen euro is gewoon op conto van Van Basten en Ten Cate te schrijven.
Jawel, maar elke trainer heeft te maken met de erfenis van zijn voorganger. Alsof Adriaanse niet moest saneren, of Blind, Ten Cate in mindere mate en ook Van Basten kreeg geen perfecte selectie voor zich. Enkel Koeman kreeg er eentje vol perspectief voor zich, maar Koning Co was dan ook zijn voorganger.
Citaat: De vele miskopen met daarbij horende salarissen. Een Luque, Wielaert, Oleguer, Gabri, Aissati. De aankoop van Sulejamani (16 mil) etc..
Met de afschrijvingen hierop komt je gauw aan een structureel begrotingstekort..
Maar het geinige is dus, hij wilde van velen niet af, daar hij rust in de tent en kampioen wilde worden. Daar gaat het om.
Citaat: Je begint hier wederom over Elia, maar we scoren al jaren de meeste doelpunten voor.
Sinds wanneer zorgt enkel de aanval voor de doelpunten? En wie zegt dat je met Elia in het elftal defensief zwakker bent?
Citaat: Jol heeft dit ook opgemerkt en koos eerst voor de organisatie (aankoop de Zeeuw).
Jol is inderdaad iemand van de defensieve zekerheid. Dat is opzich okee, kun je namelijk op vele manieren oplossen. Ga je het hebben over veldbezetting. Met De Zeeuw kregen we een 4-4-2, met Enoh en De Zeeuw in het midden. In aanvallend opzicht is dat opzich best, maar verdedigend in wezen niet. Het is dat de Eredivisie vorig seizoen van bedroevend niveau was en de omschakeling bij velen niet goed was, want anders had het er heel anders uit kunnen zien. Want juist dat systeem is bij bijvoorbeeld een voorzet van één van de buitenste middenvelders bijzonder kwetsbaar. Je bent dan namelijk naast de man van de voorzet, de twee spitsen en de andere buitenste middenvelder kwijt bij balverlies. Bij een 4-3-3 met buitenspelers als een Zeegelaar die de voorzet aflevert is de bezetting beter. Dus wat ik er maar mee wil zeggen, spelen met diepe buitenspelers hoeft niet te betekennen dat je gelijk defensief in de problemen zult komen. Alleen ga je het dan hebben over de wijze van spelen. Aanvallend, druk zettend op de helft van de tegenstander en dus dominant met wat ruimte in de rug? Of zoals we vorig seizoen meermaals hebben gezien? Ik kies dan dus, blijkbaar in tegenstelling tot velen, voor het eerste. Daarbij eveneens kijkend wat zo'n speelwijze je voor de toekomst kan brengen.
Citaat: Verder had hij Sulejmani daar nog rondlopen, je kunt geen 16 miljoen afschrijven na 1 jaar matig voetballen. Dus moest hij de keuze maken zoals deze uiteindelijk is geworden..
Oh okee. Sulejmani is, doordat Elia niet is gekomen, nu niet voor vele miljoenen afgeschreven. Slaat natuurlijk nergens op. Als je het hebt over geld, had je nooit De Zeeuw moeten halen en juist wel Elia. De begintwintiger is een half seizoen geblesseerd geweest en is nog voor Europese topclubs gewild. Daarmee had je in één jaar zoveel winst kunnen maken, houd je niet voor mogelijk. Had je een 23/24-jarige speler voor een veelvoud verkocht en had je vervolgens Zeegelaar zijn plek over kunnen laten nemen. Geen probleem. Maar nee, we hebben een Rommedahl, Kennedy en Pantelic die niets waard zijn en een De Zeeuw die eveneens nooit meer waard zal worden. Ajax is het plafond van De Zeeuw en ik zie hem in enige tijd ook op de bank komen. Tel uit je winst. En vergeet daarbij ook niet het verschil in voetbal dat je hebt. Dan vind ik het bijvoorbeeld bijzonder hypocriet te horen dat mensen die De Zeeuw wel wilde en een Elia niet, nu schreeuwen om diepte bij het Nederlands elftal en dus om Elia. Tja, alsof Ajax niet vleugellam is geweest vorig seizoen. Iedereen denkt er ineens verstand van te hebben...
|
sincere1983
|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 16:34
|
|
Leuk, niet lullig bedoeld. Heb hier weliswaar tijden niet gelezen, maar daarvoor heb ik je nauwelijks op een zinnige opmerking kunnen betrappen. Laat staan orginele. Ik constateer geen verbetering. Maarre, om toch maar het goede voorbeeld te geven en te trachten de discussie met jouw aan te wakkeren, ik zie graag aanvallend, dominant en noem het hoe je het noemen wilt-voetbal. Iets dat de normaalste zaak van de wereld was. Dat betekent met buitenspelers als een Elia en Zeegelaar. Want zeg nou zelf, je ziet toch liever tien acties van hen per wedstrijd dan drie en nu zelfs nul. En wat is er mooier dan een puike voorzet die niet te missen is voor de kopsterke man voor de goal? Dat te overzien, nadat het stadion al was opgeveerd nadat een speler als Aissati een pass precies op maat, op de juiste voet en net ervoor met de juiste snelheid had afgeleverd op de man met kalk aan de schoenen, is machtig mooi. Maar okee, een schoppende Enoh dit seizoen en de immer balverlies lijdende domme Suarez vind jij misschien leuk. Ik weet het niet, maar ieder zijn ding. Alleen hoe moet ik dan weten wat men in Den Bosch fantastisch vind en datgene wat ik graag zou zien aanstootgevend? Geef het de volgende keer aan voordat ik weer een Bossche bol naar m'n oren krijg...
Laat ik beginnen met zeggen dat ik respect heb voor je enorme lappen tekst elke keer en je mening qua speelwijze deel.
Ik ben ook een voorstander van mooi aanvallend spel met vleugelspelers (overigens vind ik Enoh ook een geweldige speler, maar dat terzijde) en ook ik vond dat Suarez (vooral 2e deel van het seizoen) te vaak balverlies leed (maar kan dat door de vingers zien door zijn belang voor Ajax wat betreft goals, assists en dreiging).
Maar je brandt Jol te vaak onrechtmatig af. Dat er voor het jaar Jol een lange tijd wanbeleid is gevoerd zijn we het allemaal mee eens.
Voorbeeld wat je zelf aanhaalt is het aantrekken van Elia van de centen die voor Vermaelen gekregen zijn.
- Elia moest minimaal 8 miljoen kosten. 8 miljoen die dan dus nu ook extra verlies waren geweest (dus 29 miljoen dit jaar)
- Met de aankoop van Elia had je Sulejmani (en dus 16 miljoen) definitief afgeschreven en wellicht heeft Jol, toen hij hier pas een paar maandjes zat, gehoopt dat hij Sulejmani aan het voetballen kreeg (en wat niet is gelukt, om wat voor reden dan ook, redenen die meer bij Sulejmani liggen verwacht ik).
- Welke kopsterke man had je willen bedienen met Elia (en Zeegelaar)? Die was er ook niet voor de spits. En dat de Jong zich dusdanig zou staande houden op het middenveld had denk ik ook niemand aan zien komen. Bedoel dus, met de komst van Elia had er nog steeds een spits moeten komen.
- Er was méér behoefte aan een centrumspits dan aan een flankspeler (zie punt 2), daarmeezeggende, kon ik de keus voor Pantelic goed begrijpen en Pantelic heeft niet teleurgesteld.
Daarnaast heeft Jol het team aantoonbaar sterker gemaakt en daarbij jeugdspelers hun definitieve doorbraak gegunt (vooral verdedigers).
Dan Zeegelaar, een speler die zelf ook al heeft aangegeven dat hij het begrijpt dat hij nog geen kans heeft gehad. Ik heb ergens gelezen dat hij zelf zei dat hij Mentaal en tactisch sterker moest worden (dus zelf gezegd). Dat Zeegelaar een talentvolle buitenspeler is kan ik ook zien. Als hij dat nu ook nog weet te combineren met het mentaal en tactisch sterker worden (daar beschouw ik de wil om te winnen ook onder) dan heb je inderdaad een ruw diamantje in huis. Ik verwacht ook dat als Zeegelaar het in zijn hoofd goed krijgt hij ook zeker zijn kans zal krijgen. Zo niet, dan zal ik daar ook van balen (idem met Josefzoon, maar die is nog wat jonger).
De komst van de Zeeuw vond ik beter begrijpelijk. 1 van de tekortkomingen van het Ajax van 2 seizoenen geleden (en dat waren er nogal wat) was dat het middenveld te zwak was en daar een verbindingsspeler nodig was (Eriksen was/is daar nog niet klaar voor en is een ander type speler).
Het niet laten vertrekken van Oleguer vind ik enerzijds vreemd (inderdaad vanwege het bezuinigen) maar anderzijds logisch. Als Oleguer wegvalt heb je helemaal géén centrale verdediger meer achter de hand of je gaat iemand als Boilesen voor de leeuwen gooien, ik weet niet of dat nou zo'n succes is (al heb ik die ook nooit zien spelen).
Ik doelde met mijn opmerking richting 343 dat je hier nogal eens een lap tekst post (laatste tijd jammer genoeg niet meer, ben het niet eens met je mening maar vind je mening wel even interessant als elk ander en lees hem dus ook). Wat me opvalt als ik je posts lees is dat het nagenoeg altijd dezelfde insteek heeft:
- Zeegelaar had een kans moeten krijgen
- Jol doet véél verkeerd
- Wanbeleid word tot op heden nog steeds gevoerd.
Alledrie de punten vind ik dus niet (punt 1 wel, maar daar zit wat meer achter zoals boven uitgelegd).
Ik kan me voorstellen dat Jol ook in een spagaat zit. Hij wilt een goede brede selectie maar wilt niet afhankelijk zijn van jeugdspelers die er in principe (sommige verbazen plotseling) niet voor klaar waren/zijn. Mede daarom zijn er wellicht wat keuzes gemaakt om sommige spelers (die normaliter niet goed genoeg zijn) erbij te houden.
ps: Bossche Bollen moet je niet mee gooien, daar zijn ze te lekker voor.
|
Timajax
Forum berichten: 7
|
Geplaatst: Do 1 jul 2010 16:59
|
|
Echt raar dat ze Oleguer niet verkochten
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 13 okt 2010 09:23
|
|
De jaarcijfers komen eraan en.....actie!!
Citaat: Supporters in actie tegen wanbeleid Ajax
Bron: AT5
De Ajax Supporters Delegatie (ASD), een vertegenwoordiging van alle fanatieke groeperingen van Ajax-fans, heeft acties aangekondigd tegen het wanbeleid dat de Amsterdamse club in hun ogen de laatste 15 jaar heeft gevoerd.
Dit meldt de ASD op de website van de AFCA Supportersclub. De ASD grijpt de aan het einde van deze week door de Ajax NV te presenteren verliezen over afgelopen boekjaar aan voor de acties.
Naast het financiële wanbeleid van de club, is de supportersdelegatie op zijn zachtst gezegd ook niet te spreken over de sportieve prestaties van de afgelopen jaren en ziet ze de toekomst dan ook somber in: "we hebben immers in geen 6 jaar een titel gewonnen laat staan aansprekende resultaten in Europa geboekt, de Ajax-jeugd holt in kwaliteit achteruit, met geen enkel zicht op verbetering op termijn, en dan kun je alleen maar tot de conclusie komen dat het met onze ooit roemruchte trots heel erg slecht gaat. Om kort te gaan, Ajax is op sterven na dood en bevindt zich in ieder geval al veel te lang op een dood spoor."
De supporters laten weten niet te zullen rusten " eer Ajax de beurs verlaat, bestuurlijk schoon schip heeft gemaakt en uiteindelijk weer als gewone AFC Ajax de toekomst tegemoet treed, geleid door kundige mensen met visie en een Ajax-hart."
Waar de acties precies uit zullen bestaan, meldt de ASD niet.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Wo 13 okt 2010 09:52
|
|
Wordt dat niet eens tijd ook..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 13 okt 2010 09:54
|
|
Wat?
|
Riejuh
|
Geplaatst: Wo 13 okt 2010 10:02
|
|
Actie tegen dat wanbeleid? Lees net even op de originele bron het stukje en daar staat meer op Toby. Zoals dat de betalingen van de transfersommen van een aantal spelers nog steeds niet geheel binnen is: (Huntelaar/Sneijder).. Het valt niet het huidige bestuur aan te rekenen maar er moet wel een waarschuwing zijn dat dit nooit meer mag.
Zo kostte Luque b.v. 14 miljoen aan salaris, wat heeft hij betekend geen ene pepernoot.
Verder zijn we wel langzaam aan het opkrabbelen uit een diep dal (bijna zo diep als de marianentrog). Salariskosten nemen af maar nog niet voldoende.
Van de beurs moeten we zo snel mogelijk af is mijn mening. Dit jaar zullen de jaarcijfers nog een erg zure appel zijn maar volgend jaar zal het toch veel beter moeten..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 13 okt 2010 10:22
|
|
Ik zou niet weten wat 'het bestuur' nog meer zou kunnen doen.
Van de beurs afgaan is natuurlijk helemaal een utopie. Hoest jij even tussen de 50 en 100 miljoen euro op?
En wat zijn de nadelen van de beurs?
|
Snoey
Forum berichten: 45
|
Geplaatst: Wo 13 okt 2010 10:58
|
|
Er moet altijd een zondebok zijn. In dit geval is de beurs maar uitgekozen als zondebok.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 13 okt 2010 13:26
|
|
Citaat: Actie tegen dat wanbeleid? Lees net even op de originele bron het stukje en daar staat meer op Toby. Zoals dat de betalingen van de transfersommen van een aantal spelers nog steeds niet geheel binnen is: (Huntelaar/Sneijder).. Het valt niet het huidige bestuur aan te rekenen maar er moet wel een waarschuwing zijn dat dit nooit meer mag.
Zo kostte Luque b.v. 14 miljoen aan salaris, wat heeft hij betekend geen ene pepernoot.
Verder zijn we wel langzaam aan het opkrabbelen uit een diep dal (bijna zo diep als de marianentrog). Salariskosten nemen af maar nog niet voldoende.
Van de beurs moeten we zo snel mogelijk af is mijn mening. Dit jaar zullen de jaarcijfers nog een erg zure appel zijn maar volgend jaar zal het toch veel beter moeten..
De dingen die jij opnoemt zijn echt allemaal fouten van het vorige bestuur. Bovendien dat geld van Huntelaar en Sneijder moeten ze dan binnenkort maar een keer op gaan halen, zoals ook PSV het geld van Robert op haalt, dat komt echt nog wel boven tafel, met de huidige UEFA. Contracten kun je verder helemaal niet direct aanpassen, dat kan alleen op het moment dat iemand een nieuw contract ondertekend. Ik weet niet wie hier allemaal protesteren, maar als het dan dezelfde mensen zijn als degenen die roepen dat Urby een hoger salaris hoort te krijgen dan is voor mij het eind zoek.
Wat is de originele bron overigens?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 13 okt 2010 13:34
|
|
En welk geld krijgen ze niet binnen? Ik denk dat ze bedoelen dat AJAX de betalingen gespreid krijgt....?
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 14 okt 2010 09:14
|
|
[list">Ajax heeft donderdag de jaarcijfers per 30 juni 2010 bekend gemaakt. De Amsterdamse voetbalclub heeft over het boekjaar 2009/2010 een netto verlies van € 22,8 miljoen geleden.
Kerncijfers
• Ajax heeft over het boekjaar 2009/2010 een netto verlies van € 22,8 miljoen geleden.
• Het netto resultaat is met € 2,9 miljoen negatief beïnvloed door per saldo een lagere toevoeging aan de belastinglatentie.
• De netto omzet is met € 2,3 miljoen ofwel met 3,4% gestegen van € 67,2 miljoen naar € 69,5 miljoen.
• De totale bedrijfskosten zijn met € 2,5 miljoen gestegen van € 80,1 miljoen naar € 82,6 miljoen.
• Het operationele resultaat bedraagt € 13,1 miljoen negatief ten opzichte van
€ 12,9 miljoen negatief in 2008/2009.
• Ajax realiseerde een saldo vergoedingssommen van € 13,5 miljoen negatief.
Dit saldo bestaat uit de afschrijvingen vergoedingssommen van € 19,7 miljoen en uit het resultaat vergoedingssommen van € 6,2 miljoen.
• De directie stelt voor het negatieve resultaat van € 22,8 miljoen aan de reserves te onttrekken.
• Het eigen vermogen bedraagt € 39,2 miljoen (na verwerking resultaat) en komt op 40,9% van het balanstotaal.
Ajax heeft in het boekjaar 2009/2010 deelgenomen aan het UEFA Europa League toernooi tot de achtste finale en heeft het nationale bekertoernooi gewonnen. Op basis van de 2e plaats in de competitie heeft Ajax zich in het seizoen 2010/2011 gekwalificeerd via de voorrondes voor de groepsfase van de Champions League.
Over het boekjaar 2009/2010 stelt de directie voor geen dividend uit te keren[/list">
Ajax.nl
|
sincere1983
|
Geplaatst: Do 14 okt 2010 09:36
|
|
Ik wil niet de advocaat van de duivel zijn maar moeten ze die Slop er langzamerhand niet eens uitgooien?
Die is toch voor het grootste deel degene die verantwoordelijk is voor het financiële plaatje.
Verder natuurlijk weinig nieuws dat we zo'n verlies hebben gedraaid.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 14 okt 2010 10:11
|
|
Even vlug de cijfers doorgekeken en wat vooral opvalt is dat we dus een behoorlijke lastenpost hadden aan salarissen. Verder vallen de recettes vanuit de Europa-league ook erg tegen vond ik. Net als inkomsten uit sky-boxen(die mensen hebben geld zat), had dat ook een hoger percentage verwacht.
Ajax Cape Town heeft wel een winst van 0,8 mil weten te boeken.
Sincere, die advocaat vd duivel mag je spelen want Slop is hier inderdaad verantwoordelijk voor, al meerdere jaren. Enige hoe alles is verbloemd de afgelopen jaren is door transferinkomsten (iets wat we komend seizoen ook weer mogen verwachten; vd Wiel, Stekelenburg mogelijk ook nog Suarez, Vertonghen, Emanuelson, Cvitanich)..
|
| | | |
|
|
|