Geregistreerd: 30-07-2008 Forum berichten: 2698 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 29 aug 2010 23:04
Mooie goal. Wel weer een slap schotje, maar wel goed in de hoek geschoten. Mooi voor deze jongen, hopelijk volgen er nog meer. Geef hem wat tijd, als hij over 3 jaar ''de ster'' is, dan zegt iedereeen: ''en hij is nog maar 21 hè!''.
[list">Christian Eriksen ging daarentegen nog iets langer door dan zijn collega's. De middenvelder, die afgelopen dinsdag met Denemarken 56 minuten speelde tegen IJsland, schoot na afloop nog diverse series ballen in een reeds verlaten doel.[/list">
Ajax.nl
Goed nieuws! Lijkt er dus op dat die er wel op traint. Het richten en de schotkracht.
Geregistreerd: 08-02-2008 Forum berichten: 5481 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Londen
Geplaatst: Do 9 sep 2010 14:50
Iedereen heeft het de hele tijd over de schotkracht van Eriksen terwijl de schoten van De Jong ook helemaal niet krachtig zijn. Van alle middenvelders die Ajax heeft Eriksen by far het beste schot.
Iedereen heeft het de hele tijd over de schotkracht van Eriksen terwijl de schoten van De Jong ook helemaal niet krachtig zijn. Van alle middenvelders die Ajax heeft Eriksen by far het beste schot.
't schot van Eriksen is ook niet super hoor. Maar het is ook niet slecht. Hij moet beter richten. Wel goed om te zien dat hij er op traint overigens.
Geregistreerd: 26-08-2009 Forum berichten: 917 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Kopenhagen
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 08:50
Zijn schot is wel heel zwak hoor. Ik heb hem tegen IJsland zien spelen en was wederom allerminst opvallend. Eriksen had een grote kans, maar het schot van hem was zo zwak dat de keeper er geen enkele moeite mee had.
Geregistreerd: 19-08-2009 Forum berichten: 908 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 09:17
Vaak? Ik heb Eriksen welgeteld 1 keer de bal over het doel zien schieten. Alle andere keren gaat de bal naast of in de handen van de keeper na een rollertje.
Geregistreerd: 16-06-2009 Forum berichten: 3011 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 15:07
Hahaha, laat me niet lachen dat Eriksen, zo'n geweldig schot heeft, hij heeft by far het slechtste schot van alle Ajax spelers.
Hoevaak schiet Eriksen op doel schiet en die bal ( inderdaad ssvoogel ) met een rollertje naast gaat of in de keeper zijn handen beland... Ik heb hem zelfs nog nooit over zien schieten, die goal van hem was ook een rollertje tegen de Graafschap.
Geregistreerd: 08-02-2008 Forum berichten: 5481 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Londen
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 15:15
Sorry maar noem mij één middenvelder van Ajax met een beter schot. Eriksen heeft een behoorlijk aantal goede schoten gehad. Tegen Vitesse waren zijn schoten bijvoorbeeld goed maar iets te zwak waardoor de geweldig spelende Velthuizen ze eruit kon halen. Als Velthuizen niet zijn beste wedstrijd ooit had gespeeld of Eriksen iets harder had geschoten dan had Eriksen 3 keer gescoort die dag. Eriksen kiest er vaak voor om de bal met een stuit te schieten of laag over de grond en volgens mij denken mensen dat dit gelijk staat aan weinig kracht maar dat is onzin.
Geregistreerd: 22-01-2009 Forum berichten: 2348 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 15:55
Emanuelson, De Zeeuw, De Jong, hebben laten zien wat krachtiger te kunnen schieten dan Eriksen, al komen deze spelers natuurlijk ook nooit in het rijtje met Wesley Sneijder. Ik maak me er overigens niet druk om, dat schot zal zich nog wel gaan ontwikkelen als hij er op traint, hij plaatst zijn schoten in ieder geval wel.
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 15:58
Het schot van De Zeeuw is rampzalig en De Jong's scoort ook alleen maal met rollertjes. Emanuelson heeft soms een aardig schot maar meestal zwaaien zijn schoten enorm af.
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 16:11
Wat heb je nou aan kracht als je schot 10 meter naast vliegt? Mensen lijken zich steds meer te fixeren op kracht en fysiek terijl het best spelende voetbal team met een stel dwergen op het middenveld speelt.
Geregistreerd: 21-08-2007 Forum berichten: 9427 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 16:21
En met spelers als Villa, Messi, Iniesta en Pedro die een uitstekend schot hebben (krachtig en gericht). Je generaliseert en trekt zaken uit hun verband.
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 16:32
Ik heb het dan ook over fysiek als ik Barca aanhaal, dat lijkt me logisch. Daarbij sinds wanneer zijn Villa, Messi en Pedro middenvelders?
Ik vind dat Eriksen een prima schot heeft, er is nog aan te werken maar hij heeft een beter schot dan alle andere Ajax middenvelders. Hij is de enige die een schot redelijk kan plaatsen en zo slap zijn zijn schoten echt niet, ze lijken slap omdat ze door de manier waarop ze door lucht zweven maar ze gaan behoorlijk snel.
Geregistreerd: 16-06-2009 Forum berichten: 3011 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: Madliena, Malta.
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 16:38
Citaat:
Het schot van De Zeeuw is rampzalig en De Jong's scoort ook alleen maal met rollertjes. Emanuelson heeft soms een aardig schot maar meestal zwaaien zijn schoten enorm af.
Pardon > de Jong heeft al meerdere malen laten zien dat hij niet alleen maar met rollertjes scoort ( ik noem ff 2 voorbeelden: Feyenoord thuis: 5-1, schoot vanuit moeilijke hoek in het dak van de goal, beter als Eriksen zijn schotJES, en het bekerduel Ajax - Feyenoord ).
Citaat:
Wat heb je nou aan kracht als je schot 10 meter naast vliegt? Mensen lijken zich steds meer te fixeren op kracht en fysiek terijl het best spelende voetbal team met een stel dwergen op het middenveld speelt.
Die zijn wel vaker raak gegaan als die van Eriksen.
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 16:43
De Zeeuw heeft ook veel meer gespeeld dan Eriksen en De Jong heeft inderdaad af en toe een mooi schot uit een moeilijke hoek maar normaliter vind ik zijn schoten niet zo geweldig.
Geregistreerd: 30-07-2008 Forum berichten: 2698 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 18:24
Citaat:
Kan je na gaan hoe slecht het van andere spelers is. Lodeiro heeft ook wel een aardige trap, maar nog niet laten zien bij Ajax. Bij De Zeeuw zijn ze wel hard, maar je heb er geen flikker aan als ze het stadion uitvliegen. Enoh en schieten nooit op goal en De Jong eigenlijk ook nooit van buiten de 16.
Maar heb liever zo'n rollertje dan het stadion uit, dan weet je zeker dat hij niet zit.
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 18:31
Klopt, ik vind dat alle Ajax middenvelder hard moeten werken aan hun schot. Het schot van Enoh is bijvoorbeeld lachwekkend, de onder 16 jarige jochies die ik hier in Londen train hebben al een veel beter schot dan hem.
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 18:43
Citaat:
Klopt, ik vind dat alle Ajax middenvelder hard moeten werken aan hun schot. Het schot van Enoh is bijvoorbeeld lachwekkend, de onder 16 jarige jochies die ik hier in Londen train hebben al een veel beter schot dan hem.
Dan weet ik zeker dat ze ook harder schieten als Eriksen.
En btw, ik vind een schot van een aanvallende middenvelder belangrijker as die van een verdedigende middenvelder.
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 18:58
Citaat:
Sommige wel maar de meeste niet dus vreemd dat je dat zo zeker wist want het was dus niet waar.
Hmm, ik weet het wel zeker aangezien Enoh net zo krachtig en hard schot heeft al Eriksen, en als ze net zo hard als Enoh schieten, schieten ze ook zo hard als Eriksen!
Geplaatst: Vr 10 sep 2010 19:01
Citaat:
Hmm, ik weet het wel zeker aangezien Enoh net zo krachtig en hard schot heeft al Eriksen, en als ze net zo hard als Enoh schieten, schieten ze ook zo hard als Eriksen!
Gast in godsnaam sinds wanneer staat een hard schot gelijk aan een goed schot? Ik zeg nergens dat ze net zo hard schieten als Enoh maar dat ze beter schieten:
Citaat:
Het schot van Enoh is bijvoorbeeld lachwekkend, de onder 16 jarige jochies die ik hier in Londen train hebben al een veel beter schot dan hem.
Moeilijk he lezen?!
Daar nog eens bij dat Enoh helemaal geen krachtiger schot heeft dan Eriksen.
Het ergste aan dit filmpje is dat dit geen uitzondering is.