Terugval? Wanneer je het hebt over een terugval dan impliceer je dat hij terugvalt na het behalen van een fatsoenlijk tot goed niveau. Daar is echter geen sprake van. Eriksen heeft in het eerste van Ajax slechts een paar fatsoenlijke wedstrijden gespeeld.
Kortom, ook vandaag was het weer een slappe hap. Heeft een beetje een hautaine uitstraling ook, vind ik.
Elk talent dat gehyped wordt en een megasprong omhoog maakt, in Eriksen zijn geval van de A1 ineens in de basis bij het 1e, valt terug zodra het verwachtingspatroon ineens van mogen in moeten verandert. Eriksen was vorig jaar fantastisch in de A1 en heeft in het eerste ook enkele meer dan behoorlijke potten gespeeld. Geen topwedstrijden maar dat kon je van iemand van zijn leeftijd en fysiek bijna (tuurlijk er zijn uitzonderingen) niet verwachten. Jongen gaat naar het WK en in het nieuwe seizoen wordt er ineens veel meer verwacht terwijl hij niet alleen qua niveau op zijn tenen moest lopen maar ook fysiek. De val omlaag volgt altijd, nu hopen dat Jol hem even wat meer in de luwte weet te parkeren. Wat dat betreft is het balen dat Lodeiro er ook niet bij is.
Eens. Zoals ik ergens op het forum al aangaf is het belangrijk voor deze jongen om zich vooral fysiek en daardoor ook mentaal te ontwikkelen. Ik opteer voor korte invalbeurten en heel veel tijd in het krachthonk.
En even een paar klappen op zijn achterhoofd om hem wakker te schudden. Hoe hij inviel tegen PAOK in één van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen was echt te treurig voor woorden. Pure desinteresse.
Die jongen toont totaal geen beleving. Ik denk dat je hem beter uit de basis kan laten tegen PAOK, want ik zie hem niet voor de overwinning knokken. Hij is gewoon nog te licht voor Ajax 1. Te weinig body, weinig bewegend, niet balvast. Bovendien heb ik hem ook nog maar weinig goeie passes zien geven die je wel van een nummer tien verwacht.
Bah, ik word toch altijd zo chagarijnig als deze kerel op het veld komt. Hij zal vast wel talent hebben, maar ik heb het nog niet gezien in AJAX 1. Bij de jeugd speelde hij goed en scoorde hij veel, maar hij bakt er in AJAX 1 nog niks van. Laat hem gewoon even opwarmen in Jong Ajax. Ik snap er ook geen fluit van dat die kerel naar het WK ging
Chagarijnig ben ik zeker niet als hij het veld opkomt, hij heeft héél veel talent. En hij heeft, ook in Ajax 1, bewezen dat hij wel degelijk goed kan ballen. Bijvoorbeeld Vitesse thuis. En ik snap wel dat hij mee naar het WK ging. Olson inversteerde in de toekomst. Kan alleen maar positief uitpakken om één zo'n jongen mee te nemen naar het WK. Daar groeit hij enorm van. Dat is alleen maar positieve bagage.
Die jongen toont totaal geen beleving. Ik denk dat je hem beter uit de basis kan laten tegen PAOK, want ik zie hem niet voor de overwinning knokken. Hij is gewoon nog te licht voor Ajax 1. Te weinig body, weinig bewegend, niet balvast. Bovendien heb ik hem ook nog maar weinig goede passes zien geven die je wel van een nummer tien verwacht.
Het is geen type megaster. Hij is gewoon verlegen en houd helemaal niet van al die cameras enzo. Dat hadden/hebben Messi en Iniesta op die leeftijd ook. Het is geen speler die het van ''knokken'' moet hebben. Maar ben het wel eens dat we niet veel aan hem zullen hebben tegen PAOK. Maarja.. wie moet je anders inbrengen? Opstelling zal wel hetzelfde zijn als vorige week, maar dan De Zeeuw ipv de geblesseerde Enoh. En als Lindgren niet mee kan doen speelt Eriksen waarschijnlijk in de basis. Lodeiro is nog geblesseerd. Veel keus hebben we niet..
Eriksen heeft zeker wel de klasse om een goed voetballer te worden. Het beste zou voor zowel Ajax als Eriksen even bij Jong Ajax te laten spelen. Hij ziet er wat mijn betreft ook vermoeid uit. Op zich is dat niet gek met de overstap naar het eerste en daarna nog het W.K te spelen. Dat ben je nog niet gewend op die leeftijd om al zoveel belasting op je lichaam te hebben.
Eriksen doet mij heel erg denken aan het Ajax van 10 jaar geleden. Technisch goed, maar fysiek veel te zwak. Hij heeft een schot wat eigenlijk geen schot te noemen is (ook vorig seizoen al) en valt vaak om nadat hij 2 man passeert. Hij kan het simpelweg nog niet aan.
Eriksen moet lekker bij Jong Ajax een seizoen lang spelen, wat fysieke kracht opbouwen en het dan nog een keer proberen maar als het doorgaat zoals nu, eindigt hij bij AA Gent of ergens in de Franse 2e divisie.
Eriksen doet mij heel erg denken aan het Ajax van 10 jaar geleden. Technisch goed, maar fysiek veel te zwak. Hij heeft een schot wat eigenlijk geen schot te noemen is (ook vorig seizoen al) en valt vaak om nadat hij 2 man passeert. Hij kan het simpelweg nog niet aan.
Eriksen moet lekker bij Jong Ajax een seizoen lang spelen, wat fysieke kracht opbouwen en het dan nog een keer proberen maar als het doorgaat zoals nu, eindigt hij bij AA Gent of ergens in de Franse 2e divisie.
Spijker op de kop wat mij betreft.
Mist alle fysiek momenteel om ook maar een rol van betekenis te kunnen spelen op niveau. Als je naar hem kijkt valt hij al om.
Eriksen heeft nog alle tijd om zich tot een topper door te ontwikkelen en een speler met zijn talent zal ook Ajax niet vaak tegenkomen. Op dit moment word hij door Jol misbruikt en daarom is het logisch dat hij niet zijn beste voetbal laat zien. Hij hoort centraal te spelen want daar kan hij het spel verdelen en al zijn kwaliteiten optimaal benutten.
Nu Aissati is vertrokken zou ik Eriksen in de basis zetten. Lodeiro, Enoh, Eriksen is nu het middenveld dat ik met de mogelijkheden geboden door de huidge selectie wil zien.
Geregistreerd: 06-06-2009 Forum berichten: 756 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 24 aug 2010 20:29
Citaat:
Eriksen heeft nog alle tijd om zich tot een topper door te ontwikkelen en een speler met zijn talent zal ook Ajax niet vaak tegenkomen. Op dit moment word hij door Jol misbruikt en daarom is het logisch dat hij niet zijn beste voetbal laat zien. Hij hoort centraal te spelen want daar kan hij het spel verdelen en al zijn kwaliteiten optimaal benutten.
Nu Aissati is vertrokken zou ik Eriksen in de basis zetten. Lodeiro, Enoh, Eriksen is nu het middenveld dat ik met de mogelijkheden geboden door de huidge selectie wil zien.
En dan De Zeeuw en de veel scorende De Jong op de bank zetten?
Laat Eriksen eerst maar eens een tijdje invallen in competitie wedstrijden waarin we snel ruim voor komen op de positie van De Jong.
Dan kan hij laten zien wat hij centraal kan en mocht hij zich daar bewijzen, kan hij alsnog op die plek spelen.
Lodeiro moet eerst maar eens herstellen en dan eerst maar eens bij de beloften laten zien wat hij kan.
En dan De Zeeuw en de veel scorende De Jong op de bank zetten?
Ja. De Zeeuw speeld de laatste tijd erg slecht. Hij laat elke wedstrijd keer op keer zijn man lopen en zorgd dus voor geen enkele extra verdedigende zekerheid terwijl dat wel zijn taak is als werkvoetballer. De Jong komt goed tot zijn recht achter een spits als Pantelic maar speel je met El Hamdaoui in de spits dan heb je veel meer aan Lodeiro en Eriksen.
Citaat:
Lodeiro moet eerst maar eens herstellen en dan eerst maar eens bij de beloften laten zien wat hij kan.
Lodeiro heeft vorig seizoen in de belofte al laten zien wat hij kan en technisch is hij een van de betere Ajax spelers. Hij is zeker goed genoeg voor in de basis bij Ajax en is in potentieel misschien wel de beste speler van de selectie.
Geregistreerd: 06-06-2009 Forum berichten: 756 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Di 24 aug 2010 20:45
De Zeeuw heeft een WK achter de rug en is nog niet op niveau, Eriksen heb ook een WK achter de rug maar wel van kortere duur.
Ik denk dat Eriksen en Lodeiro verdedigend zeker niet hun mannetje staan, dat zijn creatieve mensen en die houden niet van verdedigen.
Wat betreft De Jong in samenwerking met Pantelic geef ik je wel gelijk, maar de vraag blijft als je daar Eriksen neer zet krijg je dan niet te veel creativiteit aangezien El Hamdaoui en Suarez met z'n tweeen al combineren tot je erbij neer valt?
De jeugd heeft de toekomst, maar laat Eriksen aub de toekomst zijn. Op dit moment is het gewoon niks. Hij speelt dan weliswaar niet op zijn positie, maar hij kan me gewoon niet bekoren. Die slappe steekballen vandaag, wat heb ik me daaraan lopen ergeren. Dat zijn de ballen die je als '10' goed moet spelen en dat ging wel 3/4 keer mis in de eerste helft, en al die keren had het een goede kans kunnen opleveren. Iedere keer een veel te slappe bal die vervolgens onderschept werd. Echt ongelooflijk. Verder komt hij natuurlijk in alle duels tekort en liet hij opnieuw blijken over een zeer zwak schot te beschikken.
Laat deze jongen aub lekker in het tweede ballen voorlopig, en geef andere jongens gewoon de kans in Ajax 1, Eriksen is daar op dit moment niet klaar voor.