Auteur
|
Bericht
|
Fregge
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 23 maa 2010 16:31
|
|
Via Chrome werkte hij niet (standaard bij VI), maar in IE werkte hij hier perfect (misschien boxjes aanzetten?)
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 23 maa 2010 16:32
|
|
M'n muziek hoor ik ook, dus daar kan het niet aan liggen.
|
Fregge
|
Geplaatst: Di 23 maa 2010 16:34
|
|
Probeer eens verschillende browsers?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 23 maa 2010 16:35
|
|
Nu doet-ie het opeens wel. Bizar.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Wo 24 maa 2010 20:44
|
|
Interview uit de Vi
Citaat:
Cristian Eriksen: 'Ik zit hier goed'
Na de 5-2 zege van Ajax op RKC Waalwijk en de puntendeling tussen PSV en FC Twente (1-1) zijn de Amsterdammers terug in de strijd om het kampioenschap. Donderdag wacht in Deventer de halve finale in het toernooi om de KNVB-beker tegen Go Ahead Eagles. Cristian Eriksen zal erbij zijn. De middenvelder is inmiddels gewend aan de vlucht die zijn carrière sinds zijn debuut in januari heeft genomen. Tussen de bedrijven door hoopt Ajax de kersverse Deens international voor lange tijd vast te leggen.
Je huidige verbintenis in Amsterdam loopt tot medio 2011. Hoe verlopen momenteel de onderhandelingen over je Contractverlenging?
'Volgens mijn gaat goed. Ik ben zelf nog niet bij de gesprekken aanwezig geweest, maar mijn zaakwaarnemer heeft afgelopen week weer met Ajax gepraat. Bij het volgende gesprek zal ik waarschijnlijk zelf ook aanwezig zijn. Ik verwacht dat het goed komt.'
Het gonst van de geruchten: Barcelona, Arsenal, Chelsea en Bayer Leverkusen zouden interesse hebben. Wat doen die berichten met je?
'Weinig. Voor mij zijn het ook niet meer dan geruchten. Mensen mogen schrijven wat ze willen, maar zelf heb ik niks van die clubs gehoord. Bovendien vind ik mezelf nu nog te jong om de stap naar dit soort clubs te maken. Ik ben pas kort bij Ajax bezig, eerst wil me me verder ontwikkelen. Veel wedstrijden spelen, een betere speler worden. Ik zit hier goed.'
Je bent van nature een centrale aanvallende middenvelder, maar nu speel je vanaf de linkerkant. Vergt dat een omschakkeling?
'Niet echt. In sommige situaties moet ik het veld breed houden, maar ik heb de vrijheid naar het centrum te trekken als de ruimte daar ligt. Dat samenspel met Siem de Jong verloopt goed. Hij sluit vaak aan bij de spitsen, waardoor ik vaak genoeg op de positie kom waar ik in de jeugd altijd speelde. Dit bevalt prima. Verdedigend krijg ik natuurlijk wat taken mee, maar verder mag ik van de trainer lekker vrijuit voetballen.'
Begin maart speelde je, anderhalve maand na je debuut bij Ajax, je eerste A-interland voor Denemarken, Sneller had het amper kunnen gaan.
'Het gaat inderdaad ontzettend snel. Mooi toch? De reacties in Denemarken waren positief na de interland tegen Oostenrijk en ikzelf hield er ook een goed gevoel aan over. Het gaat erom hoe je daar mee omgaat. Ik sta nog steeds met beide benen op de grond, dus op het mentale vlak zie ik geen probleem. En ook fysiek heb ik de omslag gemaakt, Tijdens mijn eerste trainingskamp met Ajax, drie maanden geleden in Portugal, voelde ik de zwaardere trainingsbelasting iedere avond in de benen, Daar heb ik nu geen last meer van'
Hoe schat je de titelkansen van Ajax in?
'Ik denk dat de resultaten van afgelopen weekeinde behoorlijk in ons voordeel werken. We zijn nu PSV voorbij op de ranglijst en FC Twente heeft een zwaarder programma voor de boeg dan wij. Onze belangrijkste tegenstander zijn wijzelf. Als we tegen een sterke ploeg net zo spelen als de eerste helft tegen RKC, kunnen we in de problemen komen. Maar als we de lijn van de laatste weken doortrekken, zie ik ons geen punten meer verspelen. Dan zal het van de resultaten van Twente afhangen. Ik heb goede hoop.'
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 08:38
|
|
Eriksen tot zomer 2014 Ajax-speler
Van onze Telesportredactie
Citaat: AMSTERDAM - Ajax heeft een akkoord bereikt met Christian Eriksen (1 . Het Deense talent zet vandaag of morgen zijn handtekening onder een contract tot de zomer van 2014. "Ik ben blij dat we eruit zijn", nam de speler vast een voorschot op de nieuwe verbintenis. "Ik kan hier nog veel leren, ben nog niet klaar en hoop veel voor de club te kunnen betekenen", aldus de middenvelder, die vervolgens werd bewierookt door Martin Jol.
Christian Eriksen
"Christian is het grootste talent dat ik de laatste tien jaar heb gezien", aldus de trainer van Ajax. "Hij is sinds de winterstop een vast onderdeel van de A-selectie, heeft veel in de basis gestaan en werd begeerd door grote clubs. Daarom is het goed dat we hem langer konden vastleggen." Op de vraag of Eriksen klaar is voor het WK, antwoordde Jol aanvankelijk diplomatiek. "Ik wil niet op de stoel van Morten Olsen gaan zitten en hem een bepaalde hoek in drukken." Uiteindelijk volgde alsnog een 'ja'.
Telesport.nl
|
tasdfm
Forum berichten: 350
|
Geplaatst: Za 10 apr 2010 09:02
|
|
Goede zaak!
Er staat nog niks op ajax.nl, beetje raar...
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 19:13
|
|
Heeft nog niet getekend bij Ajax, maar verwacht dat het wel goed komt. Dat zei die bij Studio Ajax.
Citaat: Heb me een beetje gestoord aan mevrouw Christina Eriksen. Wat een wijf is dat zeg. Behalve dat hakje kwam er niets goeds van die balletschoentjes van hem. Eriksen moet behoorlijk aan zijn fysiek werken. Waar die in de A-jeugd tegen zijn leeftijdgenoten zich staande kon houden is het heel wat anders bij het eerste. Speelt ook op een hele andere positie dan die gewend is. Hij is ook pas eerstejaars A-junior.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 19:17
|
|
Jol kan Eriksen wel aan een zijkant plaatsen maar dan moet hij wel meer de vrijheid krijgen om naar binnen te trekken en achter de spitsen komen te spelen. Als je hem alleen maar aan de zijkant houd komt hij niet goed tot zijn recht.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 19:28
|
|
Jemig JohnDylan, jij als nieuwsredacteur moet toch weten dat het ZIJKANT is.....
Sorry voor off-topic btw
|
Fregge
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 19:30
|
|
Ik ben niet de enige die dat opmerkt. Voortaan in dat topic Gallina
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 19:36
|
|
Citaat: Jemig JohnDylan, jij als nieuwsredacteur moet toch weten dat het ZIJKANT is.....
Sorry voor off-topic btw
Mijn Nederlands is steeds slechter aan het worden, eigenlijk schrijf ik alleen hier op dit forum in het Nederlands en verder spreek ik met iedereen behalve familie in het Engels en schrijf ik al helemaal alles in het Engels.
Ik zal er weer een beetje op letten want ik merk steeds meer dat ik domme foutjes aan het maken ben.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 19:41
|
|
En op het forum van Voetbalzone.
|
Fregge
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 19:45
|
|
Daar valt slecht Nederlands niet op, D_skilled
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 19:54
|
|
Citaat: En op het forum van Voetbalzone.
Klopt.
Citaat: Daar valt slecht Nederlands niet op, D_skilled
Klopt.
Maar ik moet er wel een beetje op gaan letten want ik wil niet dat mijn Nederlands steeds slechter wordt. Ik woon nu twee jaar in Engeland en denk en droom in het Engels maar Nederlands blijft natuurlijk mijn eerste taal.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 11 apr 2010 20:10
|
|
Dan is het je vergeven.........
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 13:10
|
|
Klopt.
Maar ik moet er wel een beetje op gaan letten want ik wil niet dat mijn Nederlands steeds slechter wordt. Ik woon nu twee jaar in Engeland en denk en droom in het Engels maar Nederlands blijft natuurlijk mijn eerste taal.
Is dat bij jou zo snel gegaan? Bizar, zeg. Die verandering vergt bij de meeste mensen volgens mij echt veel meer tijd. Je hebt dus je hele leven in Nederland gewoond maar na twee jaar Engeland denk en droom je in het Engels? Dat is hoogst opmerkelijk.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 13:24
|
|
Klopt.
Is dat bij jou zo snel gegaan? Bizar, zeg. Die verandering vergt bij de meeste mensen volgens mij echt veel meer tijd. Je hebt dus je hele leven in Nederland gewoond maar na twee jaar Engeland denk en droom je in het Engels? Dat is hoogst opmerkelijk.
Valt wel mee. Mij is ook al een aantal keer verteld dat als je verhuist naar het buitenland en die taal snel eigen maakt (makkelijk natuurlijk met Engeland) na ongeveer een jaar al Engels (in dit geval) gaat denken. Over het dromen weet ik niet.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 13:32
|
|
Ik heb er ook last van JD, na 4 jaar Spanje raak je toch het een en andere kwijt. Ik moet er bij zeggen dat talen nooit mijn sterkste punt is geweest. Maar dromen doe ik nog in het Nederlands.
On-topic: Ik vind dat hij te snel wordt gebracht. Je ziet een behoorlijk terugval bij deze jongen. Neem niet weg dat het een goed talent is. Ik zou nu ook voor Lodeiro kiezen. Al is het om zijn ervaring.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 14:44
|
|
Citaat: Is dat bij jou zo snel gegaan? Bizar, zeg. Die verandering vergt bij de meeste mensen volgens mij echt veel meer tijd. Je hebt dus je hele leven in Nederland gewoond maar na twee jaar Engeland denk en droom je in het Engels? Dat is hoogst opmerkelijk.
Twee van mijn grootouders zijn Engels talig dus ik ben half in het Engels opgegroeit, niet compleet twee talig maar wel bijna. Verder heb ik altijd veel vrienden gehad uit niet Nederlandse landen waar ik voornamelijk Engels mee sprak dus ik sprak ook in Amsterdam eigenlijk bijna net zo veel Engels als Nederlands, verder lees ik al sinds ik zeer jong was boeken in het Engels, ik lees bijna nooit boeken in het Nederlands tenzij ze van een Nederlandse schrijven zijn en ik lees heel erg veel.
Maar ja ik moet zeggen dat ik ook vind dat het wel erg snel is gegaan. Denken in een andere taal gaat sowieso wel snel als je bijna alleen die taal spreek maar dat ik droom in het Engels vind ik wel opmerkelijk.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 16:40
|
|
Citaat:
Dat gaat inderdaad zo snel. Ik heb vier jaar lang een Engelstalige studie gedaan, waarvan twee jaar in het buitenland en verkering met een buitenlandse vriendin waarmee ik ook Engels spreek. Ik betrap mijzelf er regelmatig op dat ik vragen van bijvoorbeeld mijn familie soms in het Engels begin te antwoorden of dat ik alleen nog de Engelse betekenis van een bepaald woord ken.
Het zal wel verschillen van persoon tot persoon denk ik, kijk maar naar Nederlanders die in de jaren 50 van de vorige eeuw naar bijvoorbeeld Australië emigreerden. Sommigen spreken nog vloeiend Nederlands, anderen zeer gebrekkig.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 13 apr 2010 16:49
|
|
Ik merk wel dat mijn Engels iets achteruit is gegaan sinds ik in Nederland ben komen wonen, terwijl ik in Aruba constant Engels sprak. M'n Papiamento is nog min of meer hetzelfde, omdat ik dat nog steeds spreek met m'n vriendin. Wanneer de emoties hoog oplopen zal ik in m'n denken en uitspraken eerder uitkomen bij Papiamento, denk ik.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 13:23
|
|
Hij viel gisteren weer goed in. Gaf een prachtige pass naar Demy de Zeeuw, die hem vrij had kunnen inschieten en speelde zijn passes goed af. Verder had hij weer kunnen scoren, maar blijkbaar wil hij dat niet in Ajax 1.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 14:02
|
|
Hij had inderdaad twee geweldige passes. Eentje hoog naar de linker kant van de zestien en die steekpass op De Jong. Afwerking blijft matig.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 15 apr 2010 14:08
|
|
Lijkt haast wel dat hij te makkelijk denkt over de kansen die hij krijgt. Hij schiet ze enorm nonchalant in, ook gisteren weer. Zonder kracht, terwijl er wel meer vaart achter zo'n bal mag zitten. Die pass op De Jong was inderdaad ook geweldig. Nee, daar zal het niet aan liggen. Zo'n jongen moet je tegen Heracles ook opstellen.
|