Auteur
|
Bericht
|
Ajaciedjuh
Forum berichten: 272
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 12:51
|
|
Als dit waar is (wat ik me niet kan voorstellen), moeten ze Bergkamp op staande voet ontslaan.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 14:10
|
|
Precies. En ook de toegang verbieden tot de Toekomst. En een flinke tik voor z'n muil geven.
Maar het zal wel onzin zijn.
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 14:27
|
|
Ach, Bergkamp heeft nog contact met mensen van Arsenal, dat is heel normaal. Tijdens een gesprek zal ongetwijfeld de naam van Eriksen zijn gevallen, net als de naam van Suarez, van der Wiel, Alderweireld en Vertonghen.
Bergkamp zal echt niet Arsenal achter een talent van Ajax aansturen. Arsenal zal deze speler zelf ongetwijfeld al gescout hebben.
|
Geraldo
Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 14:30
|
|
Precies, plus ze hebben vandaag een gesprek over contract verlenging dus dat komt vast allemaal wel goed..
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 18:45
|
|
Zo zal dat altijd gaan. Bergkamp zal wel hebben aangeven dat Eriksen een goede speler is in de toekomst voor Arsenal. Dat de media het interessanter maakt is hun probleem. Straks zal Cruijff ook zeggen dat een goede speler is en dan maakt de media er ook van dat Barcelona interesse in hem heeft.
Verder ben ik niet bang dat hij zijn contract zal verlengen en ga er ook vanuit dat het een contract van vijf jaar wordt. Het belangrijk dat die veel gaat spelen en de kans is groter bij Ajax dan bij een grotere club
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 18:50
|
|
Contract tot minimaal 2014/2015. Hij wil graag blijven. (VI Clubwatcher)
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 19:34
|
|
Citaat: Contract tot minimaal 2014/2015. Hij wil graag blijven. (VI Clubwatcher)
Meen je dat joh? Jubelstemming alom als dat het geval is en ze dat er doorheen krijgen!!
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 20:33
|
|
Iedereen vergelijkt Eriksen met Sneijder, Van der Vaart, Litmanen of Bergkamp omdat die bij Ajax hebben gespeelt; ook enigzins logisch. Ik vind Eriksen eigenlijk sprekend op Iniesta lijken. Fysiek zijn ze hetzelfde, alle twee middenvelders, aanvallend ingesteld, kunnen op ''10'' spelen maar ook als spelverdeler maar ook als vrije linksbuiten vullen ze ongeveer hetzelfde in. Alle twee zijn ze snel en explosief, goed schot, steekpaas en ze draaien makkelijk en kort weg.
Jullie herinderen die actie tegen Vitesse nog wel toen hij op eigen helft knap wegdraaide? Iniesta deed een paar weken geleden ook zo iets vergelijkends met ook een strakke bal naar voren (deed Eriksen dacht ik ook?). Overigens was die op Bojan Krkic en die gaf een assist op Messi.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 20:41
|
|
Leuke vergelijking @ Guy... En daar heeft hij inderdaad wel wat weg van. Al zie ik persoonlijk iets meer snelheid en techniek in Eriksen maar juist weer wat meer inzicht bij Iniesta en volgens mij staat Iniesta meer controlerend.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 20:56
|
|
Iniesta staat regelmatig linksbuiten, nu weer in de CL wedstrijd tegen Stuttgard. Als hij op het middenveld staat is hij de aanvallendste, daarachter Xavi en daarachter Busquettes dacht ik.
|
soren
Forum berichten: 35
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 21:13
|
|
Aangezien Lodeiro ook veelbelovend is, vraag ik me af of de twee kunnen samenspelen. Ik hoop het. Hopelijk wordt het niet een Sneijder - VdVaart situatie en discussie zoals begin jaren 2000, toen de verschillende trainers ervan overtuigd waren dat ze niet samen konden spelen en het dus de één of de ander was.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 21:25
|
|
Citaat: Aangezien Lodeiro ook veelbelovend is, vraag ik me af of de twee kunnen samenspelen. Ik hoop het. Hopelijk wordt het niet een Sneijder - VdVaart situatie en discussie zoals begin jaren 2000, toen de verschillende trainers ervan overtuigd waren dat ze niet samen konden spelen en het dus de één of de ander was.
Lodeiro kan natuurlijk altijd nog als linksbuiten spelen maar ik zou ook geen reden zien waarom Lodeiro en Eriksen niet samen zouden kunnen spelen. Xavi en Iniesta kunnen ook samenspelen bij Barca en ik denk dat Sneijder en V.d. Vaart ook op een middenveld samen kunnen spelen. Dat Koeman dacht dat dit niet mogelijk was is denk ik een inschattingsfout van hem geweest. Ik hoop sowieso dat Ajax volgend seizoen in een systeem met 4 middenvelders gaat spelen en dan kunnen Lodeiro en Eriksen natuurlijk samen spelen.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Di 23 feb 2010 23:08
|
|
Citaat: Aangezien Lodeiro ook veelbelovend is, vraag ik me af of de twee kunnen samenspelen. Ik hoop het. Hopelijk wordt het niet een Sneijder - VdVaart situatie en discussie zoals begin jaren 2000, toen de verschillende trainers ervan overtuigd waren dat ze niet samen konden spelen en het dus de één of de ander was.
Lodeiro kan natuurlijk altijd nog als linksbuiten spelen maar ik zou ook geen reden zien waarom Lodeiro en Eriksen niet samen zouden kunnen spelen. Xavi en Iniesta kunnen ook samenspelen bij Barca en ik denk dat Sneijder en V.d. Vaart ook op een middenveld samen kunnen spelen. Dat Koeman dacht dat dit niet mogelijk was is denk ik een inschattingsfout van hem geweest. Ik hoop sowieso dat Ajax volgend seizoen in een systeem met 4 middenvelders gaat spelen en dan kunnen Lodeiro en Eriksen natuurlijk samen spelen.
Klopt als een bus. Dit zal wel moeten betekenen dat De Zeeuw puur controlerend moet gaan voetballen.
V.d Vaart en Sneijder konden idd samen in 1 team, behalve het feit dat de controlerende speler niet slim genoeg waren (Maduro/Galasek/De Jong) begreep ik Koeman z'n keuze maar al te goed.
De Zeeuw / Enoh / Lindgren daarentegen geef ik meer kans om hun taken te vervullen als ze puur voor 1 ding worden gebruikt.
Heerlijk om te zien dat creativiteit op dit moment meer telt dan tactiek. Past stukken beter bij Ajax.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 24 feb 2010 00:40
|
|
Citaat: Iedereen vergelijkt Eriksen met Sneijder, Van der Vaart, Litmanen of Bergkamp omdat die bij Ajax hebben gespeelt; ook enigzins logisch. Ik vind Eriksen eigenlijk sprekend op Iniesta lijken. Fysiek zijn ze hetzelfde, alle twee middenvelders, aanvallend ingesteld, kunnen op ''10'' spelen maar ook als spelverdeler maar ook als vrije linksbuiten vullen ze ongeveer hetzelfde in. Alle twee zijn ze snel en explosief, goed schot, steekpaas en ze draaien makkelijk en kort weg.
Jullie herinderen die actie tegen Vitesse nog wel toen hij op eigen helft knap wegdraaide? Iniesta deed een paar weken geleden ook zo iets vergelijkends met ook een strakke bal naar voren (deed Eriksen dacht ik ook?). Overigens was die op Bojan Krkic en die gaf een assist op Messi.
Prima vergelijking, Guy. Moest afgelopen weekend ook aan Iñiesta denken.
Lodeiro is geen linksbuiten.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 24 feb 2010 04:10
|
|
Citaat: Lodeiro is geen linksbuiten.
Lodeiro kan best als hangende linksbuiten spelen, dat gaf Jol tenminste aan toen hij kwam.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 24 feb 2010 07:06
|
|
Maar dat is ook niet de beste optie JD. Urby kan linksback spelen, Urby kan linkshalf spelen, Urby kan linksbuiten spelen.
|
Fregge
|
Geplaatst: Wo 24 feb 2010 09:17
|
|
Citaat: Former Arsenal legend Dennis Bergkamp, currently coaching at Ajax has reportedly informed the Arsenal boss about Eriksen’s exceptional talent, and urged the Frenchman to make a move for the player before he signs a new long term deal at the Dutch giants.
source
Kan het me moeilijk voorstellen, maar ik meld het toch maar even. Neem het in ieder geval met een korreltje zout. Toch kan ik mij niet voorstellen dat het onmogelijk is om spelers jonger dan achttien een contract te laten tekenen dat ingaat vanaf het moment dat ze achttien zijn. In de huidige situatie heeft het talent een dergelijk sterke onderhandelingspositie dat nooit de club maar altijd de speler in kwestie er het beste van wordt.
Volgens de wandelgangen van Voetbalzone:
[list">Arsenal heeft bij voormalig Gunner en Ajax-jeugdtrainer Dennis Bergkamp naar de kwaliteiten van Christian Eriksen geïnformeerd. Het valt niet uit te sluiten dat Arsène Wenger reeds met de zaakwaarnemers van de jonge Deense middenvelder heeft gesproken. Het contract van Eriksen in Amsterdam loopt volgend jaar zomer af en beide partijen hebben reeds om de tafel gezeten om de verbintenis open te breken[/list">
Dit zou ik eerder geloven dan het bericht van Empulse.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Wo 24 feb 2010 10:47
|
|
En waarom zou jij dat 'eerder geloven'? Alsof die site een dusdanig betrouwbaar imago heeft. Het zou mij niets verbazen als zij het van mijn bron hebben overgenomen en iets hebben aangepast. Op mijn eigen bron na, kan ik namelijk geen enkele bron vinden die hetzelfde bevestigt. Alleen een Franse en Spaanse site die het ook hebben overgenomen.
Maar goed, ik veronderstel dat Ajax gisteren een mondeling akkoord heeft bereikt met Eriksen aangezien ze in maart slechts de details nog bespreken. Ik kan me niet voorstellen dat Ajax het risico zou nemen om deze speler nog een kleine maand ''vrijheid'' te geven. Daarnaast was een jurist aanwezig, wat tevens duidt op een mondelinge en bindende overeenkomst.
|
Fregge
|
Geplaatst: Wo 24 feb 2010 10:49
|
|
Waarom? Omdat ik denk dat Bergkamp een groter hart heeft voor Ajax dan voor Arsenal. Als hij een groter hart had voor Arsenal, had hij daar namelijk al gezeten in de technische staf als scout, en was hij nu niet trainer van een jeugdteam van Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 24 feb 2010 10:54
|
|
Ik denk het niet, Freek.
http://www.sportweek.nl/voetbal/121202/ ... dat_ik_kom
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Do 25 feb 2010 11:02
|
|
De interesse van Arsenal in Eriksen en de rol die Bergkamp daarin speelt wordt nu ook breed uitgemeten in de Engelse media besproken. Ik geloof best dat Eriksen wilt verlengen, maar wat voor rol Bergkamp nu daadwerkelijk gespeeld heeft benieuwt mij wel.
|
TwanAFCA
Forum berichten: 27
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 13:45
|
|
Misschien heeft Bergkamp Wenger inderdaad getipt, maar ik denk niet voor nu. Ik verwacht eerder iets in de trant van "Let op die Eriksen. Dat gaat een grote worden." Dus ik denk wel dat Wenger op hem gaat letten, maar eerst nog even laat rijpen.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 17:16
|
|
Eriksen is opgeroepen voor het Deens elftal naar een aantal afzeggingen.
http://www.dbu.dk/news/newsShow.aspx?id=252838
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 20:09
|
|
Inderdaad Bart :
Christian Eriksen heeft vrijdag een uitnodiging voor het Deens elftal ontvangen. Het is voor de 18-jarige middenvelder van Ajax de eerste keer dat hij door de Deense bondscoach Morten Olsen is opgeroepen. Woensdag oefent Denemarken in Wenen tegen Oostenrijk.
Eriksen (1 doorliep eerder de verschillende nationale jeugdelftallen van Denemarken. Half januari maakte hij zijn debuut in Ajax 1 in het competitieduel met NAC Breda (1-1).
Ajax.nl
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Vr 26 feb 2010 20:55
|
|
Zij stijgt de interesse van andere clubs wel heel erg snel.
|