Auteur
|
Bericht
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 19:30
|
|
Ik zag op foto van de officiele website dat Sarpong ook al weer rondhuppelt op het voetbalveld, dit zal dus ook nog 1 á 2 weken duren verwacht ik.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 19:33
|
|
Stekelenburg - Oleguer, Vermaelen, v.d. Heijden, Emanuelson - Sarpong, Enoh, Aissati - Cvitanich, Huntelaar, Sulejmani
Een elftal van de geblesseerden van deze week, dat is behalve v.d. Heijden bijna een logisch basiselftal. Gelukkig dat Vermaelen, Oleguer, Emanuelson, Enoh en Sulejmani zo goed als terug zijn. Op de rest zullen we waarschijnlijk wel tot December en bij sommige pas tot na de winterstop moeten wachten.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 15 nov 2008 19:36
|
|
Citaat: Stekelenburg - Oleguer, Vermaelen, v.d. Heijden, Emanuelson - Sarpong, Enoh, Aissati - Cvitanich, Huntelaar, Sulejmani
Een elftal van de geblesseerden van deze week, dat is behalve v.d. Heijden bijna een logisch basiselftal. Gelukkig dat Vermaelen, Oleguer, Emanuelson, Enoh en Sulejmani zo goed als terug zijn. Op de rest zullen we waarschijnlijk wel tot December en bij sommige pas tot na de winterstop moeten wachten.
Dat elftal zou grote kans maken om kampioen te worden. Natuurlijk erg balen dat er zoveel geblesseerden zijn, anders zouden we nu met kop en schouders bovenaan moeten staan.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Zo 16 nov 2008 22:17
|
|
Langzamerhand komt iedereen terug. Jammer dat Huntelaar lang uitgeschakeld is.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 00:35
|
|
De ziekenboeg begint leeg te lopen, al leek Vertonghen na de wedstrijd van vandaag wel ergens last van te hebben.
Zouden Cvitanich en Sarpong niet over twee weken terug kunnen keren? Ik dacht te hebben gelezen dat Sarpong alweer lichtjes meetraint en dat het herstel van Cvitanich ook sneller gaat dan verwacht.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 12:29
|
|
Ik geloof dat de zaken er nu ongeveer zo voor staan. Het begint er goed uit te zien. Hoop natuurlijk niet dat er weer andere blessure-gevallen bijkomen, moet er nietaan denken!
Jan-Arie van der Heijden (knie): 1 week
Jeffrey Sarpong (knie): 1 week
Dario Cvitanich (hamstring): 2 weken
Klaas-Jan Huntelaar (enkel): tot de winterstop
Ismaïl Aissati (knie): tot de winterstop
Maarten Stekelenburg (schouder): 2 tot 3 maanden
Mitchell Donald (knie): 5 tot 8 maanden
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 17:06
|
|
Marnix, naar mijn weten zal Aissati dit kalender jaar niet meer in actie komen, en gaat het met Cvitanich erg goed, dus wellich is hij er over 2 a 3 weken weer bij.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 17:43
|
|
Cvitanich nog 2 weken
|
Marnix
|
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 18:04
|
|
Thanks, done.
Iemand die weet hoe het met Van der Heijden gaat?
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 18:45
|
|
Citaat:
Jan-Arie van der Heijden (knie): 1 week?
Ja dat klopt, in ieder geval was het vorige week nog 2 weken dus zal het nu wel 1 week zijn, tenzij hij een terugslag krijgt. Maar dat komt volgens mij alleen bij 010 voor.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 18 nov 2008 22:20
|
|
Gentenaar is ook weer fit.Hij speelde vandaag mee tegen Katwijk.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Do 20 nov 2008 18:38
|
|
Sarpong traint ook weer staat op http://www.ajax.nl/web/show/id=154417/contentid=68100
|
Marnix
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 16:02
|
|
Gelukkig gaat het weer de goede kant op!
Huntelaar en Cvitanich die sneller terug lijken te komen dan verwacht is alleen maar positief. Hoop dat het ook voorspoedig gaat met het herstel van Aisatti.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 16:40
|
|
Binnenkort dus weer een fitte selectie mits er geen anderen bijkomen. Het lijkt me heerlijk om het 'eerste' aan het werk te zien. Dan zijn ze allemaal bang voor Ajax.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 18:35
|
|
Ik vraag me af of we dit jaar wel de voledige fitte selectie hebben.. zeker tot de winterstop zal ajax niet in de best mogelijke opstelling spelen.
|
Jeroen
Forum berichten: 672
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 19:22
|
|
Alleen Aissati en Sarpong vind ik echt een gemis. Voor de rest speelt het elftal momenteel zowat in de sterkste samenstelling. Ik zou alleen Ismaïl voor Kennedy of De Jong erin gooien voor een optimaal rendement.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 19:28
|
|
Citaat: Alleen Aissati en Sarpong vind ik echt een gemis. Voor de rest speelt het elftal momenteel zowat in de sterkste samenstelling. Ik zou alleen Ismaïl voor Kennedy of De Jong erin gooien voor een optimaal rendement. Wat dacht je van Stekelenburg en Huntelaar, dat zijn toch voor mij de twee belangrijkste spelers van de huidige selectie. Natuurlijk Vermeer doet het goed maar Stekelenburg is toch een stukje verder en natuurlijk zijn Suarez en Sulejmani geweldig maar Huntelaar erbij zorgt toch voor wat meer doelpunten.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 19:31
|
|
Stekelenburg een van de belangrijkste spelers van de selectie? Laten we het niet overdrijven.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 19:40
|
|
Citaat: Stekelenburg een van de belangrijkste spelers van de selectie? Laten we het niet overdrijven. Ik overdrijf zeker niet het is een rustige jongen die niet te vergeten een echte Ajacied en Nederlander is. Hij heeft een geweldige uitstraling en in tegenstelling tot Vermeer heeft hij de kwaliteiten om af en toe een punt voor Ajax te pakken. Vermeer doet het redelijk maar als je gaat optellen hoe vaak hij er naast zit en dat vergelijkt met Stekelenburg zie je snel wie de betere keeper is. Op dit moment is het lijstje voor mij 1) Suarez, 2) Huntelaar, 3) Sulejmani, 4) Stekelenburg als belangrijkste spelers.
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 19:41
|
|
Als niemand gebleseerd is (als dat kan) dan hoop ik op deze opstelling.
Stekelenburg
V.D.Wiel Oleguer Vermaelen(c) Vertonghen
Enoh(Gabri) Aissati(Sarpong) Emanuelson
Suarez Huntelaar Sulejmani
Wissels: Gabri, Sarpong, V.d.Heiden, Blind, Cvitanich, Lindgren, Kennedy, Vermeer.
Lijkt me wel eens goeie opstelling. De spelers die tussen haakjes staat bedoel ik wie in vorm is.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 19:42
|
|
Laat ik vooropstellen dat ik Vermeer in ieder geval al verder vind dan Stekelenburg op dezelfde leeftijd. Ik twijfel wel of Vermeer nog echt beter kan worden, maar uit bij Twente heeft hij bijvoorbeeld al punten voor Ajax gepakt. En we hoeven niet te doen alsof Stekelenburg Ajax nooit punten kost met z'n wijfelend uitkomen bij hoge ballen.
Stekelenburg is een prima keeper, maar heus niet een van de twee belangrijkste spelers van Ajax. Dat zie je ook nu Vermeer in de goal staat, want echt missen doe je Stekelenburg op dit moment niet.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 19:44
|
|
Citaat: Als niemand gebleseerd is (als dat kan) dan hoop ik op deze opstelling.
Stekelenburg
Wissels: Gabri, Sarpong, V.d.Heiden, Blind, Cvitanich, Lindgren, Kennedy, Vermeer.
Lijkt me wel eens goeie opstelling. De spelers die tussen haakjes staat bedoel ik wie in vorm is. Blind heeft nog lang niet de kwaliteiten om een wisselspeler bij Ajax te zijn en ik vind dat Siem de Jong en Anita zeker voor hem staan in de rangorde. Vermaelen en Vertonghen zou ik van plaats laten wisselen en Vertonghen dan door laten schuiven zodat Ajax eigenlijk 3-4-3 gaat spelen.
Citaat: Stekelenburg is een prima keeper, maar heus niet een van de twee belangrijkste spelers van Ajax. Dat zie je ook nu Vermeer in de goal staat, want echt missen doe je Stekelenburg op dit moment niet. Ik heb bij wedstrijden van Ajax meer dan eens met kromme tenen naar Vermeer zitten kijken. Ik vind dat hij het goed doet maar hij heeft nog zeker teveel missers en dat zal hij niet verleren aangezien het vooral door zijn lengte komt. Een penalty zal hij bijvoorbeeld niet snel houden omdat de hoeken voor hem te ver zijn en hetzelfde geld voor bijna elke bal die maar in de buurt van de kruising komt. Als hij 5 centimeter langer was geweest had hij kunnen uitgroeien tot een keeper die in Oranje een basisplaats zou kunnen hebben maar nu zie ik dat niet in hem.
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 19:47
|
|
Citaat: Als niemand gebleseerd is (als dat kan) dan hoop ik op deze opstelling.
Stekelenburg
Lijkt me wel eens goeie opstelling. De spelers die tussen haakjes staat bedoel ik wie in vorm is. Blind heeft nog lang niet de kwaliteiten om een wisselspeler bij Ajax te zijn en ik vind dat Siem de Jong en Anita zeker voor hem staan in de rangorde. Vermaelen en Vertonghen zou ik van plaats laten wisselen en Vertonghen dan door laten schuiven zodat Ajax eigenlijk 3-4-3 gaat spelen.
Ja maar Marco v.Basten speelt tot nu toe meestal 4-3-3 Anita en De Jong was ik vergeten dan De Jong voor Blind. En Anita soms laten invallen.Maar ik vind Anita ook een goeie speler hoor. V.d.Heijden is denk ik wel goed genoeg voor invalbeurten.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 19:51
|
|
Citaat: Ja maar Marco v.Basten speelt tot nu toe meestal 4-3-3 Anita en De Jong was ik vergeten dan De Jong voor Blind. En Anita soms laten invallen.Maar ik vind Anita ook een goeie speler hoor. V.d.Heijden is denk ik wel goed genoeg voor invalbeurten. Ik denk dat v.d. Heijden wat tijd nodig gaat hebben om terug te komen en ik vond hem nooit zo geweldig. Marco heeft ook al 3-4-3 gespeeld en dat ging toen erg goed. Ik zie hem zo wel gaan spelen als iedereen fit is ook aangezien het nog steeds bij de visie past die hij heeft. Ik persoonlijk zou zo gaan spelen: Stekelenburg - v.d. Wiel, Oleguer, Vermaelen - Vertonghen, Enoh, Emanuelson, Aisatti, Suarez, Huntelaar, Sulejmani met en ruit op het middenveld en Vermeer, Lindgren, Gabri, Siem de Jong, Sarpong, Cvitanich en een wisselende persoon als wissels.
|
stekelfan
Forum berichten: 486
|
Geplaatst: Vr 21 nov 2008 20:18
|
|
Citaat: Stekelenburg een van de belangrijkste spelers van de selectie? Laten we het niet overdrijven. Ik overdrijf zeker niet het is een rustige jongen die niet te vergeten een echte Ajacied en Nederlander is. Hij heeft een geweldige uitstraling en in tegenstelling tot Vermeer heeft hij de kwaliteiten om af en toe een punt voor Ajax te pakken. Vermeer doet het redelijk maar als je gaat optellen hoe vaak hij er naast zit en dat vergelijkt met Stekelenburg zie je snel wie de betere keeper is. Op dit moment is het lijstje voor mij 1) Suarez, 2) Huntelaar, 3) Sulejmani, 4) Stekelenburg als belangrijkste spelers.
Je hebt zeker gelijk JohnDylan !
Stekelenburg zou ook een geweldige aanvoerder kunnen zijn
|