Auteur
|
Bericht
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 18 mei 2008 21:08
|
|
Lijkt mij niet. Die beleving zit in zijn kop, dus daar kan uitstekend bij Ajax ook op worden gewerkt. En als het goed is, is de begeleiding bij Ajax ook het best. Dus daar hoort het beter te worden, niet het probleem verleggen.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Ma 19 mei 2008 10:50
|
|
Verkopen, vandaag nog. Ajax moet een nieuwe weg inslaan en daarbij geen Urby nodig. Haal maar Erik Pieters en Sulejmani en verkoop Klaas. Vervolgens van het geld van Klaas een opvolger halen en 10 mil overhouden voor CL kosten te overdekken. Dan hoop ik dat Marco Lindgren een goede rol gaat geven.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Ma 19 mei 2008 11:08
|
|
Hopelijk wil er nog iemand 5 miljoen voor hem betalen. Doen er ook 25 % van de toekomstige transferrechten bij als die club hem doorverkoopt. Ik ben dan tevreden. Met die 5 miljoen gaan we dan wel Ajax spelers halen die echt willen en kwaliteit hebben om Ajax weer te laten zegevieren.
Geen mentaliteit is geen kwaliteit. Je moet eerst net zo hard werken als je tegenstander voor je voetbalkwaliteiten de doorslag gaan geven.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Za 24 mei 2008 17:45
|
|
Ik heb er een hekel aan dat talenten die een periode tegenvallen worden afgeschreven. Het probleem is bekend en dan hoort daar gewoon aan worden gewerkt. Voetbaltechnisch een van de grootste talenten als linker wingback. Het zou oliedom zijn om hem nu voor een magere 5 miljoen van de hand te doen, terwijl je hem met een beetje goede begeleiding komende zomer voor minimaal 7,5 miljoen kan verkopen. En dan heb ik het nog geeneens over zijn sportieve inbreng als hij zich ontwikkelt. Gun hem a.u.b. is wat tijd! Hij heeft al jaren achter elkaar mogen spelen in de basis, met andere woorden weinig focus op de ontwikkeling en ik ben ervan overtuigt dat jullie de echte kwaliteiten nog wel gaan erkennen en waarderen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 17 jun 2008 11:05
|
|
Het Italiaanse Napoli wil Urby Emanuelson aan zich binden. Dat staat dinsdag in La Gazetta dello Sport.
Ze twijfelen tussen de Ajacied en Martinez van Tigre. Van een transfer is nog geen sprake.
Ik zou zeggen Urby houden, hij heeft een minder seizoen achter de rug maar dat hebben alle jeugdspelers toch gehad. Ook Johnny en Rafael bijvoorbeeld. Verder is Urby nog jong en kan veel leren onder van Basten. Wanneer Urby zijn zelfvertrouwen terugvind is hij een jongen die een meerwaarde betekent voor Ajax 1 lijkt mij.
|
Khalid Boulahrouz
Forum berichten: 320
|
Geplaatst: Di 17 jun 2008 11:10
|
|
Pfff grote strik erom heen en richting Napels laten vertrekken. Als ik 1 iemand zo weg zou doen, dan is dat Urby. Maakt keer op keer dezelfde fout, loopt erbij als een kip zonder kop en speelt met een lakse instelling. Hij mag dan nog vrij jong zijn, hij speelt al weer 3 in ajax 1 en blijft een eeuwig talent als het niet doorgaat. Van dat geld kun je een goede linksback halen die wel weet wat verdedigen is, zoals Pieters.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 17 jun 2008 11:11
|
|
Nu zorgen dat Urby verlengt. Rasvoetballer.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Di 17 jun 2008 14:18
|
|
Ongrijpelijk dat er de afgelopen periode zo is gekloot met deze klasbak. Een linkervleugel verdediger met een prachtige techniek, de stylist. Dat er niet alles uitgehaald wordt frustreert me des te meer, zullen we ook nog zien dat Ajax hem liever kwijt dan rijk is door dit geklungel. Ik denk dat hij nu echt moet gaan presteren om veilig te blijven bij Ajax..
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 17 jun 2008 15:13
|
|
Citaat: Ongrijpelijk dat er de afgelopen periode zo is gekloot met deze klasbak. Een linkervleugel verdediger met een prachtige techniek, de stylist. Dat er niet alles uitgehaald wordt frustreert me des te meer, zullen we ook nog zien dat Ajax hem liever kwijt dan rijk is door dit geklungel. Ik denk dat hij nu echt moet gaan presteren om veilig te blijven bij Ajax..
Hij heeft VERTROUWEN nodig. Dat had hij vorig seizoen onder Ten Cate wel maar dit seizoen niet echt onder koster (ondanks dat hij hem liet spelen). Ook moet hij opgevangen worden door een soort van "vader" figuur in de ploeg.
Verder zou Urby eens een weekje naar Rijkaard moeten gaan om daar van te leren ofzo Anders kan Frank de Boer hem misschien nog wat dingen bij leren. Maar hij kan zeker het niveau van Ajax en ook een meerwaarde zijn.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 17 jun 2008 15:19
|
|
Ik vraag me af of Henkie echt vertrouwen in Urby had. Hij stond hem constant af te katten, maar opbouwende kritiek hoorde je niet. Sowieso natuurlijk geen sterk punt van Henkie.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 17 jun 2008 15:25
|
|
Citaat: Ik vraag me af of Henkie echt vertrouwen in Urby had. Hij stond hem constant af te katten, maar opbouwende kritiek hoorde je niet. Sowieso natuurlijk geen sterk punt van Henkie.
Daar heb je een punt Bertje, maar ik denk dat Marco wel vertrouwen uitstraalt in spelers. Kijk maar naar Demy de Zeeuw, niets dit seizoen bij altijd zielig maar in Oranje tot het ek een vaste waarde. Ook speelde Urby in de interlands dit seizoen beter dan bij Ajax.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Di 17 jun 2008 19:35
|
|
Mwa, vertrouwen moet je vanbinnen al hebben. Dat hoort de kern te zijn en dat kunnen gebeurtenissen het aanpassen, maar je moet dan als het slecht gaat vasthouden aan je zelfvertrouwen. Ik heb niet het gevoel dat hij slecht over zichzelf denkt, al is hij wij iemand die aanvoelt dat hij weinig meer kan permiteren. Aan de andere kant: je moet je eigen spel blijven spelen, want dan ben je jezelf en dan komt alles weer goed.
Ik vind dat hij jarenlang qua beleving nog te dromerig, zijn wapen(aanvallende impulsen aan de linkerflank) werd niet gebruikt door de taktische onkunde van Adrie Koster. Hij heeft zeker kwaliteiten, maar zijn instelling, gogme en beleving moeten zich sterk ontwikkelen wil hij een topspeler op linksback worden. Maar ik denk dat het nogsteeds kan...
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Za 5 jul 2008 17:44
|
|
Is er helemaal geen interesse voor Urby? Van mij mag hij voor een goed bod vertrekken.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 1 aug 2008 07:02
|
|
Citaat: Emanuelson herboren onder Foppe
HONGKONG - Nagenieten deed Urby Emanuelson op het water tussen Hongkong en Lantau. Het Olympisch Elftal kreeg een dag vrijaf van Foppe de Haan, als beloning voor twee weken noeste arbeid. Op een kleine Chinese cruiseboot voer de ploeg langs de Tsing Ma Bridge, één van de langste en fraaiste bruggen ter wereld.
Een avond eerder had Emanuelson grote indruk gemaakt in de tweede helft van Nederland-Kameroen (2-0). Als linker controlerende middenvelder in een 4-4-2 systeem dartelde de Ajacied op een manier die deed denken aan de tijd dat hij doorbrak in Nederland. Onbezorgd, dynamisch, avontuurlijk.
,,Ja, het is lang geleden dat ik me zo voelde als nu,’’ zegt Emanuelson. ,,Meer dan een jaar misschien wel.’’
De ogen van de Amsterdammer glanzen weer. Afgelopen seizoen stond zijn blik vaak dof en hingen zijn schouders, gebukt als hij ging onder twijfels. De vrolijke rasvoetballer van weleer was ergens onderweg het plezier verloren.
,,Het was niet leuk om mezelf zo terug te zien,’’ zegt Emanuelson. ,,De afgelopen weken heb ik mezelf vooral veel vragen gesteld. Dat was echt nodig. Ik heb nagedacht over waarom het niet ging. Waarom de dingen niet lukten die normaal altijd vanzelf gingen. Wat mijn belangrijkste conclusie was? Dat dit seizoen echt een nieuwe, frisse start moet worden. Hier in China, maar straks ook bij Ajax.’’
Achteraf was het misschien wel goed dat hij afviel bij de definitieve EK-selectie van Marco van Basten, denkt Emanuelson. ,,Als ik mee was gegaan, had ik waarschijnlijk een hoop over me heen gekregen. Zo van: waarom zit jij erbij, dat verdien je helemaal niet. Daarom was het misschien ook wel beter om er niet bij te zijn in Zwitserland en Oostenrijk. Het was prettig om even tijd te hebben voor mezelf, zonder allerlei negatieve dingen.’’
Zijn optreden tegen Kameroen stond niet op zichzelf. Op de trainingen in Oisterwijk en Azië liet Emanuelson al zien dat De Haan eigenlijk niet om hem heen kan. De bondscoach gaf hem een meer centrale rol, als meest aanvallende van de twee controlerende middenvelders.
Met Emanuelson in plaats van Otman Bakkal groeide tegen Kameroen de verrassing in het spel van het Olympisch Elftal, zag ook Foppe de Haan. ,,Otman ziet als geen ander de momenten om diep te gaan, maar leed op een gegeven moment wel teveel balverlies,’’ aldus de bondscoach. ,,Urby deed dat beter. Die bracht echt wat extra’s. We bereikten de spitsen na rust ook makkelijker.’’
,,Deze plek bevalt heel goed,’’ zegt Emanuelson zelf. ,,Naast Hedwiges Maduro of Evander Sno heb ik wat meer vrijheid om de dingen te laten zien waar ik goed in ben. Je komt veel aan de bal, dat ligt me wel. En je kunt zelf de momenten kiezen om te versnellen, of juist even simpel te spelen.’’
Foppe de Haan heeft hem nooit als een linksback gezien, de positie waarop hij bij Ajax vaak verdronk. ,,Dat heeft hij ook altijd tegen me gezegd en ik denk dat hij daar gelijk in heeft. Een paar dagen geleden heb ik daar nog met de coach over gesproken en hij vond dat ik me op de twee plekken op het middenveld moest richten. Links centraal en die echt aan de linkerkant, waar nu Royston Drenthe speelde.’’
Emanuelson leek lang de concurrentie aan te moeten gaan met Drenthe, maar tegen Kameroen functioneerden beide middenvelders prima samen. ,,Wij gaan lekker samen ballen, heb ik tegen Urby gezegd,’’ vertelt Drenthe. ,,Lekker switchen en doen, we wilden de tegenstander verrassen. Gek maken. Dat lukte.’’
De opening richting de 1-0 werd gevonden door Emanuelson, die Roy Makaay met een steekbal bediende. Ryan Babel rondde af.
,,Bij Jonathan de Guzman zie je al echt dat hij goed aanvoelt hoe Roy Makaay wil spelen,’’ aldus Emanuelson. ,,De rest kan daar van leren. Omdat ik veel naar voren denk, zoek ik vaak gelijk naar de spits.’’
Sportwereld.nl
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 1 aug 2008 16:54
|
|
Grappig dat mensen vonden dat hij zo goed was. Hij had zijn sterke momenten op de momenten dat hij aan de zijkanten kon opduiken of als er in het centrum veel ruimte lag.
Maar goed, De Haan heeft er een handje van om spelers op absurde posities te zetten. Babel in een statische rol achter de spits anyone?
|
witje
Forum berichten: 14
|
Geplaatst: Zo 3 aug 2008 01:07
|
|
Hij maakt idd erg veel indruk vij Jong Oranje. DIe kan zich in de kijker gaan spelen....
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Zo 3 aug 2008 10:35
|
|
Hoezo absurd? Aanvallende middenvelder is dé plaats voor Emanuelson. Emanuelson in een verdedigende rol, dat is absurd
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 3 aug 2008 12:20
|
|
Emanuelson heeft meer aanvallende dan verdedigende kwaliteiten, maar het punt is ook dat tot dusver voor mij is gebleken dat z'n aanvallende kwaliteiten het beste tot uiting komen vanuit de linksbackpositie. Hij heeft een lange actie die van achteruit het beste uit te voeren is.
Sowieso moet hij van De Haan controlerend spelen. En als controlerende halfspeler heb ik Emanuelson bij Ajax vooral alle vrijheid aan z'n tegenstander zien geven.
|
Bertje
|
Geplaatst: Di 19 aug 2008 20:50
|
|
Citaat: Gerucht:
Bron: Ajax inside
Urby zou in de belangstelling staan van Olympique Lyon dat 7 miljoen euro veil zou hebben voor hem. Lyon zou overigens ook geïnteresseerd zijn in Poccognoli van AZ en in Pranjic van Heerenveen... Wordt ongetwijfeld vervolgd!
Citaat: Strik er om en die 7 miljoen cashen. Emanuelson is zeker een talent, maar de vraag is of dat er wel ooit echt uit gaat komen
Ik ben zeker niet van de stroming die vindt dat Emanuelson hoe dan ook moet vertrekken, maar een bod van zeven miljoen komt wel aardig in de goede richting. Zou wel iets hoger mogen, aangezien we het hier over een jongen hebben met nog drie jaar contract.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 20 aug 2008 02:26
|
|
Bij een erg goed bod zou een vertrek voor alle partijen wellicht het beste zijn. Emanuelson heeft veel talent, maar het is nogal een softie en wellicht ook niet echt een jongen die makkelijk dingen bijleert. Gezien de overige mindere plekken binnen de selectie zou zo'n tranfser een aardige opsteker kunnen betekenen.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Wo 20 aug 2008 14:32
|
|
Emanuelson blijft maar struikelen over dezelfde fouten. Als hij dat maar niet weet te verbeteren, zie ik helaas geen toekomst voor hem bij Ajax meer.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 11 sep 2008 19:48
|
|
Eigenlijk vink ik Emanuelson een echte Linksmid, en aangezien Ajax niet echt met middenvelders die breed staan speelt, zijn z'n mogelijke posities beperkt. Maar als je hem dan alsnog op wilt stellen vind ik dat je hem dan linkervleugelverdediger moet maken, dat hij gewoon z'n energie kwijt kan en een heleboel meters gaat maken, maar dan moet het verdedigend wel sterk staan. Dus dan moet je Bruno Silva niet opstellen aangezien die verdedigend ook niet sterk is.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 11 sep 2008 20:37
|
|
In mijn Ajax-11 is er geen plek voor hem weggelegd. Urby komt overal tekort voor in een Ajax-systeem, had hem destijds maar aan Tottenham verkocht. Ik zou altijd met Oleguer - Wiel - Vermaelen - Vertonghen spelen.
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Do 11 sep 2008 22:15
|
|
Ik geloof nog steeds in Urby. Als Van Basten hem op de juiste manier kan gebruiken, zal ik daar erg blij mee zijn. Vind het een mooie speler om te zien, behalve als hij in de verdediging staat.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 17 sep 2008 09:48
|
|
Citaat: Emanuelson verheugt zich op Ajax' eenheid
Amsterdam, 16 sep 2008
Met de verloren wedstrijd tegen Willem II is ook dit seizoen niet direct lekker begonnen. Maar zo slecht als vorig jaar zal het toch onmogelijk kunnen worden, is de hoop van Urby Emanuelson.
,,Ik laat het afgelopen seizoen het liefste zo snel mogelijk achter me", zegt Emanuelson bedeesd. ,,Ik presteerde veel minder. Daar moet ik eerlijk over zijn. Ik heb eigenlijk nog steeds geen idee waardoor. Naarmate het rommeliger werd bij Ajax, werd het rommeliger bij mij. Ik weet niet of er een verband tussen die twee zaken zat. Ik vind dat je als voetballer je voor de omgeving moet kunnen afsluiten. Maar om wat voor reden dan ook, kwam ik maar niet uit die dip. Ik zag mezelf worstelen. Hoe is het toch mogelijk, vroeg ik mezelf af. Alles mislukte. En hoe meer je probeerde je best te doen om er weer bovenop te komen, hoe slechter het ging. Ik ben nu nog niet helemaal waar ik wil zijn. Ik moet de lijn doortrekken die ik bij de Olympische Spelen heb ingezet. Want daar ging het gelukkig wel goed. Met mij dan, en met nog een paar, maar met de ploeg als geheel niet."
,,Van de Olympische Spelen hebben we helemaal niets meegekregen. Dat was jammer. Wij wilden allemaal heel erg graag andere olympiërs ontmoeten, en naar andere wedstrijden gaan. Maar dat was voor ons onmogelijk. We zaten te ver uit de buurt. Dat was behoorlijk teleurstellend. Net als ons spel. We hadden een goed elftal, maar het kwam er niet uit. Te veel spelers haalden hun niveau niet. Het weer, de smog, ik weet het niet. Iets weerhield ons van ons eigen niveau. Over mijn eigen spel ben ik min of meer tevreden. Ook in de voorbereiding naar de Spelen toe, heb ik lekker gespeeld. Voor mij was het prettig om te merken dat het weer ging, na een zeer teleurstellend seizoen. Ik beschouw de Spelen als het begin van dit seizoen. Een nieuwe start."
Emanuelson is ondanks de valse start tegen Willem II optimistisch gestemd. ,,We zijn tot veel in staat. Maar als het niet loopt, kan je van iedereen verliezen. Dat bleek ook in de eerste wedstrijd tegen Willem II. Bij Ajax zitten genoeg goede spelers om goed te kunnen spelen. Maar alleen als iedereen zijn stinkende best doet. Anders word het niks. Dat hebben we de laatste jaren wel kunnen zien. Dat is dus ook waar Van Basten heel hard aan werkt. Hij is vooral bezig om de teamprestatie beter te krijgen. Daar trainen we ook op. Op de training zorgt hij ervoor dat niemand kan verzaken. We zijn daar heel vaak afhankelijk van elkaar. Als één het laat afweten, heeft de rest daar pijn van. We moeten leren voor elkaar te werken. Van Basten wist al lang dat hij trainer van Ajax zou worden. Hij heeft ons vaak genoeg zien spelen om te weten dat het waarschijnlijk vooral daar fout ging. Te veel spelers waren uit op eigen succes. In grote en belangrijke wedstrijden ging het nog wel redelijk, maar in wedstrijden tegen op papier mindere tegenstanders zag je dat we te weinig een eenheid waren. Iedereen speelde voor zichzelf. En dat kan niet, als je nog een keer wat wilt winnen. Het moet groeien. Maar het moet wel redelijk snel gaan, want we hebben te lang niks gewonnen. En dus wordt iedereen er nu op aangesproken. In de groep, individueel en met videobesprekingen. Een goede start was dus heel belangrijk. Je weet dat je de eerste wedstrijden gewoon de punten moet pakken. Dat het tegen Willem II niet lukte, toont aan dat we nog wel een weg moeten afleggen voor we ons niveau hebben gehaald. Het is nu zaak om bij te blijven. Dat het spel moet groeien is logisch, maar inmiddels mag je niet te veel punten kwijtraken. Anders ben je vooral daarmee bezig. Ik ben wel erg benieuwd waar we kunnen komen als we inderdaad een eenheid worden."
Vaste waarden
,,Er wordt nu meer van me verwacht", zegt de 22-jarige 'routinier'. ,,Ik loop hier nu al vier jaar rond. Dan word je wat belangrijker voor het team. Ook al ben je nog jong, je moet er mee leren omgaan. Bij Ajax moet je jong al veel kunnen brengen. Op zich is het ook niet vreemd om een terugval mee te maken. Alle jonge spelers hebben dat gehad. Van der Vaart, Sneijder, De Jong, Babel, Heitinga, noem maar op. Je weet dat je er doorheen moet. Je moet er vertrouwen in hebben dat je nog steeds een goede voetballer bent. Ik moet nu een stabiel seizoen draaien. Niet de ene keer een acht en de volgende keer een vier. Johnny was vorig jaar weer heel constant. Maar hij kwam daarvoor ook van ver. Nu zijn veel mensen dat alweer vergeten, maar hij heeft heel wat naar zijn hoofd gehad omdat hij een dip doormaakte. Dat vreet aan je. Je raakt een deel van je zelfvertrouwen kwijt. Dan moet je sterk zijn, en je er weer bovenuit knokken. Je valt in zo’n periode terug op de vaste waarden in je leven. Bij mij was dat vooral mijn moeder. Soms zag ik het echt niet meer zitten."
,,Als je als jonge speler in het eerste van Ajax komt, en je doet het aardig, gaan mensen er gelijk van alles van maken. Ze komen met vergelijkingen. Je bent de nieuwe die-en-die; en dan komen ze met een grootheid uit de Ajax-geschiedenis. Ik was de nieuwe Maxwell, Johnny was de nieuwe Chivu, Ryan de nieuwe Kluivert, Hedwiges de nieuwe Rijkaard. Maar wij waren of zijn dat natuurlijk geen van allen. Wij moeten nog alles laten zien. Als het niet loopt, vergeet men vaak hoe jong je nog maar bent. En dan word je genadeloos neergesabeld. Door bijna iedereen. Het valt niet mee om daarover je schouders op te halen. Ik ben een bescheiden speler, denk ik. Ik heb zelf nooit het idee gehad dat mensen gelijk hadden als ze me de nieuwe Maxwell noemden. Maar je wordt steeds geïnterviewd, en dan kan je toch moeilijk elke keer gaan uitleggen dat je zo goed nog niet bent. Dan ben je blij en trots dat men je goed vindt, en dan ga je daar te veel in mee. Dat krijg je op je bord als het minder gaat. Ik denk dat het daarom goed is als clubs veelbelovende jonge spelers een beetje tegen zichzelf in bescherming nemen. Zoals men het vorig jaar heeft gedaan met Amrabat. Ik denk dat dat een heel wijze aanpak is geweest. Gewoon een beetje rust. Neem de tijd om aan te tonen dat je echt een goede voetballer kunt worden. Eerst maar eens je werk doen. En pas daarna weer praten over hoe het gaat. Dat geldt voor mij als individuele speler, maar misschien ook wel voor de hele groep. Het is aan ons om ervoor te zorgen dat het hier leuker wordt, en rustiger. Maar dan moeten we geen wedstrijden spelen zoals tegen Willem II, want dat is voor niemand leuk die van Ajax houdt. Iedereen snakt naar een fijn seizoen. Daarom moeten we van Roda winnen en moet het tegen Borac ook goed gaan."
Ajax.nl
|