Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 23 jan 2011 20:01
|
|
Inderdaad, Yoran. Als back zou hij nog wedstrijden kunnen spelen, maar op het middenveld is het natuurlijk helemaal een kansloze zaak.
Off-topic:
Ja, ach...aan het eind van het seizoen is hij zeker vertrokken, Ricardo. Hopelijk zaten er vandaag weer geen scouts van Manchester City op de tribune.
Ach, pispaaltje...Ik heb altijd gezegd dat Van der Wiel geen toptalent is, Bertje.
Hij heeft geen goede pass, geen goede voorzet, kan niet verdedigen, is tactisch dom.
En dan zijn ongemotiveerde gedrag ook nog. Hij is een talent. Niet meer, niet minder. Dat zag ik vorig seizoen al. Maar door de rol van Jol viel dat minder op. En nu is het voor de rest hopelijk ook duidelijk.
|
Lammert Albertus
Forum berichten: 279
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 23 jan 2011 20:06
|
|
Kan me niet schelen hoe vdrWiel nu speelt, ik heb genoeg heel goede dingen gezien. Hij is nog te jong om voortouw te nemen en dan zakt hij met het nivo vd rest, speelt de rest wereldtop gaat hij heel makkelijk mee met het nivo!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 23 jan 2011 22:53
|
|
Citaat: Kan me niet schelen hoe vdrWiel nu speelt, ik heb genoeg heel goede dingen gezien. Hij is nog te jong om voortouw te nemen en dan zakt hij met het nivo vd rest, speelt de rest wereldtop gaat hij heel makkelijk mee met het nivo!
Dat kan mij wel schelen, want om op lange termijn dingen te bewerkstelligen zul je op korte termijn ook je succes moeten boeken.
Je hebt wel gelijk dat van der Wiel te jong is om het voortouw te nemen, dat vraagt ook niemand van hem denk ik (hij staat ook niet hoog in de pikorde van aanvoerders).
Wat van van der Wiel wordt verwacht is dat hij ballen verovert van zijn directe tegenstander en zijn wapen is daarbij vooral zijn snelheid, want positioneel is het niet de beste verdediger. Als hij dan te maken krijgt met een slimme en snelle tegenspeler dan heeft van der Wiel het lastig. Daarnaast is het fijn als hij ballen goed inpast naar zijn medespelers, maar dat ging bij iedereen zo'n beetje verkeerd, vandaag.
Je zegt het ook precies goed. Van der Wiel gaat mee met het niveau, maar van der Wiel krikt het niveau niet altijd op.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Zo 23 jan 2011 23:14
|
|
Even weer back on topic, Het zal zeker een zware klus voor je worden, (veel) succes zul je er wel bij nodig hebben.
|
Lammert Albertus
|
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 00:25
|
|
Geweldig leuk voor hem deze transfer .
Zo stilletjes weloverwegen hij lijkt te zijn als mens en voetballer, zo stillletjes is deze transfer er hoe verrassend uitgerold, of is het eigenlijk geen verrassing ?
Want Milan heeft zulks vaker gedaan .
Hij werd node gemist deze stille kracht met die fijne touch en rust in zijn spel .
Zijn oprechte blijdschap is ook fijn om te zien, hij is duidelijke geen mainstrain gadgetvoetballertje !
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 09:37
|
|
Citaat: hij is duidelijke geen mainstrain gadgetvoetballertje !
Ik kan best wel wat gadgetvoetballers noemen, maar om dat nu mainstream te noemen? Ik denk dat iedere voetballer blij is met een transfer naar Milan. Ik vind Urby een speler die wel oprecht is maar zichzelf toch wel overschat. Ik gun Urby deze transfer, maar vind Urby ook een speler die bij Ajax altijd net niet is geweest wat we gehoopt hadden en daarom vind ik het voorbarig om te denken dat hij het daar gaat maken. Wel is het een voordeel voor Urby dat er in Italië bijna niet gevoetbald wordt met een 3 spitsen systeem.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 10:58
|
|
Inderdaad, Ian. Bij Ajax was het elke keer net niet, en hij was gewoon niet constant genoeg. Ik zie hem bij Milan in het begin in de bases staan, maar daarna zal hij weer als back up worden gebruikt voor de linkerkant. Antonini zal op de linksback uiteindelijk wel de voorkeur krijgen boven Emanuelson, als hij zich niet volledig op de linksback positie richt tenminste. Een italiaans middenveld heeft geen halfspelers nodig die met een actie naar de achterlijn gaan en een voorzet geven. Dat is de taak van de aanvallers. Als ze voetbal hadden gewilt op het middenveld hadden ze Pirlo en Seedorf wel vervangen voor jongere dynamischere voetballers. Ik gun het Urby, maar ben bang dat hij het niet gaat maken. Toch is het altijd mooi om aan je klein kinderen te kunnen vertellen dat je bij AC Milan hebt gespeeld.
|
Lammert Albertus
|
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 13:53
|
|
De aanleiding van de fluwelen JC revolte was Real - Ajax ,
het deed letterlijk pijn aan je ogen en je hart.
Maar 1 Ajaxied bleef toen bij zijn kwaliteit en viel niet door de mand,
juist Urby!
Ik denk dat hij met betere spelers, net als VdrWiel, ieder gewenst nivo meespeelt.
Omdat zijn ogen en voeten ristig en vaardig zijn!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 13:56
|
|
Yeah. Sure. Zakte even hard mee. Thuis tegen Real was hij helemaal weer in 'vorm'.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 15:21
|
|
Citaat: De aanleiding van de fluwelen JC revolte was Real - Ajax ,
Maar 1 Ajacied bleef toen bij zijn kwaliteit en viel niet door de mand,
juist Urby!
Ik denk dat hij met betere spelers, net als VdrWiel, ieder gewenst nivo meespeelt.
Stond Urby dan tegen Real in de goal? Volgens mij blonk tegen Real Madrid alleen de keeper uit.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 15:34
|
|
Klopt inderdaad, alleen Stekelenburg speelde die wedstrijd goed. Verder ging Emanuelson net als heel de ploeg gigantisch op zijn bek. Hij blonk niet uit, heel het team blonk uit in negatieve zin.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 15:45
|
|
Citaat: De aanleiding van de fluwelen JC revolte was Real - Ajax ,
Maar 1 Ajacied bleef toen bij zijn kwaliteit en viel niet door de mand,
juist Urby!
Wat ben jij voor een grapjas? Niemand was goed tegen Real behalve Stekelenburg en Urby was ook niet de beste veldspeler. Deze jongen is een redelijke voetballer, maar niet constant genoeg. Eigenlijk gewoon een van de vele net niet voetballers. Hij moet al blij zijn als hij bij een subtoppertje in de basis staat. AC Milan basis is toch iets te hoog gegrepen.
|
Lammert Albertus
|
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 16:18
|
|
Ja Stekel was de uitblinker,
ik schreef ook niet dat Urby uitblinker was, ik zag hem als enige normaal functioneren tegen het voetbal geweld van ontketend Real .
Noem me een grapjas , ik zag wat ik zag,
kluitjes meningen komen zelden overeen met de mijne.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 16:23
|
|
Als hij als enige normaal presteert en de rest buiten de keeper zwaar onder de maat dan is hij toch de uitblinker onder de veldspelers of wat?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 17:12
|
|
Eer om hier te zijn.
|
Goofie
Forum berichten: 28
|
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 22:20
|
|
Urby kan zich nu gaan focussen op een positie: de Bank.
Hebben ze daar in Milan zand in hun oogjes of is daar het geld ook op. Het is altijd zolas hier al vaak gezegd .......net nooit niet. En dat zal altijd zo blijven. Want als je nu nog moet leren je te concentereren dan vind ik dat wel een beetje laat.
Tip voor Milan: mss mag Sjors ook mee naar Milan kunnen ze elkaar weer telkens de bal toespelen......zoals in de Arena!!! Nooit opgevallen??
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 24 jan 2011 23:48
|
|
Ik zie in Urby de nieuwe Serginho. Een speler die af en toe als meer aanvallende back mag invallen als de tegenstander is moegestreden.
|
Lammert Albertus
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 13:50
|
|
Citaat: Als hij als enige normaal presteert en de rest buiten de keeper zwaar onder de maat dan is hij toch de uitblinker onder de veldspelers of wat?
Wat betekent blinken Yoran ?
Iets met glans lijkt me !
Wat betekent uitblinken ?
Das veel meer dan je normale nivo halen , idd. uitblinken deed Stekel .
En Urby haalde toen alsenige veldspelerzijn normale nivo , omdat hij zo trouw is aan zichzelf en zich niet snel gek laat maken .
Wat ie kan omdat hij een rustige natuur heeft en een bovengemiddelde , ja komt ie , uitblinkende techniek heeft !
Maar je blinkt pas uit als extra extra goed bent en nagenoeg alles van ddorslaggevende positieve impact heeft .
Zover over over uitblinken en Urby .
Dat nivo bij AC zie ik hem zo lekker ontspannen bij meehobbelen kan hij vast aan.
Op tijd een perfecte bal geven kan ie wel .
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 13:57
|
|
Lammert.....de Jan Mulder van AF.
Het was slecht, zwakjes. Dus je hebt gelijk. Dat was zijn normale niveau.
Arnold Muhren. Die had techniek. En het had een functie. Dat was nou het mooie aan hem. Iemand met zelfkennis die altijd goed stond, niet te veel liep, een goede pass, een goed schot. Muhren was een technicus pursang, maar hij voetbalde altijd met zijn hoofd. Zijn intelligentie maakte hem een Ajacied.
Emanuelson was een lachertje. Maar ik heb niet gelachen. Emanuelson staat voor mij symbool voor het AJAX van de laatste 7 jaar.
|
Lammert Albertus
|
Geplaatst: Di 25 jan 2011 14:49
|
|
Leuk leuk leuk lekker gevat, al ben ik even te stom om Jan Mulder AF te vatten.
Dat van symbool van het Ajax vd laatste jaren , zo zie ik dat ook wel.
Ideale schoonzoon geen buitencategorie vrij lief en gewoontjes maar zijn techniek is gaaf.
Ik denk dat Urby strakkkies tevreden terug zal kijken op zijn voetbalcarriere en er alles uit gehaald zal hebben.
De Muhrentjes, ja hallo dat waren de bovenste bazen boven baas wbt. techniek.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Wo 26 jan 2011 18:58
|
|
Ja hoor, meneer staat gelijk in de basis tegen Samporia net als Bommel. Verdomd, dat AC shirt staat hem nog goed ook. Ben blij dat hij weg is maar wens hem daar toch het beste!
Gestopt
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 26 jan 2011 20:42
|
|
Urby's eerste succesje in dienst van AC Milan.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 16:45
|
|
En z'n eerste flipperkastmomentje.
Citaat: Dídac vierde en duurste wintertransfer AC Milan
[size=85">29/01/2011 11:52[/size">
Na Antonio Cassano, Mark van Bommel en Urby Emanuelson meldt Dídac Vilà Rosselló zich als vierde aanwinst bij AC Milan. De Spaanse verdediger komt over van Espanyol.
Dídac is met een afkoopsom vier miljoen euro de duurste van de vier nieuwelingen. Voor Cassano (2,5 miljoen) en Emanuelson (1,7) moest nog worden betaald, terwijl Van Bommel transfervrij naar San Siro kwam.
'We volgen hem al langer', zei vice-president Andrea Galliani over de 22-jarige Dídac. 'We kregen van onze scout Andrea Vladinocci in augustus een tip, toen ik in Barcelona was voor Zlatan Ibrahimovic.'
Voor Emanuelson heeft de aankoop van Dídac gevolgen. De international kan zich gaan richten op een plaats op het middenveld nu de backpositie voorbestemd lijkt voor de Spaanse verdediger. 'Ik ben een linksback, maar kan ook aanvallend uit de voeten', aldus Dídac.
bron: VI.nl
Voor diegene die nog twijfelde aan de bedoelingen van Milan met deze transfer.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 16:47
|
|
Urby speelde toch ook op het middenveld bij zijn debuut? Ik meende dat hij daarvoor ook was gehaald en dat het eerdere bericht waarin werd gemeld dat hij voor de linksbackpositie was gekomen niet klopte.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 14:21
|
|
Citaat: Emanuelson alweer volledig uit beeld bij Milan
Bron: V-bal
Urby Emanuelson werd afgelopen maand door AC Milan overgenomen van Ajax, maar na een goede start lijkt de situatie van de linkspoot alweer uitzichtloos. De laatste twee wedstrijden moest de Nederlander namelijk plaatsnemen op de tribune.
Volgens Voetbal International is een van de redenen van het passeren van Emanuelson het feit dat hij niet speelgerechtigd is in de Champions League. Massimiliano Allegri gaf na de twee gelijke spelen tegen Lazio (1-1) en Genoa (0-0) andere spelers de kans en na twee overwinningen lijkt dat Emanuelson de kop te gaan kosten.
Allegri gaf bovendien aan dat hij meer routiniers op wilde stellen, maar afgelopen weekend stond de pas 18-jarige Alexander Merkel links op het middenveld. Emanuelson tekende in januari een contract tot de zomer van 2014.
|