Auteur
|
Bericht
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 16 nov 2010 08:53
|
|
Citaat: Volgens VI (J. Derksen) gaat Emanuelson naar Wolfsburg.
Haha, wat een grap..Denk toch dat Urby een andere club in gedachte had (Engeland of Spanje).
Overigens vind ik Wolfsburg een mooie club en dus ook voor hem.
Hoop dat het waar is en dat we er nog wat geld voor kunnen vangen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 16 nov 2010 08:59
|
|
Breng hem er wel persoonlijk naartoe. Dan kom ik op de terugweg even langs de VW-fabriek en neem daar een nieuwe volkswagen voor me mee
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 16 nov 2010 09:23
|
|
Citaat: Haha, wat een grap..Denk toch dat Urby een andere club in gedachte had (Engeland of Spanje).
Hoezo? Hij heeft het nota bene zelf nog over een club als HSV gehad.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Di 16 nov 2010 09:32
|
|
Citaat: Breng hem er wel persoonlijk naartoe. Dan kom ik op de terugweg even langs de VW-fabriek en neem daar een nieuwe volkswagen voor me mee
Scirocco R aub voor mij
@ Bertje: HSV heeft, vind ik, toch wel wat meer charmes dan Wolfsburg hoor (al is het alleen de stad al!). Daarnaast heb ik HSV hoger zitten dan Wolfsburg (al lijkt de stand in de bundesliga dat op dit moment niet echt aan tonen).
Overigens wist ik niet dat hij dat van HSV gezegd had.
Had Urby meer verwacht bij een Everton, Aston villa, Atletico, Villareal, Sevilla. Om er maar 's een paar te noemen.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Di 16 nov 2010 12:34
|
|
Waarom heb je HSV hoger zitten? Volgens mij heeft Wolfsburg meer geld en hebben ze betere prestaties geleverd de afgelopen jaren.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Di 16 nov 2010 12:40
|
|
Echt geen idee, eigenlijk. Is puur een gevoel wat ik bij die club heb. Spreekt me meer aan dan Wolfsburg.
Is niet heel bewust op cijfers of wat dan ook gebaseerd (al staan ze op dit moment een aantal plaatsen hoger dan Wolfsburg).
|
Goofie
Forum berichten: 28
|
Geplaatst: Di 7 dec 2010 01:18
|
|
Nieuwe roerganger. Meteen deze jongen op de tribune zetten. Kan hij zich voor bereiden op zijn toekomstige taak bij een nieuwe club. Want die zakt snel door het ijs. Volendam was beter geweest . Maar ja hij vind zichzelf erg goed.
Houwen zo!!
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 10:25
|
|
Citaat:
EXCLUSIEF - Urby Emanuelson zet zijn carrière voort in Italië. De linkspoot van Ajax tekent deze week waarschijnlijk al een meerjarig contract bij AC Milan. Emanuelson vertrekt in principe pas aan het einde van dit seizoen.
AC Milan zoekt al enige tijd naar een linksachter en had aanvankelijk zijn zinnen gezet op Retro Ziegler van Sampdoria. Door bemiddeling van Mino Raiola, zaakwaarnemer van Milan-vedetten Zlatan Ibrahimovic en Robinho, zou de Italiaanse topclub uiteindelijk voor Emanuelson kunnen kiezen.
AC Milan onderzoekt echter ook de mogelijkheid om de linkspoot al eerder over te nemen. Een delegatie van AC Milan zou volgende week naar Nederland vliegen om daarover te onderhandelen met de Amsterdammers.
Voor de 24-jarige Emanuelson is AC Milan duidelijk de hoofdprijs. De linkspoot is bezig aan zijn zevende seizoen in Amsterdam en zag de afgelopen jaren de ene na de andere leeftijdsgenoot vertrekken naar een buitenlandse topclub. De Amsterdammer was in de jeugd altijd een talentvolle nummer tien maar in het eerste elftal was nooit duidelijk wat nu zijn beste positie was.
Als linksbuiten maakte hij een aantal schitterende treffers, maar bleef zijn geringe rendement ook een bron van zorg. Als opbouwend sterke linksback speelde hij een aantal sterke wedstrijden, maar kwam hij ook wel eens in de problemen omdat hij de defensieve kwaliteiten van een echte verdediger miste.
In Italië krijgt hij echter de kans als linksback in een competitie waar buitenspelers een uitzondering zijn. Voor Emanuelson is dat een uitstekend podium. Als de linkspoot in juli naar AC Milan vertrekt zal Ajax geen transfersom ontvangen.
Het is niet bepaald de eerste keer dat een Ajacied transfervrij naar AC Milan vertrekt. In de jaren negentig van de vorige eeuw gingen Edgar Davids, Michael Reiziger, Patrick Kluivert en Winston Bogarde hem voor. (Taco van den Velde)
vi.nl
Hopelijk valt er nog een blessuretje bij Milan dat ze hem nog meer nodig hebben en per direct gaat ( voor paar centen ).
Gestopt
|
Sjoerd.S
Forum berichten: 89
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 10:37
|
|
Laat me niet lachen, wat een giller. Met alle respect voor Urby, maar hij presteert toch echt niet (meer) top bij Ajax. Heeft de laatste tijd vele foute passes gegeven en foute verdedigende loopacties. Hij weigert nog nét niet om als linksback uit de komen, omdat hij zichzelf een linksbuiten vindt.
Nu gaat hij naar AC MILAN één van de GROOTSTE clubs ter wereld voor de LINKS BACK positie. Ik ben zeer benieuwd of hij ook zo eindigt als Ryan Babel: toptransfer, maar het verder niet waar kunnen maken en maar weer terug willen naar Ajax.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 10:46
|
|
Zeer mooie transfer voor Emanuelson. Als ik zag in de wedstrijden die AC Milan tegen Ajax speelde kon die linksback er zeer weinig van bij hun. Als naast Emanuelson niemand word gehaald voor die positie dan word die daar gewoon de vaste linksback.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 10:46
|
|
Ik denk dat hij het daar gewoon gaat maken hoor. Emanuelson vind ik een topback. Eigenlijk gewoon hetzelfde als van der Wiel, maar verdedigend net ietsje minder.
|
Sjoerd.S
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 10:50
|
|
Citaat: Ik denk dat hij het daar gewoon gaat maken hoor. Emanuelson vind ik een topback. Eigenlijk gewoon hetzelfde als van der Wiel, maar verdedigend net ietsje minder.
Als hij daadwerkelijk een 'topback' zou zijn, dan zou er in het Nederlands Elftal geen discussie zijn over de opvolger van Van Bronckhorst.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 10:52
|
|
Als Urby nu een half jaar op linksback speelt, weet ik zeker dat daar geen discussie meer over is. Het probleem van hem is dat hij vooralsnog door het hele elftal werd gegooid.
|
Sjoerd.S
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 10:53
|
|
Mede doordat hij:
1. Niet als linksback wilde spelen
2. Niet heeft laten zien dat hij een top linksback is
3. Niet heeft laten zien een top linksbuiten te zijn.
Ik vraag me ook af of hij bij AC Milan een half jaar de tijd krijgt om te 'leren' backen...
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 10:56
|
|
Ten eerste hoeft hij dat niet meer te leren en ten tweede weet ik zeker dat hij daar de kans voor krijgt. Heb je die Antonelli wel eens zien spelen, lachertje is dat.
|
De Eik van De Dijk
Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 11:09
|
|
Misschien moet iemand Urby even vertellen dat het ook in Milaan best koud kan zijn. Hij is wat mij betreft de personificatie van de net-niet mooi-weer-voetballer.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 11:40
|
|
Het zal niet de eerste ex-Ajacied zijn die zich in het buitenland spectaculair doorontwikkelt.
|
Sjoerd.S
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 11:41
|
|
Citaat: Het zal niet de eerste ex-Ajacied zijn die zich in het buitenland spectaculair doorontwikkelt.
Kun je mij een paar anderen aangeven dan? Geen spelers die als uitzonderlijk goed verkocht werden, maar spelers die als middelmatig verkocht werden. Rafael van der Vaart behoort hier niet toe, hij was uitzonderlijk goed al had hij op het laatst moeite zich staande te houden.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 11:48
|
|
Als je ergens niet heen wilt als transfervrije speler, dan is het wel Italië. En Milan in het bijzonder. Wat denkt-ie daar te gaan doen dan? De flegmatieke linksback uithangen? Kunnen ze er waarderen.
Een subtopper in Duitsland of Engeland was zo logisch geweest als wat maar dit... Als-ie een transfersom had moeten opbrengen waren ze'm echt niet komen halen. Wát een zelfoverschatting.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 11:50
|
|
Urby speelt die kneus van een Antonini nog op één been uit de basis. Uitstekende keuze.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 11:50
|
|
Citaat: Het zal niet de eerste ex-Ajacied zijn die zich in het buitenland spectaculair doorontwikkelt.
Kun je mij een paar anderen aangeven dan? Geen spelers die als uitzonderlijk goed verkocht werden, maar spelers die als middelmatig verkocht werden. Rafael van der Vaart behoort hier niet toe, hij was uitzonderlijk goed al had hij op het laatst moeite zich staande te houden.
Ibrahimovic. Pienaar eventueel en misschien ook De Jong.
|
Sjoerd.S
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 12:01
|
|
Citaat:
Ibrahimovic. Pienaar eventueel en misschien ook De Jong.
De Jong: dat ben ik met je eens. Pienaar was echter al een vrij goede voetballer. Hij heeft zich trouwens pas in de afgelopen 3 (misschien 4) jaar ontwikkelt. Voor die tijd had hij het moeilijk in het buitenland en kwam zijn talent er niet geheel uit. Zlatan vertrok hier als een held, dus die hoort, naar mijn mening, niet in dat rijtje thuis.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 12:03
|
|
VI_nl VI
BREKEND: Ajacied Emanuelson stapt PER DIRECT over naar AC Milan, en niet pas aan het einde van het seizoen. #ajax
Hoeveel zouden we krijgen?
|
Sjoerd.S
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 12:05
|
|
Citaat: Hoeveel zouden we krijgen?
Op sarcastische toon: €300.000
Ik denk 1.5 miljoen? Misschien zelf drie miljoen, dan krijgt Raiola (zaakwaarnemer) er vast de helft van toegeschoven.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 12:20
|
|
Sommige spelers hebben zoiets gewoon nodig, andere omgeving ander klimaat. Vergelijk het laatste jaar van Van der Vaart bij Ajax maar eens met zijn eerste jaar bij Hamburg, andere speler. Idem met Nigel De Jong. Maar ook een speler als Ibrahimovic heeft zich spectaculair doorontwikkeld in Italie.
Bij Emanuelson is vaak de nadruk gelegd op zijn laconieke spel en zijn polyvalentie die in zijn nadeel spraken. Onder Ajax supporters is vaak vergeten dat die jongen wel heel veel talent in zich heeft en dat Emanuelson net zo goed ook erg talentvolle dingen bij Ajax heeft laten zien. AS Roma bood na zijn debuutjaar al 8 miljoen.
Raiola heeft niets met deze transfer te maken.
|