Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 24 okt 2010 22:13
|
|
Onzinargument. Emanuelson maakt al jaren van deze fouten. Ook aanvallende verkeerde keuzes zoals tegen Auxerre.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 24 okt 2010 22:38
|
|
Vertonghen idem.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 24 okt 2010 22:56
|
|
Ik verwacht over een paar maanden een soortgelijk interview als dit van 5 jaar terug.
Nigel de Jong: Ajax wachtte te lang
Door SJOERD MOSSOU
Nigel de Jong gaf maandagavond aan dat hij vertrekt bij Ajax en zat vervolgens prompt op de bank tegen Arsenal.
Hoe vatte jij die reservebeurt tegen Arsenal op?
Nigel de Jong: ,,De trainer gaf aan dat het een tactische keuze was, omdat hij met twee verdedigende middenvelders wilde spelen. Dat heb ik te respecteren en dat doe ik ook. Of mijn aanstaande vertrek ook een rol speelde, zul je aan de trainer moeten vragen.??
Snap je de teleurstelling bij Ajax over jouw vertrek?
,,Dat snap ik heel goed. Martin van Geel heeft duidelijk aangegeven dat Ajax een toekomst voor me ziet en de club wilde me graag houden. Ze waren er niet blij mee, maar ik ben eerlijk geweest en kan iedereen recht in de ogen kijken. Voor mezelf heb ik de afgelopen vier jaar geanalyseerd en kwam tot de conclusie dat ik toe ben aan een nieuwe uitdaging. Daarin heb ik ook het afgelopen halfjaar meegenomen. Het was geen makkelijke beslissing, zeker niet. Ajax zit in mijn hart, ik loop hier al veertien jaar rond.??
Kwam de waardering vanuit de club te laat voor jouw gevoel?
,,Ik had wel eerder willen horen dat ze vertrouwen in me hadden, ja. Ze hebben voor mijn gevoel te lang gewacht met een aanbieding naar mij toe. Maar dat is zeker niet de fout van de huidige technische staf of Martin van Geel. Vorig jaar ben ik voor het eerst gaan twijfelen over mijn toekomst bij Ajax. Omdat ik weinig vertrouwen voelde. Ik heb in die fase op allerlei posities gespeeld, dat heeft mijn ontwikkeling geen goed gedaan denk ik.??
Zie je in het buitenland meer mogelijkheden om een betere speler te worden?
,,Ja, dat denk ik wel. Het clich? dat ik pas 21 ben, vind ik onzin. Het gaat erom hoe ver je als persoon en als voetballer bent.??
Van Geel gaf aan dat je een goede speler bent, maar dat je bij Ajax een heel goede speler had kunnen worden.
,,Ik respecteer zijn mening, we hebben uitvoerig over dat soort dingen gepraat. Maar uiteindelijk kwamen we niet nader tot elkaar. Ik heb mijn gevoel gevolgd en daar sta ik volledig achter. Een nieuwe club heb ik zeker nog niet, ik wilde eerst alles netjes afhandelen met Ajax.?? .
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Ma 25 okt 2010 07:28
|
|
Ajax wachtte helemaal niet te lang, meneer Emanuelson begrijpt niet dat zijn club niet elk jaar 22 miljoen verlies kan maken om oa zijn salaris maar vooral te kunnen verhogen. Elders kan hij meer verdienen, ook als Ajax hem wel fors meer gaat betalen. Wegwezen dus, liefst in de winter zodat Ajax nog wat voor hem terugziet. Qua voetballer nog steeds veel te wisselvallig, dus ook sportief moet zijn vertrek op te vangen zijn.
|
Ajaciedjuh
Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Ma 25 okt 2010 09:51
|
|
Citaat: Vertonghen idem.
Vertonghen is 2 klasse beter dan Urby.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Ma 25 okt 2010 14:05
|
|
Citaat: Zonder bal is hij een van de slechtste spelers die ik ooit heb zien spelen.
Dat is toch een opmerkelijk opmerking over een speler met een van de mooiste slidingtackels die ik ooit heb gezien..
En dit is een van de slechtste argumenten die ik ooit gelezen heb. Sinds wanneer ben je een goede verdediger als je een goede sliding heb? Wat een non-argument...
Mijn mening werd deze week helaas weer bevestigd. 2 goals door opzichte fouten. Tegen Excelsior had het nog erger kunnen aflopen door die slappeling. Wat stond hij weer te schutteren in de laatste minuten. Ik kan niet begrijpen dat mensen fan van hem zijn. Al die fouten... echt rampzalig. Hij lijkt wel een infiltrant. Wat ik al eerder aangaf: hoe veel schade zal hij Ajax hebben toegebracht in al die jaren?
Mijn ergernis begint ook veel te grote vormen aan te nemen. Nog een jaar Emanuelson en ik denk er serieus over mijn seizoenkaart op te zeggen. Dat zou voor mij echt de druppel zijn van jarenlang wanbeleid en een slechte jeugdopleiding
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 25 okt 2010 14:22
|
|
Citaat: Vertonghen is 2 klasse beter dan Urby.
Op basis waarvan precies? Niet op basis van prestaties in ieder geval.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 25 okt 2010 14:40
|
|
Citaat: Dat is toch een opmerkelijk opmerking over een speler met een van de mooiste slidingtackels die ik ooit heb gezien..
En dit is een van de slechtste argumenten die ik ooit gelezen heb. Sinds wanneer ben je een goede verdediger als je een goede sliding heb? Wat een non-argument...
Dit slaat natuurlijk nergens op. Hij zegt niet dat hij Emanuelson een goede verdediger vind omdat hij een goede tackle heeft. Hij wil die zin onwaar maken met behulp van een mening, waar ik ook achter sta. Tegen Auxerre zag ik namelijk een perfecte tackle, tegen Excelsior ook 2.
Bij Excelsior was het tegendoelpunt weliswaar zwak uitverdedigen (hij had hem uit moeten tikken) maar niet volledig moeten te wijten aan Urby. Ooijer deed niks (bij het eerste tegendoelpunt ook al niet) en Van der Wiel liet z'n man uit z'n rug lopen. En Stekelenburg had die ook mogen hebben.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 25 okt 2010 19:04
|
|
Citaat: Op basis waarvan precies? Niet op basis van prestaties in ieder geval.
Vertonghen is beter () op basis van het zijn van een publiekslieveling. Nee ik vind Vertonghen geen betere speler dan Emanuelson en ik zie ook niet in waarom Vertonghen belangrijker zou zijn voor Ajax dan Emanuelson. Emanuelson wil nog steeds alles voetballend oplossen maar het is voor hem natuurlijk erg moeilijk om steeds om te moeten schakelen van back naar buiten naar back. Ik denk dat als Emanuelson vanaf zijn debuut als back had gespeeld hij nu veel zakelijker zou voetballen en vaker de bal de tribune in zou jagen.
Ik ben een fan van Emanuelson, hij is technisch een goede speler en probeert het voetballend op te lossen. Meestal zie ik ook liever een voetballer het voetballend op te lossen maar ja soms kan dat niet en dat moet Emanuelson nog leren. Ik hoop dat hij zijn contract verlengt en nog jaren bij Ajax voetbalt.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Di 26 okt 2010 11:38
|
|
Ik vind het ook jammer, maar de kans dat hij blijft schat ik op zo'n 5%.
|
MJV^96
Forum berichten: 3
|
Geplaatst: Di 26 okt 2010 21:47
|
|
Maar hoo, centrale verdediger is totaal iets anders dan een linksback en Vertonghen op de positie van de linksback is ook niks.
Citaat: Vertonghen idem.
Vertonghen is 2 klasse beter dan Urby.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 07:21
|
|
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... sn=voetbal
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 08:15
|
|
Dag, Furby! Soms was je goed, meestal was je bagger.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 08:29
|
|
Vervanger al op het oog?
In ieder geval is Ajax al bezig verder te kijken dan Urby dus.
|
Mars_R
Forum berichten: 58
|
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 08:37
|
|
Citaat:
In ieder geval is Ajax al bezig verder te kijken dan Urby dus.
Wilde je dan 4-4-2 gaan spelen?
Want Jansen is een middenvelder en Emanuelson speelt de laatste tijd meestal linksvoor.
Ik vind dat we genoeg middenvelders hebben en Jansen echt niet nodig!
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 08:42
|
|
Janssen kan ook prima op een driemans middenveld spelen. Rekeninghoudend dat volgend seizoen: Emanuelson, Suarez en vd Wiel weggaan. Zal Sulejmani een kans krijgen op de positie van Suarez, dan heb je met Janssen wel een speler die hem kan "lanceren".
Mee eens dat het niet persé nodig is dat Janssen komt. Zie persoonlijk dan liever een Stijn Schaars.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 08:48
|
|
Citaat: Janssen kan ook prima op een driemans middenveld spelen. Rekeninghoudend dat volgend seizoen: Emanuelson, Suarez en vd Wiel weggaan. Zal Sulejmani een kans krijgen op de positie van Suarez, dan heb je met Janssen wel een speler die hem kan "lanceren".
Mee eens dat het niet persé nodig is dat Janssen komt. Zie persoonlijk dan liever een Stijn Schaars.
Die vind ik persoonlijk overbodig. Vind hem absoluut niet beter dan De Zeeuw.
|
Marc
Forum berichten: 164
|
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 08:54
|
|
Ik geloof er ook niets van dat hij eventueel naar Ajax zou gaan volgend seizoen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 09:33
|
|
Wat een opluchting!! Ik kijk al uit naar zijn afscheid!
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 10:14
|
|
Inderdaad. Ik zal er geen traan om laten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 10:31
|
|
Ik wel, Emanuelson was een van de weinige spelers met branie.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 11:01
|
|
Heb een beetje een dubbel gevoel er over. Toch iemand die 7 seizoenen ons shirt droeg.
Hij heeft eigenlijk te lang niet gebracht wat hij zou moeten brengen, dit seizoen vind ik hem al een stuk beter dan de voorgaande 6 seizoenen.
Maar ik vind het wel tijd worden dat hij vervangen word.
@ Pushkin: Ik snap wat je bedoelt maar vind jij Urby een echte toegevoegde waarde in dit team? Dat hij durf/lef toont klopt want hij is wel iemand die een tegenstander durft op te zoeken (zou Mickey ook wat meer moeten doen).
|
Sjoerd.S
Forum berichten: 89
|
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 11:10
|
|
Ik sluit me aan bij sincere. Urby heeft me nooit echt overtuigd, maar misschien komt dat ook door zijn positiewisselingen. Ik blijf hem een linkshalf vinden, maar dan wel op een vier-mans middenveld. Een echte linksbuiten is hij niet, maar ook geen echte linksback.
Ik denk dat hij ergens bij een subtopper in Spanje of Engeland terecht zal komen. Aston Villa, Valencia, Atletico Madrid, Sevilla, Everton of misschien raadt Rafael hem wel bij Tottenham aan.
Weet iemand iets over geïnteresseerde clubs?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 12:10
|
|
Citaat: Ik sluit me aan bij sincere. Urby heeft me nooit echt overtuigd, maar misschien komt dat ook door zijn positiewisselingen. Ik blijf hem een linkshalf vinden, maar dan wel op een vier-mans middenveld. Een echte linksbuiten is hij niet, maar ook geen echte linksback.
Ik denk dat hij ergens bij een subtopper in Spanje of Engeland terecht zal komen. Aston Villa, Valencia, Atletico Madrid, Sevilla, Everton of misschien raadt Rafael hem wel bij Tottenham aan.
Weet iemand iets over geïnteresseerde clubs?
Nou bij Spurs hebben ze Bale op zijn positie, daar zal hij weinig speelminuten maken!
Marseille heb ik hier weleens vernoemd zien worden als geïnteresseerde ploeg.
|
RodneyAjacied
Forum berichten: 26
|
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 13:17
|
|
Citaat: Dag, Furby! Soms was je goed, meestal was je bagger.
Ik vindt dat Urby wel wat meer respect verdient, Toby. Urby is een jongen die al zijn hele leven bij Ajax speelt en heel veel wedstrijden voor ons heeft gespeeld. Hij is ook belangrijk geweest voor Ajax, ook al was hij niet altijd even goed. Ik vindt Urby ook geen topvoetballer hoor, maar voor Ajax was hij gewoon goed niet meer en niet minder. Ik vindt het daarom ook jammer dat mensen Urby lopen af te kraken terwijl deze jongen een echte Ajacied is en al zijn hele leven voor Ajax speelt. Het is geen topvoetballer nee, maar hij is wel gewoon goed voor Ajax. Het is erg jammer dat Urby niet verlengt bij Ajax, want daar is hij op zijn plaats. Nu gaat Urby transfervrij weg en hoopt ie op mooie clubs, maar ik ben bang dat Urby zichzelf misschien iets overschat, want hij zal denk ik niet bij een betere club als Ajax komen, hooguit een gelijkwaardig team, maar wel in een betere competitie. Ik denk dat Urby heel tevreden mag zijn als er een club als Marseille of Sevilla voor zich meldt, want meer zit er niet in. Ik denk trouwens ook dat de zaakwaarnemer van Urby een groot aandeel heeft gehad in het niet bijtekenen, want die zaakwaarnemer wilt natuurlijk lekker cashen en brengt het hoofd van Urby op hol. Ik ben benieuwd of Ajax, Urby nu wilt gaan verkopen in de winterstop voor een miljoen ongeveer of dat ze hem gewoon transfervrij laten gaan. Ik zou gewoon voor het laatste gaan, want Urby speelt dit seizoen constant en presteert goed. Dus ik zeg gewoon houden en dan verdiend hij na het seizoen een heel mooi afscheid!
|