Geregistreerd: 16-04-2009 Forum berichten: 951 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 17 okt 2010 10:50
Citaat:
Emanuelson beslist snel over toekomst bij Ajax
Urby Emanuelson beslist binnen nu en twee weken of hij ook na dit seizoen nog voor Ajax voetbalt. "We zijn in gesprek, dus staat de deur nog op een kier", vertelde hij na de 3-0 overwinning tegen NAC Breda.
"Het is aan mij om binnen nu en twee weken een beslissing te nemen." Het contract van Emanuelson in Amsterdam loopt volgende zomer af.
Dit voorjaar leken de onderhandelingen over een nieuw contract definitief spaak te zijn gelopen, maar er wordt nu toch weer gepraat. "Ik heb nu twee weken de tijd om alles op een rijtje te zetten", meldt de linkspoot, die benadrukt dat het een moeilijke keuze wordt.
"Ik moet er heel goed over nadenken en zal er met veel mensen over praten. Daarna is het aan mij om een keuze te maken."
Amsterdamse publiek
De reacties van het Amsterdamse publiek, dat tijdens de wedstrijd tegen NAC lange tijd zijn naam scandeerde, ziet Emanuelson als een mooie opsteker.
"Ik heb het idee dat de waardering die de supporters voor mij hebben groeit. Ik wil ook graag laten zien dat ik van waarde ben voor Ajax."
Emanuelson is bij Ajax bezig aan zijn zevende seizoen in de hoofdmacht.
Nusport.nl
Zou fantastisch zijn mocht Emanuelson zijn contract verlengen. Speelt al een hele lange tijd goed voor Ajax en het zou jammer zijn als die gratis de deur uitloopt bij Ajax.
Geregistreerd: 30-04-2008 Forum berichten: 4810 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 17 okt 2010 11:23
Van deze wedstrijd kun je weinig zeggen of die het defensief goed deed. Had weinig te doen als back op het defensieve vlak. Toen die tegen Utrecht als linksback werd opgesteld vond ik het niet goed. Op die positie zal die nog steeds fouten maken als back zijnde. Op de vleugel vind ik het een toegevoegde waarde bij Ajax. Veel dreiging met een goed loopvermogen op de linkerflank waar die de verdediging ook goed mee ondersteund. Ik hoop daarom dat Anita ook weer snel fit wordt, zodat Emanuelson weer op de linksbuiten kan spelen. Want bij Sulejmani komt het er niet uit als die in de basis mag beginnen, als invaller is Sulejmani dan weer wel erg nuttig voor Ajax.
Geregistreerd: 30-04-2008 Forum berichten: 4810 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 21 okt 2010 06:39
Citaat:
Emanuelson kan bijtekenen, maar twijfelt
"Ik heb een heel moeilijke beslissing te nemen", aldus Urby Emanuelson die een aflopend contract heeft bij Ajax en komende zomer dus voor niets kan vertrekken. "Het gevaar van een transfervrije status is dat buitenlandse clubs je voor de breedte halen. Als ik ga, wil ik ook bij mijn nieuwe club spelen."
Ajax deed hem inmiddels schriftelijk een driejarige aanbieding. Desondanks lijkt het onwaarschijnlijk dat Emanuelson daarop ingaat, omdat hij na eerder getreuzel van Ajax voor zichzelf de beslissing nam zijn horizon te willen verbreden. In juli gaf hij aan zijn huidige contract te zullen uitdienen, maar inmiddels beloofde hij de directie het nieuwe voorstel serieus af te zetten tegen de alsmaar aanzwellende belangstelling uit het buitenland.
Het overgrote deel van de fans ziet liever vandaag dan morgen dat Emanuelson bijtekent. Na de sfeeractie, het spandoek en de toejuichingen tijdens Ajax-NAC, werd het 'kind van Ajax' ook gedurende het duel met Auxerre toegezongen. "Het ging ook lekker. En die steun waardeer ik echt heel erg. Maar daarom baal ik extra van mijn foutje."
Mocht Emanuelson inderdaad beslissen de deur bij Ajax achter zich dicht te trekken, dan is dat voor de club een financiële tegenvaller. Multifunctionele linksbenige spelers zijn dun gezaaid en hebben - qua afkoopsom én salaris - een fiks prijskaartje. Daarnaast is het altijd de vraag hoe nieuwe aankopen - zie onder Martin Jol in negatieve én positieve zin: Thimothée Atouba, Kerlon, Zé Eduardo, Mido, Teemu Tainio, Demy de Zeeuw, André Ooijer en Mounir el Hamdaoui - kunnen aarden.
Geregistreerd: 17-05-2009 Forum berichten: 3150 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 21 okt 2010 09:18
Ik ben zelf ook altijd erg kritisch geweest naar Urby maar ik moet zeggen dat hij zich dit seizoen erg sterk houd.
Is erg vaak een van de betere spelers en in deze vorm mag hij van mij heel snel verlengen!!
Geregistreerd: 24-10-2007 Forum berichten: 4200 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 21 okt 2010 12:37
Het enige wat het management van Emanuelson zal doen; is hopen dat Ajax een papieren uitdraai doet van een hoger contractvoorstel, zodat men daarmee naar de andere geïnteresseerde club kan stappen om meer salaris te kunnen eisen.
Geregistreerd: 07-05-2009 Forum berichten: 428 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 21 okt 2010 13:12
Ik denk oprecht dat Urby niet het risico wilt lopen om bij de Europese subtop op de bank te komen, en alsnog gaat bijtekenen. Hij is bij Ajax zeker van een basisplaats, want hij is de beste back en linksbuiten. Ik hoop dat hij tevreden is met wat hij bij Ajax heeft, want meer zit er volgens mij voor hem niet in.
Geregistreerd: 18-12-2007 Forum berichten: 2494 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Do 21 okt 2010 16:32
Ik hoop voor hem een goede club. Helaas vind ik de combinatie Ajax en Emanuelson niet geschikt. Ik denk dat hij bij een andere club veel meer uit zichzelf zal halen.
Geregistreerd: 20-10-2010 Forum berichten: 33 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: Sint-Niklaas
Geplaatst: Do 21 okt 2010 17:08
Ondergewaardeerde speler, heeft zeker zijn mindere periodes en is niet echt constant maar heeft ook zeker zijn waarde. Ik zie hem graag bijtekenen, al zie ik het somber in, Aflopend contract = poen scheppen.
Geregistreerd: 24-10-2007 Forum berichten: 4200 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 22 okt 2010 13:23
Citaat:
Ik denk dat jij dat niet alleen denkt en meer weet
Ach of het doorgaat is een tweede, maar het is wel bekend dat twee clubs hem in de gaten hielden de afgelopen tijd. Marseille wanneer Taiwo weggekocht zou worden, en Villareal wanneer Capdevilla weg zou gaan. Is niet gebeurt. Maar zowel Capdevilla als Taiwo hebben een aflopend contract, en zeker voor Taiwo geldt dat hij niet gaat verlengen. Dus ik reken er wel op dat we komende maanden sowieso nog wel iets uit die hoek zullen horen.
Geregistreerd: 15-12-2007 Forum berichten: 780 Nieuws reacties: 7 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 22 okt 2010 14:13
Ik stoor me gigantisch aan het opportunisme rondom Emanuelson. Een paar aardige potjes en hij moet ineens blijven. Sfeeracties, zijn naam wordt gescandeerd... maar nog niet zo lang geleden was hij de kop van jut.
Aan de bal is het allemaal prima bij Emanuelson, al zal hij ooit een dragende kracht worden. Zonder bal is hij een van de slechtste spelers die ik ooit heb zien spelen. Tegenstanders lopen aan alle kanten bij hem weg, hij dekt structureel aan de verkeerde kant en is dramatisch in de omschakeling. Hoeveel schade hij Ajax hiermee heeft toegebracht is gewoon bizar.
Ik tel de dagen af van die slappe lul. Dat hij een verlenging aangeboden krijgt is lachwekkend. Maar als hij de verlenging accepteerd word ik helemaal gek!
Geregistreerd: 18-08-2007 Forum berichten: 22238 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 22 okt 2010 15:06
Kan zijn, Ghostwriter.
Hij heeft kwaliteiten, maar hij heeft ook zeer grote tekortkomingen. de laatste wedstrijden speelt hij eindelijk redelijk en sober. Misschien om zich zo in de kijker te spelen van andere ploegen, maar toch maakt juist hij weer de cruciale fout waar uiteindelijk de 2-1 uit valt...
Voor mij hoeft een verlenging ook niet. Hopelijk vertrekt hij in de winterstop zodat AJAX nog wat kan beuren.
Geregistreerd: 22-01-2009 Forum berichten: 2348 Nieuws reacties: 2 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 22 okt 2010 15:46
Citaat:
Zonder bal is hij een van de slechtste spelers die ik ooit heb zien spelen.
Dat is toch een opmerkelijk opmerking over een speler met een van de mooiste slidingtackels die ik ooit heb gezien..
Je moet natuurlijk ook wel de argumentatie van JL10 meenemen..
Citaat:
Tegenstanders lopen aan alle kanten bij hem weg, hij dekt structureel aan de verkeerde kant en is dramatisch in de omschakeling. Hoeveel schade hij Ajax hiermee heeft toegebracht is gewoon bizar.
Het is ook niet voor niks dat Erik Pieters in Oranje de voorkeur heeft terwijl ook Braafheid en Anita hoger in de hiërarchie staan bij van Marwijk. Maar ik ben het er ook mee eens dat de sliding van Urby geweldig is en hij aan de bal wel degelijk zijn toegevoegde waarde heeft.
Geregistreerd: 25-08-2007 Forum berichten: 11824 Nieuws reacties: 0 Woonplaats: -
Geplaatst: Vr 22 okt 2010 16:48
Citaat:
Ik stoor me gigantisch aan het opportunisme rondom Emanuelson. Een paar aardige potjes en hij moet ineens blijven. Sfeeracties, zijn naam wordt gescandeerd... maar nog niet zo lang geleden was hij de kop van jut.
Aan de bal is het allemaal prima bij Emanuelson, al zal hij ooit een dragende kracht worden. Zonder bal is hij een van de slechtste spelers die ik ooit heb zien spelen. Tegenstanders lopen aan alle kanten bij hem weg, hij dekt structureel aan de verkeerde kant en is dramatisch in de omschakeling. Hoeveel schade hij Ajax hiermee heeft toegebracht is gewoon bizar.
Ik tel de dagen af van die slappe l*l. Dat hij een verlenging aangeboden krijgt is lachwekkend. Maar als hij de verlenging accepteerd word ik helemaal gek!
Ik heb het altijd al een goede speler gevonden (uiteraard met z'n tekortkomingen, anders speel je niet zo lang bij Ajax). Een betere linksback dan Anita, bovendien. Hij en Bouma verdienen eerder een kans in Oranje dan Anita en Pieters.
De lonen bij Ajax blijven ondanks alle aflopende contracten stijgen, dus het is echter de vraag of Ajax in staat is om Emanuelson een beter contract aan te bieden. En of men dat zou moeten willen.
Geregistreerd: 18-08-2007 Forum berichten: 22238 Nieuws reacties: 1 Woonplaats: -
Geplaatst: Zo 24 okt 2010 21:23
En de laatste 2 wedstrijden toch weer 2 cruciale fouten van onze lieve jongen. Ondanks dat hij, voor zijn doen, redelijk speelt. Hopelijk vertrekt hij in de winterstop.