Auteur
|
Bericht
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 21:41
|
|
Ondanks dat Urby dit seizoen in de topwedstrijden beslissend is geweest, mag hij toch van mij vertrekken. Hij ligt nog goed in de markt en hij is makkelijk vervangbaar met Eriksen/Lodeiro.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 21:56
|
|
Emmanuelson is zeker vervangbaar, Eriksen staat al klaar met vlak daarachter Lodeiro
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 11 mei 2010 23:15
|
|
Eriksen is geen linksbuiten. Ik zie hem liever op 10.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Do 13 mei 2010 08:26
|
|
Citaat: Emanuelson is zeker vervangbaar, Eriksen staat al klaar met vlak daarachter Lodeiro Emanuelson is ook een hele andere speler dan Eriksen en Lodeiro. Lodeiro en Eriksen kunnen met een pass het spel openbreken, terwijl Emanuelson meer drive heeft in zijn spel. Daarnaast kan Emanuelson op de linksback waar Ajax ook niet ruim inzit.
Ik verwacht trouwens gewoon dat Emanuelson zijn contract verlengd, met wat minder salaris.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 09:38
|
|
Definitief geen nieuw contract voor Emanuelson bij AJAX. Gelukkig!!
Hij aast wel op een transfervrije status, maar daar moet AJAX absoluut niet aan meewerken. Ben blij dat AJAX van deze slappeling verlost is!!
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 10:28
|
|
Verkopen voor elk bod boven de 2,5 miljoen euro aan een buitenlandse club...
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 10:32
|
|
Nou die kogel is door de kerk. Hopelijk vind Ajax een Europese subtopper voor hem die zo'n 5+ miljoen wil betalen. Ajax heeft met Manucharyan, Eriksen, Lodeiro, Sulejmani en Zeegelaar vijf mogelijke linksbuitens en met Blind en Anita twee mogelijke linksbacks dus een vervanger zal Ajax niet hoeven te kopen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 12:35
|
|
Citaat: voor Emanuelson bij AJAX. Gelukkig!!
Hij aast wel op een transfervrije status, maar daar moet AJAX absoluut niet aan meewerken. Ben blij dat AJAX van deze slappeling verlost is!!
Dat schijnt wel iets genuanceerder te liggen:
Citaat: Emanuelson: Vertrek kan snel gaan
Urby Emanuelson lijkt vrijwel zeker komende zomer te vertrekken bij Ajax. De clubleiding heeft hem toegezegd te zullen meewerken aan een transfer indien er een bod wordt uitgebracht.
Emanuelson bevestigde dit dinsdag tegenover AT5.
Emanuelson is teleurgesteld over het stuklopen van de onderhandelingen met Ajax. "Het is heel vervelend hoe het allemaal is gelopen, helemaal omdat ik in december zelf al heb aangegeven dat ik graag wilde verlengen", aldus de middenvelder. "Ik had onder normale omstandigheden ook graag willen blijven, maar helaas zijn we er niet uitgekomen."
Deze week kwam er een definitief einde aan de onderhandelingen tussen speler en club over een nieuw contract. Ajax en Emanuelson waren al sinds de winterstop in gesprek, maar de partijen konden daarin niet tot een akkoord komen. Dat betekent dat Emanuelson in principe deze transferperiode verkocht moet worden, om te voorkomen dat hij aan het einde van zijn contract (2011) voor niets de deur uit loopt.
Dat Emanuelson ook komend seizoen nog voor Ajax speelt lijkt dus uitgesloten. Zelf heeft hij zich daar ook inmiddels bij neergelegd. "Het wordt een spannende zomer voor mij. De komende maanden moet blijken of er een mooie club komt voor mij. Op dit moment speelt er nog niets concreets. Maar Ajax heeft gezegd zich soepel op te stellen, dus als er een bod komt kan het allemaal snel gaan."
Het zal dan wel een buitenlandse club worden voor Emanuelson; op berichten van vermeende interesse van PSV zei hij onlangs dat hij zeker niet naar Eindhoven zal vertrekken.
AT5
|
yk_93
Forum berichten: 546
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 16:11
|
|
Citaat: Nou die kogel is door de kerk. Hopelijk vind Ajax een Europese subtopper voor hem die zo'n 5+ miljoen wil betalen. Ajax heeft met Manucharyan, Eriksen, Lodeiro, Sulejmani en Zeegelaar vijf mogelijke linksbuitens en met Blind en Anita twee mogelijke linksbacks dus een vervanger zal Ajax niet hoeven te kopen.
Clubs gaan geen bedragen van +5miljoen neerleggen voor Urby, volgend jaar kunnen ze hem transfervrij binnen halen.
Ik hoop nog wel dat ze verlengen, maar het zit er niet meer in denk ik
|
DIMC85
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 21:28
|
|
Citaat: Clubs gaan geen bedragen van +5miljoen neerleggen voor Urby, volgend jaar kunnen ze hem transfervrij binnen halen.
Ik hoop nog wel dat ze verlengen, maar het zit er niet meer in denk ik
Dat is al zeker, er komt geen verlenging.
Verkopen is enigste optie voor Ajax. Er is natuurlijk de optie dat hij volgend seizoen gratis de deur uitloopt maar dit lijkt me eigenlijk geen optie voor Ajax.
|
R.O.B.
Forum berichten: 82
|
Geplaatst: Di 18 mei 2010 21:56
|
|
Gezien de huidige financiele staat van Ajax en het bekende verleden waarin spelers nog wel eens transfervrij wegliepen, gaat een verlenging zeker niet gebeuren. Ik vermoed ook dat ieder bod boven de 2 / 2,5 miljoen geaccepteerd gaat worden door Ajax...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 07:09
|
|
Als clubs als Sevilla interesse tonen dan moet je een speler nooit voor minder dan 5 miljoen weg doen. Emanuelson bashen is een ding maar claimen dat we hem voor minder moeten verkopen dan we destijds voor spelers als Jelle Van Damme, Hedwiges Maduro, Markus Rosenberg of Tom De Mul gevangen hebben is ronduit bezopen.
|
DIMC85
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 10:15
|
|
Citaat: Als clubs als Sevilla interesse tonen dan moet je een speler nooit voor minder dan 5 miljoen weg doen. Emanuelson bashen is een ding maar claimen dat we hem voor minder moeten verkopen dan we destijds voor spelers als Jelle Van Damme, Hedwiges Maduro, Markus Rosenberg of Tom De Mul gevangen hebben is ronduit bezopen.
Jelle van Damme stond bij zijn vertrek in de zomer van 2004 nog tot medio 2007 onder contract. (3 seizoenen) Volgens mij verkocht voor 3mil.
Rosenberg verliet ajax in januari 2007 en stond nog tot medio 2009 onder contract. (2,5 seizoen)
Daar bij moet je ook nagaan dat de financieële situatie van ajax er drieëneenhalf jaar en zeker zes jaar terug er iets beter uitzag. Ajax heeft nu het geld hard nodig. Liever nu 2miljoen dan volgend seizoen helemaal niks!
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 10:21
|
|
Uhhh, voordeel van Emanuelson is dat die voor meerdere posities inzetbaar is. Laatste tijd wordt die als aanvaller gebruikt. Die leveren doorgaans meer op dan verdedigers. Mensen komen naar het stadion voor de aanvallende acties. Niet voor een mooie verdedigende tackle. Plus het feit dat we destijds Rosenberg niet meer nodig hadden ivm Huntelaar.
|
DIMC85
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 10:28
|
|
Ik vind Urby tekort komen als Linksback voor een echte topclub. Dan moet je medeogenloos zijn, ik vind hem soms nog te nonchalant. Daarnaast verwacht ik niet dat heel veel topteams in de rij staan voor hem, draait een redelijk goed seizoen hoor dit seizoen maar is geen speler die het hele seizoen door in bijna iedere wedstrijd dat hij speelde op viel. Het is jammer dat hij geen WK speelt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 11:50
|
|
Citaat: Jelle van Damme stond bij zijn vertrek in de zomer van 2004 nog tot medio 2007 onder contract. (3 seizoenen) Volgens mij verkocht voor 3mil.
Dat kan allemaal best, maar van Damme had het niveau niet dat kon iedereen zien. Hij was niet eens basisspeler, en dat drukt veel meer op de transferprijs. Want Van Damme mag de schoenen van Emanuelson niet eens poetsen.
Citaat: Rosenberg verliet ajax in januari 2007 en stond nog tot medio 2009 onder contract. (2,5 seizoen)
En ook Rosenberg was een speler die niet goed genoeg werd bevonden en afgeschreven werd door de trainer. Vele bepalender dan zijn contractduur.
Citaat: Daar bij moet je ook nagaan dat de financieële situatie van ajax er drieëneenhalf jaar en zeker zes jaar terug er iets beter uitzag.
Drie en een half jaar stond het er evenmin rooskleurig voor.
Citaat: Ajax heeft nu het geld hard nodig.
Yup, en juist daarom moeten we spelers nu niet voor een appel en een ei laten gaan. We zijn geen PSV. Weet je wat je voor 2 miljoen koopt op de huidige transfermarkt?
Citaat: Liever nu 2miljoen dan volgend seizoen helemaal niks!
Gewoon razend dom om dat je er minimaal 5 miljoen uit kunt halen. Dat wil jij misschien niet geloven maar 2 miljoen is peanuts. Zelfs spelers als Jelle van Damme brengen dat geld al op.
Dit bericht kwam nog in 2007:
De Italiaanse voetbalclub AS Roma heeft vergaande interesse in Ajax-speler Urby Emanuelson. AS Roma deed al eerder eens een poging om de Ajacied in te lijven.
Afgelopen zomer meldde AS Roma zich al bij Ajax met een bod van acht miljoen euro. Daarop is toen niet gereageerd omdat er na het vertrek van Babel en Sneijder niemand meer weg mocht.
"Het verbaast me niet dat ze zich weer melden", aldus Emanuelson. "AS Roma is een mooie club waar ik zeker voor zou willen spelen. Het is alleen de vraag of ik in de winterstop al naar Italie moet."
Dit bericht kwam in 2008
http://ajaxfans.net/nieuws-736-quote-4881.html
En ook dit seizoen was er sprake van interesse van verschillende clubs met o.a. Sevilla. Daarnaast kent Emanuelson cijfermatig gewoon een prima seizoen en heeft er ook gewoon 8 gemaakt.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Wo 19 mei 2010 22:28
|
|
Citaat: voor Emanuelson bij AJAX. Gelukkig!!
Amen !!!! Helemaal mee eens......de man staat al jaren stil in zijn ontwikkeling en voegt niks toe.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 10:39
|
|
Volgens zijn zaakwaarnemer hebben 'interessante clubs' zich 'niet officieel' gemeld. Met andere woorden - er is geen concrete interesse.
Ik vind het overigens belachelijk dat Emanuelson niet in de WK-selectie is opgenomen. Ben absoluut geen fan van hem, maar Van Bronckhorst is passé. Die oude man werd er gisteren al eens uitgelopen en ik kan alleen maar vrezen voor het WK. Dit is echt onze achilleshiel. Naar mijn mening had Emanuelson, vooral met zijn explosiviteit, deze rol beter kunnen invullen. In ieder geval niet minder dan Braafheid, die ook nog eens vrijwel niet gespeeld heeft bij Celtic.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 13:39
|
|
Braafheid, Anita, van Bronckhorst en Emanuelson is het allemaal net niet eigenlijk voor dit niveau. Mocht er ergens volgend jaar een goede linksback doorbreken heeft die zeker kansen om het eerstvolgende EK in de basis te staan. Van de vier genoemde namen heeft voor mij Anita overigens de voorkeur.
|
DIMC85
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 17:50
|
|
Citaat: Braafheid, Anita, van Bronckhorst en Emanuelson is het allemaal net niet eigenlijk voor dit niveau. Mocht er ergens volgend jaar een goede linksback doorbreken heeft die zeker kansen om het eerstvolgende EK in de basis te staan. Van de vier genoemde namen heeft voor mij Anita overigens de voorkeur.
Ik denk dat Anita over twee jaar als linksback deelneemt aan het EK. Gio stopt en ik denk dat Anita zich van de andere het beste gaat ontwikkelen, terwijl ik hem nu al beter vind als links back dan Urby, die vind ik aanvallend beter tot zijn recht komen en verdedigend niet supersterk.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 17:58
|
|
Dat zou ook zomaar eens Van Aanholt kunnen worden.
Van der Wiel - Heitinga - Bruma - Van Aanholt
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 2 jun 2010 18:10
|
|
Ik gok ook op Van Aanholt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Za 19 jun 2010 23:40
|
|
Furby wil zijn contract niet verlengen (gelukkig), maar wil het wel uitdienen (zeer jammer). Aldus JD met nieuws wat we allemaal al wisten.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Ma 21 jun 2010 18:30
|
|
Als er een goede club komt voor Emanuelson dan wil die daar best naar toe. Maar zolang er geen club zich voor Emanuelson zich meld zit er voor hem niks anders om zijn contract uit te dienen bij Ajax.
|
Steven_Gerrard
Forum berichten: 63
|
Geplaatst: Ma 21 jun 2010 19:56
|
|
Heeft Urby zich eigenlijk ooit uitgesproken over zijn plannen voor het volgende seizoen?
|