Auteur
|
Bericht
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 21 dec 2007 13:53
|
|
De linkerflank met Urby-Davids-Babel klopte gewoon. Dat kan ook met Suarez op de linksbinnenpositie. En dan Davids weer fit, dan klopt het weer.
Nu speelt Luque en die houdt het al breed en brengt diepgang, dan heb je aan Urby weinig meer. Daarom weet hij nietwat hij moet doen. Hij is een back, duidelijk geen knijpende linkerverdediger. En dat hij daartoe wordt gedwongen is de fout van de directie, dat Ajax niets beters heb. Vertonghen is het ook niet, eerlijk=eerlijk. Hij is een voetballende controleur(defensief) op het middenveld. Hij zou vroeg of laat door de mand vallen(zeker Europees) en daar kan hij niks aan doen. WANBELEID!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 21 dec 2007 16:32
|
|
Luque en het veld breed houden? Nooit iets van gemerkt. Luque kruipt juist altijd naar binnen.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Vr 21 dec 2007 16:44
|
|
Citaat: Luque en het veld breed houden? Nooit iets van gemerkt. Luque kruipt juist altijd naar binnen.
Nu wel ja, nu Ajax met Suarez speelt moeten ze allebie naarbinnen toe. Maar je ziet soms Luque achterlijn halen, voorzetten afleveren vanaf de flanken. Zo kan hij het best spelen. Hij heb ook spits gespeelt, daarom kan hij ook aardig dichter bij de spits spelen. Daar gaat mijn voorkeur echter niet naar uit, zeker niet bij hem. Omdat we nu eindelijk een vleugelspeler van formaat hebben. En zeg ik dus dat Urby en Luque elkaar niet aanvullen!
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 21 dec 2007 22:40
|
|
Luque is de speler met de slechtste verhouding prijs/kwaliteit in de selectie.
|
Perry Patana
Forum berichten: 101
|
Geplaatst: Za 22 dec 2007 16:17
|
|
Citaat: Ajax block Spurs' £7m move for Emanuelson
Ajax left-back Urby Emanuelson has been told he can forget about a possible transfer to Tottenham in January.
Technical director Martin van Geel confirmed the Dutch giants had rejected an official approach from the Premier League club earlier this week.
He added: 'We don't have that many defenders this season so we will not agree to let a player like Emanuelson go in the winter break.'
It has been reported Tottenham would be prepared to pay around £7million for Emanuelson, who has played mainly in midfield under coach Adrie Koster.
Spanish side Valencia have also shown an interest in the 21-year-old, but have not made an official bid.
bron: http://soccernet.espn.go.com
10 miljoen euro. Dat krijg je nooit meer =/
|
Eto'o
|
Geplaatst: Za 22 dec 2007 18:52
|
|
Oh jawel hoor. Komende zomer al.
Ik zag gisteravond overigens een interview met Urby op AT5. Pff, die wilde volgens mij dolgraag weg.
|
Merick
Forum berichten: 13
|
Geplaatst: Zo 30 dec 2007 14:34
|
|
Een mooie rood-witte strik eromheen en weg ermee. Urby begon als onbevangen talent heel goed bij Ajax, maar lijkt in een neerwaartse spiraal te zitten waar hij niet meer uitkomt. Hij lijkt ongemotiveerd, gemakzichtig en sinds zijn maatje Babel weg is, lijkt het helemaal nergens meer op! Nu kan je nog geld voor hem krijgen dus WEG ERMEE.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Zo 30 dec 2007 18:56
|
|
Citaat: Een mooie rood-witte strik eromheen en weg ermee. Urby begon als onbevangen talent heel goed bij Ajax, maar lijkt in een neerwaartse spiraal te zitten waar hij niet meer uitkomt. Hij lijkt ongemotiveerd, gemakzichtig en sinds zijn maatje Babel weg is, lijkt het helemaal nergens meer op! Nu kan je nog geld voor hem krijgen dus WEG ERMEE.
AMEN !!! Ik heb het helemaal gehad met deze pannekoek. Iedereen heeft het recht om eens slecht te spelen, maar toch niet 14 wedstrijden op rij !!! en dan lopen zeiken dat je weg wilt ook............ontbreekt het je dan een beetje aan zelfkennis of denk ik dat maar?
Dus daaaaaaaaag Urby :bye: en neem je maatje Maduro gelijk mee :bye: .........
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Ma 31 dec 2007 00:23
|
|
Hij heeft niet beter gespeeld dan nu; vorig seizoen speelde hij een half jaar met Davids voor zich, leek hij goed!!!
Ik gun hem een mooie transfer, want als het nu niet lukt?????????? Ajax moet toch in staat zijn een echte back aan te trekken? (In de jeugd loopt hij niet!)
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 2 jan 2008 18:46
|
|
Citaat: Zaakwaarnemer: Emanuelson wil transfer niet forceren
Na eerdere uitlatingen in Engelse tabloids liet de zaakwaarnemer Van Urby Emanuelson in de nieuwe editie van Voetbal International weten dat de linksback geen transfer wil forceren. 'Urby heeft te horen gekregen dat Ajax hem onder geen beding wil laten gaan en dat accepteert hij. Urby wil Ajax alleen op een nette manier verlaten. Hij weet dat hij alles aan de club te danken heeft.'
AN
Valt me mee van hem.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 3 jan 2008 11:21
|
|
Ja, erg geschikt van hem. Wat een toffe peer. ;)
|
Robbin-R
Forum berichten: 147
|
Geplaatst: Do 3 jan 2008 19:49
|
|
Citaat: Urby wil Ajax alleen op een nette manier verlaten. Hij weet dat hij alles aan de club te danken heeft.'
Inderdaad, want sinds zijn debuut heeft hij mij niet echt kunnen overtuigen. Zowel als middenvelder als linksback schiet hij tekort. Hij zegt zich te richten op de linksbackpositie, maar zodra er iemand komt aan dribbelen met een bal is hij kansloos. Voor een middenveldpositie mist hij zoals zovele Ajax-spelers de handelingssnelheid en de pure snelheid op de eerste meters, waardoor zijn loopvermogen nooit benut kan worden. Als hij zegt dat hij alles aan de club te danken heeft, moet hij toch ook beseffen dat hij meer in zichzelf moet investeren. Zoek eens contact met een technische looptrainer en zoek de fitnessruimte wat meer op. Vraag Davids of Heitinga of die na iedere training ff een twitingtal 1 tegen 1-duels met je willen aangaan, en wie weet komt het nog goed met je
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 7 jan 2008 22:16
|
|
Citaat: 7/1/2008 - Emanuelson ziet na advies Davids af van Spurs
(Gepost door RvN)
Urby Emanuelson denkt niet meer aan een transfer naar Tottenham Hotspur, zo liet hij in de nieuwe editie van Sportweek weten. Hij nam dit besluit na advies van Edgar Davids. "Ik heb het erover gehad met Edgar Davids, want hij heeft daar natuurlijk gespeeld. Edgar zei dat het een mooie club is, maar dat ik er niet naartoe moest gaan. Hij zei: ‘Je bent speler van Ajax, je bent jong en talentvol, dus moet je alleen naar een club gaan uit de top van Engeland, Spanje of Italië.’Ik ben daarover gaan nadenken en vind dat hij gelijk heeft."
AN
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 00:17
|
|
Nou, of Davids dit soort dingen nu structureel over kan brengen op een groep weet ik niet, maar dit zijn toch het soort praatjes waar je op hoopt. Het is net zoiets als Japie die even nog wat situps ging doen na de training en dat na een paar weken vrijwel de hele selectie naast hem lag. Mooie dingen.
|
EmJay
Forum berichten: 9
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 11:46
|
|
Citaat: Omtoveren tot linksbuiten, zoals eerder genoemd werd, lijkt me te laat.
Omturnen klinkt mooi, maar in feite is het niet meer dan iemand op de juiste plaats neerzitten.
Van de verdediging naar de aanval is wel een enorm verschil. Urby heeft natuurlijk ervaring als linkshalf, dus de stap hoeft met een beetje geluk niet zo heel groot te zijn voor hem. Hij zou wel snel moeten presteren want tijd om te experimenteren is er niet. Doet hij dat, dan was het inderdaad een kwestie van "op de juiste plaats neerzetten". Ik denk zelf dat hij het wel kan maar dat er teveel tijd voor nodig is. En daarbij denk ik dat hij gewoon z.s.m. weg wil.
Het is niet zo dat je nieuwe kwaliteiten moet ontwikkelen als je wordt omgeturnd, want als het goed is ga je juist je aanwezige kwaliteiten gebruiken.
Reiziger werd van rechtsbuiten rechtsback, omdat hij de kwaliteiten had om rechtsback te spelen.
Reiziger werd inderdaad ook omgeturnd, maar er zat wel 1 groot verschil in: Dit gebeurde op de achtergrond (niet in het eerste elftal) en hij werd daarna bij Groningen gestald om te rijpen. Vervolgens werd hij 'goedgekeurd' en teruggehaald.
Dit constructie zie ik met Urby niet gebeuren.
Al was het maar omdat de tijd dermate veranderd zijn en jonge voetballers iets anders in het (voetbal)leven staan dan destijds.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 11:54
|
|
Citaat: Reiziger werd inderdaad ook omgeturnd, maar er zat wel 1 groot verschil in: Dit gebeurde op de achtergrond (niet in het eerste elftal) en hij werd daarna bij Groningen gestald om te rijpen. Vervolgens werd hij 'goedgekeurd' en teruggehaald.
Dit constructie zie ik met Urby niet gebeuren.
Al was het maar omdat de tijd dermate veranderd zijn en jonge voetballers iets anders in het (voetbal)leven staan dan destijds.
Nou....Reiziger speelde bij Groningen geen rechtsback. Hij werd echt in het seizoen 1994/95 omgeturnd tot een rechtsback.
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Di 8 jan 2008 15:58
|
|
Reiziger werd bij Groningen van spits middenvelder en werd bij Ajax pas back.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Do 24 jan 2008 10:04
|
|
Nee he, begint het eindelijk weer te draaien bij hem, wordtie het veld uitgetrapt! Prima wedstrijd gespeeld Urby! Ga zo door!
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Do 24 jan 2008 18:09
|
|
Citaat: Nee he, begint het eindelijk weer te draaien bij hem, wordtie het veld uitgetrapt! Prima wedstrijd gespeeld Urby! Ga zo door!
Zo, hij was echt lekker bezig he? Ik heb sinds tijden weer eens van hem genoten. Gelukkig schijnt de blessure niet al te ernstig te zijn en verwacht hij gewoon zondag te kunnen spelen. Hopelijk kan hij deze stijgende lijn vasthouden.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 24 jan 2008 18:50
|
|
Keller heeft overigens een meer dan terechte schorsing van drie duels gekregen voor z'n smerige overtredingop Emanuelson.
|
H+10
Forum berichten: 377
|
Geplaatst: Do 24 jan 2008 21:54
|
|
Citaat: op Emanuelson.
Absoluut! Hahaha, dat sukkeltje XD
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 16 maa 2008 18:14
|
|
Citaat: Emanuelson: ‘Volgend seizoen speel ik ook bij Ajax’
Datum: 16-mrt-2008 17:36
Door Bart Vlietstra
Urby Emanuelson is er voor zichzelf uit. De Ajacied blijft volgend seizoen actief in de Arena. “Ik heb een moeizaam seizoen,” vertelt hij aan Sportweek. “Pas de laatste weken gaat het iets beter. Deze zomer is niet het moment om de stap te maken. Volgend seizoen speel ik ook bij Ajax. Mijn contract loopt tot 2011, ik heb alle tijd.”
Sportweek
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 16 maa 2008 18:46
|
|
Goed nieuws, dan hoop ik ook dat MvB hem gebruikt in zijn kracht, de hele linkerflank bespelen. Als buitenspeler wordt zijn loopvermogen niet gebruikt, bovendien kan hij ook wat ballen afpakken. Ik hoop dus dat hij volgend seizoen kan presteren op zijn positie met de juiste taktiek: als wingback. Met Davids(of zijn vervanger) als controleur in de linkerzone(defensief), dus zonder constante defensieve zorgen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 16 maa 2008 19:20
|
|
Waarom zou hij als buitenspeler de flank niet kunnen belopen? Het gaat erom dat hij diep loopt op het moment dat de bal daar kan komen. Finidi bespeelde ook de gehele rechterflank.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 16 maa 2008 19:22
|
|
Laat hem maar lekker aanrommelen als linksbuiten. Vertonghen is een betere linksback dan Urby. Of Van Basten moet Urby wel kunnen leren "om aan de binnenkant te dekken"?
|