Auteur
|
Bericht
|
Dijk
Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 18:59
|
|
Citaat: Het probleem is alleen dat Suarez en De Zeeuw onmisbaar zijn voor Ajax, en Emanuelson niet.
Bij Urby is de Terugval dus veel groter, zoals ik al zei. Ik concludeer dan Suarez en de Zeeuw meer kwaliteiten hebben dan Emanuelson. Daarbij heeft die ook behoorlijke concurrentie op zijn plaatsen, zowel op de linksback(Anita) als op linksbuiten (Eriksen). Ik denk dat we daar anders over denken.
|
Goofie
Forum berichten: 28
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 19:05
|
|
Juist, Urby valt dan door de ondergrens en kan dan ook niet zichzelf wegcijferen en in dienst van het 11-tal spelen. En hij heeft veel cruciale fouten gemaakt. En das echt niet uitvergroot. Vertonghen doet het niet goed tegen Juve, maar daar blijft het bij. De zondag erna stond ie er gewoon weer. En dat nu lukt Ue net niet. Maar ook Aiswatje ( ja watje ) zakte geregeld door de ondergrens. Je mag soms slecht spelen maar niet 23 van de 26 wedstrijden. En in de VI had Urby vaker een 4 of een 5 dan een voldoende en dan druk ik me voorzichtig uit. Ennnn misschien is dit ook wel zijn plafond. We zullen het gaan zien bij zijn volgende club. Want ik denk dattie daar ook vaak op de bank komt te zitten, tenminste als hij niet kiest voor een jupilerleague ploeg.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 20:13
|
|
Citaat: Bij Urby is de Terugval dus veel groter, zoals ik al zei.
Nee, de terugval is gelijk. Alleen bij Suárez en De Zeeuw valt het minder op omdat zij kwalitatief beter zijn.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 22:10
|
|
Nee, de terugval is gelijk. Alleen bij Suárez en De Zeeuw valt het minder op omdat zij kwalitatief beter zijn.
Je kan veel over Urby zeggen kwa mentaliteit etc. , maar om nou te zeggen dat hij minder kwaliteit heeft dan de Zeeuw geloof ik niet. Deze jongen is ongelooflijk getalenteerd. Daarnaast speelt de Zeeuw al weken bagger.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 9 maa 2010 08:23
|
|
Citaat: Juist, Urby valt dan door de ondergrens en kan dan ook niet zichzelf wegcijferen en in dienst van het 11-tal spelen. En hij heeft veel cruciale fouten gemaakt. En das echt niet uitvergroot. Vertonghen doet het niet goed tegen Juve, maar daar blijft het bij. De zondag erna stond ie er gewoon weer. En dat nu lukt Ue net niet. Maar ook Aiswatje ( ja watje ) zakte geregeld door de ondergrens. Je mag soms slecht spelen maar niet 23 van de 26 wedstrijden. En in de VI had Urby vaker een 4 of een 5 dan een voldoende en dan druk ik me voorzichtig uit. Ennnn misschien is dit ook wel zijn plafond. We zullen het gaan zien bij zijn volgende club. Want ik denk dattie daar ook vaak op de bank komt te zitten, tenminste als hij niet kiest voor een jupilerleague ploeg.
Uhh Yea right, En nu in correct Nederlands, ik snap er niets van..
Wat ik er kan opmaken is dat je Urby denkt aan het plafond te zitten bij Ajax, ik denk dat hij prima rendeert in een systeem waar 4-4-2 gespeeld wordt als linkermiddenvelder. Echter is dit niet het systeem van Ajax Dus gewoon cashen op deze voetballer.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 9 maa 2010 09:37
|
|
Citaat: Uhh Yea right, En nu in correct Nederlands, ik snap er niets van..
Wat ik er kan opmaken is dat je Urby denkt aan het plafond te zitten bij Ajax, ik denk dat hij prima rendeert in een systeem waar 4-4-2 gespeeld wordt als linkermiddenvelder. Echter is dit niet het systeem van Ajax Dus gewoon cashen op deze voetballer.
Hopelijk wil Espanyol of zo deze speler hebben, want dat is denk ik zijn niveau als hij naar Spanje wil.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 9 maa 2010 09:50
|
|
Je kan veel over Urby zeggen kwa mentaliteit etc. , maar om nou te zeggen dat hij minder kwaliteit heeft dan de Zeeuw geloof ik niet. Deze jongen is ongelooflijk getalenteerd. Daarnaast speelt de Zeeuw al weken bagger.
Mee eens, qua voetbalkwaliteiten is Urby wellicht een van de beste in de hele selectie en intrinsiek veel beter dan De Zeeuw. Helaas voor Urby draait het daar niet alleen om en qua mentaliteit, schouders eronder als het niet draait, koppie omhoog legt Urby het af bij een groot deel van de huidige selectie. Zonde voor die jongen anders had hij nu al bij een Europese topclub gespeeld.
|
Fregge
|
Geplaatst: Di 9 maa 2010 09:53
|
|
Als z'n inzet niet goed is, is hij gewoon bar en bar slecht. Dan zit die in een dip. Als De Zeeuw in een dip zit, dan speelt die nog redelijk / net onvoldoende.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 9 maa 2010 12:14
|
|
Bij welke topclub zou Urby dan in de basis spelen? Ik ben benieuwd.
|
Fregge
|
Geplaatst: Di 9 maa 2010 12:15
|
|
Ik denk dat die bij Arsenal wel kan functioneren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 9 maa 2010 14:06
|
|
Citaat: Ik denk dat die bij Arsenal wel kan functioneren.
Dat zou inderdaad nog wel kunnen, maar zou jij Nasri er dan naast zetten?
|
Fregge
|
Geplaatst: Di 9 maa 2010 14:17
|
|
Nasri kan ook centraal spelen. Dat lijkt me best realistisch aangezien Fabergas waarschijnlijk verkocht gaat worden in de zomer.
|
Tim89
Forum berichten: 63
|
Geplaatst: Di 9 maa 2010 17:01
|
|
Ik weet niet maar op één of andere manier vind ik Tottenham wel een club voor Urby.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 9 maa 2010 18:31
|
|
Urby kan het best terecht bij een middenmoter in Spanje die 4-5-1 of 4-4-2 speelt aan de linkerkant.
|
Goofie
|
Geplaatst: Di 9 maa 2010 18:59
|
|
Ik denk dus van niet. Maar das mijn mening. Er schort een heleboel aan zijn wedstrijdinstelling en mentaliteit. Zoals zo vaak gezegd, de periode na het talenttijdperk is heel belangrijk. Dan komt pas bovendrijven of een speler meer is als een talent en in het verdere verloop kan uitgroeien naar een dragende speler of meer.
Maar dit is niet alleen het probleem van Urby. Dit openbaart zich ook bij Anita, Sarpong, Aiswatje. Wat dat betreft is Demy een goed voorbeeld, Valt nu niet op maar voert zijn taken uit en daardoor blijft de schade beperkt. Nèè anders gezegd we winnen gewoon elke wedstrijd. Neem bijvoorbeeld Enoh, die jongen verzaakt nooit. Pakt soms een domme gele kaart, maar als je die ziet jagen en tackelen en balveroveren, jongens ZO hoort het. Want je kunt NIET blijven teren op je talent, soms moet Urby ook eens zijn mouwen opstropen, en dat lukt hem maar niet. Sober spelen, in dienst van het elftal. Maar eigenlijk is het boek Ajax voor Urby gesloten denk ik. Heeft aan de linkerkant op elke positie een kans gehad en die NIET gegrepen ergo: Afscheid nemen.En dat is beter voor beide partijen.
|
Leonel
|
Geplaatst: Wo 10 maa 2010 12:14
|
|
Citaat: Ik denk dus van niet. Maar das mijn mening. Er schort een heleboel aan zijn wedstrijdinstelling en mentaliteit. Zoals zo vaak gezegd, de periode na het talenttijdperk is heel belangrijk. Dan komt pas bovendrijven of een speler meer is als een talent en in het verdere verloop kan uitgroeien naar een dragende speler of meer.
Maar dit is niet alleen het probleem van Urby. Dit openbaart zich ook bij Anita, Sarpong, Aiswatje. Wat dat betreft is Demy een goed voorbeeld, Valt nu niet op maar voert zijn taken uit en daardoor blijft de schade beperkt. Nèè anders gezegd we winnen gewoon elke wedstrijd. Neem bijvoorbeeld Enoh, die jongen verzaakt nooit. Pakt soms een domme gele kaart, maar als je die ziet jagen en tackelen en balveroveren, jongens ZO hoort het. Want je kunt NIET blijven teren op je talent, soms moet Urby ook eens zijn mouwen opstropen, en dat lukt hem maar niet. Sober spelen, in dienst van het elftal. Maar eigenlijk is het boek Ajax voor Urby gesloten denk ik. Heeft aan de linkerkant op elke positie een kans gehad en die NIET gegrepen ergo: Afscheid nemen.En dat is beter voor beide partijen.
Waarom praat iedereen zo over Demy?Hij voert helemaal niet zijn taken uit en daarnaast schijnt tegenwoordig een pass van 10 meter te moeilijk zijn. Hij zal wel een mindere periode hebben aangezien in het begin er goed uit zag. Maar sinds de wintersport is het nou echt niet goed.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 10 maa 2010 12:29
|
|
Citaat: Waarom praat iedereen zo over Demy?Hij voert helemaal niet zijn taken uit en daarnaast schijnt tegenwoordig een pass van 10 meter te moeilijk zijn. Hij zal wel een mindere periode hebben aangezien in het begin er goed uit zag. Maar sinds de wintersport is het nou echt niet goed.
Dat komt doordat hij nu in een andere rol speelt, Jol moet hem terug zetten naar een rol als meer controlerende speler en opbouwer achter de bal.
|
Goofie
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 12:43
|
|
Idd Demy moet meer controlerend spelen NU Siem de Jong het zo goed doet. En dan val je minder op. Want nu valt Siem plotseling op.
Maar we gaan voor de dubbel als eerbetoon aan Martin Jol gelijk in zijn eerste seizoen. As zondag hééél belangrijk, winnen we die dan hebben we de Lampen bij hun kladden.
|
Leonel
|
Geplaatst: Do 11 maa 2010 15:47
|
|
Citaat: Waarom praat iedereen zo over Demy?Hij voert helemaal niet zijn taken uit en daarnaast schijnt tegenwoordig een pass van 10 meter te moeilijk zijn. Hij zal wel een mindere periode hebben aangezien in het begin er goed uit zag. Maar sinds de wintersport is het nou echt niet goed.
Dat komt doordat hij nu in een andere rol speelt, Jol moet hem terug zetten naar een rol als meer controlerende speler en opbouwer achter de bal.
Andere rol of niet, taken moet je altijd uitvoeren. En een simpele pas, wat hij inhet begin strak paaste, lukt ook niet meer.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 19:49
|
|
Speelde weer een heeele goede wedstrijd. En nu kun je niet meer het argument gebruiken dat hij alleen goed kan spelen tegen de kleine clubjes.
Het is echt een klasse linksmid, dat is zijn positie.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 19:51
|
|
Citaat: Speelde weer een heeele goede wedstrijd. En nu kun je niet meer het argument gebruiken dat hij alleen goed kan spelen tegen de kleine clubjes.
Het is echt een klasse linksmid, dat is zijn positie.
Het lijkt juist wel alsof Emanuelson alleen in topwedstrijden top kan presteren. PSV 2x, AZ en Feyenoord waren zijn beste wedstrijden van het seizoen. Hij zou een geschikte speler voor een club als Tottenham of Everton zijn en zolang hij niet verlengt moet Ajax hem deze zomer voor een bedrag van 5+ miljoen proberen te verkopen.
|
Fenix
Forum berichten: 240
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 19:52
|
|
Hij speelt juist niet goed tegen de kleine clubs, op een of andere manier speelt hij juist goed tegen de goede clubs.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 19:54
|
|
Citaat: Hij speelt juist niet goed tegen de kleine clubs, op een of andere manier speelt hij juist goed tegen de goede clubs.
Tegen de kleinere clubs speelt hij ook gewoon goed mee hoor.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 20:37
|
|
Die jongen kan bij de meeste supporters gewoon weinig goed doen. Natuurlijk heeft hij geen geweldige instelling (en wordt die indruk wat verergerd door z'n wat slome/sierlijke motoriek), maar in mijn ogen wordt hij onderschat. Gaat straks een hele mooie club in het buitenland vinden.
Speelde vandaag ook uitstekend. Zou ie aan z'n rechter been gewerkt hebben?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 14 maa 2010 20:38
|
|
Urbys rechter is toch nooit heel slecht geweest?
|