Auteur
|
Bericht
|
Fregge
Forum berichten: 4313
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 2 maa 2010 12:19
|
|
En Daley Blind als linksback? Hij is meestal beste man op het veld aan Groningense kant. En daar speelt hij rechtsback.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 2 maa 2010 12:22
|
|
Citaat: En Daley Blind als linksback? Hij is meestal beste man op het veld aan Groningense kant. En daar speelt hij rechtsback.
Ik vind Blind niet wendbaar genoeg en ook te langzaam om als back bij Ajax te spelen. Bij FC Groningen doet hij het goed hoor maar bij Ajax wordt er meer gevraagd van een back.
|
10Oele
Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Di 2 maa 2010 12:23
|
|
Citaat: En Daley Blind als linksback? Hij is meestal beste man op het veld aan Groningense kant. En daar speelt hij rechtsback.
Die komt inderdaad ook nog eens terug dus dan heb je voldoende opties.
|
Fregge
|
Geplaatst: Di 2 maa 2010 12:24
|
|
Ik vind Blind niet wendbaar genoeg en ook te langzaam om als back bij Ajax te spelen. Bij FC Groningen doet hij het goed hoor maar bij Ajax wordt er meer gevraagd van een back.
Daar weet ik alles van JD, een speler in Ajax moet alles kunnen (zie reacties)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 2 maa 2010 21:20
|
|
Ik kan me herinneren dat er een aantal jaar terug nogal wat discussies waren over Emanuelson en dat sommige members hem hier het liefst gratis zagen vertrekken. Ik kan me het weerwoord van onder andere Enganche herinneren die zei dat Emanuelson geen topspeler was maar wel een speler die sowieso nog een miljoen of 6 waard was en verkocht kon worden aan een subtopper als Ajax er echt voor zou gaan om hem te verkopen. Ironisch genoeg lijkt het daar dus nu op uit te draaien. Mijn gevoel over Emanuelson is ook dubbel, enerzijds vind ik hem onderschat als speler maar het lijkt wel zo dat hij een beetje op een dood punt zit en een vertrek hem mogelijk goed zou kunnen doen. Erg geloofwaardig is het voor Ajax natuurlijk ook niet om zijn contrract nu zwaar op te waarderen, daarmee geef je vooral een verkeerd signaal af.
|
Fregge
|
Geplaatst: Di 2 maa 2010 21:29
|
|
Pushkin, wie zou jij als vervanger zien van Emanuelson die sportief gezien misschien wel beter is dan hem?
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Di 2 maa 2010 21:40
|
|
Om daar even op in te haken. Ik bedacht me laatst; is Lodeiro misschien niet als vervroegde vervanger gehaald van Emanuelson? Ik ken die jongen niet, maar als ik het goed heb kan hij ook als linkshalf en hangende linksbuiten uit de voeten. Want momenteel vind ik de aankoop van Lodeiro een beetje een rare, gezien de financiëele situatie van Ajax en basisplaatsen die Eriksen van Jol krijgt.
Volgens mij is Jol trouwens al bezig met een Ajax zonder Urby, gezien de laatste wedstrijden. Kan bijna niet anders ook dan dat hij verkocht wordt komende zomer, en dat lijkt me ook de juiste keuze.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 2 maa 2010 22:51
|
|
Lodeiro is iemand voor de kleine ruimte. Emanuelson bestrijkt juist grote ruimtes.
|
Goofie
Forum berichten: 28
|
Geplaatst: Wo 3 maa 2010 22:38
|
|
Daley Blind wordt een sensatie. Eerst op links en daarna op 4 in het midden gelijk zijn vader.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 3 maa 2010 23:37
|
|
Ik denk nog altijd dat Daley Blind nooit een vaste waarde in Ajax 1 gaat worden. Wat die jongen verder met deze discussie/topic te maken heeft is mij een raadsel.
|
Goofie
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 19:00
|
|
Het ging over de linksback positie mijn waarde. En het feit dat UE daar niets te zoeken heeft. Dus worden er andere namen genoemd. En als dan ook nog eens een linkshalf gehaald wordt dan denk ik dat 1+1 opgeteld tot de som leid dat UE beter kan vertrekken. Tenminste als ie aan spelen wil toekomen. Want ik denk dat UE aan zijn top zit en dat is onder de ondergrens die Ajax aan spelers stelt, maw hij komt op alle fronten tekort.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Do 4 maa 2010 20:33
|
|
Citaat: Ik denk nog altijd dat Daley Blind nooit een vaste waarde in Ajax 1 gaat worden. Wat die jongen verder met deze discussie/topic te maken heeft is mij een raadsel.
Gisteren was ik in het stadion van de Graafschap bij Jong Oranje-Jong Polen, maar ik vond hem toch wel erg goed spelen. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat hij meteen gaat slagen bij Ajax, maar ik heb wel vertrouwen in hem, verrast me toch positief.
|
Fregge
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 11:19
|
|
Geen Sevilla voor Urby:
[list">Urby Emanuelson gaat niet naar Sevilla. De precieze reden is niet bekend, maar de Andalusiërs hebben de veelzijdige Ajacied donderdag van hun verlanglijst afgehaald. Emanuelson onderhandelt momenteel met Ajax over een langere verbintenis, maar de gesprekken verlopen bijzonder moeizaam. Mogelijkerwijs heeft Adriano te kennen gegeven dat hij nog minimaal één seizoen in het Ramón Sánchez Pizjuan wil spelen[/list">
Aldus de wandelgangen van VZ.
|
Geraldo
Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 11:40
|
|
Hmm .. Jammer is dat, ook dat Ajax nog steeds bezig is met onderhandelen. Geef gewoon aan dat hij weg komende zomer en dat hij kan zoeken naar een nieuwe club.
En dan hopen dat we er nog wat voor kunnen vangen, zijn waarde zal vast wel zijn gedaald na het bankzitten van de afgelopen weken.
|
Nathan
Forum berichten: 22
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 13:59
|
|
Lekker weg doen. Zoveel voegt hij nou ook weer niet toe, want dan voetbalt hij links en dan linksmidden, linksbuiten..
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 14:25
|
|
Is dat hem schuld waar de trainer hem opstelt. Het feit is wel dat andere niet veel voor hem onder doen en hij nog vrij gewillig is op de transfermarkt. Ajax zou best een aantal miljoenen kunnen krijgen voor hem.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 5 maa 2010 23:36
|
|
Citaat: Geen Sevilla voor Urby:
[list">Urby Emanuelson gaat niet naar Sevilla. De precieze reden is niet bekend, maar de Andalusiërs hebben de veelzijdige Ajacied donderdag van hun verlanglijst afgehaald. Emanuelson onderhandelt momenteel met Ajax over een langere verbintenis, maar de gesprekken verlopen bijzonder moeizaam. Mogelijkerwijs heeft Adriano te kennen gegeven dat hij nog minimaal één seizoen in het Ramón Sánchez Pizjuan wil spelen[/list">
Aldus de wandelgangen van VZ.
Ik kan dat heel goed begrijpen, Urby is gewoon niet goed genoeg om voor de nr 4 van Spanje te spelen. Sevilla is een constant presterende club, die de ambitie uitstraalt bij de beste 3 van Spanje te willen behoren en daarnaast de afgelopen jaren zeer succesvol is geweest in de Uefa cup. Spelers als Koné en De Mul hebben het daar ook niet kunnen maken. Dus waarom Urby wel.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Zo 7 maa 2010 17:49
|
|
Speelde een klassewedstrijd vandaag. Goed gedaan Urby.
|
Goofie
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 18:15
|
|
Citaat: Speelde een klassewedstrijd vandaag. Goed gedaan Urby. Dat mag ook wel na 23 wedstrijden gespeeld te hebben als een natte krant.
Zeker behouden deze jongen, of niet???????
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 18:27
|
|
Citaat: Speelde een klassewedstrijd vandaag. Goed gedaan Urby. Dat mag ook wel na 23 wedstrijden gespeeld te hebben als een natte krant.
Zeker behouden deze jongen, of niet???????Heeft wel meer goede wedstrijden gespeeld dan alleen gisteren. Dit is gewoon de beste linksback die we in de selectie hebben. Maar gezien de financiële situatie van Ajax is het een optie om hem te verkopen. Het blijft een interessante speler voor andere clubs.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 18:31
|
|
Rond de wedstrijden van Dordrecht en Feyenoord speelde Urby wedstrijden lang erg goed. Maar daarna viel hij weer terug, en dat is niet iets waarmee je Ajax verder helpt.
|
Dijk
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 18:34
|
|
Elke speler binnen het huidige Ajax heeft velen up en downs. Daar is Emanuelson niet alleen in. Ik blijf het vreemd vinden dat het bij hem steeds word uitvergroot.
|
GertJan020
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 18:36
|
|
De spreekwoordelijke amplitude is bij hem toch vele malen groter dan bij enig andere speler.
|
Dijk
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 18:48
|
|
Ik zie bij wel meer spelers een terugval, Suarez, de Zeeuw. Dan zijn de spelers nog beter dan de wissels, maar een terugval zie je.
|
GertJan020
|
Geplaatst: Ma 8 maa 2010 18:54
|
|
Het probleem is alleen dat Suarez en De Zeeuw onmisbaar zijn voor Ajax, en Emanuelson niet.
Bij Urby is de Terugval dus veel groter, zoals ik al zei.
|