Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:26
|
|
Citaat: Uhm, nee dankje. Voor die 25 miljoen die je overhoudt mag je dan wel een fatsoenlijke rechts en linksback halen, en 1 van die jeugdspelers eerst maar eens bij de selectie halen, voordat je ze meteen in de basis zet. Wat een onrealistische kijk hebben sommige mensen toch.
Het gaat niet over een onrealistische kijk het gaat erover dat Ajax misschien wel even 25 miljoen euro overhaalt maar dat ze het niet kunnen permiteren om dat geld meteen weer te investeren. Dat geld moet gebruikt worden als buffer voor de komende jaren zodat we niet dezelfde fout maken als Feyenoord. Kappelhof, Van Rhijn, Shakison en Koppers zullen we het daarom maar mee moeten doen. Vooral Van Rhijn en Koppers zijn erg talentvol en zullen het bij Ajax kunnen maken als ze een kans krijgen en zich door kunnen ontwikkelen maar Kappelhof en Shakison zijn op dit moment iets verder in hun ontwikkeling.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:37
|
|
Citaat: Uhm, nee dankje. Voor die 25 miljoen die je overhoudt mag je dan wel een fatsoenlijke rechts en linksback halen, en 1 van die jeugdspelers eerst maar eens bij de selectie halen, voordat je ze meteen in de basis zet. Wat een onrealistische kijk hebben sommige mensen toch.
Het gaat niet over een onrealistische kijk het gaat erover dat Ajax misschien wel even 25 miljoen euro overhaalt maar dat ze het niet kunnen permiteren om dat geld meteen weer te investeren. Dat geld moet gebruikt worden als buffer voor de komende jaren zodat we niet dezelfde fout maken als Feyenoord. Kappelhof, Van Rhijn, Shakison en Koppers zullen we het daarom maar mee moeten doen. Vooral Van Rhijn en Koppers zijn erg talentvol en zullen het bij Ajax kunnen maken als ze een kans krijgen en zich door kunnen ontwikkelen maar Kappelhof en Shakison zijn op dit moment iets verder in hun ontwikkeling.
25 miljoen buffer is niet nodig en lijkt me heel overdreven, beter investeren we dat en halen we structureel CL met een UEFA-Cup kostenpatroon, de komende jaren. We mogen al blij zijn als we een buffer van 10 miljoen krijgen.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:47
|
|
Citaat: 25 miljoen buffer is niet nodig en lijkt me heel overdreven, beter investeren we dat en halen we structureel CL met een UEFA-Cup kostenpatroon, de komende jaren. We mogen al blij zijn als we een buffer van 10 miljoen krijgen.
We draaide een verlies van 10 miljoen in 6 maanden, zo overdreven lijkt me een buffer van 25 miljoen dus niet. Als Ajax Verhoeven; Wielaert, Silva, Atouba, Oleguer, Ogararu, Azlan, Supusepa, Will; Sno, V.d. Heijden, Kerlon, Candan, Lazic, Overtoom, Lindgren, Gabri, Donald, Anita; Kennedy, Danilo, Jongebloed, Rommedahl, Pantelic, Martina, Cvitanich, Luque en Bodul kwijt weet de raken de komende anderhalf jaar dan zullen ze ook zonder verkopen geen verlies hoeven te draaien maar zolang die spelers nog bij Ajax op de loonlijst staan heeft Ajax een buffer van 25 miljoen zeker wel nodig.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 19:56
|
|
Een buffer van 25 miljoen zal handig zijn, maar zeker niet nodig. Op dit moment ligt de prioriteit bij het verkleinen van de selectie totdat je break-even loopt als je UEFA CUP voetbal haalt en de groepsronde doorkomt. We lopen iets van 13 miljoen euro operationeel verlies. Dus zullen er sowieso wat spelers weg moeten gaan inderdaad. Als er nou 15 weg gaan uit dat rijtje van jou, dan loop je waarschijnlijk al break-even, maar dan moet dat wel gebeuren. Buffer van 25 miljoen is dan niet nodig. Een buffer zou je pas moeten krijgen als je break-even loopt en af en toe een speler verkoopt, niet op deze manier. Dan moet je gewoon herinvesteren totdat je weer op het niveau bent dat je structureel 1e of 2e in de competitie wordt, want dan haal je per seizoen namelijk zo'n 10+ miljoen meer winst door CL voetbal.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 19 feb 2010 23:18
|
|
Van Rhijn is een mooie voetballer, maar heeft net zoals de meeste nummers 4 uit de Ajax-opleiding weinig kaas gegeten van verdedigen.
Ik las laatst ergens de vergelijking Koppers => Klavan/Mathijsen. Qua type dan. Wat vind je van die vergelijking, JD?
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 00:01
|
|
Even terug naar Urby. Vinden jullie ook niet dat hij in z'n laatste wedstrijden (ook voor z'n blessure) erg onzichtbaar is geweest?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 00:10
|
|
Ach, wat leuke wedstrijdjes hier en daar, maar hij zakt weer door de mand zoals gewoonlijk. Doet niet anders de laatste 6 jaar.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 09:33
|
|
Waarom word als er slecht gevoetbald word altijd naar bepaalde spelers gekeken. De laatste tijd is het over het algemeen dat de spelers slecht presteren dan voorheen. Maar ik zie vaak dat spelers die vaak een dromerig karakter hebben daarop worden afgerekend. Ik ben het verder mee eens dat Emanuelson niet al best is, maar ik zie een groter verval bij bijvoorbeeld Suaréz. Maar hij lijkt wel iets beschermend over zich heen te hebben in plaats van types van der Wiel en Emanuelson.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 12:31
|
|
Citaat: Waarom word als er slecht gevoetbald word altijd naar bepaalde spelers gekeken. Als er wordt gekeken naar spelers die al heel wat jaren Ajax in de benen hebben, lijkt me dat niet meer dan terecht. Een speler met dat op zijn CV kan niet een prestatiecurve van een tiener laten zien. Dan is het foute boel.
Citaat: Maar ik zie vaak dat spelers die vaak een dromerig karakter hebben daarop worden afgerekend. Emanuelson ís ook dromerig en is daarmee geen betrouwbare factor. Iets wat je van een speler met zijn status onderhand wel mag verwachten. Een speler kan slecht spelen, dat mag. Een duel verliezen of uitgespeeld worden kan, allemaal dingen die kunnen gebeuren, ook al omdat ze inherent aan de speler zijn. Wat in mijn beleving niet kan is dat Emanuelson na al die jaren nog altijd momenten heeft dat ie verzaakt en verzuimd, veelal op soortgelijke momenten. Emanuelson vat zaken te licht op, nog altijd.
|
Goofie
Forum berichten: 28
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 19:17
|
|
Citaat: Hij wordt door iedere coach door het elftal geslingerd omdat hij telkens, snel of na een tijdje, gewoon NIET voldoet. Of omdat die zo multifunctioneel is en beter is dan de andere medespelers. Als die echt zo slecht is als jij doet voorkomen dan zat die allang op de bank of op de tribune. Hopelijk blijft die nog een tijdje bij ons.
Multifunctioneel???? Beste Meneer ik ken U niet maar zit U soms in een ander stadion.
Ik noem: Kannie koppen, want zijn haar hangt voor zijn ogen
kannie verdedigen...want ook jij denkt dat hard naar voren lopen verdedigen is, en dat is het nu net NIET.
Ik hoef je niet te vertellen van de spelvoortzettingen zoals corners en vrije trappen die Furby neemt.........een groot DRAMA, rendement 0,05%.
Als linksvoor kan hij geen enkele voorzet afleveren, niet een want die schiet ie steevast tegen een tegenstander aan ook al is die maar 30 centimeter dik.
Als middenvelder beheerst ie de omschakeling niet, en loopt ie als een kip zonder kop verloren rond.
En veel doelpunten heeft ie ook niet gemaakt, dus op de BANK met die jongen en snel verkopen.
Positief: een goede techniek die hij niet functioneel gebruikt.
PS: vd Wiel is zijn evenbeeld, kan ook niet verdedigen.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 19:38
|
|
Geweldige tekst Goofie, heb me gelachen om dit stuk en als je er over nadenkt het klopt ook nog allemaal ! Maar Van der Wiel Compenseert het wel met zijn snelheid ( heeft Urby ook, maar die gebruikt het niet goed) en dat hij GOED aanvallend ingesteld is: heeft afentoe een leuke voorzet, heeft ook vaak leuke combinaties en hij scoort nog redelijk veel ook !
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 20:01
|
|
Citaat: PS: vd Wiel is zijn evenbeeld, kan ook niet verdedigen.
Nee dat vond Perez ook in de wedstrijd tegen ons 2 weken geleden . Was zeker ook blind naar voren rennen?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 20:06
|
|
Kreeg Perez niet een open kans of 2? Leuk dat hij nog net tackelt, maar het was natuurlijk wel te laat, he?
|
Scio
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 20:09
|
|
Citaat: Kreeg Perez niet een open kans of 2? Leuk dat hij nog net tackelt, maar het was natuurlijk wel te laat, he?
Zou je dat dan niet Alderweireld of Lindgren op z'n bordje moeten leggen?
|
Dijk
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 21:35
|
|
Citaat: Waarom word als er slecht gevoetbald word altijd naar bepaalde spelers gekeken. Als er wordt gekeken naar spelers die al heel wat jaren Ajax in de benen hebben, lijkt me dat niet meer dan terecht. Een speler met dat op zijn CV kan niet een prestatiecurve van een tiener laten zien. Dan is het foute boel. Waarom moet je naar het aantal jaren kijken voordat iemand in het eerste voetbalt. Ik kijk liever naar de kwaliteiten van een speler en voor mijn maakt het niks uit of die een jaar of tien jaar in het eerste voetbalt. Als je in het eerste voetbalt moet je er klaar voor zijn en anders moet een ander spelen.
Citaat: Maar ik zie vaak dat spelers die vaak een dromerig karakter hebben daarop worden afgerekend. Emanuelson ís ook dromerig en is daarmee geen betrouwbare factor. Iets wat je van een speler met zijn status onderhand wel mag verwachten. Een speler kan slecht spelen, dat mag. Een duel verliezen of uitgespeeld worden kan, allemaal dingen die kunnen gebeuren, ook al omdat ze inherent aan de speler zijn. Wat in mijn beleving niet kan is dat Emanuelson na al die jaren nog altijd momenten heeft dat ie verzaakt en verzuimd, veelal op soortgelijke momenten. Emanuelson vat zaken te licht op, nog altijd.Dat zit in het karakter, Marco. Elke speler straalt het op een andere manier uit hoe die de dingen beleeft. Dat het soms lijkt of Emanuelson er niks om geeft is jammer is voor hem, maar niet meer dan dat. Of moeten we allemaal gaan lopen schelden als het even misgaat zodat je zo meer beleving bij een speler wilt zien. Dat lijkt me niet.
Citaat: Multifunctioneel???? Beste Meneer ik ken U niet maar zit U soms in een ander stadion.
Ik noem: Kannie koppen, want zijn haar hangt voor zijn ogen Misschien bevalt zijn kapsel jouw niet, maar hij heeft zijn haar altijd netjes achterover. Verder is de grootste taak niet om te koppen als vleugelverdediger omdat het zelden voorkomt.
Citaat: kannie verdedigen...want ook jij denkt dat hard naar voren lopen verdedigen is, en dat is het nu net NIET. Waar staat dat ik vind dat hard lopen naar voren verdedigen is. Ik heb dat nooit gezegd en snap ook niet waarom jij dat er nu bij noemt.
Citaat: Ik hoef je niet te vertellen van de spelvoortzettingen zoals corners en vrije trappen die Furby neemt.........een groot DRAMA, rendement 0,05%. Leuk dat die van elke trainer dat toch weer mag doen omdat er geen betere zijn bij Ajax. Ik hoorde trouwens ook niemand over zijn trap na de doelpunten tegen Az, Feyenoord, FC Dordrecht. Ook leuk dat je niet normaal zijn naam kan spellen, maar dat zegt nu meer over jouw dan over hem.
Citaat: Als middenvelder beheerst ie de omschakeling niet, en loopt ie als een kip zonder kop verloren rond. Dat klopt, maar hoeveel wedstrijden heeft die nou als middenvelder gespeeld. Ik snap ook weer niet dat je dit erbij haalt want in mijn tekst rep ik helemaal niet dat Emanuelson een goede middenvelder is.
Citaat: En veel doelpunten heeft ie ook niet gemaakt, dus op de BANK met die jongen en snel verkopen. Is doelpunten voortaan de reden dat spelers moeten spelen of niet. Kom laten we dan 11 spitsen opstellen want de andere spelers scoren toch niet, nee bedankt.
Citaat: Kreeg Perez niet een open kans of 2? Leuk dat hij nog net tackelt, maar het was natuurlijk wel te laat, he? Was precies op tijd wat van der Wiel deed. Trouwens het was van der Wiel zijn man helemaal niet en Perez ging over de Zeeuw heen.
|
Marco
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 22:18
|
|
Citaat: Waarom moet je naar het aantal jaren kijken voordat iemand in het eerste voetbalt. Omdat -enkele uitzonderingen daargelaten- de ervaring die een speler opdoet iets te maken heeft met de (afname van de) grilligheid van zijn prestatiecurve. Emanuelson speelt nog altijd vaak vrijblijvend. Als Ajax nog iets met topsport te maken heeft, kan dit natuurlijk niet.
Citaat: Dat zit in het karakter, Marco. Elke speler straalt het op een andere manier uit hoe die de dingen beleeft. Dat het soms lijkt of Emanuelson er niks om geeft is jammer is voor hem, maar niet meer dan dat. Of moeten we allemaal gaan lopen schelden als het even misgaat zodat je zo meer beleving bij een speler wilt zien. Hier ga je volledig voorbij aan hetgeen je van me quoot. Ik heb het over voetbaltechnische aspecten, niet over wat hij uitstraalt.
|
Dijk
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 22:36
|
|
Citaat: Omdat -enkele uitzonderingen daargelaten- de ervaring die een speler opdoet iets te maken heeft met de (afname van de) grilligheid van zijn prestatiecurve. Emanuelson speelt nog altijd vaak vrijblijvend. Als Ajax nog iets met topsport te maken heeft, kan dit natuurlijk niet. Emanuelson heeft niet de makkelijkste tijd meegemaakt bij Ajax. Emanuelson heeft bijna elk jaar een andere trainer gehad die hem verschillende opdrachten gaf aan hem. Zodat die op een gegeven moment zelf niet precies wist wat die er mee moest doen. Dat heeft dan niks met ervaring te maken, maar met steeds verschillende opdrachten die hij in het team meekreeg.
|
Marco
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 23:20
|
|
Tja, dat ie elke week een andere tegenstander treft zal ook niet helpen, maar of dit soort dingen nog een rol moeten spelen..
|
Scio
|
Geplaatst: Za 20 feb 2010 23:42
|
|
Citaat: Tja, dat ie elke week een andere tegenstander treft zal ook niet helpen, maar of dit soort dingen nog een rol moeten spelen..
Volgens mij speelt hij vanuit het systeem dat hem opgelegd wordt door de verschillende trainers, en niet d tegenstanders. Je opmerking gaat dus nergens over. Ik snap de strekking van je opmerking echter wel. Echter een invulling van je takenpakket dat telkenmale verandert is niet positief voor de ontwikkeling van je als speler en dus heeft dat er wel degelijk mee te maken.
Multifunctionaliteit is a bitch. Anita gaat dat ook nog meemaken. Wat ik je brom.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 00:32
|
|
Citaat: Kreeg Perez niet een open kans of 2? Leuk dat hij nog net tackelt, maar het was natuurlijk wel te laat, he?
Die kopkans van Perez mag je Van der Wiel aanrekenen (Van der Wiel is vaak dan ook stuitend slecht bij het verdedigen van dode spelmomenten en bij voorzetten), maar dat moment waarop hij tackelt was juist een moment waarop hij de fout van andere Ajacieden herstelde.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 12:04
|
|
Geen enkele verdediger van Ajax is goed bij dode spelmomenten dan wel voorzetten.
|
Marco
|
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 17:31
|
|
Citaat: Je opmerking gaat dus nergens over. Ik snap de strekking van je opmerking echter wel. Maar als het een strekking heeft, dan gaat het toch ergens over?
|
Goofie
Forum berichten: 28
|
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 23:43
|
|
Eh van de Wiel kan gewoonweg niet koppen. Die komt nog geen centimeter van de grond. Maar daar ging het niet over. Ik heb uitgelegd wat er aan Furby schort. En ziet tegen Vites staat er zowaar een veel dynamischere jongeling op, die ik maar liefst 4 maal een schot binnen de palen heb zien schieten. Jesus daar doet Furby 5 seizoenen over. De speler is ene Chr. Eriksen. Deze jongen ZIET het. En dat is nu net waar het Furby aan ontbreekt....tactisch vernunft en inzicht. En dat heb je of heb je niet.Maar bij Fc Utrecht zal het wel lukken denk ik. Want ik zag Ajax met de minuut slechter worden toen ie inviel. En weer dezelfde fouten maken door zijn mannetje telkens te laten lopen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 21 feb 2010 23:57
|
|
En zijn 'geweldige' blinde loopacties met de bal.
Het verschil tussen een echt toptalent (Eriksen) en een zeer middelmatige speler. Die laat de bal het werk doen. Domme frivoliteit vs. technische functionaliteit.
|
Geraldo
Forum berichten: 643
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 22 feb 2010 00:07
|
|
Ik ben ook niet echt een voorstander van Urby, speeld toch al 5/6 jaar bij Ajax maar ik zie vrij weinig ontwikkeling. Het is te hopen dat Eriksen zich sterker ontwikkeld..
Overigens denk ik wel dat Emanuelson Donderdag zal starten tegen Juventus, ten koste van Eriksen.
|