Auteur
|
Bericht
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 5 jan 2010 17:04
|
|
Citaat: Noem nog een assist van Siem de Jong van Bergkamp-kwaliteit?
Het gaat bij mij niet vooral om een assist maar gewoon het voorbereiden van het doelpunt. De pré-assist, of gewoon ruimte maken voor een andere speler.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 13 jan 2010 14:33
|
|
Citaat: Emanuelson: 'Ik dien mijn contract uit'
--------------------------------------------------------------------------------
Datum post: 13-01-10 14:32 - Gepost door: 343 - Bron: AS/VI - Aantal keer bekeken: 14 - Aantal reacties: 1
Zoals het er nu naar uitziet blijft Urby Emanuelson nog 1 seizoen bij Ajax. Dat zegt de middenvelder in Voetbal International naar aanleiding van de vastgelopen onderhandelingen.
'Zoals het er nu uitziet dien ik mijn contract bij Ajax uit en ga ik in 2011 weg. Absoluut niet het scenario dat ik voor ogen had, maar ik zie geen andere optie', aldus Emanuelson in het weekblad.
Rik Van den Boog ontkent in de VI dat Emanuelson een salarisverlaging heeft gekregen. 'We hebben hem een passend voorstel gedaan en dat is geen verlaging. Dat er dus niet zomaar een forse verhoging is bij een verlengingsvoorstel is kennelijk nieuw. Het is ons nieuwe beleid en daar moeten de zaakwaarnemers aan wennen. De keuze is aan Urby'.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Wo 13 jan 2010 14:39
|
|
Aankomende zomer moet je hem persé verkopen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 13 jan 2010 14:44
|
|
Inderdaad. Niets ervan dat hij zijn contract gaat uitdienen.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 13 jan 2010 14:53
|
|
Toch spijtig. Dacht dat Urby wel een behoorlijke club-man was.
Wat mij betreft dus zsm weg met hem. Zeker ook omdat hij een van die spelers is die altijd een 'net niet' is geweest bij Ajax. Juist het soort speler wat we niet meer willen.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 13 jan 2010 15:13
|
|
Nou, dan kunnen we alvast opzoek naar een opvolger voor deze man. Mij lijkt een Dusan Tadic wel iets, maar hij moet natuurlijk wel een beetje betaalbaar zijn. En verder kunnen we, als we Urby voor een miljoen of 5 deze zomer verkopen, mooi een goede centrumverdediger erbij halen.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 13 jan 2010 15:31
|
|
Emanuelson tekent heus wel bij. Alleen moet het aanbod wel dusdanig zijn dat hij het gevoel heeft dat Ajax hem graag wil. Zowel Ajax als Emanuelson hebben de intentie uitgesproken langer door te willen, dus dit komt uiteindelijk wel goed. De onderhandelingen zijn gewoon gaande, zo moet je het zien. Doordat zijn zaakwaarnemer ging huilen in de media kwam het verhaal op straat te liggen en lijkt het net of Emanuelson zo zielig is dat hij een slechter contract aangeboden krijgt.
Ik ben een fan van Emanuelson dus ik zie ik hem graag blijven. Maar een grote zak geld kun je in principe niet weigeren, helemaal in de huidige situatie.
|
TheRealMisterAjax
Forum berichten: 112
|
Geplaatst: Wo 13 jan 2010 15:46
|
|
Citaat: Emanuelson tekent heus wel bij...Ik ben een fan van Emanuelson dus ik zie ik hem graag blijven. Maar een grote zak geld kun je in principe niet weigeren, helemaal in de huidige situatie.
Ik ben het met je eens, dat dit wel goed gaat komen. Ook ik ben fan van Emanuelson, al was het alleen maar al dat hij niet zeurt en gewoon zijn werk doet op alle bedenkbare posities die, volgens mij 6 trainers, al voor hem voor ogen hadden. Zijn kracht is zijn multifunctionaliteit maar dat is meteen zijn grote zwakte. Ook Martin Jol doet daar vrolijk aan mee, want was hij het niet die publiekelijk aan Emanuelson verklaarde dat hij de grootste kans zou maken als linksback in oranje? En hem vervolgens de rest van het seizoen als linkeraanvaller opstelt...
Persoonlijk vind ik, hoe verrassend dat ook mag klinken, dat Urby zijn beste wedstrijden op 10 heeft gespeeld, het enige dat er eigenlijk aan ontbreekt is een rechterbeen. En ook al zegt het niet zoveel, de mooiste doelpunten komen dit seizoen van zijn voet. Hij is waarschijnlijk net zo vaak heel belangrijk als de schlemiel van de wedstrijd geweest, maar voor mij hoort hij wel altijd in de basis thuis.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 13 jan 2010 16:10
|
|
Emanuelson een voetballer die ajax typeert de laatste jaren, haalt soms een 8 maar ook vaak genoeg een 4..
Leuke speler, maar als het even niet loopt staat hij niet op om het elftal op sleeptouw te nemen. Iets wat je na zoveel jaar in ajax-1 toch wel van hem mag verwachten. Zou er niet rouwig om zijn dat hij vertrekt. Al is het dankzij zijm multi-functionaliteit wel een handige speler.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 14 jan 2010 10:40
|
|
Citaat:
Laten we hier maar verder gaan over Urby. Toby ik kan niet wachten tot die frontpage posters hier eens komen. Wat een onzin kramen er een groot aantal uit.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 14 jan 2010 10:45
|
|
Enorm. Bedankt voor de bijdrage, Riejuh.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Do 14 jan 2010 10:46
|
|
Hij is niet de bomb, maar hij is wel een goede speler voor Ajax. Ik vind het persoonlijk jammer dat het zo moet lopen. Zo'n speler komen we voorlopig niet meer tegen.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 14 jan 2010 10:48
|
|
Citaat: Hij is niet de bomb, maar hij is wel een goede speler voor Ajax. Ik vind het persoonlijk jammer dat het zo moet lopen. Zo'n speler komen we voorlopig niet meer tegen.
Het is een handige multi-functionele speler daar geef ik je gelijk in. Technisch een goede speler, maar met nog wat gebreken. Een speler met zo'n flut mentaliteit komen we voorlopig (hopelijk definitief) niet meer tegen in ajax-1.
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 14 jan 2010 10:58
|
|
Okay, en z'n mentaliteit ontbreekt wel wat, maar niet iedere speler is perfect. Het is gewoon jammer dat die weggaat.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 14 jan 2010 10:59
|
|
Maar wat heb je aan die multifunctionaliteit als hij op iedere positie gewoon niet goed genoeg is. Dan denk ik nog vaak terug aan Arnold Scholten. Net niet goed genoeg voor de basis bij de gouden AJAX-en van 87 en 96, maar een verdomd goede 12-de man. Centrumverdediger en overal in te zetten op het middenveld.
Zelfs dat niveau heeft Emanuelson niet.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 14 jan 2010 13:21
|
|
Ik hoop vooral dat hij niet transfervrij de deur uit loopt. Urby staat er vast goed op in het buitenland, dus met een 1-jarig contract moet Ajax nog een aardig bedrag kunnen vangen.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Do 14 jan 2010 19:57
|
|
Emanuelson is gewoon een hele nuttige speler voor Ajax door zijn multifunctionaliteit. Dat zijn houding niet altijd goed overkomt naar het publiek is jammer, maar daar hebben heel veel spelers last van bij Ajax. Daarbij zou het voor Emanuelson ook fijn om een stabiele situatie te creeren en niet steeds elk jaar een andere trainer te hebben. Die steeds iets anders ziet in hem.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 14 jan 2010 22:39
|
|
Citaat: Emanuelson is gewoon een hele nuttige speler voor Ajax door zijn multifunctionaliteit. Dat zijn houding niet altijd goed overkomt naar het publiek is jammer, maar daar hebben heel veel spelers last van bij Ajax. Daarbij zou het voor Emanuelson ook fijn om een stabiele situatie te creeren en niet steeds elk jaar een andere trainer te hebben. Die steeds iets anders ziet in hem.
Ja maar dat is het probleem van Urby. Hij is op dit niveau op iedere positie net niet, had hij bij een subtopper gespeeld dan was hij waarschijnlijk wel een vaste zekerheid op één bepaalde positie. Echter Urby wil niet naar een subtopper hij wil meer geld verdienen. Dus wat hij in de media verkondigd is enkel gezeik.
|
Fregge
|
Geplaatst: Do 14 jan 2010 22:41
|
|
De laatste tijd speelt Urby goede potten. In een paar wedstrijden achter elkaar zelfs beslissend geweest.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 14 jan 2010 22:50
|
|
Citaat: De laatste tijd speelt Urby goede potten. In een paar wedstrijden achter elkaar zelfs beslissend geweest.
Klopt, heb je helemaal gelijk in, maar dat is pas sinds een maand voor de winterstop. Hij speelde goed tegen, AZ, Feyenoord en Dordrecht en was een van de weinigen die zijn niveau haalde tegen FC Utrecht. De vraag is of hij dat niveau kan doortrekken in de komende wedstrijden, laten we het hopen. Indien dat niet het geval is blijft het een erg wisselvallige voetballer. We hebben vaker kunststukjes gezien van Urby maar vaak daalde zijn niveau de maand er op.
|
Farang
Forum berichten: 9
|
Geplaatst: Vr 15 jan 2010 02:38
|
|
Multifuctionele spelers heb je altijd nodig. Urby is zo'n speler. Vele hebben het idee dat je tussen je 20 en 24 ste al een elftal kan/moet dragen. Dan kunnen er maar een paar. De meeste zijn zelf nog zoekende naar een constant niveau. Urby is 23 en speelde al 200 wedstrijden in Ajax. Daarnaast zijn er al 5 trainers geweest die hem continue als basisspeler hebben opgesteld. Mocht hij zo slecht/matig zijn dan kan ik me niet voorstellen dat deze trainers daar geen kijk op hebben. Het zou doodzonde zijn als deze jongen transfervrij weggaat. Dus of bij laten tekenen of hij wordt aan het eind van het seizoen verkocht. Want hij heeft zeker zijn waarde, zowel in het veld als in geld.
|
Raaijkeweske
Forum berichten: 124
|
Geplaatst: Vr 15 jan 2010 04:57
|
|
Ik vind dat we Urby nog niet helemaal mogen afschrijven. Omdat ik vind dat hij dit seizoen voor t eerst echt een meerwaarde heeft gehad. En dan bedoel ik natuurlijk het in de beker houden, en de ommekeer tegen Az.
Maar ik vind ook dat meneer niet meteen langs zn schoenen moet gaan lopen hierdoor. Als hij gewoon de rest van t seizoen doorgaat waar hij nou mee bezig is gaan we hem nog dankbaar zijn en komt die salarisverhoging derwel.
We zullen hem zondag wel evolueren.
Gegroet een frontpage-poster
|
Raaijkeweske
Forum berichten: 124
|
Geplaatst: Vr 15 jan 2010 05:07
|
|
Citaat: Daarbij zou het voor Emanuelson ook fijn om een stabiele situatie te creeren en niet steeds elk jaar een andere trainer te hebben. Die steeds iets anders ziet in hem.
Goede evaluatie Bart, want dankij zijn vele kwaliteiten ziet iedere trainer iets anders in hem, maar krijgt hij ook nooit de kans om zich te ontwikkelen op een vaste positie. Want niemand weet die nog en daarom zoekt iedere trainer daarna. (Want kwaliteiten heeft hij echt wel anders had hij ook niet onder iedere trainer in de basis gestaan, en vergeet z'n interlands niet).Maar op het moment dat ze daarachter zijn vetrekt de trainer alweer, en begint alles van voor af aan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 15 jan 2010 10:39
|
|
Citaat: Daarbij zou het voor Emanuelson ook fijn om een stabiele situatie te creeren en niet steeds elk jaar een andere trainer te hebben. Die steeds iets anders ziet in hem.
Goede evaluatie Bart, want dankij zijn vele kwaliteiten ziet iedere trainer iets anders in hem, maar krijgt hij ook nooit de kans om zich te ontwikkelen op een vaste positie. Want niemand weet die nog en daarom zoekt iedere trainer daarna. (Want kwaliteiten heeft hij echt wel anders had hij ook niet onder iedere trainer in de basis gestaan, en vergeet z'n interlands niet).Maar op het moment dat ze daarachter zijn vetrekt de trainer alweer, en begint alles van voor af aan.
Ik vind Urby zelf het beste als hangende linksbuiten of linkshalf een een 4-4-2 opstelling (maar dat speelt ajax niet). Op back en op linkshalf in een 4-3-3 is hij vaak door de mand gevallen. Dat Urby altijd speelde heeft ook te maken met het gebrek aan een linksback na het vertrek van Maxwell en O'Brien. Dit jaar is Vermaelen vertrokken (speelde ook linksback) en omdat Atouba nog geen wedstrijd fit is geweest of gepresteerd heeft is Urby daar toen weer opgesteld, dat heeft niks met kwaliteit te maken. Ik vind het Anita op de backpositie overigens beter doen.
Op linksbuiten haalt Urby een voldoende niveau, maar laten we niet over één nacht ijs gaan. Zijn interlands waren allemaal onder Marco van Basten, en vraag mij niet wie van Basten eigenlijk niet geselecteerd heeft. Op een EK of WK is hij nog nooit verschenen.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 16 jan 2010 10:47
|
|
Citaat: Ik vind Urby zelf het beste als hangende linksbuiten of linkshalf een een 4-4-2 opstelling (maar dat speelt ajax niet). Op back en op linkshalf in een 4-3-3 is hij vaak door de mand gevallen. Dat Urby altijd speelde heeft ook te maken met het gebrek aan een linksback na het vertrek van Maxwell en O'Brien. Dit jaar is Vermaelen vertrokken (speelde ook linksback) en omdat Atouba nog geen wedstrijd fit is geweest of gepresteerd heeft is Urby daar toen weer opgesteld, dat heeft niks met kwaliteit te maken. Ik vind het Anita op de backpositie overigens beter doen.
Op linksbuiten haalt Urby een voldoende niveau, maar laten we niet over één nacht ijs gaan. Zijn interlands waren allemaal onder Marco van Basten, en vraag mij niet wie van Basten eigenlijk niet geselecteerd heeft. Op een EK of WK is hij nog nooit verschenen. Ik vind Emanuelson gewone een aardige back voor Ajax. De laatste anderhalfjaar als die op de linksback heeft gestaan deed die het gewoon goed. Daarvoor was het inderdaad niet goed, maar dat kwam ook doordat er helemaal geen rugdekking aan hem werd gegeven waardoor het meteen gevaarlijk werd. Het zou mijn in ieder geval niet verbazen mocht Emanuelson komende zondag op de linksbackpositie beginnen.
|