Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 6 okt 2009 07:55
|
|
Ja, maar die heeft zich al lang en breed bewezen. Emanuelson is nog steeds na al die jaren een twijfelgevalletje.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Di 6 okt 2009 10:26
|
|
Citaat: Alle spelers hebben hun sterke en zwakke momenten, het verschil is dat de zwakke momenten bij bepaalde spelers dieper worden uitgelicht. Zodra Suarez een slechte dag heeft, praat de volgende dag niemand er meer over.
Emanuelson is bij uitstek iemand waarbij zijn fouten er nooit uitgelicht worden. Tegen Roda werd hij ook weer een van de beste van Ajax genoemd… Ik zit te kijken en ik zie hem de fouten elke keer maken. De tegenstanders lopen zo bij hem weg en hij sjokt er wat achteraan.
@enganche
Over de rest van de verdediging ben ik het met je eens. Maar als ik naar Dani Alves Zanetti of Maicon zit te kijken zie ik echt iets anders. Zij zijn als een haas weer terug, zijn verdedigend fel en ze lopen met hun mensen mee. Aanvallend vliegen ze er constant overheen, maar daar lok je ook weer mensen mee uit aanvallende posities. Urby gaat alleen veel mee naar voren. Hij komt sjokkend terug en is bijzonder slap in de duels. Maar het ergste van alles is dat hij in verdedigend opzicht positioneel een drama is én voortdurend mensen laat lopen.
Ik erger me kapot aan hem en ik mag hopen dat hij snel een andere club vindt, want 6 jaar ergernissen vind ik meer dan genoeg…
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 6 okt 2009 11:23
|
|
Maicon is de beste back ter wereld. Emanuelson op alle vlakken met hem vergelijken is oneerlijk en onrealistisch, aangezien op dit moment geen enkele speler op dat niveau thuis hoort. Waar het me om gaat is dat er genoeg defensief zwakke backs rondlopen, ook in de top, die gewoon goed worden geacht. En dat komt door de organisatie en de centrumverdedigers die die backs rugdekking verschaffen.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 6 okt 2009 12:24
|
|
Jarilitmanen10 en Enganche, jullie hebben allebei een punt..
In de top maakt bijv. Dani Alves ook dat soort foutjes maar heb je een Puyol die dat opvangt. Daar moet Vertonghen (en ook Alderweireld) nog in verbeteren.
Maar JariLitmanen10 heeft ook wel degelijk een punt dat Urby vaak te onoplettend terugkomt..
Dit gebeurde tegen Anderlecht (waarbij Urby best mee had kunnen lopen met de naar binnenkomende Legear) en tegen Roda ook weer bij het doelpunt van Bodor (waar Urby ook niet voor zijn man probeerde te komen).
Ik vind dat Urby het prima doet als Back maar hij moet in dit soort dingen wat actiever/feller zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Di 6 okt 2009 13:44
|
|
Citaat: Maicon is de beste back ter wereld. Emanuelson op alle vlakken met hem vergelijken is oneerlijk en onrealistisch, aangezien op dit moment geen enkele speler op dat niveau thuis hoort. Waar het me om gaat is dat er genoeg defensief zwakke backs rondlopen, ook in de top, die gewoon goed worden geacht. En dat komt door de organisatie en de centrumverdedigers die die backs rugdekking verschaffen.
Ik noemde Maicon er bewust bij, omdat ik Dani Alves en Zanetti ook van de buitencategorie vind. Er lopen inderdaad backs rond die verdedigend zwak zijn, maar deze spelers hebben gemeen dat ze allemaal erg snel en fel zijn. Ze hebben daarnaast de verbetenheid om snel terug te zijn en om achter hun man aan te gaan. Het belangrijkste punt vind ik dat Emanuelson totaal geen verdedigend inzicht heeft en dat ook nooit gaat krijgen.
Daarmee bedoel ik de basisdingen, zoals je ruimte afdekken, in positie staan en meelopen met tegenstanders of coachen dat een ander je tegenstander overneemt. Of hij 1 tegen 1 goed verdedigend is, vind ik dan nog van minder belang.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 6 okt 2009 15:57
|
|
Citaat: Wat Inter en Barcelona met Zanetti en Daniel Alves op het aller hoogste wereldniveau kunnen, dat moet Ajax ook met Emanuelson op Eredivisieniveau kunnen, Seduction.
Maar spelen met Emanuelson én Van der Wiel als backs en Vertonghen (kan totaal niet verdedigen met rechts) en Alderweireld (kan totaal niet verdedigen met links) die rugdekking moet geven, dat gaat niet werken.
En dus de vraag: wie zijn meer van toegevoegde waarde? Aan de hand van die jongens formeer je je elftal. Ik zou eens beginnen met het lozen van Alderweireld, mocht je een echt goede centrumverdediger vinden.
AZ speelde afgelopen seizoen ook met Swerts en Pocognoli, maar had wel een middenveld dat keurig de posities overnam, de ruimtes afdekte en had centrumverdedigers die konden uitstappen.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 6 okt 2009 17:18
|
|
Eens met Bert. Alleen moet je het tot de winterstop dus waarschijnlijk wel met deze vier doen. Nadeel van een clubleiding die de prioriteiten al jaren op de verkeerde posities legt.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 6 okt 2009 17:36
|
|
En als men aankoopt blijken het steeds toch halve aankopen te zijn. Een Wielaert, Oleguer en Atouba schiet je natuurlijk geen drol mee op. Leuk ook dat alle aankopen op de bank belanden en jongens als Gregory, Toby, Jan en Urby de achterhoede vormen.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 7 okt 2009 00:47
|
|
Citaat: Wat Inter en Barcelona met Zanetti en Daniel Alves op het aller hoogste wereldniveau kunnen, dat moet Ajax ook met Emanuelson op Eredivisieniveau kunnen, Seduction.
Maar spelen met Emanuelson én Van der Wiel als backs en Vertonghen (kan totaal niet verdedigen met rechts) en Alderweireld (kan totaal niet verdedigen met links) die rugdekking moet geven, dat gaat niet werken.
En dus de vraag: wie zijn meer van toegevoegde waarde? Aan de hand van die jongens formeer je je elftal. Ik zou eens beginnen met het lozen van Alderweireld, mocht je een echt goede centrumverdediger vinden.
AZ speelde afgelopen seizoen ook met Swerts en Pocognoli, maar had wel een middenveld dat keurig de posities overnam, de ruimtes afdekte en had centrumverdedigers die konden uitstappen.
Zet dat maar uit je hoofd. Alderweireld heeft potentie om een topper te worden volgens Jol. Hij zal wel gek zijn die jongen eruit te halen na zo'n uitspraak.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 7 okt 2009 14:46
|
|
Het heeft ook weinig zin om wat anders te zeggen.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Wo 7 okt 2009 16:31
|
|
Citaat: Het heeft ook weinig zin om wat anders te zeggen.
Als je het niet zegt, kunnen de verwachtingen ook niet zo hoog oplopen. Vind Jol dermate slim in z'n mediapresentatie dat ik verwacht dat er wel een kern van waarheid in zit die opmerkingen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 8 okt 2009 17:22
|
|
Ik neem aan dat er een vraag van een journalist aan vooraf is gegaan. Trainers zeggen zelden iets uit zichzelf.
|
peet
Forum berichten: 63
Nieuws reacties: 27
|
Geplaatst: Do 8 okt 2009 18:55
|
|
Toby wordt gewoon de nieuwe 'De Boer'
De lange pass heeft die al(kan nog wel verbeterd worden uiteraard)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Do 8 okt 2009 19:15
|
|
Nou, nou, nou, nou....peet! Frank de Boer was wereldtop. Zou al blij zijn als hij een stabiele kracht in de verdediging wordt zoals Silooy of Spelbos dat waren. Zou al heel goed zijn.
|
peet
Forum berichten: 63
Nieuws reacties: 27
|
Geplaatst: Do 8 okt 2009 22:29
|
|
Beetje vertrouwen houden in onze jeugd he
|
Rinus
Forum berichten: 1713
|
Geplaatst: Ma 26 okt 2009 19:56
|
|
Emanuelsons bewuste goal
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Ma 26 okt 2009 20:09
|
|
Ik hoop dat we deze jongen nog eens verkopen voor een paar miljoen. Op welke positie hij ook speelt, hij tilt AJAX niet naar een hoger niveau. Maxwell, was de laatste linksback bij AJAX die dat wel deed. Anita vind ik wel een jongen die dit in de toekomst kan. Ik vergelijk hem een beetje met Evra van Manchester United, ook zo'n kleine speler. Maar hij heeft nog veel te leren en fysiek mag hij nog grote sprongen maken. Ik hoop ook een beetje dat AJAX er een goede verdediger bijhaalt en Oleguer en Wielaert loodst. Een Boulahrouz ofzo, want als we nu een blessure of schorsing krijgen van Alderweireld of Verthongen zijn we weg. Oleguer is te sloom, kan niet opbouwen, maar alleen een man dekken (niet een lopende spits, maar een Koevermans ofzo en geen Lens), Wielaert is op geen 1 punt ajax-waardig.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 26 okt 2009 21:04
|
|
Spelers als Van der Wiel en Emanuelson moeten we koesteren. Dat zijn spelers die precies uitdragen waar Ajax voor staat. Techniek, flair, snelheid en inzicht. Komt bij dat je spelers van het niveau Emanuelson prima kan gebruiken als er iets als een 6+5-regel komt.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Ma 26 okt 2009 23:21
|
|
Citaat: Spelers als Van der Wiel en Emanuelson moeten we koesteren. Dat zijn spelers die precies uitdragen waar Ajax voor staat. Techniek, flair, snelheid en inzicht. Komt bij dat je spelers van het niveau Emanuelson prima kan gebruiken als er iets als een 6+5-regel komt.
En te vaak een mentaliteit van lik mijn reet.
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Ma 26 okt 2009 23:39
|
|
Tegen de tijd dat er een 6+5 regeling komt is Emanuelson al lang weg [als die regeling er uberhaupt al ooit komt">.
Afgelopen zondag was een vreemde wedstrijd van Emanuelson (net zoals van heel Ajax). De eerste helft speelde hij links op het middenveld, maar liep hij overal en nergens (achter de spitsen, vlak voor de verdediging, etc.). Daarnaast was hij heel slordig in de passing. Ik wenste dan ook dat Jol hem zou wisselen in de rust.
De tweede helft was totaal anders. Dit kwam natuurlijk mede door zijn goal, die wat druk bij hem leek weg te halen. Als hangende speler aan de rechterkant heb ik hem een verdienstelijke tweede helft zien spelen. Balvast, en de dreiging om binnendoor over het zwakke been van de back te gaan.
Probleem is, is dat hij op de positie waar hij zou moeten spelen (links op het middenveld) weer niet uit de verf kwam. Dat hij zich tijdens de wedstrijd hersteld op een andere positie is leuk, maar niet voor de lange termijn. Emanuelson is geen buitenspeler.
Adriaanse ziet hem als een aanvallende middenvelder, vlak achter de spits. Persoonlijk denk ik dat hij daarvoor scorend vermogen tekort voor komt. Ik zie hem het liefst als linksback, tegen een tegenstander die zonder buitenspelers speelt. Dan kan hij met zn voetballende vermogen een goede bijdrage leveren aan de opbouw. Op andere posities heeft hij zich de laatste jaren onvoldoende ontwikkeld.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 27 okt 2009 07:56
|
|
Citaat: .
Afgelopen zondag was een vreemde wedstrijd van Emanuelson (net zoals van heel Ajax). De eerste helft speelde hij links op het middenveld, maar liep hij overal en nergens (achter de spitsen, vlak voor de verdediging, etc.). Daarnaast was hij heel slordig in de passing. Ik wenste dan ook dat Jol hem zou wisselen in de rust.
De tweede helft was totaal anders. Dit kwam natuurlijk mede door zijn goal, die wat druk bij hem leek weg te halen. Als hangende speler aan de rechterkant heb ik hem een verdienstelijke tweede helft zien spelen. Balvast, en de dreiging om binnendoor over het zwakke been van de back te gaan.
Probleem is, is dat hij op de positie waar hij zou moeten spelen (links op het middenveld) weer niet uit de verf kwam. Dat hij zich tijdens de wedstrijd hersteld op een andere positie is leuk, maar niet voor de lange termijn. Emanuelson is geen buitenspeler.
Adriaanse ziet hem als een aanvallende middenvelder, vlak achter de spits. Persoonlijk denk ik dat hij daarvoor scorend vermogen tekort voor komt. Ik zie hem het liefst als linksback, tegen een tegenstander die zonder buitenspelers speelt. Dan kan hij met zn voetballende vermogen een goede bijdrage leveren aan de opbouw. Op andere posities heeft hij zich de laatste jaren onvoldoende ontwikkeld.
Wat ik van Adriaanse ook begreep (wist ik overigens niet) is Urby altijd een 10 geweest tot hij in het eerste kwam.
Ik denk eigenlijk dat Urby juist wel het scorende vermogen, schot en de techniek heeft voor een 10. Ik weet alleen niet hoe zijn steekpass is.
Weet iemand hoe het is gekomen dat Urby echt nog nooit op 10 geprobeerd is en omgeschoold is naar een LB toen?
Zou dat zijn geweest omdat hij toen Sneijder/vdVaart voor zich had op de 10?
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Di 27 okt 2009 08:58
|
|
Raar verhaal vond ik dat, maar Co zal het wel weten. Maar voor zover ik me herinner speelde Emanuelson in elk geval in de A1 en Jong Ajax vooral als "3 of 4" en soms als linksback en linkshalf. Maar kan goed dat dit eerst anders was en dat mijn herinnering niet klopt hoor.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Di 27 okt 2009 09:48
|
|
Citaat: Spelers als Van der Wiel en Emanuelson moeten we koesteren. Dat zijn spelers die precies uitdragen waar Ajax voor staat. Techniek, flair, snelheid en inzicht. Komt bij dat je spelers van het niveau Emanuelson prima kan gebruiken als er iets als een 6+5-regel komt.
Van der Wiel wel ja, Is nog jong, kan nog beter worden en is al heel goed. Urby daarintegen, Zijn positie is nog steeds niet bekend, de rek is er uit want hij is al redelijk op leeftijd. Ook ben ik het eens een keer eens met Derksen (gebeurt niet vaak), dat urby eigenlijk van alles wat heeft en van alles te weinig.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Di 27 okt 2009 17:22
|
|
Emanuelson heeft gewoon de pech, dat die eigenlijk misbruikt door de verschillende trainers bij Ajax. Als Emanuelson zich gewoon op een positie mag richten dan is het gewoon een goede speler voor dit Ajax.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Di 27 okt 2009 18:32
|
|
Van der Wiel wel ja, Is nog jong, kan nog beter worden en is al heel goed. Urby daarintegen, Zijn positie is nog steeds niet bekend, de rek is er uit want hij is al redelijk op leeftijd. Ook ben ik het eens een keer eens met Derksen (gebeurt niet vaak), dat urby eigenlijk van alles wat heeft en van alles te weinig.
En dat is de schuld van Urby? Nee! Hij wordt al jaren als 'hoer' gebruikt en dat is niet de schuld van Urby maar van de trainers van de afgelopen jaren.
|