Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Urby Emanuelson
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Urby Emanuelson
Maker: LucasBekeken: 83686
Status: InactiefBerichten: 1327
+ Nieuw bericht <<<   <   19  |  20  |  21  |  22  |  23  |  24  |  25  |  26  |  27   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 27 sep 2009 15:09
Ik zei niet dat jij niet objectief was, dat was iemand anders. Ik zei alleen dat ik hem een goede wedstrijd vond voetballen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 11:20
Een tijd geleden dacht ik dat we er eindelijk vanaf waren……. : Urby Emanuelson als linksback.

Het oogt allemaal leuk en aardig en aan de bal is het allemaal prima, maar de hoeveelheid tegengoals en gevaarlijke situaties die over zijn kant ontstaan zijn onvoorstelbaar. Waarom Jol hem daar weer neerzet is mij een raadsel. Die drabber heeft al zo veel kansen gekregen op alle posities, maar komt overal tekort. Gisteren weer 2 goals tegen, waarbij hij weer een hele dubieuze rol speelde.

De eerste goal kwam van zijn kant. Hij liet voor de verandering iemand uit zijn rug weglopen. (toegegeven, Enoh en de Zeeuw waren niet goed bezig in de hoek). Die vervolgens op snelheid op Verthongen af liep in de zestien. Als hij gewoon meeloopt is er dus niets aan te hand. De tweede goal was nog veel duidelijker zijn fout. Dat was gewoon een schandaal. Hij ziet die Bodor lopen, maar is te beroerd om een sprint te trekken om de goal te voorkomen. Het kostte ons weer een tegengoal en nu betekende het een achterstand.

Het vervelende is ook dat dit niet alleen deze wedstrijd gebeurd. Het gebeurt structureel. Ik begrijp niet hoe een voetballer zo weinig verstand kan hebben om deze ongelooflijke zwakte uit zijn spel te halen. Met tactisch inzicht had hij een prima linksback geweest, maar zonder is hij een regelrecht drama. Hij brengt continue zijn medespelers in de problemen. Als een tegenstander over links aanvalt en hij loopt er weer ergens achteraan te sjokken, betekent dat dat Verthongen uit moet stappen en Alderweireld en vd Wiel moeten meebewegen. Zij moeten keuzes maken en ruimtes laten. Voor velen is het dan niet direct zichbaar Urby zijn fout, maar het begint wel degelijk bij hem.

Het is dat Verthongen zo goed rugdekking geeft, anders kom je nog veel vaker door deze urby in de problemen. Net zoals in het jaar met Stam, Davids, Huntelaar, Sneijder, Heitinga en Babel dat we net geen kampioen werden (door de backs Ogararu en Emanuelson) en dat we tegen Kopenhagen de CL misten. Ik wil Urby nooit meer op linksback zien en het liefst zelf nooit meer in Ajax 1 ! Ik ben die jongen spuugzat.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 11:28
Die tweede goal was inderdaad ernstig. Het kan niet dat Emanuelson Bodor daar niet zag lopen.

Bij de eerste goal gingen er minstens drie man in de fout. Juist ook Vertonghen, die zich met speels gemak liet passeren over z'n rechter. Gaat hij daar nou ooit nog wat aan doen of wordt er niet specifiek getraind op tekortkomingen?
TheRealMisterAjax

Forum berichten: 112
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 11:43
Citaat:
Die tweede goal was inderdaad ernstig. Het kan niet dat Emanuelson Bodor daar niet zag lopen.

Bij de eerste goal gingen er minstens drie man in de fout. Juist ook Vertonghen, die zich met speels gemak liet passeren over z'n rechter. Gaat hij daar nou ooit nog wat aan doen of wordt er niet specifiek getraind op tekortkomingen?

Sorry maar de 1e goal mag je voor mij toch echt aan het lijstje van Enoh en de Zeeuw toevoegen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:00
Citaat:

Ik moet zeggen dat ik me daar ook ontzettend over verbaas. Verthongen heeft verdedigend maar 1 been. Overigens is dat niet alleen bij Verhongen maar bij vrijwel elke speler in de eredivisie. Slidings en tackels worden voortdurend met het verkeerde been ingezet. Terwijl als je er dan naast zit je de schijn tegen hebt voor een vrije trap of een penalty. Ook zoiets zijn corners en voorzetten die maar zelden goed aan komen. De conclusie mag dus getrokken worden dat er niet specifiek getraind wordt op tekortkomingen.

Maar deze topic gaat over Emanuelsson. Vandaar dat ik me hier op hem heb gericht. Want hoewel hij niet de grootste fout beging, had hij toch weer een negatieve rol bij de eerste goal van roda.

Mijn probleem met hem is dat hij deze fouten structureel maakt. De wedstrijd tegen Roda gaf mij nu weer 2 recente voorbeelden voor mijn stelling dat urby totaal ongeschikt is als linksback. Deze jongen heeft niet het verstand omvan zijn fouten te leren. Wanneer hij op die plek blijft staan zullen de voorbeelden zich opstapelen.
Marco

Forum berichten: 4289
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:21
Emanuelson een duel aan de kant.
ghostwriter

Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:29
Citaat:
.

Absurd dat Emanuelson daar mee akkoord gaat, het was een van de lichtste overtredingen van dit seizoen.
Johnny Guitar

Forum berichten: 101
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:32
Klopt, maar het kan heel simpel als rood uitgelegd worden. Tackle van achteren is tackle van achteren. Die discussie ga je niet winnen van de KNVB.
ghostwriter

Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:35
Citaat:
Klopt, maar het kan heel simpel als rood uitgelegd worden. Tackle van achteren is tackle van achteren. Die discussie ga je niet winnen van de KNVB.

Ik zou hem zelfs kunnen winnen, er is namelijk iets als wet bij voorbeeld. Als je overduidelijk kan aantonen dat veel ergere dingen niet worden bestraft kan je iemand vrijpleiten. Het is niet gebruikelijk maar een beetje advocaat moet dit kunnen winnen. Er gebeuren namelijk echt veel ergere dingen die niet met rood worden bestraft.
Johnny Guitar

Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:41
Juistem, maar dan heb je het over strafrechterlijk, we hebben het hier over een sporttuchtcommissie. Je argument wordt heel makkelijk getackeld met het argument dat scheidsrechters ook maar mensen zijn en niet alles perfect kunnen zien/beoordelen.
ghostwriter

Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:43
Citaat:
Juistem, maar dan heb je het over strafrechterlijk, we hebben het hier over een sporttuchtcommissie. Je argument wordt heel makkelijk getackeld met het argument dat scheidsrechters ook maar mensen zijn en niet alles perfect kunnen zien/beoordelen.

Sporttruchtcommisies moeten zich voor een groot deel houden aan dezelfde wetten. Commen law heet dat. Het argument kan niet worden getackeld door jouw argument omdat er ook er ook videobeelden zijn waarop spelers later niet zijn veroordeeld.
Johnny Guitar

Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:48
Maar het is vastgelegd dat als een scheidsrechter wel een situatie heeft waargenomen, maar niet als zwaar genoeg heeft beoordeeld, de commissie NIET de scheidsrechter in kwestie mag overrulen. Hadouir (als voorbeeld) krijgt geel, dus de tuchtcommissie kan niks meer doen.

En aangenomen dat jouw 'common law'-idee klopt... Zouden er dan niet heel, maar dan ook HEEL veel schorsingen vervallen? Trek het even door in het extreme. Kun je er bij de rechter op wijzen dat jij weg moet komen met moord, omdat iemand met een dubbele moord is weggekomen? Dat iemand anders iets ergers doet dan jij, betekent niet dat jij weg moet komen met iets ergs.
ghostwriter

Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:50
Citaat:
Maar het is vastgelegd dat als een scheidsrechter wel een situatie heeft waargenomen, maar niet als zwaar genoeg heeft beoordeeld, de commissie NIET de scheidsrechter in kwestie mag overrulen. Hadouir (als voorbeeld) krijgt geel, dus de tuchtcommissie kan niks meer doen.

En aangenomen dat jouw 'common law'-idee klopt... Zouden er dan niet heel, maar dan ook HEEL veel schorsingen vervallen? Trek het even door in het extreme. Kun je er bij de rechter op wijzen dat jij weg moet komen met moord, omdat iemand met een dubbele moord is weggekomen? Dat iemand anders iets ergers doet dan jij, betekent niet dat jij weg moet komen met iets ergs.

Het is een oude wet en het geld alleen als het systematisch gebeurt in een gelijkwaardige situatie maar ja je zou zo met moord weg kunnen komen. Als je bijvoorbeeld iemand slaat die daaraan overlijd (doodslag) en dat dagelijks worden mensen bij ruzies doodgeschoten en die daders worden niet bestraft dan kan dat een deel van je verdediging zijn. Natuurlijk moet niet je hele verdediging daarop berusten maar het is wel iets waarmee je in ieder geval naar de rechter moet stappen.
Johnny Guitar

Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:54
Citaat:

Het is een oude wet en het geld alleen als het systematisch gebeurt in een gelijkwaardige situatie maar ja je zou zo met moord weg kunnen komen. Als je bijvoorbeeld iemand slaat die daaraan overlijd (doodslag) en dat dagelijks worden mensen bij ruzies doodgeschoten en die daders worden niet bestraft dan kan dat een deel van je verdediging zijn. Natuurlijk moet niet je hele verdediging daarop berusten maar het is wel iets waarmee je in ieder geval naar de rechter moet stappen.

Maar dit blijft staan:
Citaat:

En aangenomen dat jouw 'common law'-idee klopt... Zouden er dan niet heel, maar dan ook HEEL veel schorsingen vervallen?

Jij denkt dat ze zwakke advocaatjes hebben in het topvoetbal?
ghostwriter

Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:55
Citaat:
Jij denkt dat ze zwakke advocaatjes hebben in het topvoetbal

Ja wel als het gaat om het pleiten van een niet financiële zaak.
Johnny Guitar

Geplaatst: Ma 5 okt 2009 16:59
Ben ik niet met je eens. Als dit zo is als jij het zegt kun je spelers onderhand beter maar niet meer schorsen, zou een hoop gedoe schelen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 17:01
Citaat:

Puur iets mentaals, iets waardoor hij nooit top is geworden, het is er na al die jaren nog niet uit. Van Atouba wat je ook niet blij, bij gebrek aan beter staat hij er.
ghostwriter

Citaat:
Ben ik niet met je eens. Als dit zo is als jij het zegt kun je spelers onderhand beter maar niet meer schorsen, zou een hoop gedoe schelen.

Of er zouden betere regels moeten komen die duidelijk worden opgeschreven en strikt worden gehandhaafd. Een regels als dat je na geel niet meer achteraf rood kan krijgen moet er bijvoorbeeld uit.
ghostwriter

Citaat:

Of er zouden betere regels moeten komen die duidelijk worden opgeschreven en strikt worden gehandhaafd. Een regels als dat je na geel niet meer achteraf rood kan krijgen moet er bijvoorbeeld uit.
Johnny Guitar

Geplaatst: Ma 5 okt 2009 17:02
Dat laatste ben ik met je eens ja, maar dat is voorlopig denk ik een utopie.
Seduction

Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 17:20
Citaat:

Puur iets mentaals, iets waardoor hij nooit top is geworden, het is er na al die jaren nog niet uit. Van Atouba wat je ook niet blij, bij gebrek aan beter staat hij er.

Leuk dat je dit opmerkt.

Ik vind Emanuelson prima in het rijtje Maduro, Stekelenburg en van der Wiel passen. Deze jongens hebben geen winnaarsmentaliteit. Het blijven "eeuwige talenten" (waar van der Wiel nog kan leren).

In mijn optiek zou Ajax eens van deze jongens af moeten.
Eto'o

Geplaatst: Ma 5 okt 2009 18:43
Tsja, daar gaat het in mijn ogen niet alleen om. Heitinga wordt wel gezien als een jongen met een winnaarsmentaliteit, maar maakte ook regelmatig verdedigende slippers.

Ik heb, in tegenstelling tot JL10, niet enorm veel problemen met Emanuelson als linksback. Er lopen genoeg backs rond die niet kunnen verdedigen. Het gaat om de organisatie. Kijk maar naar hoe Barcelona het invult met Daniel Alves of hoe Inter het jarenlang deed met Zanetti.
Seduction

Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 5 okt 2009 19:28
Citaat:
Tsja, daar gaat het in mijn ogen niet alleen om. Heitinga wordt wel gezien als een jongen met een winnaarsmentaliteit, maar maakte ook regelmatig verdedigende slippers.

Ik heb, in tegenstelling tot JL10, niet enorm veel problemen met Emanuelson als linksback. Er lopen genoeg backs rond die niet kunnen verdedigen. Het gaat om de organisatie. Kijk maar naar hoe Barcelona het invult met Daniel Alves of hoe Inter het jarenlang deed met Zanetti.

Laten we een Zanetti alsjeblieft niet in 1 adem noemen met Emanuelson.

Emanuelson heeft zijn sterke momenten, maar de zwakke momenten blijven de boventoon voeren. Dat is het vervelende. Hij is nooit 100 % geconcentreerd.
Eto'o

Geplaatst: Ma 5 okt 2009 22:29
Wat Inter en Barcelona met Zanetti en Daniel Alves op het aller hoogste wereldniveau kunnen, dat moet Ajax ook met Emanuelson op Eredivisieniveau kunnen, Seduction.

Maar spelen met Emanuelson én Van der Wiel als backs en Vertonghen (kan totaal niet verdedigen met rechts) en Alderweireld (kan totaal niet verdedigen met links) die rugdekking moet geven, dat gaat niet werken.
TheRealMisterAjax

Forum berichten: 112
Geplaatst: Di 6 okt 2009 00:52
Citaat:

Laten we een Zanetti alsjeblieft niet in 1 adem noemen met Emanuelson.

Emanuelson heeft zijn sterke momenten, maar de zwakke momenten blijven de boventoon voeren. Dat is het vervelende. Hij is nooit 100 % geconcentreerd.

Alle spelers hebben hun sterke en zwakke momenten, het verschil is dat de zwakke momenten bij bepaalde spelers dieper worden uitgelicht. Zodra Suarez een slechte dag heeft, praat de volgende dag niemand er meer over.
+ Nieuw bericht <<<   <   19  |  20  |  21  |  22  |  23  |  24  |  25  |  26  |  27   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.313.172 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Urby Emanuelson
Ga
Zoeken: