Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 18:26
|
|
Emanuelson is natuurlijk ook een veel betere linksback dan Atouba. Dat staat buiten kijf.
|
michelAFCA
Forum berichten: 122
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 18:33
|
|
En nog is het heel erg zwak.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 18:36
|
|
Citaat: En nog is het heel erg zwak.
Hoezo gisteren was hij gewoon goed en vorig seizoen heeft hij elke wedstrijd dat hij als linksback speelde (aan het begin van het seizoen) een goed cijfer gekregen (zoek maar op).
|
michelAFCA
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 18:41
|
|
Vorig seizoen, een goed cijfer als hij verdediger speelde?
Dat is niet waar, als hij een goede vleugelspeler tegenover hem had was het pappen en nathouden.
Nou deed hij het gisteren wel redelijk, tot goed maar heracles mag geen meetpunt zijn.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 18:43
|
|
Citaat: Vorig seizoen, een goed cijfer als hij verdediger speelde?
Dat is niet waar, als hij een goede vleugelspeler tegenover hem had was het pappen en nathouden.
Nou deed hij het gisteren wel redelijk, tot goed maar heracles mag geen meetpunt zijn.
Heracles heeft anders wel een redelijke en voornamelijk rappe rechtsbuiten. Daarbij speelde Emanuelson begin vorig seizoen als linksback en heeft toen elke wedstrijd een goed cijfer gekregen, je kan wel zeggen dat, dat niet waar is maar het is een feit.
|
michelAFCA
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 18:52
|
|
even een quote van hemzelf:
(Journalist)Ik heb Martin Jol meteen verteld dat ik geen linksback meer wil staan.
“Nee, nog niet. Ha, maar dat gaat wel gebeuren. Daar moet over gesproken worden. Want ik wil geen linksback meer staan, nooit meer. Het is alleen jammer dat NIEMAND daar op dit moment kan spelen. Dan wordt er al snel weer een beroep op mij gedaan. In het belang van het team zeg je dan geen nee, maar het echte teambelang zou gediend zijn met een andere linksback. Maar die is er niet. Iedereen in de spelersgroep snakt naar een echte linksback.
Zegt wel genoeg.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 18:53
|
|
Mij niet, hij zei vandaag namelijk dat hij speelt waar hij nodig is.
|
michelAFCA
|
Geplaatst: Ma 31 aug 2009 20:01
|
|
Ja, aannemelijk want op een andere positie zullen we hem niet snel terug zien denk ik.
Mijn Conclusie:
Het is geen slechte jongen maar als hij op de linksback positie een vaste waarde wilt worden, dan moet hij heel wat uurtjes met Bogarde door gaan brengen en sterker worden.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Vr 11 sep 2009 16:17
|
|
[list">Jol kritisch over mentaliteit Emanuelson
Martin Jol vindt dat Urby Emanuelson zich moet schikken in de rol die hij voor hem ziet weggelegd. En als dit betekent dat Emanuelson als linsback moet spelen, heeft hij dit te accepteren, aldus de trainer. "Urby moet zijn mentale deur niet dichtgooien."
Linksback
Emanuelson is een speler die op meerdere posities op de linkerflank kan worden ingezet. Als back, middenvelder of zelfs hangend linksbuiten. Aan de ene kant is dit een voordeel, aan de andere kant een nadeel omdat de kans bestaat door het elftal geslingerd te worden.
Opereren als linksback is niet zijn favoriete ding. Daar gaat Jol mee akkoord, maar hij is tegelijkertijd van mening dat Emanuelson niet moet piepen als hij wel eens linksback speelt. Zoals uit tegen Heracles Almelo (0-3 winst) gebeurde. "Hij was in die wedstrijd ook nog eens een van de betere Ajacieden," aldus Jol op het persmoment voor NAC Breda-thuis.
"Urby is een getalenteerde voetballer en hoort gewoon iedere week te spelen. Als ik hem nodig heb, speelt hij gewoon. Ook als ik een beroep op hem doe als linksback. Het is beter als hij zijn mentale deur niet dichtgooit."
# bron: AjaxLife[/list">
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Vr 11 sep 2009 16:46
|
|
Niet echt heel goed idee van Jol om dit publiekelijk te uiten..
Daar gaan we weer met Urby... Ik zat gister de classic match Ajax - Nac seizoen 2007/2008 te kijken op eredivisie live en daar stond Urby ook linksback. In deze wedstrijd verloor Ajax door balverlies van Urby in aanval zodat de linkerflank bespeelbaar was voor Amoah en die gekke spanjool. Daar was duidelijk te zien dat het omschakelen van Urby vrij zwak was, mede door zijn mentaliteit omdat hij baalde dat niks lukte in aanvallend opzicht.
Urby heeft voetballend wel progressie gemaakt.Hopelijk blijft hij mentaal sterk en professioneel om zijn rol als linksback goed te vervullen, net zoals afgelopen wedstrijd.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Vr 11 sep 2009 17:01
|
|
Citaat: Niet echt heel goed idee van Jol om dit publiekelijk te uiten..
Hoezo? De titel is misschien wat tendentieus, maar Jol's reactie is inhoudelijk heel normaal.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 11 sep 2009 19:50
|
|
Ik vind dat Jol hier een goed signaal afgeeft. Hij bepaalt wie speelt. Hij is de trainer. Ik hou wel van die aanpak. Niet van dat slappe gedoe. Als je tussen de regels door leest is dit niet eens een negatieve tekst. Citaat: "Urby is een getalenteerde voetballer en hoort gewoon iedere week te spelen."
Waarschijnlijk ziet hij zelf ook in dat Martin gelijk heeft en gaat hij zich op de LB positie richten.
Zondag dan maar vlammen Urby!
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 13 sep 2009 16:32
|
|
Emanuelson oogde alsof hij er geen zin in had maar ik vond hem goed spelen! Verdedigend een paar goede ballen veroverd en aanvallend een paar goede paasses gegeven! Zie hem liever dan Atouba.
|
svvenn
Forum berichten: 563
|
Geplaatst: Zo 13 sep 2009 17:33
|
|
Citaat: Emanuelson oogde alsof hij er geen zin in had maar ik vond hem goed spelen! Verdedigend een paar goede ballen veroverd en aanvallend een paar goede paasses gegeven! Zie hem liever dan Atouba. Maar dit ben ik niet gewend van jou Guy ;)
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 13 sep 2009 20:16
|
|
Ik vond het toch echt.
Ik vind ook dat Urby zich moet focussen op de LB positie, daar is amper (fatsoenlijke) concurrentie. Laat hem daar 10 wedstrijden staan en misschien gaat hij zelfs naar het WK (als wisselspeler)? Ben benieuwd hoe hij zich daar gaat ontwikkelen; ookal is het z'n 2e periode daar. Hopelijk houd hij zich een beetje staande tegen vleugelspitsen als Amrabat, Dsudsak, Bieseswar, Stoch en Beerens.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Zo 13 sep 2009 20:39
|
|
Citaat: Ik vond het toch echt.
Ik vind ook dat Urby zich moet focussen op de LB positie, daar is amper (fatsoenlijke) concurrentie. Laat hem daar 10 wedstrijden staan en misschien gaat hij zelfs naar het WK (als wisselspeler)? Ben benieuwd hoe hij zich daar gaat ontwikkelen; ookal is het z'n 2e periode daar. Hopelijk houd hij zich een beetje staande tegen vleugelspitsen als Amrabat, Dsudsak, Bieseswar, Stoch en Beerens.
Dzudszak staat op links evenals Stoch. Beerends & Amrabat kunnen het hem moeijlijk maken, maar dan houd het wel zo'n beetje op.
|
michelAFCA
|
Geplaatst: Zo 13 sep 2009 20:54
|
|
Citaat: Ik vond het toch echt.
Dzudszak staat op links evenals Stoch. Beerends & Amrabat kunnen het hem moeijlijk maken, maar dan houd het wel zo'n beetje op.
Ruiz staat op links, Stoch meer op rechts.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Zo 13 sep 2009 20:57
|
|
Gisteren en vorige wedstrijd was dat al om gedraaid omdat Ruiz niet echt uit de voeten kan op links en Stoch het fijner vanaf links vind spelen.
|
peet
Forum berichten: 63
Nieuws reacties: 27
|
Geplaatst: Zo 13 sep 2009 23:54
|
|
Urby gewoon LB daar komt hij het minst tekort.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 11:13
|
|
Dat is z'n beste positie. Voor hem en voor Ajax, want hij is met afstand de beste linksback die we hebben. Iedere opkomende back maakt verdedigende fouten. Kijk bijvoorbeeld maar naar Sergio Ramos en Dani Alves. Het gaat erom hoe een trainer z'n organisatie invult. En daar ligt wat mij betreft een klein probleem, aangezien Ajax met twee opkomende backs speelt.
|
Ajaciedjuh
Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Ma 14 sep 2009 11:21
|
|
Citaat: Dat is z'n beste positie. Voor hem en voor Ajax, want hij is met afstand de beste linksback die we hebben. Iedere opkomende back maakt verdedigende fouten. Kijk bijvoorbeeld maar naar Sergio Ramos en Dani Alves. Het gaat erom hoe een trainer z'n organisatie invult. En daar ligt wat mij betreft een klein probleem, aangezien Ajax met twee opkomende backs speelt.
Idd. Ik hield gisteren met hart vast voor de dode spelmomenten van NAC. Gelukkig zijn ze daar niet aan toegekomen, maar we hebben zeer weinig kopkracht bij deze 11. Vertonghen is weliswaar lang, maar geen geweldige kopper. Toby is onze enigste 'redelijke' kopper.
Als we onder druk komen te staan, dan is dat een groot manco.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 18 sep 2009 10:56
|
|
Credits naar Emanuelson. Ik ben nooit positief over deze jongen geweest, zie de geschiedenis in dit topic, maar eerlijk is eerlijk, hij speelde tegen Timisoara gewoon een prima pot.
Uiteraard is dit nog geen reden tot hosanna, maar ik hoop uiteraard wel dat hij deze lijn vasthoud en de weg naar boven gaat vinden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Vr 18 sep 2009 11:16
|
|
Hij heeft al meer goede wedstrijden gespeeld, maar hij is nog steeds niet constant te noemen. Dat is zijn grote probleem. Voetballen kan hij wel.
|
Seduction
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Vr 18 sep 2009 12:03
|
|
Citaat: Hij heeft al meer goede wedstrijden gespeeld, maar hij is nog steeds niet constant te noemen. Dat is zijn grote probleem. Voetballen kan hij wel.
Dat klopt. Maar in deze wedstrijd was hij overal. Voorin, achterin het maakte niet uit.
Typerend voorbeeld voor Emanuelson is dan wel weer (enige kritiek puntje) dat het af en toe zo'n dromer is. Er was in de 2e helft een momentje, dat Emanuelson dacht dat de bal achter was, maar de tegenspeler hield hem netjes binnen, en kon zo verder de zestien binnen wandelen. Dat soort dingetjes moeten er wel echt uit hoor.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Vr 18 sep 2009 12:12
|
|
Ach, valt best mee. Zo'n foutje mag best kunnen. Als die dan maar ook denkt van: "Oh, hij is niet uit, even ingrijpen." Dan mag je zoiets doen.
|