Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 14 nov 2007 13:29
|
|
Koeman kennende zal hij wel voor Taiwo gaan. En ik kan hem geen ongelijk geven.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 11 dec 2007 08:51
|
|
Goh, boffen wij even!
Citaat: Emanuelson: 'Zeker tot aan de zomer blijven
Bron: Ajaxfanz.nl
Ajax-linksback Urby Emanuelson heeft aangegeven dat hij ook na de winterstop in het rood-witte trickot van de Amsterdammers te zien is.
De international geniet de belangstelling van Valencia van coach Ronald Koeman, deze liet Urby in 2004 debuteren in de hoofdmacht. Emanuelson vertelde nog niets van de Spaanse topclub te hebben vernomen.
"Ronald Koeman heeft me niet gebeld. Ik weet wat ik in de kranten lees, meer niet. Bovendien: voor spelers die in de winterstop vertrekken, moet vaak een flinke zak geld op tafel komen. Ik denk dat ik ook na de winterstop gewoon bij Ajax speel", aldus Emanuelson tegenover Sportweek.
|
Wij zijn Ajax
Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Za 15 dec 2007 20:32
|
|
Ik vind dat die jongen beschermd hoort te worden. Hij is een echte Ajax speler, bravoure en klasse straalt hij uit en kan ook goed voetballen. Maar iedereen heb wel eens een mindere periode, bij hem is dat echt het grootste gevaar. Hij moet blijven voetballend denken en doen, door dat 'gefluit' wordt hij onzeker en dan voegt hij helemaal niets toe. Daarin moet hij begeleid worden, hij moet weten dat mensen extra kritisch zijn als ze wat in hem zien(dus het is een compliment!) en dat moet hijk weten.
Dus Urby, word wakker en breng passie(50% van Davids) en blijf in jezelf geloven en je gaat het maken!
|
Demosthenes
Forum berichten: 562
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 00:10
|
|
Uitfluiten?
Urby wordt zelden uitgefloten. Vorig seizoen nooit? (Niet in de wedstrijden die ik gezien heb) en dit seizoen een paar keer na weer een "Standaard-Urby-Fout"
Hij laat zich te gemakkelijk passeren (nooit gefluit), onderschept nooit een voorzet (nooit gefluit), loopt te lang met de bal (geen gefluit), maar gaat regelmatig de fout in door een volkomen mislukte breedtepass of een te ver doorgevoerde solo en in dat geval mag er worden gefloten, want hij heeft m.i. nog niets geleerd sinds de A-jeugd en toen was hij geen uitblinker.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 11:57
|
|
Citaat: Uitfluiten?
Urby wordt zelden uitgefloten. Vorig seizoen nooit? (Niet in de wedstrijden die ik gezien heb) en dit seizoen een paar keer na weer een "Standaard-Urby-Fout"
Hij laat zich te gemakkelijk passeren (nooit gefluit), onderschept nooit een voorzet (nooit gefluit), loopt te lang met de bal (geen gefluit), maar gaat regelmatig de fout in door een volkomen mislukte breedtepass of een te ver doorgevoerde solo en in dat geval mag er worden gefloten, want hij heeft m.i. nog niets geleerd sinds de A-jeugd en toen was hij geen uitblinker.
Daarom zet ik gefluit tussen haakjes, ik bedoel eigenlijk het gemor. Hij is een speler die voetbalt op intuitie, dat mag niet verdwijnen door een gebrek aan vertrouwen. Idd, hij verdedigd vaak te nonchalant. Aanvallend vind ik juist dat hij goed zijn momenten kiest en dat hij lef toont. Als hij ook maar 50% van de passie die Davids heb zou inpassen/overnemen in zijn spel, zou het een wereldvoetballer op de linksback-positie zijn. Dus Urby, meer passie B) .
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 13:37
|
|
Verdedigend te zwak en hij geeft zelden de juiste voorzet. Hij verdedigt nog steeds door het midden uit, geeft nog steeds breedtepasses die eenvoudig te onderscheppen zijn. Ik zie geen verbetering t.o.v. een paar jaar geleden.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 13:54
|
|
Citaat: Verdedigend te zwak en hij geeft zelden de juiste voorzet. Hij verdedigt nog steeds door het midden uit, geeft nog steeds breedtepasses die eenvoudig te onderscheppen zijn. Ik zie geen verbetering t.o.v. een paar jaar geleden.
Of je wil het niet zien. Hij voetbalt volwassener aan de bal, neemt veel minder risico. Komt minder vaak blind naar voren rennen, loopt ook steeds vaker gaten dicht en zijn passing veel meer secuur. Ook zijn zijn crossballen niet zo belabbert als jij zegt. Ook zijn zijn schoten meer gevaarlijk. Positioneel verdedigen doet hij dus veel beter, alleen nog veelste nonchalant. Maarja, je wilt het blijkbaar niet zien.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 14:14
|
|
Citaat: Verdedigend te zwak en hij geeft zelden de juiste voorzet. Hij verdedigt nog steeds door het midden uit, geeft nog steeds breedtepasses die eenvoudig te onderscheppen zijn. Ik zie geen verbetering t.o.v. een paar jaar geleden.
Of je wil het niet zien. Hij voetbalt volwassener aan de bal, neemt veel minder risico. Komt minder vaak blind naar voren rennen, loopt ook steeds vaker gaten dicht en zijn passing veel meer secuur. Ook zijn zijn crossballen niet zo belabbert als jij zegt. Ook zijn zijn schoten meer gevaarlijk. Positioneel verdedigen doet hij dus veel beter, alleen nog veelste nonchalant. Maarja, je wilt het blijkbaar niet zien.
Ik wil juist het goede zien, maar als ik jouw beschrijving volg, hebben we te maken met een van de grootste talenten uit de geschiedenis, niet te behouden voor Ajax. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik het verkeerd zie, maar ja, ik zie nu eenmaal wat ik zie, jij niet?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 14:19
|
|
Ik ben gecharmeerd van Urby, maar toch zeker ook kritisch. De obligate breedtepassjes die jij noemt herken ik echter niet in Urbys spel. Dat is iets wat misschien een paar keer voor is gekomen wanneer er weinig lukte in een wedstrijd, maar van nature is Urby juist een speler die vooruit denkt en risico in z'n spel legt.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 14:45
|
|
Ik wil juist het goede zien, maar als ik jouw beschrijving volg, hebben we te maken met een van de grootste talenten uit de geschiedenis, niet te behouden voor Ajax. Ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik het verkeerd zie, maar ja, ik zie nu eenmaal wat ik zie, jij niet?
Ik vind hem idd 1 van de best voetballende linksbacks van Ajax, wat ik mij kan herinneren/wat ik weet. Alleen een back moet wel verdedigend zijn mannetje staan en dat vind toch nog flink onder de maat. Dat ik vind dat hij positioneel is verbeterd, zegt niet dat ik hem daarin al een topper vind. En dat hij nonchalant verdedigd, kan niet en zeker niet bij Ajax dat Europees een rol hoort te spelen. Dus zo super is hij nog niet, maar ik vind echt dat hij wel goed kan worden. En echt op de linksback, daarin zal hij meer eens specialere speler zijn dan op het middenveld.
Ik ben wel kritisch, maar ben niet iemand die naar een slechte reeks zegt dat hij niks meer kan en niks heb geleerd. Dat vind ik kortzichtig en oneerlijk.
|
Demosthenes
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 15:57
|
|
Ik ben gecharmeerd van Urby, maar toch zeker ook kritisch. De obligate breedtepassjes die jij noemt herken ik echter niet in Urbys spel. Dat is iets wat misschien een paar keer voor is gekomen wanneer er weinig lukte in een wedstrijd, maar van nature is Urby juist een speler die vooruit denkt en risico in z'n spel legt.
Het woord "obligaat" is voor jouw rekening; wat ik bedoel zijn de breedtepasses op eigen helft wanneer hij een aanval op wil zetten/uitverdedigt. Ik heb het niet over de breedetapsses zoals maduro die tot voor kort gebruikte.
Hij denkt van nature inderdaad vooruit, maar van iemand die debuteert in begin 2005 mag ik meer verwachten. Ik zie geen (positieve) ontwikkeling, verdedigend zeker niet, maar aanvallend is hij minder dan 1 1/2 Ã 2 jaar geleden.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Zo 16 dec 2007 21:59
|
|
Het woord "obligaat" is voor jouw rekening; wat ik bedoel zijn de breedtepasses op eigen helft wanneer hij een aanval op wil zetten/uitverdedigt. Ik heb het niet over de breedetapsses zoals maduro die tot voor kort gebruikte.
Hij denkt van nature inderdaad vooruit, maar van iemand die debuteert in begin 2005 mag ik meer verwachten. Ik zie geen (positieve) ontwikkeling, verdedigend zeker niet, maar aanvallend is hij minder dan 1 1/2 Ã 2 jaar geleden.
inderdaad, Urby is vooruit gegaan de laatste jaren, maar nu groeit hij niet verder. Sterker nog, ik vind hem minder dan vorig seizoen. Het kan een raar opmerking zijn, maar misschien functioneerde hij beter met babel voor zich?
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 17 dec 2007 15:02
|
|
Citaat:
inderdaad, Urby is vooruit gegaan de laatste jaren, maar nu groeit hij niet verder. Sterker nog, ik vind hem minder dan vorig seizoen. Het kan een raar opmerking zijn, maar misschien functioneerde hij beter met babel voor zich?
Mee eens, want elk talent heb wel eens een moeilijkere tijd. Zegt niet dat hij slechter is geworden, wel dat hij ff slechter speelt. En met Babel voor zich kan hij mee opkomen en ballen makkelijk. Ze vulden elkaar aan, dat is wel duidelijk. Was een aardig goed koppel, ookal waren ze onervaren. Zijn ook niet de minsten, ookal worden/werden ze soms wel zo neergezet. Zonde dat ze waarschijnlijk beide op hun 20ste al weg zijn bij Ajax.
|
Pal
Forum berichten: 215
|
Geplaatst: Ma 17 dec 2007 19:51
|
|
Ik vind hem idd 1 van de best voetballende linksbacks van Ajax, wat ik mij kan herinneren/wat ik weet.
En dat doet mij sterken in de mening dat je nog heeeeeeel jong bent. Maxwell was al een middelmatige linksback (wel een geweldige voetballer, maar als back middelmatig) en zelfs hij was beter dan Urby. Zelfs Tom Sier en John O'Brien schat ik als linksbacks beter in, niet als voetballers maar wel als pure linksbacks. En dan hebben we ook nog niet al te lang geleden echte kleppers gehad als Winston Bogarde en Frank de Boer.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 17 dec 2007 19:58
|
|
Ik vind hem idd 1 van de best voetballende linksbacks van Ajax, wat ik mij kan herinneren/wat ik weet.
En dat doet mij sterken in de mening dat je nog heeeeeeel jong bent. Maxwell was al een middelmatige linksback (wel een geweldige voetballer, maar als back middelmatig) en zelfs hij was beter dan Urby. Zelfs Tom Sier en John O'Brien schat ik als linksbacks beter in, niet als voetballers maar wel als pure linksbacks. En dan hebben we ook nog niet al te lang geleden echte kleppers gehad als Winston Bogarde en Frank de Boer.
Ik weet idd vrij weinig over het verleden, maar die personen die jij noemt komen geen eens in de buurt van Urby. Alleen Maxwell was goed, maar ook anders(minder loopvermogen en mindere trap) maar die had de perfecte uitstraling. Laat ik het dan zo zeggen, 1 van de en miss de beste linksback vanaf 2000. Daarvoor kan ik mij echt nog heel weinig herinneren over Ajax. En als je me leeftijd wilt weten: ik ben 15.
|
Pal
|
Geplaatst: Ma 17 dec 2007 20:02
|
|
HAHAHAHA, Frank de Boer en Winston Bogarde komen niet in de buurt van Urby. Hoe zet je jezelf voor lul?
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 17 dec 2007 20:12
|
|
Citaat: HAHAHAHA, Frank de Boer en Winston Bogarde komen niet in de buurt van Urby. Hoe zet je jezelf voor lul?
Voetballend en opkomend niet nee! Dat zei Frank de Boer zelf ook, dat hij daarin een uitzonderlijke speler in kan worden. En ik zeg niet dat hij beter verdedigd dan de 2 , ik had het over 1 van de best(miss de best) VOETBALLENDE linksBACK van Ajax na 2000(daarvoor kan ik geen echt beeld geven). Zet ik weer mezelf voor lul?
|
Pal
|
Geplaatst: Ma 17 dec 2007 20:18
|
|
Dat van na 2000 zet je er nu pas bij. Weet je, maak er 2005 van, dan zit je zeker veilig.
Ook voetballend was Frank de Boer stukken beter, Winston Bogarde ook. Die rende niet als blinde paarden naar voren. En als ik moet kiezen tussen een linksback als Tom Sier (helaas door blessures nooit echt doorgebroken bij Ajax) of Urby Emanuelson dan valt de keuze in 9 van de 10 gevallen op Tom Sier. Als middenvelder zou de keuze dan weer op Emanuelson vallen.
|
Wij zijn Ajax
|
Geplaatst: Ma 17 dec 2007 20:23
|
|
Citaat: Dat van na 2000 zet je er nu pas bij. Weet je, maak er 2005 van, dan zit je zeker veilig.
Ook voetballend was Frank de Boer stukken beter, Winston Bogarde ook. Die rende niet als blinde paarden naar voren. En als ik moet kiezen tussen een linksback als Tom Sier (helaas door blessures nooit echt doorgebroken bij Ajax) of Urby Emanuelson dan valt de keuze in 9 van de 10 gevallen op Tom Sier. Als middenvelder zou de keuze dan weer op Emanuelson vallen.
Dan hebben wij een verschil van mening(en daarmee veel anderen ook, onder wie Frank de Boer) maar dat mag hoor :aai: .
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 17 dec 2007 20:34
|
|
Als pure linksback in een viermansverdediging zou ik Frank de Boer niet zo graag hebben hoor. Bij Ajax speelde hij toch vooral als linkercentrale verdediger in een driemansdefensie?
|
Pal
|
Geplaatst: Ma 17 dec 2007 20:54
|
|
Later wel Thomas, maar toen jij nog rondkroop in de box debuteerde Frank de Boer als pure linksback en daar heeft hij jaren gespeeld.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 18 dec 2007 11:15
|
|
Wel altijd als een soort knijpende linksback, maar dat zou in de huidige verdediging ook prima kunnen.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Di 18 dec 2007 23:02
|
|
Citaat: Dat van na 2000 zet je er nu pas bij. Weet je, maak er 2005 van, dan zit je zeker veilig.
ik weet niet of je kan lezen, maar dat van 2000 had ie er ook eerder gezegd, kwestie van goed lezen he :ja:
|
Pal
|
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 08:22
|
|
Dat staat in ieder geval niet eerder op deze pagina Skieto, en meer dan 1 pagina lezen kan ik niet aan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 19 dec 2007 08:54
|
|
Dat zul je dan toch moeten leren, Pal.
Citaat: Spurs meldt zich voor Emanuelson
Bron: De Telegraaf
LONDEN - Tottenham Hotspur heeft zijn pijlen op Urby Emanuelson (21) gericht. De club uit Londen wil de Amsterdammer in de winterstop overnemen en meldt zich woensdag bij Ajax om te informeren naar de afkoopsom. Emanuelson staat in de ArenA tot 2011 onder contract.
De zaakwaarnemer van Emanuelson bevestigt de concrete interesse van de Spurs. „Ik ben gebeld, maar heb diegene doorverwezen naar Ajaxâ€, aldus Brian Berkleef. „Uiteraard heb ik het daar wel met Urby over gehad. Ja, hij ziet een overgang in januari zeker zitten.â€
De linksbenige verdediger/middenvelder maakte in het seizoen 2004/’05 zijn debuut in de Amsterdamse hoofdmacht, speelde sindsdien 73 duels en won met Ajax twee KNVB-bekers. In 2006 werd hij met Jong Oranje in Portugal Europees kampioen. Inmiddels speelde hij ook al tien interlands voor het grote Oranje.
Schandalig. Ik walg steeds meer van het gebrek aan zelfkennis en trouw/fatsoen aan het adres van AJAX door die nietspresterende pikkies die AJAX meer als een springplank zien. Bah! ick:
|