Auteur
|
Bericht
|
Peter79
Forum berichten: 1624
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 22 aug 2009 23:27
|
|
Ik zou er ook niet rouwig om zijn als Urby vertrekt en Ajax een zak geld krijgt. Heeft absoluut goede wedstrijden voor Ajax gespeeld maar zijn wisselvalligheid, nonchalance en snel omlaag hangende koppie blijven mij het meest bij als ik aan de Urby jaren terugdenk.
Mocht hij naar de PL vertrekken en daar mentaal wat harder worden dan sluit ik overigens niet uit dat hij zich daar spectaculair kan ontwikkelen. Soms is het voor beide partijen gewoon beter om uit elkaar te gaan, Ajax een zak met geld en Urby een nieuwe omgeving waar hij op 0 begint.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 10:00
|
|
Ben blij dat er meer mensen zijn die vinden dat Emanuelson niks toevoegt!Citaat: Als Emanuelson wordt verkocht moet Ajax echt niet meer twijfelen en Obradovic halen want met alleen Atouba als linksback halen we het niet. Vertonghen is namelijk veel te langzaam als linksback.
Is inmiddels naar Real Zaragoza. Wel triest als hij opeens de sterren van de hemel speelt bij Real Madrid of Barça. Geeft toch wel wat aan over ons bestuur.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 10:18
|
|
Citaat: Als Emanuelson wordt verkocht moet Ajax echt niet meer twijfelen en Obradovic halen want met alleen Atouba als linksback halen we het niet. Vertonghen is namelijk veel te langzaam als linksback.
Is inmiddels naar Real Zaragoza. Wel triest als hij opeens de sterren van de hemel speelt bij Real Madrid of Barça. Geeft toch wel wat aan over ons bestuur.
Wat geeft dat aan over het bestuur dan?
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 10:24
|
|
Wéér iemand voorbij laten lopen die zeker haalbaar was! Voor Atouba kiezen die gewoon niet bij Ajax past/ het niveau niet aankan. Op korte termijn denken; Atouba is gratis (+hoog salaris), Obradovic kost ongeveer 7 miljoen. Maar er niet bij nadenken dat je Obradovic weer voor het dubbele ofzo kan doorverkopen en een betere back hebt gehad. Maar Jol wil z'n vriendje Atouba graag.. Kan moeilijk ontkennen dat het z'n vrienje niet is als je de clubs bekijkt. Vond het trouwens wel ''lekker'' dat Jol gewoon zei dat het echt niet kon wat hij deed afgelopen donderdag.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 10:29
|
|
Citaat: Wéér iemand voorbij laten lopen die zeker haalbaar was! Voor Atouba kiezen die gewoon niet bij Ajax past/ het niveau niet aankan. Op korte termijn denken; Atouba is gratis (+hoog salaris), Obradovic kost ongeveer 7 miljoen. Maar er niet bij nadenken dat je Obradovic weer voor het dubbele ofzo kan doorverkopen en een betere back hebt gehad. Maar Jol wil z'n vriendje Atouba graag.. Kan moeilijk ontkennen dat het z'n vrienje niet is als je de clubs bekijkt. Vond het trouwens wel ''lekker'' dat Jol gewoon zei dat het echt niet kon wat hij deed afgelopen donderdag.
Misschien heeft Ajax dat geld wel niet? En hoe kan het toch dat de geweldige Obradovic maar naar Zaragoza gaat? We zouden hier te maken hebben met een veel betere speler dan Braafheid en die laatste speelt bij Bayern Munchen, toch wel een grotere club dan Zaragoza.
En geef Atouba nog maar even de kans. Hij kan nog niet 100% fit zijn. Of zoeken we met z'n allen weer naar een nieuwe Sno, Delorge, Colin? Om lekker op af te geven als het minder gaat.
|
Michael
Forum berichten: 79
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 12:39
|
|
Citaat: Misschien heeft Ajax dat geld wel niet? En hoe kan het toch dat de geweldige Obradovic maar naar Zaragoza gaat? We zouden hier te maken hebben met een veel betere speler dan Braafheid en die laatste speelt bij Bayern Munchen, toch wel een grotere club dan Zaragoza.
En geef Atouba nog maar even de kans. Hij kan nog niet 100% fit zijn. Of zoeken we met z'n allen weer naar een nieuwe Sno, Delorge, Colin? Om lekker op af te geven als het minder gaat.
Eerijk is eerlijk, die laatstgenoemde spelers zijn nou niet het niveau waar we met Ajax weer naar terug willen, nietwaar?
Van Atouba nog te weinig te zien om echt te kunnen oordelen, maar hoopgevend is het begin nog niet..
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 20:27
|
|
Wat voegde Emanuelson vandaag aanvallend toe? Weer niks! Werd terrecht gewisseld en uitgefloten. Zeegelaar heeft meer laten zien als hij.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 20:30
|
|
Citaat: Wat voegde Emanuelson vandaag aanvallend toe? Weer niks! Werd terecht gewisseld en uitgefloten. Zeegelaar heeft meer laten zien als hij. Zeegelaar heeft ook niks laten zien dan Emanuelson, misschien nog wel minder.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 20:35
|
|
Citaat: Wat voegde Emanuelson vandaag aanvallend toe? Weer niks! Werd terecht gewisseld en uitgefloten. Zeegelaar heeft meer laten zien als hij. Een Ajax-speler die terecht wordt uitgefloten?
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 20:39
|
|
Citaat: Wat voegde Emanuelson vandaag aanvallend toe? Weer niks! Werd terecht gewisseld en uitgefloten. Zeegelaar heeft meer laten zien als hij. Zeegelaar heeft ook niks laten zien dan Emanuelson, misschien nog wel minder.
Zeker wel! Zegelaar was tenminste nog een beetje dreigend dat je dacht dat er iets kon gebeuren maar hij was nogal ongelukkig. Veel ballen vielen bijvoorbeeld voor z'n rechter.
Citaat: Wat voegde Emanuelson vandaag aanvallend toe? Weer niks! Werd terecht gewisseld en uitgefloten. Zeegelaar heeft meer laten zien als hij. Een Ajax-speler die terecht wordt uitgefloten?
Ja? Als je jaren lang zo slecht speelt en niks laat zien mag het wel een keertje.. Sno wordt toch ook uitgefloten? Is dat terrecht? Ja! We mogen best kritisch zijn ookal is het een Ajacied. Die kunnen ook slecht zijn.
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 20:44
|
|
Zeker wel! Zegelaar was tenminste nog een beetje dreigend dat je dacht dat er iets kon gebeuren maar hij was nogal ongelukkig. Veel ballen vielen bijvoorbeeld voor z'n rechter. Ik noem dat eerder onkunde als je niet veel met je rechterbeen dan ongelukkig. Zeegelaar ging helemaal de actie niet aan met zijn directe tegenstander, maar steeds even terug spelen of tikje breed. Zeegelaar was vandaag een speler die niet veel dreiging had en nog veel moet leren.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 20:49
|
|
Dat klopt, maar ik vond hem gevaarlijker dan Emanuelson. Zeegelaar kwam nog een paar keer in balbezit in of rond de 16 van een tegenstander. Bij hem had je meer het gevoel dat er iets kon gebeuren.
|
TvP
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 20:50
|
|
Je eigen spelers uitfluiten is niet goed! Zeker niet bij een speler als Emanuelson. Mensen vergeten de goede dingen te snel.. Urby is gewoon erg goed, vooral als Nummer 10 tegen een aanvallend ingesteld team kan hij een belangrijke factor zijn.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 21:06
|
|
Citaat: Je eigen spelers uitfluiten is niet goed! Zeker niet bij een speler als Emanuelson. Mensen vergeten de goede dingen te snel.. Urby is gewoon erg goed, vooral als Nummer 10 tegen een aanvallend ingesteld team kan hij een belangrijke factor zijn.
Erg goed? Vind hem niet eens gewoon goed.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 21:19
|
|
oh leuk. guy_'Ik-zeik-alleen-Suaréz-niet-af'_ajax is weer online.
|
TvP
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 21:22
|
|
Citaat: Je eigen spelers uitfluiten is niet goed! Zeker niet bij een speler als Emanuelson. Mensen vergeten de goede dingen te snel.. Urby is gewoon erg goed, vooral als Nummer 10 tegen een aanvallend ingesteld team kan hij een belangrijke factor zijn.
Erg goed? Vind hem niet eens gewoon goed.Dan vraag ik mij af, of je Ajax überhaupt volgt? Eerste wedstrijd van het seizoen nog, speelde hij, meen ik, erg goed. Vorig jaar was bij beslissend in de wedstrijd thuis tegen PSV. En zo zijn er nog genoeg goede voorbeelden te bedenken. Oké hij maakte af en toe fouten, maar om hem slecht te vinden vind ik al ver gaan. En om hem te gaan uitfluiten is alleen maar erger, zeker als dat notabene het publiek is dat naar het stadion komt om jou aan te moedigen. Van uitfluiten wordt hij heus niet beter!
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 21:24
|
|
Citaat: Ja? Als je jaren lang zo slecht speelt en niks laat zien mag het wel een keertje..
Lees anders dit eens, Guy:
Citaat: Normaal reageer ik niet op uilatingen. Maar dit vind ik echt respectloos. Urby is een echte Ajacied. Hij loopt al het langst mee van deze selectie. Dat hij de laatste jaren als een hoer is gebruikt heeft hem niet goed gedaan. Hij blinkt op geen enkele positie echt uit. Maar hij is een echte Ajacied. Je hoort hem nooit klagen.
Dario legt het daarna ook nog voor je uit. Je hoeft hem niet goed te vinden, maar wat jij hier qua uitfluiten suggereert plus de eerdere bijnaam die je voor hem had, zegt meer iets over jou. Jammer.
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 21:59
|
|
In twee weken is Emanuelson weer door het elftal geslingerd. Eerst mocht die links op het middenveld spelen, daarna even op linksback gespeeld en nu weer links in de aanval. Het zou me ook niks verbazen als die afgelopen donderdag links op de bank zat want dan heeft die nog een vastigheid dat die links begint. Maar in dit elftal zie ik hem eindigen op de linksback positie, waar die gewoon goed uit te voeten kan. Dan heb je aan beide kanten twee opkomende backs in plaats alleen aan de rechterkant.
|
Dario73
Forum berichten: 21
|
Geplaatst: Zo 23 aug 2009 22:38
|
|
Citaat: Ja? Als je jaren lang zo slecht speelt en niks laat zien mag het wel een keertje..
Lees anders dit eens, Guy:
Citaat: Normaal reageer ik niet op uilatingen. Maar dit vind ik echt respectloos. Urby is een echte Ajacied. Hij loopt al het langst mee van deze selectie. Dat hij de laatste jaren als een hoer is gebruikt heeft hem niet goed gedaan. Hij blinkt op geen enkele positie echt uit. Maar hij is een echte Ajacied. Je hoort hem nooit klagen.
Dario legt het daarna ook nog voor je uit. Je hoeft hem niet goed te vinden, maar wat jij hier qua uitfluiten suggereert plus de eerdere bijnaam die je voor hem had, zegt meer iets over jou. Jammer.
Ik zat vandaag ook weer in het stadion en ik heb mij weer dood geergerd aan een paar mensen die zich ajacied noemen en constant bij elk balverlies beginnen te fluiten. Toen de scheids affloot voor de rust begonnen ze ook weer. Ik vind dat echt ongelofelijk.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 09:37
|
|
Citaat: oh leuk. guy_'Ik-zeik-alleen-Suaréz-niet-af'_ajax is weer online.
Er zijn nog wel meer Ajacieden die ik niet ''afzeik''. Maar Suárez is gewoon geweldig, kan jij ook niet ontkennen. Hij is bij alle goals betrokken van ons.
En over Emanuelson, wat boeit het dat hij al lang bij Ajax speelt? Zijn generatiegenoten zijn al naar topclubs, zecht misschien meer over Emanuelson. Die gast voegt werkelijk niks toe aan Ajax! Vorig jaar PSV thuis was hij idd geweldig, verder vrij weinig van hem gezien; jah, 1 of 2x per seizoen een afstandschot of vrije trap die er lekker in zit maar dat is het wel zo'n beetje.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 09:38
|
|
Citaat: In twee weken is Emanuelson weer door het elftal geslingerd. Eerst mocht die links op het middenveld spelen, daarna even op linksback gespeeld en nu weer links in de aanval. Het zou me ook niks verbazen als die afgelopen donderdag links op de bank zat want dan heeft die nog een vastigheid dat die links begint. Maar in dit elftal zie ik hem eindigen op de linksback positie, waar die gewoon goed uit te voeten kan. Dan heb je aan beide kanten twee opkomende backs in plaats alleen aan de rechterkant.
Als hij verdedigend beter wordt of zorgt dat de aanvallers steeds achter hém aanlopen denk ik dat hij nog nuttig kan worden of iets toevoegt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 10:20
|
|
Het boek Emanuelson kan gesloten worden. Elke discussie over hem is overbodig. Hij zit al zo lang bij Ajax en zal nooit van toegevoegde waarde worden. Hij irriteert het publiek met zijn slappe en slechte spel. Als linksback had het wat kunnen worden mits hij wat meer intelligentie had gehad. Voor een paar miljoen zou ik hem snel verkopen.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 10:41
|
|
Emanuelson leert het gewoon niet, hij blijft maar alles te mooi doen.
En dan doel ik met name op die stift met buitenkant links. Dat soort dingen moet je doen wanneer je met 3-0 / 4-0 voorstaat maar niet bij een 0-0 stand.
|
TvP
|
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 11:04
|
|
En Suarez geeft een voorzet achter zijn standbeen langs en daar hoor je niemand over. Tsja, ik vind het ook dom dat Emanuelson die bal zo stift, maar om hem uit te gaan fluiten vind ik te ver gaan. Conclusies trekken dat zijn generatiegenoten al bij topclubs spelen en dan zeggen dat Urby er niks van kan, slaat ook nergens op. Zegt misschien meer wat over de clubliefde van zijn generatiegenoten. Ook Emanuelson had al voor 10 miljoen naar de Spurs kunnen vertrekken een tijdje geleden.
Jol kan hem nog genoeg bijbrengen denk ik. Hij leert echt nog wel bij, bovendien is hij één van de beste voetballers van de selectie. En dan bedoel ik qua techniek en balbehandeling. Aan zijn intelligentie moet nog gewerkt worden.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Ma 24 aug 2009 11:08
|
|
Citaat: En Suarez geeft een voorzet achter zijn standbeen langs en daar hoor je niemand over. Tsja, ik vind het ook dom dat Emanuelson die bal zo stift, maar om hem uit te gaan fluiten vind ik te ver gaan. Conclusies trekken dat zijn generatiegenoten al bij topclubs spelen en dan zeggen dat Urby er niks van kan, slaat ook nergens op. Zegt misschien meer wat over de clubliefde van zijn generatiegenoten. Ook Emanuelson had al voor 10 miljoen naar de Spurs kunnen vertrekken een tijdje geleden.
Jol kan hem nog genoeg bijbrengen denk ik. Hij leert echt nog wel bij, bovendien is hij één van de beste voetballers van de selectie. En dan bedoel ik qua techniek en balbehandeling. Aan zijn intelligentie moet nog gewerkt worden.
Dat uitfluiten praat ik ook zeker niet goed. Bij Emanuelson lukken dat soort dingen gewoon te vaak niet, vandaar.
Ik vind Emanuelson ook nog steeds een echte Ajacied (alleen al dat hij de supporters toesprak vorig jaar op het trainingsveld). Maar goed eens moet je conclusies gaan trekken.
|