Auteur
|
Bericht
|
Bart
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 28 jun 2009 20:56
|
|
Citaat: Emanuelson kan dit seizoen een hele belangrijke speler orden voor Ajax. Zolang Ajax geen linksback haalt, kan het wel is zo zijn om hem op de linksback positie neerzetten. Op het begin van het seizoen speelde die ook al behoorlijk op de linksback positie.
Zeker hij was toen niet slecht als linksback maar moest linksbuiten gaan spelen van Marco, wat ik toen niet begreep aangezien hij Sulejmani op de '10' zetten. Toch zie ik wel liever een linksback erbij komen, ik hoop nog steeds op Obradovic.Ik zie het liefst Sulejmani als linksbuiten waardoor Emanuelson op de linksback terecht komt. Op het middenveld vind ik hem te kort komen. Natuurlijk mag er wel een linksback erbij komen, maar het hoeft niet per. Ik zie liever een centrale verdediger erbij komen.
|
jamesgf
Forum berichten: 420
|
Geplaatst: Ma 29 jun 2009 01:39
|
|
Emanuelson was vorig seizoen zonder twijfel de belangrijkste speler voor Ajax. Hij zorgde voor balans in het elftal. Uiteraard niet als linksback maar hangend op links. Voor de zoveelste keer... Middenvelders kunnen niet omgeturnd worden tot verdedigers. Je ziet het in Rotterdam met Gio, in Eindhoven met Mike en in Amsterdam met Urby. Het zijn geen pure verdedigers en hebben zo vele punten gekost. Heerenveen-uit? Niet meer doen...
|
klene
Forum berichten: 202
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 16 jul 2009 20:19
|
|
Het is mij opgevallen dat Urby het héél erg goed doet in de voorbereiding. Het is dan wel tegen mindere tegenstanders, maar hij blinkt wel uit.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Vr 17 jul 2009 09:49
|
|
Citaat: Het is mij opgevallen dat Urby het héél erg goed doet in de voorbereiding. Het is dan wel tegen mindere tegenstanders, maar hij blinkt wel uit.
Urby toont in ieder geval altijd strijd (met name het laatste seizoen). In de voorgaande jaren liet hij zo nu en dan veel te makkelijk zijn mannetje lopen. Op de een of andere manier houd ik altijd vertrouwen in deze ''flegmatieke'' voetballer.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Za 18 jul 2009 00:51
|
|
Ik hoop dat Ajax binnenkort rond de tafel gaat zitten met Emanuelson. Emanuelson is een belangrijke schakel op het middenveld en zijn contract loopt nog maar twee jaar door. Ajax moet daarom niet te lang wachten of Emanuelson word ook interessant voor de buitenlandse clubs.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 18 jul 2009 00:56
|
|
Ik zou nu ook proberen Emanuelson tot meteen 2014 vast te leggen, er is geen enkele interesse in hem dus zal hij zelf ook wel inzien dat een basisplaats bij Ajax het hoogt haalbare voor hem is. Schenk hem een nieuw contract met een aardige salaris verhoging en volgens mij tekent hij dat zo. Wat hij namelijk zelf het meest nodig heeft is het vertrouwen van zijn trainer en club en geef je hem dat dan zal hij daar erg dankbaar gebruik van maken en volgens mij zou hij dan ook nog eens beter gaan spelen. Desnoods bied je een clausule in zijn contract van 15 miljoen aan, ik denk niet dat er een club dat snel voor hem gaat betalen en is dat wel zou dan vind ik sowieso dat hij verkocht zou moeten worden voor dat bedrag.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Ma 20 jul 2009 14:54
|
|
Wat me opviel in het stukje in AD:
Citaat:
Emanuelson speelde als linkshalf twee goede wedstrijden tegen de Engelse laagvliegers. De middenvelder heeft ambities voor de komende jaargang. Volgens eigen zeggen, hobbelde hij maar wat mee de afgelopen seizoenen in Amsterdam. ,,Ik begin aan mijn vijfde seizoen bij de club, ik ben 23, dit jaar wil ik mij meer laten gelden.’’
Ik hoop van harte dat hij die stap kan zetten, maar als ik me niet vergis heeft hij voor aanvang van dit seizoen hetzelfde geroepen en misschien een jaar eerder ook al. Toch eigenlijk opvallend dat een speler kan "mee hobbelen", zeker iemand met in potentie zoveel mogelijkheden.
Dus ik ben zeer benieuwd wat Urby dit seizoen kan gaan doen.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 20 jul 2009 14:58
|
|
Ik heb veel vertrouwen in Emanuelson. Hij is volwassener geworden en dat zie je ook terug. Ik denk dat hij nu wel in staat is om als linkermiddenvelder in een 4-3-3 te voetballen.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Za 25 jul 2009 14:54
|
|
Matige pot gister. Valt me tegen van Urby. Een keertje zelf wat minder spelen is niet zo erg, maar hij liep er vooral verloren bij. Ietwat teleurstellend.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 25 jul 2009 14:59
|
|
Citaat: Matige pot gister. Valt me tegen van Urby. Een keertje zelf wat minder spelen is niet zo erg, maar hij liep er vooral verloren bij. Ietwat teleurstellend.
Mee eens, Urby probeerde zich te veel in het spel te betrekken omdat het niet echt lekker liep bij hem. Daardoor ging hij teveel centraal spelen -> kwam er teveel ruimte op de linkerkant en dat kon Vertonghen ook niet alsmaar belopen.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 09:45
|
|
Ik snap niet wat jullie zo goed aan Emanuelson vinden.. Tegen PSV was hij geweldig, maar verder heb ik er eigenlijk niet zoveel van gezien.
Dat hij hard werk doet me niks, hij is juist een speler die het van z'n techniek moet hebben. Als Van der Vaart of Diego ofzo slidings gaat maken weet je toch ook dat er iets niet goed is?!
|
Seduction
Forum berichten: 1354
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 09:46
|
|
Emanuelson speelde beide wedstrijden als een natte krant. Liep continue achter de feiten aan.
Gaarne doorselecteren dit "eeuwig" talent.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 09:58
|
|
idd, helemaal mee eens!
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 13:41
|
|
Citaat: Gaarne doorselecteren dit "eeuwig" talent.
Dat gaat me te ver. Maar het is duidelijk dat hij dit seizoen een stap moet gaan maken. Maar dit heeft hij zelf ook al toegegeven. Als linkshalf was hij de afgelopen 2 wedstrijden vrij zwak. Het wordt tijd dat hij een bepalende speler gaat worden voor Ajax. Zo niet, dan moet hij maar de concurrentiestrijd aangaan met Atouba voor de linksback positie.
|
Seduction
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 14:38
|
|
Citaat: Gaarne doorselecteren dit "eeuwig" talent.
Dat gaat me te ver. Maar het is duidelijk dat hij dit seizoen een stap moet gaan maken. Maar dit heeft hij zelf ook al toegegeven. Als linkshalf was hij de afgelopen 2 wedstrijden vrij zwak. Het wordt tijd dat hij een bepalende speler gaat worden voor Ajax. Zo niet, dan moet hij maar de concurrentiestrijd aangaan met Atouba voor de linksback positie.
Terwijl Emanuelson aangeeft nooit meer linksback te willen spelen. Dit heeft hij expliciet aangegeven.
Ik ben het ook volledig met hem eens, Urbanus op linksback is natuurlijk een ramp. Hij heeft geen functie binnen dit elftal als je puur naar kwaliteiten kijkt en regelmaat qua prestaties. Hij is geen speler om op de bank te zitten, want hij zal willen spelen, maar komt hiervoor gewoon kwaliteiten tekort. Daarom dus verkopen voor een miljoen of 7 aan een leuke Italiaanse club, dat is voor beide partijen beter.
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 14:48
|
|
Citaat: Terwijl Emanuelson aangeeft nooit meer linksback te willen spelen.
Vind niet dat zo'n jonge speler iets heeft te eisen waar ie wel of niet wilt spelen.
Vind m op de linksback positie niet 'rampzalig'. Daar kan t een bruikbare speler zijn, zeker als hij geen directe tegenstander heeft. Dan is ie verdedigend sterk genoeg zich staande te houden. Voetballend gezien heeft ie voor een verdediger meer dan voldoende kwaliteiten.
|
Seduction
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 14:50
|
|
Citaat: Terwijl Emanuelson aangeeft nooit meer linksback te willen spelen.
Vind niet dat zo'n jonge speler iets heeft te eisen waar ie wel of niet wilt spelen.
Vind m op de linksback positie niet 'rampzalig'. Daar kan t een bruikbare speler zijn, zeker als hij geen directe tegenstander heeft. Dan is ie verdedigend sterk genoeg zich staande te houden. Voetballend gezien heeft ie voor een verdediger meer dan voldoende kwaliteiten.
Zijn "drive" naar voren heeft Ajax al meer dan eens in de problemen gebracht. Hij blijft vaak liggen als hij wordt getackled en is zodoende altijd te laat om mee te verdedigen. Die gaten zijn niet meer dicht te lopen voor de linker CV of verdedigende middenvelder.
Nee, aub geen Urby meer op linksback. Kopenhagen staat me nog steeds op het netvlies gebrand.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 14:59
|
|
Ik ben wel fan van Urby, maar over dat blijven liggen na een tackle en niet altijd goed meeverdedigen ben ik het eens. Als je de 1-1 en de 2-1 tegen AM vergelijkt zie je Urby als hij de bal verliest eerst nog een tackle maken om de bal af te nemen maar zodra dit mislukt loopt hij op zijn elf en dertigste terug en als Rommedahl de bal verliest komt hij er aan met een sprint en heeft hij de bal ook nog bijna.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 19:21
|
|
Ik zie hem het liefst als linkshalf, maar zelfs dan zie ik hem liever niet. Veel te nonchalant. ''Hij was wel een van de weinige die strijd leverde afgelopen seizoen''; vond ik nog wel mee vallen, en hij moet het van z'n techniek hebben maar aangezien die het niveau van Ajax laat afweten gaat hij slidings maken enzo wat logisch is. 1 geweldige wedstrijd in 4 seizoenen is te weinig.
Gewoon weg doen voor 5 miljoen. En zeggen dat hij deze kans verdient en toe is aan de volgende stap, iedereen blij.
|
svvenn
Forum berichten: 563
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 19:47
|
|
Citaat: Ik zie hem het liefst als linkshalf, maar zelfs dan zie ik hem liever niet. Veel te nonchalant. ''Hij was wel een van de weinige die strijd leverde afgelopen seizoen''; vond ik nog wel mee vallen, en hij moet het van z'n techniek hebben maar aangezien die het niveau van Ajax laat afweten gaat hij slidings maken enzo wat logisch is. 1 geweldige wedstrijd in 4 seizoenen is te weinig.
Gewoon weg doen voor 5 miljoen. En zeggen dat hij deze kans verdient en toe is aan de volgende stap, iedereen blij. Ik vind toch wel dat je hem tekort doet. Urby was vorig jaar een van de weinige spelers die vorig jaar wel redelijk constant was! De jaren daarvoor werd hem juist dat vergeten, dus hij heeft wel degelijk een stap gezet. Jammer dat er door sommige mensen zo'n negatief beeld wordt gecreeerd.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 19:53
|
|
Citaat: Ik zie hem het liefst als linkshalf, maar zelfs dan zie ik hem liever niet. Veel te nonchalant. ''Hij was wel een van de weinige die strijd leverde afgelopen seizoen''; vond ik nog wel mee vallen, en hij moet het van z'n techniek hebben maar aangezien die het niveau van Ajax laat afweten gaat hij slidings maken enzo wat logisch is. 1 geweldige wedstrijd in 4 seizoenen is te weinig.
Gewoon weg doen voor 5 miljoen. En zeggen dat hij deze kans verdient en toe is aan de volgende stap, iedereen blij. Ik vind toch wel dat je hem tekort doet. Urby was vorig jaar een van de weinige spelers die vorig jaar wel redelijk constant was! De jaren daarvoor werd hem juist dat vergeten, dus hij heeft wel degelijk een stap gezet. Jammer dat er door sommige mensen zo'n negatief beeld wordt gecreeerd.
Constant matig?
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 20:51
|
|
Constant matig?
Ik denk dat jij alleen samenvattingen ziet, want hij was vorig jaar een van de betere, zegt misschien meer over Ajax dan over Urby , maar ik ben wel fan van Urby en ik zou hem zeker houden en zelfs een basisplaats geven.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 21:02
|
|
Houden kan nog, maar een basisplaats zal ik hem zeker niet geven.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 27 jul 2009 21:14
|
|
Citaat: Ik denk dat jij alleen samenvattingen ziet, want hij was vorig jaar een van de betere
Ach, da's guy_ajax, die mist wel meer. Over Emanuelson; leuk meedoen is onderhand niet meer genoeg. De tijd van vrijblijvendheid is voorbij, we mogen wel wat verwachten van zijn wisselwerking met Aissati.
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 20:06
|
|
Ik zie Emanuelson een goed seizoen door maken als ze in het 4-4-2 systeem voetballen. Dat die op het AT wat mindere wedstrijden speelde zegt me niet zoveel. Ik ben alleen bang als Ajax 4-3-3 gaat spelen en Emanuelson op het middenveld komt te voetballen dat die een verloren seizoen tegemoet gaat.
|