Auteur
|
Bericht
|
*Ajax'4'life!
Forum berichten: 93
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 21 maa 2009 17:47
|
|
Citaat: Emanuelson wordt gek van de pijn
Urby Emanuelson kampt met een schouderblessure, waarvoor de oplossing nog niet gevonden is. De Ajacied bleef in de rust van het duel met FC Utrecht achter in de kleedkamer met helse pijnen.
"Ik word er gek van. Hij is al zo vaak los gemasseerd. Maar nu trok de pijn zelfs door naar mijn schouderbladen en rug", zei de linkspoot van Ajax in gesprek met Sportweek.
"Ik denk dat ik even rust moet hebben en er goed naar moet laten kijken", vermoedt de veelzijdige Ajacied. "Ik heb de afgelopen weken toch weer twee keer gespeeld. Daar is best wat discussie over geweest. De trainer wil graag dat ik speel. Ik heb pijnstillers genomen, maar die hielpen niet."
De kans lijkt groot dat Emanuelson komend weekend tegen ADO Den Haag niet van de partij zal zijn. Ajax gaat zondagmiddag op bezoek in de residentie.
Gerelateerde nieuwsberichten:
Van Basten blij met driepunter na zware week
bron: voetbalprimeur Dit zijn de 1e haarscheurtjes op de statis van Marco als coach, er zullen vast wel meer uitspraken komen als de competitie afgelopen is. Ajax heeft tot nu toe alles binnenkamers weten te houden maar op een gegeven moment zal toch die bom barsten.
Tsssss... Dit slaat slaat echt werkelijk nergens op! Eerst zegt hij dat hij het heel erg vind dat hij telkens wordt gewisseld. En nu zegt hij dat van Basten hem te veel laat spelen terwijl hij dat zelf niet wil. Beetje jammer dit.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 21 maa 2009 17:51
|
|
Dit is wel een artikel van vorige week waar erg veel last had van zijn nek en zich wou sparen voor het Uefa-cup duel van afgelopen week.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 21 maa 2009 18:14
|
|
Emanuelson werpt zich op als een speler die naar buiten toe wat uitstraling heeft. Prima en ik denk dat hij niet echt kritiek uit op Marco gewoon dat hij het jammer vind dat hij niet de hele wedstrijd mag spelen, dat is zeer normaal.
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Zo 22 maa 2009 14:00
|
|
Citaat: Emanuelson werpt zich op als een speler die naar buiten toe wat uitstraling heeft. Prima en ik denk dat hij niet echt kritiek uit op Marco gewoon dat hij het jammer vind dat hij niet de hele wedstrijd mag spelen, dat is zeer normaal. Ondanks zijn leeftijd(22) is Urby samen met Stekelenburg de langsspelende basisspeler bij Ajax die op zijn leeftijd al heel wat trainers heeft zien komen maar ook "voortijdig" heeft zien vertrekken en alleen daarom al heeft hij recht van spreken.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 22 maa 2009 14:10
|
|
Emanuelson begint gewoon in de basis alsmaar, dit spreekt ook vertrouwen uit hoor.. Alleen wordt dat door hem minder ervaren. Verder is het een speler die niet te veel risico in zijn spel legt en zorgt voor de balans in de voorhoede. Echter als er iets aan het elftal gewijzigd word is hij vaak de eerste omdat Sulejmani en Suarez over meer individuele kwaliteiten beschikken die een wedstrijd kunnen beslissen.
Een voorbeeld hiervan is zijn wissel tegen Olympique uit na de rode kaart van Gregory.
Hij heeft recht van spreken maar Urby heeft als nadeel dat hij niet op 1 positie excelleert. Vandaag zal er hopelijk wel een mooie wisselwerking tussen hem en Aisatti plaats vinden.
Urby het is niet je topspeler maar toch nuttig om in je elftal te hebben staan. Dit basseer ik op zijn wedstrijden dit seizoen. Afgelopen seizoenen was hij nogal wisselvallend ik vind hem nu sterker. Waarschijnlijk hebben de OS hem daarbij wel geholpen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 20 apr 2009 12:52
|
|
Citaat: Emanuelson: "De schade lijkt mee te vallen"
Bron: Ajaxfans
Ajax moest zondag in het verloren duel met PSV (6-2) eerder afscheid nemen van Urby Emanuelson. De linkspoot zwikte door zijn enkel, maar gaat er vanuit dat het niet ernstig is. De Ajacied raakte geblesseerd na een tackle van Ibrahim Affalay. De middenvelder van PSV kreeg hiervoor een gele kaart.
Emanuelson gaf aan te balen van de blessure. "Ik baalde wel, want voor mijn gevoel speelde ik redelijk." Over de blessure zei de 22-jarige het volgende. "Het is even afwachten. Maandag volgt nader onderzoek. Ik zwikte er doorheen maar de schade lijkt mee te vallen", aldus Emanuelson tegenover De Telegraaf
Emanuelson speelt van jongs af aan voor Ajax. In het seizoen 2004/2005 maakte hij zijn debuut in het profvoetbal. Momenteel is hij bezig aan zijn vijfde seizoen en speelde in totaal 120 wedstrijden. Daarin wist hij 10 doelpunten te maken.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Ma 20 apr 2009 12:58
|
|
Emanuelson vond ik gisteren tot zijn blessure ook goed spelen. Hij was de enige ajax-speler die ''walsde'' kwam met gemak een aantal PSV-spelers voorbij.
|
Ajacied
Forum berichten: 143
|
Geplaatst: Ma 20 apr 2009 15:50
|
|
Wat vinden jullie van Emanuelson?
Ik vind het een net-niet speler. Een leuke speler voor de breedte maar meer ook niet. Hij speelt nu al vijf jaar bij Ajax en het zegt voldoende dat hij nog geen dragende speler is. Hij past niet echt in het systeem maar kan wel aardig voetballen. Kortom net-niet. Het lijkt mij wel een voetballer die je voor een aardig bedrag kan verkopen dus ik zou hem van de zomer weg doen. Hij heeft nu nog een twee-jarig contract.
|
Bart
|
Geplaatst: Ma 20 apr 2009 18:46
|
|
Citaat: Wat vinden jullie van Emanuelson?
Ik vind het een net-niet speler. Een leuke speler voor de breedte maar meer ook niet. Hij speelt nu al vijf jaar bij Ajax en het zegt voldoende dat hij nog geen dragende speler is. Hij past niet echt in het systeem maar kan wel aardig voetballen. Kortom net-niet. Het lijkt mij wel een voetballer die je voor een aardig bedrag kan verkopen dus ik zou hem van de zomer weg doen. Hij heeft nu nog een twee-jarig contract. Hij speelt dit seizoen gewoon erg goed zowel op de linksbuiten positie als op de linksbackpositie op het begin van het seizoen. Als Sulejmani weer een beetje zijn vorm terug krijgt zie ik Emanuelson het liefst weer op de linksback. Emanuelson heeft zich ook buiten het veld zijn rol opgepakt, denk maar aan zijn gesprek met de supporters toen Ajax in een mindere periode was.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Di 21 apr 2009 18:27
|
|
Citaat: Wat vinden jullie van Emanuelson?
Ik vind het een net-niet speler. Een leuke speler voor de breedte maar meer ook niet. Hij speelt nu al vijf jaar bij Ajax en het zegt voldoende dat hij nog geen dragende speler is. Hij past niet echt in het systeem maar kan wel aardig voetballen. Kortom net-niet. Het lijkt mij wel een voetballer die je voor een aardig bedrag kan verkopen dus ik zou hem van de zomer weg doen. Hij heeft nu nog een twee-jarig contract. Hij speelt dit seizoen gewoon erg goed zowel op de linksbuiten positie als op de linksbackpositie op het begin van het seizoen. Als Sulejmani weer een beetje zijn vorm terug krijgt zie ik Emanuelson het liefst weer op de linksback. Emanuelson heeft zich ook buiten het veld zijn rol opgepakt, denk maar aan zijn gesprek met de supporters toen Ajax in een mindere periode was.
Inderdaad ik vind het steeds meer ''een Ajacied'' worden. Ik heb het al meerdere keren aangegeven maar hij mag echt vaker toegezongen worden. Hoelang is het geleden dat we het liedje van Emanuelson hoorde . Verder gaat hij ook goed om met de keren dat hij gewisseld wordt, dat vind ik ook klasse. Een aantal wedstrijden geleden was het echt steeds het kind van de rekening, maar dat heeft hem alleen maar sterker gemaakt heb ik het idee.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 15:44
|
|
Citaat: Urby Emanuelson kijkt met gemengde gevoelens terug op het seizoen. Hij is tevreden over zijn eigen ontwikkeling, maar voor het vijfde jaar op rij is Ajax geen kampioen geworden. Daarnaast houdt de linkspoot de ontwikkelingen rond Eljero Elia nauwlettend in de gaten. ''Stel dat Ajax Elia koopt. Wat gebeurt er dan met mij? Word ik dan weer middenvelder, of linksback?", vraagt hij zich maandag af in Het Parool. Emanuelson won dit seizoen de concurrentieslag met aankoop Miralem Sulejmani op de linksbuitenpositie, maar desondanks ondernam Ajax al in de winterstop een poging Elia te kopen. De overgang van de vleugelaanvaller ketste af op het transferbedrag. In de zomer vertrekt hij sowieso uit Enschede, liet Elia onlangs echter optekenen. Ajax is een van de clubs die de Voorburger nog steeds hoog op de verlanglijst heeft staan.
"Ik weet niet wat de plannen zijn, maar ik wil volgend seizoen niet buiten de basis vallen", vervolgt Emanuelson. "Ik ben een speler die overal uit de voeten kan, maar als iedereen fit is, kan ik er ook naast komen. Hoewel ik na dit seizoen nog een contract heb voor twee jaar, denk ik wel eens over dat soort dingen na. Al is het natuurlijk ook belangrijk of er interesse voor me is en zo ja, van welke clubs.''
En dan zijn er ook nog die wisselbeurten. ''Als Ajax deze zomer Elia aantrekt, moet ik kijken wat ik ga doen. In de voorhoede doe ik veel verdedigend werk, maar ik maak het de trainer veel moeilijker als ik daarbij meer doelpunten zou maken. Sulejmani heeft een moeilijk jaar gehad, maar hij heeft wel tien keer gescoord. Ik ben volwassener geworden. Daarin wil ik ook volgend seizoen stappen vooruit maken.''
Voetbalzone
Wat mij betreft vertrekt Emanuelson deze zomer, en voor dat bedrag kunnen we Elia of Sahar halen.
Op de linksback positie is hij niet geschikt omdat we geen goede complementaire speler in huis hebben, Vertonghen misschien, maar dat is een middenvelder. Misschien is Zenden een aardige optie, is hij een leider? Zenden-Vermaelen.
Als middenvelder mist hij het inzicht in een 4-3-3, hij past ook niet in één rol op het middenveld, als aanvallende middenvelder mist hij ook nog dominante, voor het geval we hem als back-up voor Aissati willen houden. Wat dat betreft kunnen we beter een nieuwe middenvelder halen, Strootman/Seedorf/Bakkal. Seedorf is duidelijk een ervaren leider die we missen.
Op de linksbuiten positie mist hij de scherpte voor doel, de voorzet, gevoel voor positie.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 16:04
|
|
Emanuelson, leuke speler maar blinkt gewoon niet uit op een bepaalde positie.
De enige positie die geschikt is voor hem denk ik, zal linkermiddenvelder zijn op een 4 mans middenveld. Voor buitenspeler is zijn rendement te laag en als linksback is hij defensief te zwak. Hopelijk komt er een leuke subtopper die hem voor 8 miljoen wil overkopen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 16:42
|
|
Citaat: Emanuelson vond ik gisteren tot zijn blessure ook goed spelen. Hij was de enige ajax-speler die ''walsde'' kwam met gemak een aantal PSV-spelers voorbij.
Idem in de wedstrijd tegen AZ, alleen doet ie dat 9 van de 10x naar binnen toe waardoor ie recht in de trechter loopt...........
|
Riejuh
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 16:47
|
|
Citaat: Emanuelson vond ik gisteren tot zijn blessure ook goed spelen. Hij was de enige ajax-speler die ''walsde'' kwam met gemak een aantal PSV-spelers voorbij.
Idem in de wedstrijd tegen AZ, alleen doet ie dat 9 van de 10x naar binnen toe waardoor ie recht in de trechter loopt...........
En daar ligt net het probleem, een buitenspeler moet voornamelijk de actie buitenom kunnen maken. De voortzetting bij Urby vanaf de flank valt nogal tegen in vergelijking tot dat van Sulejmani. Die gaf de voorzet b.v. op de eerste penalty en nog wel wat meer...
|
TheRealMisterAjax
Forum berichten: 112
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 17:38
|
|
Ik vind Emanuelson dit seizoen één van de betere en zeker meest constante spelers van het seizoen. Na 5 seizoenen zou je wel van hem mogen verwachten dat hij inmiddels wel een 'dragende' kracht zou zijn, maar vergeet niet dat hij inmiddels wel samen met Stekelenburg de enigen zijn die in deze selectie in aanmerking komen voor 'mister Ajax'. Vele jeugdspelers zouden een voorbeeld aan deze 2 mogen nemen wat betreft timing voor een buitenlandse carriëre. Scoren is zijn enige manco wat dat betreft, maar hij heeft een mooi aantal assists op zijn naam staan en samen met van der Wiel en Suarez de meeste minuten op zijn naam staan. Urby is ondanks zijn vele 'foute' posities gegroeid en zijn belangrijkste actie dit seizoen speelde zich eigenlijk niet eens op het veld af dit seizoen, maar dat hij als één van de weinigen zijn verantwoording nam om de supporters eerder dit seizoen te woord te staan.
|
Bart
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 20:08
|
|
Emanuelson zie het liefst bij Ajax blijven al snap ik wel zijn onzekerheid bij Ajax. Emanuelson heeft dit seizoen goed gepresteerd op de linksbuitenpositie maar ze zoeken er toch iemand voor het komende seizoen. Waarschijnlijk zal Sulejmani ook beter gaan presteren op die positie en zal het moeilijker worden om op die positie een basisplaats te krijgen. Voor mijn komt hij het beste tot zijn recht als linksback waar die dit seizoen ook goede wedstrijden heeft gespeeld. Misschien is het daarom ook het goede moment om hem te verkopen aangezien zijn contract niet lang meer doorloopt. Je kan daarom nu een goede vraagprijs vragen.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Vr 8 mei 2009 14:15
|
|
Q&A met Emanuelson op Ajax.nl, ook op de frontpage, quootje:
Citaat: Ten slotte wil Emanuelson nog een misverstand uit de wereld helpen. Nadat de elfvoudig international zich onlangs in een landelijk dagblad eerlijk had uitgesproken over zijn toekomst, leek de suggestie te zijn gewekt dat hij aast op een vertrek uit Amsterdam. ,,Het enige wat ik heb gezegd is dat als de concurrentie nog groter wordt en daardoor de kans op een basisplaats kleiner, ik misschien ga nadenken over een vertrek’’, herhaalt hij de strekking van het eerder verschenen artikel. ,,Maar niemand hoeft zich zorgen te maken, want ik heb niet de intentie Ajax te verlaten. Ik heb na dit seizoen nog een contract voor twee jaar en ik ben tevreden met de manier waarop het nu gaat. Ik heb dit seizoen in elk geval een goede ontwikkeling doorgemaakt. Nu is het zaak om in mijn nieuwe positie als linksbuiten te groeien. Daarmee ga ik volgend seizoen aan de slag.’’
Note: Het interview met Emanuelson vond plaats voordat Marco van Basten bekendmaakte te stoppen als hoofdtrainer van Ajax.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 17:29
|
|
Emanuelson mag van mij best blijven, hij gaf zich vandaag tegen FC Twente weer voor 100% en is dan een redelijke speler voor Ajax. Ik vind dat Emanuelson na Suarez de meest constante speler van Ajax was in dit afgelopen seizoen. Hij kan in elk systeem goed spelen en ik vind dat Ajax 4-4-2 of 4-2-3-1 moet gaan spelen en ik denk dat hij dan nog beter tot zijn recht komt dan als linksbuiten in een 4-3-3 systeem. Daarbij is hij een echte Ajacied en multi-inzetbaar, al met al een nuttige speler voor Ajax.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 17:52
|
|
Emanuelson zei na de wedstrijd dat Ajax een type Henk ten Cate in de technische staf nodig heeft. Deze selectie zou behoefte hebben aan sturing vanaf de zijkant.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 10 mei 2009 17:54
|
|
Citaat: Emanuelson zei na de wedstrijd dat Ajax een type Henk ten Cate in de technische staf nodig heeft. Deze selectie zou behoefte hebben aan sturing vanaf de zijkant. Dat had hij ook al eerder een keer gezegd en ik denk dat hij daar inderdaad gelijk in heeft. Daarom lijkt Rijkaard me ook geen goede optie en mannen als Martin Jol, Dick Advocaat en Co Adriaanse wel. Jol zit alleen wel lekker dan in Hamburg en komt waarschijnlijk niet en Advocaat heeft al te kennen gegeven nooit meer in Nederland actief te willen zijn als trainer dus kom je al snel bij Adriaanse.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Za 30 mei 2009 23:09
|
|
Ik heb na dit seizoen vernieuwde respect voor Emanuelson, ik vond hem er de jaren daarvoor altijd een beetje ongeconcentreerd en dromerig bijlopen en vond dat jammer omdat ik zag hoeveel talent hij had maar dit seizoen was hij voor mij na Suarez de belangrijkste en meest constante Ajacied. Hij heeft pech dat Ajax tot nu toe nooit in een 4-4-2 systeem heeft gespeeld, voor een heel seizoen, want hij zal het beste tot zijn recht komen als linkshalf. Ik hoop dan ook dat Jol hem daar neer gaat zetten want dan zie ik Emanuelson zijn goede vorm nog wel doortrekken en zichzelf zelfs verbeteren. Hij is nog steeds pas 22 en het is ongelofelijk hoeveel ervaring hij eigenlijk al heeft. De komende seizoenen moet hij alleen uit gaan groeien tot een van de sterk houders van Ajax en vaker beslissend worden maar ik heb alle vertrouwen in hem, zeker onder Martin Jol die hem op de juiste momenten vast en zeker wakker kan schudden. Ik word gek van de zeikers die nog steeds roepen dat hij er niets van kan en dat hij snel moet vertrekken. Sterker nog als hij zo blijft spelen en nog iets beslissender wordt hoop ik dat hij zijn hele carrière bij Ajax blijft. Hij zal nooit bij een absolute topclub komen dus zou ik niet inzien waarom hij niet gewoon nog 10 seizoenen bij Ajax blijft voetballen en daarna als een clubheld afscheid neemt. Danny Blind was ook nooit de beste op het veld maar wel iemand die er altijd stond en die duidelijk passie voor de club toonde, dat moet Emanuelson ook zijn en dat kan hij ook echt worden.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Zo 28 jun 2009 19:54
|
|
Van mij mogen ze het contract van Emanuelson ook wel is gaan verlengen binnenkort. Anders kom je weer in zo´n benauwde positie over een paar maanden. Wordt een belangrijke speler (de) komend(e) jaar(en).
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 28 jun 2009 20:15
|
|
Citaat: Van mij mogen ze het contract van Emanuelson ook wel is gaan verlengen binnenkort. Anders kom je weer in zo´n benauwde positie over een paar maanden. Wordt een belangrijke speler (de) komend(e) jaar(en).
Hij zal nooit een topper worden maar daarom ook niet zo snel vertrekken waardoor hij een stabiele factor in het team kan worden. Ik zou zijn contract ook zo lang mogelijk verlengen want er is altijd wel ruimt voor hem doordat hij op elke positie op links uit de voeten kan.
|
Bart
|
Geplaatst: Zo 28 jun 2009 20:47
|
|
Emanuelson kan dit seizoen een hele belangrijke speler orden voor Ajax. Zolang Ajax geen linksback haalt, kan het wel is zo zijn om hem op de linksback positie neerzetten. Op het begin van het seizoen speelde die ook al behoorlijk op de linksback positie.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 28 jun 2009 20:50
|
|
Citaat: Emanuelson kan dit seizoen een hele belangrijke speler orden voor Ajax. Zolang Ajax geen linksback haalt, kan het wel is zo zijn om hem op de linksback positie neerzetten. Op het begin van het seizoen speelde die ook al behoorlijk op de linksback positie.
Zeker hij was toen niet slecht als linksback maar moest linksbuiten gaan spelen van Marco, wat ik toen niet begreep aangezien hij Sulejmani op de '10' zetten. Toch zie ik wel liever een linksback erbij komen, ik hoop nog steeds op Obradovic.
|