Auteur
|
Bericht
|
Bart
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 8 feb 2009 18:14
|
|
Ik zou Emanuelson graag op de linksbackpositie willen zien spelen zodat Sulejmani weer aan de linkerkant komt te spelen.Emanuelson heeft dit seizoen ook redelijke wedstrijden op het begin van het seizoen gespeelt als linksback maar mede door de blesure kwam die voorin te spelen.
|
La Ling
Forum berichten: 43
|
Geplaatst: Zo 8 feb 2009 18:48
|
|
Citaat: Ik zou Emanuelson graag op de linksbackpositie willen zien spelen zodat Sulejmani weer aan de linkerkant komt te spelen.Emanuelson heeft dit seizoen ook redelijke wedstrijden op het begin van het seizoen gespeelt als linksback maar mede door de blesure kwam die voorin te spelen. Ik zie Emanuelson het liefst nooit meer linksback spelen.We weten nu zo langzamerhand wel dat hij geen verdediger is.Misschien moet Sulejmani dan maar eens een paar weken op de bank gaan zitten.Dan kan hij eens nadenken over het feit dat hij de club 16 miljoen heeft gekost en dat hij dat nog geen moment heeft waargemaakt!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 8 feb 2009 18:56
|
|
Hoe Sulejmani nu rendeert is toch grotendeels de schuld van Van Basten, Ling. Iedereen wil wel de grote ster zijn met Nr.10 op zijn shirtje, maar Sulejmani is daar helemaal niet geschikt voor. Je moet zijn snelheid en doelgerichtheid gebruiken en dat doe je door hem op de vleugels op te stellen. Niet op het middenveld veel te ver weg van het doel en waar hij lijf aan lijf duels moet aangaan.
|
La Ling
Forum berichten: 43
|
Geplaatst: Zo 8 feb 2009 19:00
|
|
Citaat: Hoe Sulejmani nu rendeert is toch grotendeels de schuld van Van Basten, Ling. Iedereen wil wel de grote ster zijn met Nr.10 op zijn shirtje, maar Sulejmani is daar helemaal niet geschikt voor. Je moet zijn snelheid en doelgerichtheid gebruiken en dat doe je door hem op de vleugels op te stellen. Niet op het middenveld veel te ver weg van het doel en waar hij lijf aan lijf duels moet aangaan. Klopt,343.Maar hij heeft zelf gezegd dat hij op de "10"het beste tot zijn recht komt.Nou Dat is dus niet zo!!
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Wo 11 feb 2009 23:11
|
|
Ik heb laatst ergens gelezen dat Sulejmani zichzelf het beste voelde hangend op links of rond om de spits. Dus niet op 10, want dan ben je dus gewoon een aanvallende middenvelder en dat is Sulejmani op dit moment zeker niet!
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 21 feb 2009 09:08
|
|
Citaat: Emanuelson speelde met stijve nek
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM - De uitmuntende prestatie van Ajax in het algemeen en die van Urby Emanuelson in het bijzonder kreeg na afloop van het gewonnen UEFA Cupduel bij Fiorentina (0-1) nog eens extra glans. Na afloop werd duidelijk dat de middenvelder bijna 75 minuten met een stijve nek had gespeeld en omkijken het grootste deel van de wedstrijd onmogelijk was geweest. "Ik heb Vurnon Anita en Rasmus Lindgren gevraagd mij extra te coachen wat zich in mijn rug afspeelde, want ik zag het niet", aldus de Amsterdammer.
Hoewel het meespelen van Emanuelson morgen tegen FC Volendam nog onzeker is, zag hij de humor wel in van zijn merkwaardige kwetsuur. "Ik ben normaal gesproken een type dat figuurlijk graag vooruitkijkt, dus wat dat betreft past deze blessure wel bij me. Maar zonder grappen: het is écht lastig om zo te spelen. Dus alle lof voor Vurnon en Rasmus. Ze hebben me erg geholpen."
Emanuelson kwam als een 'houten klaas' de kleedkamer uit. "Het gebeurde in een luchtduel", zei hij wijzend naar zijn nek. "Ik voelde het er direct inschieten." Desondanks maakte hij de negentig minuten vol. "En dat maakt de overwinning nóg mooier", vond hij. "Dan ben ik in elk geval niet voor niks doorgelopen."
Telesport.nl
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 21 feb 2009 12:24
|
|
Stijve nek verdwijnt altijd wel na een nacht slapen en een goede massage.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Za 21 feb 2009 13:09
|
|
Citaat: Stijve nek verdwijnt altijd wel na een nacht slapen en een goede massage.
Zo is het John, ik heb zijn vriendin afgelopen week gezien in VI en dat zag er leuk uit. Die kan wel masseren denk ik, maar of hij dan ook goed slaapt vraag ik me wel af...........
|
SamsungU700
Forum berichten: 545
|
Geplaatst: Za 21 feb 2009 15:30
|
|
Citaat: Stijve nek verdwijnt altijd wel na een nacht slapen en een goede massage.
Zo is het John, ik heb zijn vriendin afgelopen week gezien in VI en dat zag er leuk uit. Die kan wel masseren denk ik, maar of hij dan ook goed slaapt vraag ik me wel af...........
Wat moet ik daarvan denken Ad op je vraag van of ie wel goed slaapt?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 21 feb 2009 18:47
|
|
Citaat: Zo is het John, ik heb zijn vriendin afgelopen week gezien in VI en dat zag er leuk uit. Die kan wel masseren denk ik, maar of hij dan ook goed slaapt vraag ik me wel af...........
Lief meisje, die Vanity. Qua uiterlijk alleen niet echt mijn type.
|
PindaBoy
Forum berichten: 77
|
Geplaatst: Za 21 feb 2009 19:08
|
|
Ik denk dat hij vaker met zo'n nek moet spelen want hij speelde best goed
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 28 feb 2009 11:24
|
|
Donderdag speelde Urby ook nog met een wat hogere kraag (valt te zien op foto's van ajaxlife.nl).. Zou hij dan toch nog een beetje last gehad hebben
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Za 28 feb 2009 11:50
|
|
Citaat: Donderdag speelde Urby ook nog met een wat hogere kraag (valt te zien op foto's van ajaxlife.nl).. Zou hij dan toch nog een beetje last gehad hebben
Het viel mij ook al op inderdaad zal wel een voorbode geweest zijn .
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Za 28 feb 2009 15:37
|
|
Citaat: Donderdag speelde Urby ook nog met een wat hogere kraag (valt te zien op foto's van ajaxlife.nl).. Zou hij dan toch nog een beetje last gehad hebben
Inderdaad, was mij ook opgevallen. Zal nog wel een beetje ondersteuning zijn geweest.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 2 maa 2009 19:19
|
|
Tja Rein en nu blijkt het antwoord:
Ik lees op verschijndende fan-sites dat Urby gisteren in de rust is achtergebleven vanwege pijn in zijn nek, schouder en rust. Mogelijk mist ook Urby het duel tegen ADO Den Haag.
Liever dat Urby tegen L'OM er weer bij is, aangezien we dan ook zeer waarschijnlijk Gabri, Vertonghen moeten missen.
|
afca.darcy
Forum berichten: 406
|
Geplaatst: Ma 2 maa 2009 19:30
|
|
Emanuelson wordt gek van de pijn
Urby Emanuelson kampt met een schouderblessure, waarvoor de oplossing nog niet gevonden is. De Ajacied bleef in de rust van het duel met FC Utrecht achter in de kleedkamer met helse pijnen.
"Ik word er gek van. Hij is al zo vaak los gemasseerd. Maar nu trok de pijn zelfs door naar mijn schouderbladen en rug", zei de linkspoot van Ajax in gesprek met Sportweek.
"Ik denk dat ik even rust moet hebben en er goed naar moet laten kijken", vermoedt de veelzijdige Ajacied. "Ik heb de afgelopen weken toch weer twee keer gespeeld. Daar is best wat discussie over geweest. De trainer wil graag dat ik speel. Ik heb pijnstillers genomen, maar die hielpen niet."
De kans lijkt groot dat Emanuelson komend weekend tegen ADO Den Haag niet van de partij zal zijn. Ajax gaat zondagmiddag op bezoek in de residentie.
Gerelateerde nieuwsberichten:
Van Basten blij met driepunter na zware week
bron: voetbalprimeur
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 2 maa 2009 19:33
|
|
Dat verklaart gelijk dat hij niet goed speelde tegen Utrecht, een aderlating!!
|
Frenk
Forum berichten: 220
|
Geplaatst: Ma 2 maa 2009 19:52
|
|
Citaat: Emanuelson wordt gek van de pijn
Urby Emanuelson kampt met een schouderblessure, waarvoor de oplossing nog niet gevonden is. De Ajacied bleef in de rust van het duel met FC Utrecht achter in de kleedkamer met helse pijnen.
"Ik word er gek van. Hij is al zo vaak los gemasseerd. Maar nu trok de pijn zelfs door naar mijn schouderbladen en rug", zei de linkspoot van Ajax in gesprek met Sportweek.
"Ik denk dat ik even rust moet hebben en er goed naar moet laten kijken", vermoedt de veelzijdige Ajacied. "Ik heb de afgelopen weken toch weer twee keer gespeeld. Daar is best wat discussie over geweest. De trainer wil graag dat ik speel. Ik heb pijnstillers genomen, maar die hielpen niet."
De kans lijkt groot dat Emanuelson komend weekend tegen ADO Den Haag niet van de partij zal zijn. Ajax gaat zondagmiddag op bezoek in de residentie.
Ik vind dat Marco had moeten besluiten dat hij niet mee moest spelen. Straks is het alleen maar erger geworden en is hij een paar weken uit de roulatie.
Tegen Fiorentina kan ik nog begrijpen waarom die meespeelde, maar tegen Utrecht kon hij best vervangen worden door Sarpong ofzo.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Ma 2 maa 2009 20:18
|
|
Ik vind dat Marco had moeten besluiten dat hij niet mee moest spelen. Straks is het alleen maar erger geworden en is hij een paar weken uit de roulatie.
Tegen Fiorentina kan ik nog begrijpen waarom die meespeelde, maar tegen Utrecht kon hij best vervangen worden door Sarpong ofzo.
Mja aan de andere kant kan ik begrijpen dat je schouder wat anders is dan een knie of enkel wat vele vervelende blessures zijn. Maar als het echt pijn doet is het lastig om geconcentreerd te blijven spelen
|
Rein
|
Geplaatst: Ma 2 maa 2009 23:08
|
|
Laat hem maar rusten tegen ADO. Die moet wel te doen zijn zonder hem. Laat Sarpong en/of Aissati maar spelen. Urby is dit seizoen een erg goede speler, en we hebben hem hard nodig, vooral nu Gabri en Vertonghen een tijd uit de roulatie zijn. Dus we moeten hem zeker sparen voor onder andere Olympique Marseille.
|
Rein
|
Geplaatst: Wo 4 maa 2009 16:59
|
|
Citaat:
04/03/2009 14:00
Met Ajax grijpt hij voor de vijfde achtereenvolgende keer naast de landstitel, maar persoonlijk speelt Urby Emanuelson het beste seizoen uit zijn carrière.
Met de slotfase in de competitie in aantocht besprak Voetbal International vijf belangrijke thema's met de 22-jarige Ajacied.
Leiderschap
Urby Emanuelson: 'Het zit oorspronkelijk niet in mijn karakter om andere mensen aan te sturen, maar al tijdens de voorbereiding op dit seizoen heb ik me voorgenomen belangrijker te worden voor de ploeg, ook in de coaching en de organisatie. Ook de trainer vindt dat ik me met mijn ervaring meer moet laten gelden. Uit een recent gesprek met onze mental coach Wim Keizer kwam ook naar voren dat ik me nóg meer als persoonlijkheid binnen de spelersgroep moet profileren.'
Groepsgevoel
'De trainer is vier jaar bondscoach geweest en heeft Ajax in die periode op de voet gevolgd. Toen al concludeerde hij dat we te sterk afhankelijk waren van individuen en te weinig als team voor de dag kwamen. Dat klopte ook wel. Zodra het voetballend niet loopt, moet je als ploeg een wedstrijd op strijdlust kunnen binnenslepen. Dat is de laatste jaren te weinig gelukt en ook dit seizoen is het een belangrijk aandachtspunt.'
Trainer Marco van Basten
'Van Basten stelt zich veel makkelijker open voor andere inzichten dan een hoop mensen denken. Hij geeft zijn assistenten de ruimte, werkt samen met Danny Blind, haalt Frank de Boer bij de staf, overlegt met Dennis Bergkamp, betrekt een mental coach bij zijn werk; dat zijn dingen waaruit blijkt dat hij niet alleen maar van zijn eigen ideeën uitgaat. Hij geeft zelf ook aan dat hij nog moet groeien als trainer. Dat vind ik eerlijk.'
Suárez en Suljemani
'Het gebeurt niet vaak, maar als Luis Suárez een keer zijn dag niet heeft merken we dat meteen als ploeg. Hij is heel belangrijk voor ons. Zijn speelstijl moet je volgens mij zoveel mogelijk intact laten. Miralem Sulejmani heeft het moeilijk in zijn eerste seizoen hier. Hij is gehaald als de grote aankoop, waardoor de verwachtingen ontzettend hoog zijn. Het is heel anders om als speler van Ajax door het leven te gaan dan als speler van SC Heerenveen.'
Het Nederlands elftal
Ik heb gemerkt wat ik diep in mijn hart al langer wist: ik bén geen verdediger. Het tegenstrijdige is dat ik als verdediger het Nederlands elftal heb gehaald. Het is een vreemd contrast: ik ben voor mijn gevoel aan mijn beste en meest constante seizoen tot nu toe bezig, maar aan de andere kant heb ik al een jaar geen interland meer gespeeld. En ik heb op dit moment ook niet het gevoel dat ik er heel dicht tegenaan zit. Ik moet gewoon doorgaan op het pad dat ik dit seizoen ben ingeslagen en dan maar hopen dat ze me weer een keer nodig hebben bij Oranje.'
Het volledige interview met Emanuelson lees je in Voetbal International nummer 10, die sinds woensdag 4 maart in de winkel ligt.
VI.nl
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 4 maa 2009 18:39
|
|
Eindelijk ziet de media het ook. Ik heb de afgelopen maanden regelmatig hoon over me heen gekregen toen ik zei dat Emanuelson één van de beste en meest constante Ajacieden is van dit seizoen.
|
Rein
|
Geplaatst: Wo 4 maa 2009 19:01
|
|
Citaat: Eindelijk ziet de media het ook. Ik heb de afgelopen maanden regelmatig hoon over me heen gekregen toen ik zei dat Emanuelson één van de beste en meest constante Ajacieden is van dit seizoen.
Hij is samen met Van der Wiel de meest constante Ajacied dit seizoen vind ik. Hebben altijd een voldoende, en spelen vaak goed. Al viel me Urby meer op, in positieve zin natuurlijk, dan Gregory. Maar dat komt denk ik ook omdat het aanvallend is. Dan kun je een actie maken, en dan zie je hem sneller opvallen dan een verdediger. Maar ook ik vind Urby, zo niet dé constantste, dan wel één van de constantste en beste Ajacieden.
Ook Kenneth Vermeer natuurlijk. Die heeft Maarten ontzettend goed opgevangen. Die is natuurlijk ook ongelooflijk veel opgevallen.
En aangezien ik wel fan ben van Suárez, vond ik hem ook één van de beste van AJAX. Natuurlijk zijn al die gele kaarten, schwalbes, en gezeik niet nodig, en niet leuk. Maar hij heeft wel een ongelooflijk inzet en werklust.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Za 21 maa 2009 11:13
|
|
Citaat: Urby Emanuelson heeft er genoeg van dat hij door coach Marco van Basten te pas en te onpas als manusje van alles wordt gebruikt. De middenvelder van Ajax, die ook regelmatig als verdediger en/of aanvaller wordt geposteerd, laat vrijdag tegenover RTV Noord-Holland weten de grillen van de coach steeds moeilijker te kunnen accepteren.Onder andere het feit dat de elfvoudig international zo vaak wordt gewisseld zit hem niet lekker. “Ik ben de laatste tijd redelijk bezig en voel het vertrouwen van de spelersgroep. Het is vervelend dat de trainer dat soms anders ziet”, zo verklaarde de 22-jarige Emanuelson tegenover de regionale omroep.
De afgelopen twee wedstrijden, thuis tegen De Graafschap en Olympique Marseille, mocht de polyvalente speler de wedstrijd vol maken, maar in de drie voorgaande duels werd hij door Van Basten drie keer op rij voortijdig naar de kant gehaald. In totaal kwam Emanuelson dit seizoen nog wel tot 25 optredens, waarin hij twee keer scoorde.
voetbalzone.nl
|
Janta
Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Za 21 maa 2009 17:21
|
|
bron: voetbalprimeur Dit zijn de 1e haarscheurtjes op de statis van Marco als coach, er zullen vast wel meer uitspraken komen als de competitie afgelopen is. Ajax heeft tot nu toe alles binnenkamers weten te houden maar op een gegeven moment zal toch die bom barsten.
|