Auteur
|
Bericht
|
Maurice
Forum berichten: 2062
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 8 nov 2008 00:06
|
|
Citaat: Gio als LB kan hij niet tippen.
Maar als wissel is hij wel goed genoeg voor het nederlands elftal.
Zo goed deed Gio het ook weer niet hoor in zijn periode bij Barca (daar speelde hij alleen maar LB). Hij was lang niet altijd zeker van een basisplaats, terwijl zijn vervanger, ik meen dat dat Sylvinho was, het ook nooit spectaculair deed...
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 8 nov 2008 19:51
|
|
Emanuelson heeft ons niet in z'n eentje deelname aan de Champions League gekost hoor. Huntelaar en Suárez hebben talloze kansen gemist en Vermaelen, Stekelenburg en Vertonghen blunderden ook in verdedigend opzicht.
Je ziet onder Van Basten dat nu de verdedigende organisatie klot, Emanuelson gewoon prima speelt. In voorgaande jaren klopte er achterin niets van. In zo'n verdediging zouden zelfs Abidal en Cole verzuipen.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 10 nov 2008 11:45
|
|
@ Rooie:
Hij staat de laatste tijd vrij vaak in de verdediging en deed dat gewoon naar behoren. Hij is echt niet zo waardeloos als jij zegt. Bovendien baseer jij nu zijn kansen op Oranje op 3 wedstrijden die hij in de afgelopen 3 jaar heeft gespeeld. Je zegt daarna zelf ook dat Heitinga zat te slapen bij een tegendoelpunt. Maar Heitinga mag wel op geroepen worden, neem ik aan?
Emanuelson is misschien niet zo heel goed geweest, maar als je echt even goed gaat kijken naar zijn prestaties de afgelopen weken, en je kijkt ook naar De Cler en zijn prestaties de afgelopen weken, dan kun je stellen dat De Cler, iedere week blundert! Verdedigen kan hij niet en wordt nu alleen maar opgeroepen omdat Van Marwijk de bondscoach is.
Emanuelson daarentegen speelt wel gewoon goed, en is sowieso vele malen beter en bovendien jonger, waardoor hij in de toekomst een meerwaarde kan zijn voor Oranje. De Cler nadert de VUT, ik zie hem het komende WK niet spelen, dus moet je als bondscoach maar eens achter je oren gaan krabben, of je wel de goede beslissingen neemt.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Zo 16 nov 2008 14:57
|
|
Bij deze trek ik mijn conclusie over Emanuelson in. Emanuelson is wel degelijk een topvoetballer in wording. Het is alleen geen linksback. Dat moge wel duidelijk zijn. Op de verkapte linksbuiten komt hij echt goed tot zijn recht.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 16 nov 2008 16:18
|
|
Emanuelson was vandaag de beste man op het veld. Ik ben benieuwd of de mensen die het niet zien zitten in Emanuelson zich over hun vooroordelen heen hebben kunnen zetten.
|
Jobo
|
Geplaatst: Zo 16 nov 2008 16:37
|
|
Citaat: Emanuelson was vandaag de beste man op het veld. Ik ben benieuwd of de mensen die het niet zien zitten in Emanuelson zich over hun vooroordelen heen hebben kunnen zetten.
Ik vond hem eerst altijd zo timide.
Hij verloor eerst altijd 8 van de 10 duels op inzet. Nu wint hij kopduels van Salcido. Dat is ook het verschil. Hij voelt zich op deze positie wel beter dan op linksback denk ik. Ik ben hartstikke blij dat ik ongelijk heb gekregen. Na 2 jaar bagger eindelijk zonnenschijn.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 16 nov 2008 16:52
|
|
Hij speelt al het hele seizoen steengoed. Ook als linksback.
|
Jobo
|
Geplaatst: Zo 16 nov 2008 16:57
|
|
Citaat: Hij speelt al het hele seizoen steengoed. Ook als linksback.
Klopt. 2 Seizoenen ervoor bagger. Hopelijk niet na 1 goed seizoen meteen weg. Dat zou ik wel balen vinden.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Zo 16 nov 2008 17:39
|
|
Ik ook. Maar er word beweerd dat Marseille en Sevilla geintereseerd zijn in Emanuelson.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 16 nov 2008 17:45
|
|
Na dit seizoen heeft hij nog maar twee jaar contract. Ajax moet dus sowieso aan verkopen gaan denken.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 16 nov 2008 19:20
|
|
Citaat: Na dit seizoen heeft hij nog maar twee jaar contract. Ajax moet dus sowieso aan verkopen gaan denken. Of verlengen ik denk dat als je dat nu voorstelt Emanuelson daar wel akkoord mee wil gaan. Ik denk dat hij zelf weet dat hij bij Ajax verder kan komen en meer kan leren.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 11:40
|
|
Precies, verlengen maar!
Wat een schitterende actie ook, schijnschot, over de verdediger heen te kikken en dan verwoestend met je slechte been uithalen. Erg jammer dat hij zelf deze actie niet kon afronden, maar gelukkig was daar onze man van ruim 16 miljoen, die Urby's fantastische wedstrijd extra glans kon geven.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 12:23
|
|
Het zou me verbazen als Urby wil verlengen. Ajax had er eerder bij moeten zijn.
|
Marnix
Forum berichten: 2786
|
Geplaatst: Ma 17 nov 2008 13:36
|
|
Citaat: Precies, verlengen maar!
Wat een schitterende actie ook, schijnschot, over de verdediger heen te kikken en dan verwoestend met je slechte been uithalen. Erg jammer dat hij zelf deze actie niet kon afronden, maar gelukkig was daar onze man van ruim 16 miljoen, die Urby's fantastische wedstrijd extra glans kon geven.
Omdat hij zo mooi is nog een keer:
!
Genieten was het gisteren van Urby. Erg sterk van hem dat hij zich niet door alle negatievelingen heeft laten ''verleiden''. Hij is er alleen maar sterker van geworden vind ik.
Het wordt tijd dat deze jongen is hartstochtelijk wordt toegezongen! Dat is namelijk erg lang geleden..
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 22 nov 2008 21:39
|
|
Interview met Emanuelson.
http://player.nos.nl/index.php/media/pl ... :5-445252/
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Za 22 nov 2008 21:44
|
|
Ik hoop dat Emanuelson zal willen verlengen want het gaat steeds beter met hem bij Ajax. Hij zal niet snel bij een topclub terecht komen en dat ziet hij zelf ook wel in.
|
Maurice
|
Geplaatst: Za 22 nov 2008 22:18
|
|
Tja ik weet het niet, ik denk dat hij eerst wil afwachten of hij niet weer terugvalt, en dat is natuurlijk ook begrijpelijk.
|
skieto
|
Geplaatst: Za 22 nov 2008 22:47
|
|
Het is misschien beter om af te wachten hoe hij het zal doen tot het eind van dit seizoen. Daarna kan je met hem om de tafel gaan.
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 22 nov 2008 23:37
|
|
Aan het eind van het seizoen ligt de druk sowieso bij Ajax. Verlengen is dan te laat, omdat Ajax, als men nog wat voor hem wil vangen, hem dan zal moeten verkopen. Met één seizoen contract krijg je niets voor zo'n jongen.
|
Maurice
|
Geplaatst: Zo 23 nov 2008 01:00
|
|
Citaat: Aan het eind van het seizoen ligt de druk sowieso bij Ajax. Verlengen is dan te laat, omdat Ajax, als men nog wat voor hem wil vangen, hem dan zal moeten verkopen. Met Ă©Ă©n seizoen contract krijg je niets voor zo'n jongen.
Volgens mij klopt dat niet Bertje, want ik meen dat zijn contract pas in 2011 afloopt.. dus we hebben nog een marge van een seizoen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Zo 23 nov 2008 12:00
|
|
En daarom moet hij dus komende zomer verkocht worden.
|
Rooie
Forum berichten: 264
|
Geplaatst: Zo 23 nov 2008 12:05
|
|
Citaat: Emanuelson heeft ons niet in z'n eentje deelname aan de Champions League gekost hoor. Huntelaar en Suárez hebben talloze kansen gemist en Vermaelen, Stekelenburg en Vertonghen blunderden ook in verdedigend opzicht.
Je ziet onder Van Basten dat nu de verdedigende organisatie klot, Emanuelson gewoon prima speelt. In voorgaande jaren klopte er achterin niets van. In zo'n verdediging zouden zelfs Abidal en Cole verzuipen.
Nou...Tegen Kopenhagen scoorde Klaas anders wel de 2 (normaal beslissende uitgoals) en Suarez was toen nog niet bij Ajax....ik vindt het trouwens flauwekul dat je zegt dat er ook meerdere spelers kansen gemist hebben, zelfs de beste voetballers missen kansen.
Er ben er ook van overtuigd dat de tegengoals in de CL wedstrijden niet de enige grote blunders van Emanuelson waren...als ik die 4 CL voorronde wedstrijden ga terug bekijken om de fouten van Emanuelson te gaan zoeken dan weet ik zeker dat ik met gemak een a4tje vol schrijf.
Geloof me nou die gast kan niet verdedigen, hij is een verdedigende ramp en heeft Ajax niet alleen de 2 CL deelnames gekost maar ook verschillende eredivisie wedstrijden, waarvan mij nu alleen al een veroorzaakte penalty tegen Psv en de domme penaltyovertreding tegen Feyenoord invallen.
Het is niet voor niks dat Ajax nu minder tegengoals heeft als in de tijd dat Emanuelson (samen met Heitinga) nog stond te dromen en prutsen in de Ajaxverdediging.
Laat hem nu maar lekker als linkeraanvaller spelen want daar doet hij het tot nu toe goed en kan hij tenminste niet de schuldige zijn van de tegengoals of de onstane hachelijke situaties door zijn slome dromerij of zij tekort aan lengte en fysiek in de verdediging.
|
Maurice
|
Geplaatst: Zo 23 nov 2008 12:18
|
|
Citaat: En daarom moet hij dus komende zomer verkocht worden.
Omdat je het risico niet wil nemen dat hij de zomer van 2010 zegt dat hij zijn contract uitdient?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 24 nov 2008 15:34
|
|
Citaat: Emanuelson heeft ons niet in z'n eentje deelname aan de Champions League gekost hoor. Huntelaar en Suárez hebben talloze kansen gemist en Vermaelen, Stekelenburg en Vertonghen blunderden ook in verdedigend opzicht.
Nou...Tegen Kopenhagen scoorde Klaas anders wel de 2 (normaal beslissende uitgoals) en Suarez was toen nog niet bij Ajax....ik vindt het trouwens flauwekul dat je zegt dat er ook meerdere spelers kansen gemist hebben, zelfs de beste voetballers missen kansen.Er ben er ook van overtuigd dat de tegengoals in de CL wedstrijden niet de enige grote blunders van Emanuelson waren...als ik die 4 CL voorronde wedstrijden ga terug bekijken om de fouten van Emanuelson te gaan zoeken dan weet ik zeker dat ik met gemak een a4tje vol schrijf.
Geloof me nou die gast kan niet verdedigen, hij is een verdedigende ramp en heeft Ajax niet alleen de 2 CL deelnames gekost maar ook verschillende eredivisie wedstrijden, waarvan mij nu alleen al een veroorzaakte penalty tegen Psv en de domme penaltyovertreding tegen Feyenoord invallen.
Het is niet voor niks dat Ajax nu minder tegengoals heeft als in de tijd dat Emanuelson (samen met Heitinga) nog stond te dromen en prutsen in de Ajaxverdediging.
Laat hem nu maar lekker als linkeraanvaller spelen want daar doet hij het tot nu toe goed en kan hij tenminste niet de schuldige zijn van de tegengoals of de onstane hachelijke situaties door zijn slome dromerij of zij tekort aan lengte en fysiek in de verdediging.
Zelfs de beste voetballers missen kansen, inderdaad. Zoals Suárez er talloze miste tegen Slavia (daar was hij wel bij). En net zoals de beste voetballers kansen missen, maken de beste verdedigers ook blunders. Emanuelson is niet volmaakt, maar het is wel een prima back.
Die penalties tegen Feyenoord en PSV waren beide schwalbes. Al vond ik de manier van verdedigen tegen Mols inderdaad dom.
|
skieto
|
Geplaatst: Ma 1 dec 2008 14:02
|
|
Citaat: Newcastle United bekijkt Emanuelson
Het Engelse Newcastle United heeft zijn pijlen gericht op twee Nederlandse verdedigers. Volgens The Sun zijn Urby Emanuelson en PSV speler Dirk Marcellis in beeld bij Newcastle. De ploeg van coach Joe Kineear kreeg inmiddels al 22 tegengoals in vijftien duels en staat momenteel zeventiende in de Premier League.
‘Ze zijn alle twee basisspelers bij hun clubs. De spelers die wij daar volgen zijn beter dan de voetballers die we nu in huis hebben’, vindt Kineear.
bron: www.ajaxfans.net
|