Auteur
|
Bericht
|
Machielovic
Forum berichten: 7
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 21 sep 2008 20:10
|
|
Citaat: Wéér genaaid, as usual.
De arbitrage doet er al jaren aan om hun kampioen te maken en gaan daar dit jaar dus ook duidelijk weer mee verder (bij Willem II ook al). Echt schandalig. Wie het scheidsrechterskorps in de fik zet verdiend een standbeeld.
Daar ga je een beetje te ver naar mijn mening! Ten eerste is iets in de fik zetten nooit een oplossing Ik neem maar even aan dat je dat niet meent. Ik geloof echt niet dat de arbitrage wilens en wetens PSV bevoordeeld alle ploegen hebben er last van dat het niveau van de arbitrage flink aan het verminderen is dat we al Belgische scheidsrechters nodig hebben en dan ben je diep weggezakt
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Zo 21 sep 2008 20:21
|
|
De arbritage is natuurlijk één aanfluiting!
Als je zegt, vanuit mijn oogpunt was het geen strafschop voor Ajax, omdat allebei de spelers schuldig waren en vervolgens 2 minuten later, een soortgelijk incident, maar dan VEEL lichter wel beoordeeld als strafschop, omdat Urby, Mols volledig wegtrekt, en Mols doet natuurlijk niks.
Het argument dat er nog een speler achter Timmer staat, is natuurlijk ook de groots mogelijke onzin van de dag. Een speler is doorgebroken, als hij in zijn eentje op het doel af loopt! Met nog één man voor zich! In de meeste gevallen staat er namelijk nog een keeper. En die mag zelfs meer dan een verdediger in het strafschopgebeid.
Dat hij Makaay geen strafschop geeft en Mols wel, slaat natuurlijk ook helemaal nergens op, want Makaay was én doorgebroken én hij werd WEL vastgepakt.
Ik zou zeggen, steek dat korps niet in de fik, maar als je het zelf niet ziet, dan moet, zoals ook bij het tennis, een hawkeye maar voor de beslissing zorgen! Of iets anders dat WEL consequent is en alles ziet.
Trouwens, Suarez zal zijn naam best tegen hebben, maar elke grensrechter MOET hebben gezien dat Suarez werd beetgehouden en dat hij zich alleen maar probeert los te trekken.
Mols is vast en zeker een harde werker, Suarez is vast een arrogante kwal, maar dat mag geen reden zijn, om Suarez voor de tweede Feyenoord - Ajax op rij, geen strafschop te geven en MOLS met zijn schwalbes wel!
Zo, mijn frustratie is ook weer in letters verwerkt.
En 2-2 vind ik trouwens wel een terechte uitslag. Feyenoord ging voor de punten, Ajax dacht de klus wel even te klaren. En dan krijg je, zoals vandaag, de deksel op je neus.
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Zo 21 sep 2008 20:38
|
|
Citaat: Wéér genaaid, as usual.
De arbitrage doet er al jaren aan om hun kampioen te maken en gaan daar dit jaar dus ook duidelijk weer mee verder (bij Willem II ook al). Echt schandalig. Wie het scheidsrechterskorps in de fik zet verdiend een standbeeld.
Daar ga je een beetje te ver naar mijn mening! Ten eerste is iets in de fik zetten nooit een oplossing Ik neem maar even aan dat je dat niet meent. Ik geloof echt niet dat de arbitrage wilens en wetens PSV bevoordeeld alle ploegen hebben er last van dat het niveau van de arbitrage flink aan het verminderen is dat we al Belgische scheidsrechters nodig hebben en dan ben je diep weggezakt
Ik meen het wel.
Ik ben de slechtste niet. Dit is niet iets van deze week of de vorige week. Dit speelt al jarenlang. Ik ben er redelijk van overtuigd dat de CL inkomsten van PSV (toch zo'n 30 miljoen jaarlijks bij ontbreken van Ajax of andere Nederlandse clubs) ergens in Zeist zitten en dat ze daarom zelden geld hebben voor spelers. Het is ook gewoon een logische verklaring als je de situatie bekijkt.
We worden al jarenlang structureel benadeeld. Het begon toen Blind trainer was (weet je nog dat hij aan het eind van het jaar zei 'ik weet dat het geen excuus is maar het is wel zo dat we hier, hier, hier, hier, hier en hier punten verloren hebben door dubieze beslisingen van de scheidsrechter'? We stonden 20 punten achter dus voor het kampioenschap was het irrelevant, maar gelijk had hij wel!), en de afgelopen jaren heeft zich dat doorgezet. De afgelopen jaren heeft dat ons gewoon de titel gekost (we zijn immers 1 goal en 1 punt tekort gekomen de afgelopen seizoenen). En ja, natuurlijk heeft Ajax het zelf ook meerdere malen verkloot, maar dat betekent niet dat de arbitrage ons structureel mag benadelen. Wij verdienen in elke situatie, net als elke andere club, faire arbitrage. Maar daar is de afgelopen jaren geen sprake van. PSV speelt namelijk ook net zoveel zaadpotten als Ajax om maar wat te zeggen, alleen die worden in die zaadpotten niet benadeeld door de arbitrage. In tegendeel, regelmatig worden die gasten in zaadpotten gered door de arbitrage. Zo houden ze toch punten over aan al die zaadpotten, terwijl wij bij dat soort wedstrijden ook nog eens tegengewerkt worden door de arbitrage. Dat is gewoon het verschil geweest de afgelopen seizoenen, en niets anders. Dit seizoen begint dus weer op diezelfde toon..
Dus ja, van mij mag die zooi daar in de hens, met een standbeeld voor de aanstichter.
Verder ben ik de slechtste dus niet zoals ik al zei, in tegendeel, zo snel word ik niet boos. Braamhaar kan ik daarentegen 't ziekenhuis wel in slaan :)
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Zo 21 sep 2008 20:57
|
|
Ik vind wel dat Ajax in belangrijke grote wedstrijden vaak punten verspeelt mede door scheidsrechterlijke dwalingen. PSV uit 1-0 na een belachelijke pingel tegen Urby, AZ een gelijkmaker nadat Stekelenburg doormidden werd geschopt, vorig jaar uit tegen Twente en nu deze weer. Andersom kan ik me eigenlijk niet herinneren dat Ajax in grote wedstrijden punten heeft gewonnen door scheidsrechterlijke dwalingen. Ik geloof overigens niet in opzet of omkoping, maar het is wel een heel ongelukkig toeval
|
TvP
|
Geplaatst: Zo 21 sep 2008 21:17
|
|
Ik ken één scheidsrechterlijke dwaling in een grote wedstrijd, een bekerfinale tegen Utrecht. Wamberto, was de man, die door scheids en grensrechter over het hoofd werd gezien, wat opzich niet eens zo gek is.
Maar inderdaad, de meeste toppers worden door dubieuze beslissingen van de scheids, in ons nadeel beslecht.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 21 sep 2008 21:24
|
|
Jullie hebben mijn frustraties de afgelopen jaren ook mooi vertaald jongens. Ik word er gewoon doodziek van. Dat scheelt echt miljoenen. We worden gewoon structureel benadeeld. Eigenlijk zouden we ( de gehele Ajax aanhang) voor iedere beslissing van de scheidsrechter massaal fluiten, net zoals die gore tering kakkerlakken aanhang. ( Voelt de neiging om het k woord te zeggen), maar ik ben volwassen.
Edit: bijna dan.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Zo 21 sep 2008 22:09
|
|
Kijk die smeerlap van een Suarez eens net zo hard aan Bahia trekken als andersom
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 21 sep 2008 22:14
|
|
Zelfs Pieter "Blinde" Vink zou hier een pingel voor geven..
Sorry hoor maar dit is een 100% pingel..
Moest van het weekend toevallig zelf fluiten en had een soortgelijke situatie. Ik gaf hem wel! Ondanks veel commentaar vd trainer van die ploeg..
Was dus de gebeten hond.. Bleek later ook de winnende goal te zijn.
|
skieto
Forum berichten: 803
|
Geplaatst: Zo 21 sep 2008 22:38
|
|
Citaat: Kijk die smeerlap van een Suarez eens net zo hard aan Bahia trekken als andersom
Alsof ie hem knuffelt, pff.
Als dit geen stafschop is, wat dan wel?
|
TvP
|
Geplaatst: Zo 21 sep 2008 22:41
|
|
Overduidelijk, weer een schwalbe van Suarez. Zal die jongen het nou nooit eens afleren
|
skieto
|
Geplaatst: Zo 21 sep 2008 22:43
|
|
Citaat: Overduidelijk, weer een schwalbe van Suarez. Zal die jongen het nou nooit eens afleren
Wat een schwalbe? Nee zeker niet. Suarez trekt ook een beetje, maar Bahia trekt veel harder en pakt hem helemaal beet. Dat is geen verdedigen hoor. Dikke overtreding, zuivere strafschop!
|
TvP
|
Geplaatst: Zo 21 sep 2008 22:48
|
|
Sorry, ik zal voortaan zeggen, wanneer ik mijn sarcastische mode weer aan heb! Ik vond het overduidelijk een penalty
Suarez trekt om los te komen.
|
skieto
|
Geplaatst: Zo 21 sep 2008 23:14
|
|
oh mooi. Ik was al aan het twijfelen of het nou sarcastisch was of niet, maar ik dacht, ik meld het effe
|
AFCA82
Forum berichten: 363
|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 08:21
|
|
Het was absoluut een 200% penalty die tegen suarez. Dat Timmer geen rood heeft gekregen kan ik nog enigszins inkomen maar dat wij geen penalty krijgen en hun wel is schandig!
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 10:23
|
|
Citaat: K*t. Sulejmani last van de hamstring en eruit. Leonardo erin.
Dat moeten we ook niet vaak hebben. Ik bedoel, hij doet z'n best en creëerde vandaag zo nu en dan nog eens wat ruimte voor zichzelf, maar deze jongen hoort natuurlijk niet in Ajax 1 thuis. Wel knap dat hij zich niet liet intimideren door De Kuip. Hij speelde in ieder geval niet slechter dan normaal.
Citaat: JAAAAAAAAAAAA!!!!!! Toppertje!!!!
Mooi voor die jongen zeg!! Goed voor zijn zelfvertrouwen, want zo heel goed zat hij niet in de wedstrijd.
Ik vond Sarpong één van de betere speler. Was zo'n beetje de enige verbinding met de aanval. Je zag eindelijk ook wat meer lef en die korte draai van hem terug. Verder kon hij redelijk in z'n spel als pendelaar komen en schakelde hij om. Jammer dat hij zoals Bert al aangaf inderdaad niet de man is van de beslissende pass.
Citaat: Tja, wie zit er wel goed in de wedstrijd eigenlijk ? Leuk voor Sarpong inderdaad. Leo is een ramp, Urby is een ramp, VdWiel eigenlijk ook. Centraal achterin is voorlopig secuur, dat wel...
Tsja, Van der Wiel is geen echte rechtsback en Biseswar is een uitstekende speler. Al was ik een van de weinige mensen die dat laatste al een tijdje riep. Zelfs Verbeek wilde hem een maand geleden nog verkopen. Verder is Van der Wiel als rechtsback nog altijd beter dan Silva, maar Gregory had duidelijk moeite met al die duels tegen een fysiek sterke en explosieve Biseswar.
Citaat: Ajax of Feyenoord ? Ik vind het spel van Ajax ook nergens op lijken hoor. Hoeveel goeie aanvallen heb jij geteld ? Eén ? Twee ? Meer dan een gelijkspel verdienen we ook niet...
Absoluut waar. Qua spelbeeld verdiende Feyenoord de gelijkmaker. Blijft echter staan dat een vals verkregen goal eigenlijk geen goal zou moeten zijn. Ik zeg het niet vaak, maar gisteren kon je er toch echt niet omheen: we zijn ontzettend genaaid door de scheidsrechter. Timmer had volgens mij weldegelijk rood moeten krijgen (de uitleg van Braamhaar was sowieso onzin, want dat kon nooit het argument zijn), terwijl Bahia voor een veel zwaarder vergrijp dan Emanuelson geen penalty tegen krijgt. Ik bedoel, daar is echt moeilijk tegenop de scoren.
Braamhaar vind ik oprecht één van de slechtste scheidsrechters voor topwedstrijden. Die man laat iedere Feyenoord-Ajax of PSV-Ajax uit de klauwen lopen.
Citaat: Ach, ere wie ere toekomt en dus chapeau voor Verbeek die het toch maar heeft aangedurfd om de druk er vol op te zetten. Dat Ajax de wedstrijd niet volledig zou controleren, kon je vantevoren verwachten met een stormende tegenstander, in die fase zitten we nou eenmaal. Dat Ajax zo weinig controle heeft gehad, is een kleine tegenvaller. Ondanks een heel aardig spelende Sarpong overigens.
Ik had in de 2e helft wel verwacht dat Ajax na verloop van tijd orde op zaken zou stellen, maar helaas kregen Lindgren en uiteindelijk ook Enoh er geen vat op. Suarez had het vandaag niet en dat net op het moment dat Sulejmani wegvalt. Dan is het lastiger om eruit te komen. Het is niet anders. Desondanks had Ajax de wedstrijd kunnen winnen.
Vooral jammer wat mij betreft, ik zie in ieder geval niet zoveel aanleiding voor allerlei verwijten. Over een paar maanden speelt Ajax dit soort wedstrijden waarschijnlijk (of hopelijk) iets slimmer, iets gemakkelijker.
Suárez gaf uiteindelijk wel twee assists en dat typeert z'n klasse ook wel weer, maar met de afwezigheid van Aissati en Sulejmani hadden we gisteren veel meer behoefte aan balvastheid voorin. En dat heeft Suárez zeker niet kunnen leveren. Sarpong bracht wel wat balvastheid met zich mee maar zoekt uiteindelijk toch te vaak de simpele oplossing. Ik vond de wissel Enoh voor Sarpong niet de sterkste.
Die 1-1 was overigens misschien nog wel het meest ergerlijke moment van de wedstrijd. Sno die gewoon een beetje staat te duelleren met Oleguer. Oleguer voelt iemand in z'n rug en duwt logischerwijs terug. Sno ziet echter wat er voor hem gebeurt. Als klap op de vuurpijl springt die gast ook nog eens niet om het luchtduel aan te gaan. Ontzettend debiel.
Die tifo-actie was overigens wel weer hilarisch:
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 10:31
|
|
De 1-1... Vd Wiel laat zich te makkelijk uitspelen (je zag de actie van Biseswar al aankomen), maar wat daarna gebeurt, is een stuk schokkender. Drie man van Ajax tegenover Tomasson die niet eens hoeft te springen om de bal te koppen
|
AFCA82
|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 12:30
|
|
En dat is nou ook het hele probleem met ajax, de aanval is prima het scorend vermogen is er alleen laten we teveel steken in de verdediging vallen.
|
skieto
|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 12:38
|
|
Ja, ik zag het al toen Ajax tegen Arsenal speelde dat we nog wat aan onze verdediging moesten doen. Toen dacht ik, oh dat komt nog wel. Maar dus niet. Ik kan het maar niet begrijpen dat er niet voldoende versterking is gehaald voor achterin!
|
afca.darcy
Forum berichten: 406
|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 13:25
|
|
ik vond het geen goede wedstrijd van Ajax, ondankt 2x voor te hebben staan, stonden zo tog te vaak onderdruk.
ik een paar spelers die ik negatief uit vond blinken waren
Van der Wiel - een goede verdedigger in het centrum, nu ging ie veel te vaak naar voren, normaal in dat niet erg, maar hij verdedigte niet goed bij een counter aanval van Feyenooit en zowiezo steeds liet hij met namen Biezeswar VEELSTE VAAK bij het goal komen doordat hij niet goed uitverdedichte en pas probeerde integrijpen in de 16.
Sno - vond ik voor de verandering opzich wel aardig spelen in aanvallend opzicht in tegenstelling met de vorige wedstrijden, maar in verdediggend opzicht komt hij égt tekort door zijn snelheid en roekeloze ingrepen, waardoor ik regelmatig zag dat spelers als Oleguer en vermaelen (die ook geen top wedstrijd speelde Vermaelen) hun eigen mannetje op een gevaarlijk punt moesten laten gaan op de middenvelder die voor Sno had moeten zijn op had moeten vangen.
Emanuelson - speelden onder zijn doen (zoals tegen Borac speelde hij weer eens een goeden wedstrijd zoals ik van m gewend ben)
en Suarez was in de tweede helft niet echt zichzelf en verspeelde meer dan eens de bal.
daarbij moet ik wel zeggen dat ik Leonardo een echte uitblinker vond, net als die Eyong Enoh, wat een vendje zeg hopen dat dit niet eenmalig was.
en als de scheids iets beter zou opleten en ajax die penalty gegeven en feyenoord (wéér door Mols net als vorig jaar met die schwalbe) naar mijn idee niet + dat Timmer gewoon rood had moeten krijgen voor die roekeloze overtreding tegen Leonardo, geen bal aangeraakt.
Maar als Ajax nou gewoon goed/beter had gespeeld, dat hadden deze arbitrale fouten geen probleem geweest.
P.S. wat bezield Van Basten nou weer om Silva er niet in te zetten?
over een paar weken komt Gabri ook weer, dan gaat het beter, dat weet ik zeker.
|
AFCA82
|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 14:21
|
|
En in deze wedstrijden mis je idd spelers als gabri die met agressief spel en soms een kaartje te pakken wel een aandeel kunnen hebben in een overwinning. Ajax speelde soms wel beetje te laks want je kunt toch moeilijk stellen dat dit een goed feyenoord was, eigenlijk vind ik het schandalig dat we niet hebben kunnen winnen van 010!
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 14:50
|
|
Thomas, Silva is een betere back dan Gregory op dit moment hoor. Ik zou het schandalig vinden als Silva niet speelt in de volgende wedstrijd, want Gregory is dolgespeeld.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 14:53
|
|
Ik heb Silva zoek gespeeld zien worden door spelers van Roda of Vitesse, heel wat minder dan Diego Biseswar. Silva is in mijn ogen dan absoluut geen betere back. Maar goed, ik was volgens mij dan ook een van de weinige mensen die hem niet bij Ajax hoefde te zien.
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 15:04
|
|
Deze wedstrijd maakt 1 ding duidelijk en dat is dat Ajax in de winterstop op zoek mag gaan naar een echt goede verdediger. Middenveld en aanval zit wel goed. Helaas nu Sulejmani en Aissati geblesseerd. En natuurlijk jammer dat van Basten Cvitanisch nooit neerzet.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 16:10
|
|
Citaat: Ik heb Silva zoek gespeeld zien worden door spelers van Roda of Vitesse, heel wat minder dan Diego Biseswar. Silva is in mijn ogen dan absoluut geen betere back. Maar goed, ik was volgens mij dan ook een van de weinige mensen die hem niet bij Ajax hoefde te zien.
Silva is een keer compleet overklast en dat was tegen Eljero Elia. In mijn ogen een betere speler dan Diego Biseswar. Verder heeft Gregory het op de back ploeg al moeilijk tegen zjin tegenstander van Borac, en bij die ploeg kon ik geen speler vinden die op Vitesse of Roda niveau mee zou kunnen. Ik ben totaal voor Gregory, maar op de backpositie is hij uitermate niet geschikt. Ik zou het zwak vinden van Marco Gregory na Feyenoord nog op te stellen. (op back plaats)
|
TvP
|
Geplaatst: Ma 22 sep 2008 18:07
|
|
Citaat: "Ik stormde op hem af en zei dat hij op Studio Sport wel zou zien, dat hij een verkeerde beslissing nam. Of Braamhaar, omdat ik dat zei, geel gaf in plaats van rood? Geen idee. Dat zou best kunnen".
Moet je nagaan, hoe een scheids geïntimideerd kan worden, door zo'n keeper. Niet te geloven.
|